Software update Videoland

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Nelly-Louise
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2021 19:46

Software update Videoland

Ongelezen bericht door Nelly-Louise »

Schandalig, Videoland ontwerpt zogenaamde nieuwere software voor hun streamingdienst, en volgens hun woorden om de kijkervaring te verbeteren...
Alleen jammer voor de klanten die al jaren trouw betalen maar waarvan de Smart-tv ouder is dan 5 jaar... u kunt alleen maar nog kijken via een dongel (zelf aan te schaffen), via de computer of tablet. Hierop geven zij aan dat het een geboden oplossing betreft. En op de vraag waarom het bij andere streaming diensten niet van toepassing is kreeg ik geen antwoord.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Software update Videoland

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u een oudere tv hebt, dan zullen er meer apps gaan komen die straks niet meer werken. Net zo goed dat oude windows pc's ook niet meer gebruikt kunnen worden en dat nieuwe apps op oude telefoons ook niet meer werken.
Uw tv heeft bepaalde kwalificaties, echter staan ontwikkelingen niet stil. Verouderde systemen in de lucht houden kost meer als het oplevert en zal dus niet gebeuren. Technologie zal ook niet tijdelijk gestopt worden omdat een steeds kleinere groep verouderde systemen thuis heeft staan.
En natuurlijk week Videoland niet wanneer andere diensten hun apps gaan aanpassen.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Software update Videoland

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan neemt u toch ern andere streamingdienst die nog wel ondersteund wordt?

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Software update Videoland

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Niemand garandeert de werking van software op smart tv's. De fabrikant niet, die heeft die software ook niet geschreven en ook de leverancier van de app niet, die software doet het maar uw tv wil hem blijkbaar niet meer draaien.
Men schijnt bezig te zijn met Europese regelgeving maar ik verwacht daar weinig van op korte termijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Software update Videoland

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Met een Chromecast van 40 euro kun je een meer dan 5 jaar oude smart-tv prima gebruiken. Je hebt hier wel een HDMI-aansluiting voor nodig.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Software update Videoland

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een goedkoop pc'tje achter de tv werkt ook. Dat heb ik, zeker aangezien ik veelal illegaal stream en niet via Netflix en dergelijke kijk, heeft een smart tv weinig nut voor me.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Software update Videoland

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nijogeth schreef:
04 okt 2021 23:46
Een goedkoop pc'tje achter de tv werkt ook. Dat heb ik, zeker aangezien ik veelal illegaal stream en niet via Netflix en dergelijke kijk, heeft een smart tv weinig nut voor me.
Ik neem aan dat de moderator dit bericht wel gaat verwijderen. Avrotros zal illegaal streamen niet wil promoten lijkt me.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Software update Videoland

Ongelezen bericht door Sira »

PeterPeters1966 schreef:
05 okt 2021 05:19
Nijogeth schreef:
04 okt 2021 23:46
Een goedkoop pc'tje achter de tv werkt ook. Dat heb ik, zeker aangezien ik veelal illegaal stream en niet via Netflix en dergelijke kijk, heeft een smart tv weinig nut voor me.
Ik neem aan dat de moderator dit bericht wel gaat verwijderen. Avrotros zal illegaal streamen niet wil promoten lijkt me.
Onder de medewerkers van AvroTros zullen er ook personen zitten die illegaal downloaden, zeker weten.
Muzikanten klagen vaak dat hun muziek illegaal gedownload wordt, maar ik ken een aantal bekende muzikanten persoonlijk en diezelfde muzikanten zitten ook andermans muziek te downloaden op eMule en Bearshare, ik had voorheen hier zelfs nooit van gehoord.
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Software update Videoland

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik promoot ook niets, leg alleen mijn situatie uit. Alleen dat een pc achter de tv een oplossing kan zijn. Of een tv dat op een Windows besturingssysteem draait (maar die zijn er niet veel).

Als ik iets zou willen promoten had ik wel de websites genoemd.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Software update Videoland

Ongelezen bericht door Dirkie »

Nelly-Louise schreef:
04 okt 2021 20:02
Schandalig, Videoland ontwerpt zogenaamde nieuwere software voor hun streamingdienst, en volgens hun woorden om de kijkervaring te verbeteren...
Alleen jammer voor de klanten die al jaren trouw betalen maar waarvan de Smart-tv ouder is dan 5 jaar... u kunt alleen maar nog kijken via een dongel (zelf aan te schaffen), via de computer of tablet. Hierop geven zij aan dat het een geboden oplossing betreft. En op de vraag waarom het bij andere streaming diensten niet van toepassing is kreeg ik geen antwoord.
Soms is een TV gewoon te oud. Die van mij was uit 2012. Apps was al lang een probleem, maar dat was met een ChromeCast opgelost. Echter de TV kreeg nu zelf kuren, dus nu eindelijk een nieuwe gekocht. En alle oude apps (en nog veel meer nieuwe) werken weer.
En uw opmerking dat U geen antwoord kreeg lijkt me vrij logisch. Je gaat toch ook niet bij Albert Heijn vragen waarom de melk bij de Jumbo 1 cent goedkoper is (als voorbeeld).

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Software update Videoland

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nijogeth schreef:
05 okt 2021 11:45
Ik promoot ook niets, leg alleen mijn situatie uit. Alleen dat een pc achter de tv een oplossing kan zijn. Of een tv dat op een Windows besturingssysteem draait (maar die zijn er niet veel).

Als ik iets zou willen promoten had ik wel de websites genoemd.
Het hier noemen als optie vind ik promoten. Wat mij wel humor lijkt dat mensen die zo graag illegale content consumeren hun baan verliezen omdat hun klanten een manier hebben bedacht om wat zij doen gratis te kunnen krijgen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Software update Videoland

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Sira schreef:
05 okt 2021 09:52
PeterPeters1966 schreef:
05 okt 2021 05:19
Nijogeth schreef:
04 okt 2021 23:46
Een goedkoop pc'tje achter de tv werkt ook. Dat heb ik, zeker aangezien ik veelal illegaal stream en niet via Netflix en dergelijke kijk, heeft een smart tv weinig nut voor me.
Ik neem aan dat de moderator dit bericht wel gaat verwijderen. Avrotros zal illegaal streamen niet wil promoten lijkt me.
Onder de medewerkers van AvroTros zullen er ook personen zitten die illegaal downloaden, zeker weten.
Muzikanten klagen vaak dat hun muziek illegaal gedownload wordt, maar ik ken een aantal bekende muzikanten persoonlijk en diezelfde muzikanten zitten ook andermans muziek te downloaden op eMule en Bearshare, ik had voorheen hier zelfs nooit van gehoord.
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.
Oh, dan ga ik zo de supermarkt maar leegjatten. Onder de supermarktmedewerkers zitten immers ook wel mensen die wel eens wat gejat hebben. Man, man, man, wat een mentaliteit hebben sommige mensen toch. De verhuftering van de maatschappij zit ondertussen blijkbaar overal.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Software update Videoland

Ongelezen bericht door Sira »

PeterPeters1966 schreef:
06 okt 2021 14:03
Sira schreef:
05 okt 2021 09:52
PeterPeters1966 schreef:
05 okt 2021 05:19


Ik neem aan dat de moderator dit bericht wel gaat verwijderen. Avrotros zal illegaal streamen niet wil promoten lijkt me.
Onder de medewerkers van AvroTros zullen er ook personen zitten die illegaal downloaden, zeker weten.
Muzikanten klagen vaak dat hun muziek illegaal gedownload wordt, maar ik ken een aantal bekende muzikanten persoonlijk en diezelfde muzikanten zitten ook andermans muziek te downloaden op eMule en Bearshare, ik had voorheen hier zelfs nooit van gehoord.
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.
Oh, dan ga ik zo de supermarkt maar leegjatten. Onder de supermarktmedewerkers zitten immers ook wel mensen die wel eens wat gejat hebben. Man, man, man, wat een mentaliteit hebben sommige mensen toch. De verhuftering van de maatschappij zit ondertussen blijkbaar overal.
Uw reactie over naar de winkel gaan etc., slaat nergens op, het slaat als een tang op een varken. Het enige dat ik ermee wil aangeven is, dat de mensen die het hardste schreeuwen dat er bijv. illegaal wordt gedownload, het veelal zelf ook doen. En dan vind ik dat dergelijke mensen niet moeten zeuren over een ander. Dit heeft dus niets met jatten te maken zoals u omschrijft. Daarom ook het spreekwoord "Wie zonder zonde is werpe de eerste steen" (alleen wie zelf zonder fouten is, is gerechtigd een ander te beschuldigen). Als u dus gaat jatten in de winkel, zult u de eerste steen nooit mogen werpen. Volgende keer goed lezen!

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Software update Videoland

Ongelezen bericht door Nijogeth »

PeterPeters1966 schreef:
06 okt 2021 14:02
Nijogeth schreef:
05 okt 2021 11:45
Ik promoot ook niets, leg alleen mijn situatie uit. Alleen dat een pc achter de tv een oplossing kan zijn. Of een tv dat op een Windows besturingssysteem draait (maar die zijn er niet veel).

Als ik iets zou willen promoten had ik wel de websites genoemd.
Het hier noemen als optie vind ik promoten. Wat mij wel humor lijkt dat mensen die zo graag illegale content consumeren hun baan verliezen omdat hun klanten een manier hebben bedacht om wat zij doen gratis te kunnen krijgen.
Zolang ik films en series niet op 1 platform kan kijken, zoals muziek bijvoorbeeld bij Spotify (wat vrijwel alles bevat wat ik me kan inbeelden), ga ik niet 5 of 6 verschillende abonnementen nemen. Als ze dat nu eens goed zouden regelen, dan had ik er geen probleem mee om een vast bedrag per maand te moeten betalen om dit legaal te doen.

Maar nu heb ik een website voor sport die niet via mijn tv abonnement te zien is (ik kan bijvoorbeeld geen Eurosport aan bij Canal digitaal) en een website waar ik vrijwel alle series en films kan zien, zonder abonnement, zonder in te loggen en zonder reclame. En nee, die kan ik ook niet op een normale wijze op mijn tv kijken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Software update Videoland

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nelly-Louise schreef:
04 okt 2021 20:02
Schandalig, Videoland ontwerpt zogenaamde nieuwere software voor hun streamingdienst, en volgens hun woorden om de kijkervaring te verbeteren...
Alleen jammer voor de klanten die al jaren trouw betalen maar waarvan de Smart-tv ouder is dan 5 jaar... u kunt alleen maar nog kijken via een dongel (zelf aan te schaffen), via de computer of tablet. Hierop geven zij aan dat het een geboden oplossing betreft. En op de vraag waarom het bij andere streaming diensten niet van toepassing is kreeg ik geen antwoord.
Videoland ondersteund veelal alle Smart TV's vanaf 2014 dus 7 jaar oud en geen 5 jaar. Wel zou het goed kunnen dat uw 5 jaar oude televisie afkomstig is uit 2014.

https://hulp.videoland.com/hc/nl/articl ... -bekijken-

Dat videoland hun software optimaliseert en gebruikt maakt van nieuwe technieken lijkt me logische, mede hiervoor betaal je elke maand een abonnement, dat uw TV fabrikant geen updates meer geeft moet u hun kwalijk nemen en niet Videoland.

P.S. Op een Samsung TV kan het resetten helpen zie bijvoorbeeld: https://eu.community.samsung.com/t5/tel ... -p/2092010

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Software update Videoland

Ongelezen bericht door Jablan »

PeterPeters1966 schreef:
06 okt 2021 14:02
Het hier noemen als optie vind ik promoten. Wat mij wel humor lijkt dat mensen die zo graag illegale content consumeren hun baan verliezen omdat hun klanten een manier hebben bedacht om wat zij doen gratis te kunnen krijgen.
Soms is er geen alternatief. Meest voorkomende redenen:
- geoblock/auteursrecht niet geregeld.
- niche content, wel interessant voor een doelgroep, niet interessant voor de streamingdienst

Dan maar via de achterdeur. ;)

Voorbeeld? Franse zangeres geeft alleen nog in Parijs concerten. De registratie is later korte tijd in de bioscoop te zien en te koop. Dit is typisch iets, wat in het aanbod van een streamingdienst past, maar in Nederland niet is te zien. Tja ...

Gesloten