LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Smartcard en nieuwe abonnement ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Sas1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2017 21:06
Locatie: Assen
Contacteer:

Smartcard en nieuwe abonnement ziggo

Ongelezen bericht door Sas1985 »

Vorig jaar ben ik gescheiden. Daarbij heb ik een tv meegekregen met CI plus module en smartcard. Begin dit jaar had ik weer mijn eigen huisje. Daarbij ook weer een ziggo abbonnement (met horizonbox) afgesloten (tja ik wil toch de F1 volgen). Wat mij gelijk op viel is dat de CI plus module en de smartcard het niet deden.

Onlangs heb ik het eens bij ziggo aangekaart hoe dit nu zit. En nu blijkt dat deze kaarten nooit meer gebruikt kunnen worden. De CI plus module kan alleen worden gebruikt als je 2 euro per maand extra betaald. Oude ziggo abonnees mogen er nog gewoon gebruik van maken.

Dus je hebt een CI plus module en een smartcard betaald en ziggo geeft je bij een nieuw abonnement (wat duurder is dan de oude abonnementsvorm) geen toegang meer tot digitale tv.

Mag ziggo dit zomaar doen? Je betaald een hoop centen aan ziggo en heb het vermoeden dat je er al minder voor krijgt. Na de berichtgeving over smart tv’s die niet meer smart zijn, kunnen ze de CI modules ook wel van de tv ‘s halen.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Smartcard en nieuwe abonnement ziggo

Ongelezen bericht door mp2017 »

Je schrijft zelf, dat je nu een Horizon box heeft en dan is een kaart overbodig.

Waarom je geen digitaal zenders kan ontvangen, kan k niet begrijpen.

Je hebt dan zeker met Ziggo kontakt gezocht en die zeggen...?

Speedy123
Berichten: 1162
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Smartcard en nieuwe abonnement ziggo

Ongelezen bericht door Speedy123 »

De CI module in combinatie met de smartcard was een methode om digitaal tv te kunnen kijken zonder het gebruik van een additionele decoder. Veel van de diensten die Ziggo levert, werken niet in een CI module met smartcard. Ziggo is overgegaan op het leveren van een geavenceerde decoder, de Horizon box, waarmee klanten gebruik kunnen maken van het hele digitale aanbod van Ziggo.

Ik begrijp eerlijk gezegd jouw probleem niet, met de meegeleverde Horizon box heb je veel meer mogelijkheden dan dat je zou hebben met een CI module en een smartcard. En alles wat je kijkt via de Horizon box is gewoon digitaal.

Sas1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2017 21:06
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Smartcard en nieuwe abonnement ziggo

Ongelezen bericht door Sas1985 »

mijn probleem is bij een mogelijk tweede tv. Of je neemt nog een horizon box (dat wordt een nog duurder grapje) of je neemt voor 2 euro extra per maand een smartcard. Een gratis mogelijkheid is via de kabel, maar wees eerlijk met die tv's van tegenwoordig, wil jij niet via het kabel signaal kijken. Je wilt digitaal en scherp tv kijken.

2 euro per maand extra voor een ci plus module en een smartcard. Goh!! die heb ik al en allang voor betaald!! ik wil gewoon het signaal en voor ziggo is dat 1 druk op de knop. Maar dat weigeren ze.

Je koopt toch ook niet een mobiel waar je na 2 jaar een andere abonnement bij neemt en vervolgens doet je telefoon het niet meer. Ja kan wel maar dan moet je extra geld betalen. Vindt dat ik voor een smartcard en ci plus module hebt betaald en dat moet gewoon werken. Ongeacht welk abonnement je hebt bij Ziggo.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Smartcard en nieuwe abonnement ziggo

Ongelezen bericht door kweenie »

Bovendien zijn die horizon boxen behoorlijke energieslurpers. Een slaapkamer formaat tv verbruikt tegenwoordig minder dan zo'n horizon.

Als dat zou betekenen dat je apparatuur onbruikbaar zou worden als je zou verhuizen, dan zou er voor mij ook geen reden meer zijn om bij Ziggo te blijven. Snijden ze zichzelf flink in de vingers

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Smartcard en nieuwe abonnement ziggo

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bel eens met de ConsuWijzer. Een CI-module is eindapparatuur, maar de smartcard kan wel een dingetje zijn.
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... taanbieder

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Smartcard en nieuwe abonnement ziggo

Ongelezen bericht door Cro »

Heb je deze smartcard via Ziggo gekocht, of gewoon in de winkel zoals bijvoorbeeld de Media Markt die deze smartcards ook verkocht? Als de smartcard bij Ziggo gekocht zou je daar mogelijk nog kunnen reclameren anders zul je verwacht ik bij de daadwerkelijke verkoper moeten zijn.

Verder heeft Ziggo namelijk ergens vorig jaar of begin dit jaar aangekondigd los verkochte smartcards niet meer te zullen ondersteunen, de verkoop is toen ook direct gestopt. Echter wel met de belofte dat al gekochte en geactiveerde smartcards zullen blijven werken zolang je het bestaande abonnement waar deze aan geactiveerd waren zou laten doorlopen. Gezien het feit dat je een nieuw abonnement aangegaan bent zal je aan deze voorwaarde niet voldoen.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Smartcard en nieuwe abonnement ziggo

Ongelezen bericht door mp2017 »

snuffel1 schreef:In het oude Ziggo tijdperk diende men zelf de apparatuur aan te schaffen en voor die klanten blijft de apparatuur ook werken. Het huidige Ziggo geeft de apparatuur inclusief een geactiveerde smartcard in bruikleen en accepteert geen smartcards die niet bij het abonnement horen. Zo te lezen heeft u een nieuw abonnement afgesloten met een horizonbox in de veronderstelling dat de oude CI+ module inclusief smartcard nog zou werken maar die smartcard is na het beëindigen van het oude abonnement in actief gemaakt want anders had u ook zonder te betalen digitale tv kunnen kijken. Als u voordat u het abonnement afsloot goed had gelezen wat de mogelijkheden waren dan had u kunnen weten dat er voor een extra CI+ module 2 euro per maand in rekening gebracht zou worden. De zwarte piet bij Ziggo leggen is wel heel kort door de bocht want u wil op twee tv's digitaal kijken en maar voor één tv betalen. Maar toch als u de CI+ module voor een tweede toestel wil gebruiken kan dat ook zonder want Ziggo biedt alle zenders in het standaardpakket ook digitaal aan maar enkel NPO1 ,2, 3 en Ziggosport zijn in HD kwaliteit te ontvangen.

Een heel lang verhaal, maar is niet juist.

Heel kort, zoals het werkelijk is.

Als je voor een Horizon box kiest, dan moet je een nieuw contract afsluiten, want deze is dan in bruikleen, met bijbetaling .

De oude smarcard is niet inactief gemaakt, en je kan deze of met een CI+ module of met het Cisco ook op een ander TV gebruiken.

Misschien opnieuw activeren.
kweenie schreef:Bovendien zijn die horizon boxen behoorlijke energieslurpers. Een slaapkamer formaat tv verbruikt tegenwoordig minder dan zo'n horizon.

Als dat zou betekenen dat je apparatuur onbruikbaar zou worden als je zou verhuizen, dan zou er voor mij ook geen reden meer zijn om bij Ziggo te blijven. Snijden ze zichzelf flink in de vingers

Kan je ook onderbouwen, dat de box een energiesluiper is, of is het gewoon je buikgevoel.?

Gesloten