LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stilstaand en blokkerig TV beeld via provider Online.nl

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
ijspelder1961
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2021 14:12

Stilstaand en blokkerig TV beeld via provider Online.nl

Ongelezen bericht door ijspelder1961 »

Ik ben nu bijna 7 maanden klant van Online.nl, de eerste 5 maanden was het TV beeld goed, maar nu al bijna 2 maanden steeds: geregeld stilstaand beeld en soms ook blokkerig beeld.
Eerst kwam een monteur van Online, die kon niks vreemds vinden en toen kwam een monteur van KPN en die kon ook niks vreemds vinden, dus met andere woorden: jammer joh !
Ik moet dus dit blijkbaar maar accepteren, normaal TV kijken is er niet meer bij ! Online.nl weet geen oplossing en KPN ook niet !

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Stilstaand en blokkerig TV beeld via provider Online.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Stekker er uit - even wachten - en er weer in al geprobeerd van het tv-kastje?

sake1987

Re: Stilstaand en blokkerig TV beeld via provider Online.nl

Ongelezen bericht door sake1987 »

Beschadiging in 1 van de kabels in huis?

ijspelder1961
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2021 14:12

Re: Stilstaand en blokkerig TV beeld via provider Online.nl

Ongelezen bericht door ijspelder1961 »

Alles al uitgeprobeerd, monteurs van Online en KPN kunnen zelfs niks vreemds vinden

NeoDutchio
Berichten: 12313
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Stilstaand en blokkerig TV beeld via provider Online.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kijkt u tv via WiFi of bekabeling? WiFi is afhankelijk van het type huis en de gebruikers en de kabel bent u zelf verantwoordelijk voor.

ijspelder1961
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2021 14:12

Re: Stilstaand en blokkerig TV beeld via provider Online.nl

Ongelezen bericht door ijspelder1961 »

Bekabeling, kabels vervangen, nieuwe tv-ontvanger gekregen, niks helpt

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Stilstaand en blokkerig TV beeld via provider Online.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En ook speedtest gedaan wellicht om te kijken of er genoeg mb's binnen komen.

Tsja.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Stilstaand en blokkerig TV beeld via provider Online.nl

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Resolutie een stapje lager zetten al geprobeerd?

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Stilstaand en blokkerig TV beeld via provider Online.nl

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik zal je adviseren om je TV bij iemand anders aan te sluiten. Dan weet je of het probleem aan uw tv ligt, of de oorzaak ergens anders ligt.

Daarna een mail sturen naar Online om te zeggen dat je TV elders wel goed doet.

Als hun niet op willen lossen, is overstappen naar een andere provider het makkelijkste oplossing. Kan je dat niet vanwege je contact, of wil je graag bij online blijven dan kan je een zaak bij de geschillencommissie aanspannen. Dit kost €50, dit krijg je terug als jij in het gelijk wordt gesteld.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stilstaand en blokkerig TV beeld via provider Online.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
10 mar 2021 18:25
Ik zal je adviseren om je TV bij iemand anders aan te sluiten. Dan weet je of het probleem aan uw tv ligt, of de oorzaak ergens anders ligt.

Daarna een mail sturen naar Online om te zeggen dat je TV elders wel goed doet.
Dan moet je daarnaast alleen ook nog je interne bekabeling e.d. uit zien te sluiten.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Stilstaand en blokkerig TV beeld via provider Online.nl

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je hebt helemaal gelijk. Heb daar niet aan gedacht.

Ik was vergeten om de link van de juiste geschillencommissie erbij te zetten.

https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/

Nijogeth
Berichten: 9959
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Stilstaand en blokkerig TV beeld via provider Online.nl

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb ook via Canal Digitaal en ik kan me best indenken dat dit een probleem kan zijn. Als ik zie hoeveel data dat kastje (Amino) van Canal Digitaal daadwerkelijk nodig heeft, dan moet je voor goede bekabeling zorgen en natuurlijk moet de internetsnelheid voldoende zijn.

plincky
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2018 14:56

Re: Stilstaand en blokkerig TV beeld via provider Online.nl

Ongelezen bericht door plincky »

Ik heb dit ook al 8mnd , ook als je iets opneemt kan je het niet afspelen omdat hij bij het afspelen bibberend beeld geeft , heb het nieuwste kastje gekregen 2mnd terug maar het helpt niet , opnieuw gebeld vragen ze wat voor kastje ik heb krijg ik als antwoord dat ik het oude model heb , heb me erbij neergelegd moet nog tot juli en dan byby Online .

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: Stilstaand en blokkerig TV beeld via provider Online.nl

Ongelezen bericht door piet44m »

nou waar ik woon wil kpn via koper leveren terwijl ik glasaansluiting heb, dus dat is not done , canaal digitaal is zelfde bedrijf als online , hebben gewoon trage kastjes en geen buffer genoeg of te hoge fec rate in signaal . ook opgezegd , gewoon de schotel (multifeed en usals) weer in gebruik genomen . mits niet te klein en goed aangelegd ,(beste kabels en aan sluitingen), met een enigma 2 ontvanger 4 k en canaaldigitaal abonnement. heb je pas kijk genot . en baas over de instellingen . en mooiste is sluit maar aan op kabel ,digitenne en schotel en internet ,kan allemaal

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Stilstaand en blokkerig TV beeld via provider Online.nl

Ongelezen bericht door Berteman »

De problemen van stilstaand en blokkerig tv beeld, vastlopende ‘kastjes’ ontstaan meestal doordat voor de ontvangers (kastjes), de allergoedkoopste en afgeknepen apparaatjes worden ingekocht. De processor en het geheugen hebben geen enkele reserve en daardoor kunnen die kastjes de streams maar nét verwerken. Een heel kleine hapering in de streams levert stilstaand of blokken in beeld op.

Het enige wat problemen zou kunnen voorkomen is de ontvangers regelmatig helemaal te resetten. Dat is ook het eerste wat geadviseerd wordt in geval van ontvangstproblemen. Het mooiste zou zijn, eigen kastjes van betere kwaliteit te kunnen gebruiken.

Gesloten