Storende achtergrondmuziek tijdens tv uitzendingen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
FamiliefotoZS
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2017 14:19

Storende achtergrondmuziek tijdens tv uitzendingen

Ongelezen bericht door FamiliefotoZS »

Mevrouw, mijnheer,

Achtergrond muziek bij serieuze tv uitzendingen, zelfs bij het journaal reportages.
Wij kunnen het commentaar tijdens uitzendingen slecht horen door het volume van
de achtergrond muziek tijdens nieuwsitems.
Als dan over gegaan word op de nieuwslezer zonder muziek, is alles weer duidelijk.

Wij hebben nieuwe Samsung 40 inch flatscreentv.

dank,

Rob

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Storende achtergrondmuziek tijdens tv uitzendingen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Rob, dit is een forum voor consumenten.niemand die daar iets aan kan doen voor je. Probeer eens een email aan de NOS of het RTL journaal, al denk ik niet dat iemand je daar zal horen, want deze klacht is al zo vaak uitgesproken.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Storende achtergrondmuziek tijdens tv uitzendingen

Ongelezen bericht door 16again »

Doet me denken aan een audio setup, waar de midden luidspreker ontbreekt.
Muziek zit vooral links en rechts, spraak in het midden.
Als je dan aangeeft wel midden speaker te hebben, terwijl die niet aangesloten is.....

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Storende achtergrondmuziek tijdens tv uitzendingen

Ongelezen bericht door joep873 »

FamiliefotoZS schreef:
30 apr 2021 21:34
Wij hebben nieuwe Samsung 40 inch flatscreentv.
Als je hier last van hebt sinds je een nieuwe TV hebt zou ik het probleem daar zoeken. Speel eens wat met de geluidsinstellingen.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Storende achtergrondmuziek tijdens tv uitzendingen

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

FamiliefotoZS schreef:
30 apr 2021 21:34
Mevrouw, mijnheer,

Achtergrond muziek bij serieuze tv uitzendingen, zelfs bij het journaal reportages.
Wij kunnen het commentaar tijdens uitzendingen slecht horen door het volume van
de achtergrond muziek tijdens nieuwsitems.
Als dan over gegaan word op de nieuwslezer zonder muziek, is alles weer duidelijk.

Wij hebben nieuwe Samsung 40 inch flatscreentv.

dank,

Rob
Dat kan zich in je hoofd afspelen.
Mijn vader 'hoorde' vaak hem storende muziek, ook al hoorden anderen niets.
Zo zijn er ook mensen die steeds een bosje bloemen voor de TV 'zien staan', heb ik ergens gelezen.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 01 mei 2021 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Storende achtergrondmuziek tijdens tv uitzendingen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

snuffel1 schreef:
01 mei 2021 10:30
Een losse geluidsinstallatie is pas aan te raden als iemand de tv voor meer dan enkel tv programma's gebruikt. Daarbij kan het behoorlijk irritant zijn als met het inschakelen van de tv ook de geluidsinstallatie inschakelt terwijl dat voor programma's zoals het nieuws helemaal niet nodig is omdat je wil horen wat de nieuwslezer zegt en de achtergrond geluiden zijn bijzaak.
Je kunt toch alles gewoon via de geluidsinstallatie beluisteren? Ik heb mijn TV via HDMI ARC op mijn versterker aangesloten en de versterker zo ingesteld dat als ik de tv aan zet de versterker automatisch het geluid van de TV pakt. Daar hoef je dus helemaal niets extra's voor te doen.

Maar terug naar het onderwerp: ik zal er vanavond toch eens op gaan letten. Het valt mij nl. helemaal niet op dat er zoveel achtergrondmuziek zou zijn.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Storende achtergrondmuziek tijdens tv uitzendingen

Ongelezen bericht door D34M0N »

Nog een tip: Teletekst pagina 888 (bij live tv van Nederlandse zenders). Dan krijg je ondertiteling.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Storende achtergrondmuziek tijdens tv uitzendingen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Tip: Laat andere (jonge(re)) mensen naar je TV luisteren/kijken, zonder dat je hun vertelt heb over het probleem. Op die manier kan je uitsluiten dat het aan je TV ligt. Laat eventueel jeugd bij de instellingen van de TV kijken. Mocht het probleem aan uw TV liggen dan heb je 2 jaar garantie vanaf aankoopdatum.

Mocht het profiel niet bij andere TV'S voorkomen (bij andere mensen thuis), dan kan het zijn dat de andere type/merk TV beter bij uw gehoor past.

Als het probleem bij alle TV'S voorkomt, dan adviseer ik om naar een winkel te gaan waar gehoorapparaten worden verkocht, of naar je huisarts te gaan.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Storende achtergrondmuziek tijdens tv uitzendingen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
03 mei 2021 00:02
Mocht het probleem aan uw TV liggen dan heb je 2 jaar garantie vanaf aankoopdatum.
Waarbij het natuurlijk niet zo is dat, áls de oorzaak in de TV zit, dat ook een garantiegeval zal zijn. Een bepaald geluid hoort ook gewoon bij een bepaalde TV.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Storende achtergrondmuziek tijdens tv uitzendingen

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
03 mei 2021 08:42
Waarbij het natuurlijk niet zo is dat, áls de oorzaak in de TV zit, dat ook een garantiegeval zal zijn. Een bepaald geluid hoort ook gewoon bij een bepaalde TV.
Ik denk dan aan conformiteitseis: Het lijkt me een normale verwachting, dat uitzendingen als het journaal verstaanbaar weergegeven worden....voor het gezonde oor.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Storende achtergrondmuziek tijdens tv uitzendingen

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
03 mei 2021 09:18
Ik denk dan aan conformiteitseis: Het lijkt me een normale verwachting, dat uitzendingen als het journaal verstaanbaar weergegeven worden....voor het gezonde oor.
Uiteraard. Maar dan moet er wel sprake zijn van een gezond (ge)hoor, van de juiste instellingen en normale akoestische omstandigheden.

Op basis van de OP is de uitkomst dat er sprake is van een nonconforme TV niet bepaald logisch.

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Storende achtergrondmuziek tijdens tv uitzendingen

Ongelezen bericht door Mk »

Feit is dat die achtergrondgeluiden er wel zijn, bijvoorbeeld buj het journaal. Hoeveel last je er van hebt kan afhangen van de instellingen van de tv

Gesloten