LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 100+ zenders via TV Fox antenne van Cool Technology?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
BertArnhem
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2017 09:31

100+ zenders via TV Fox antenne van Cool Technology?

Ongelezen bericht door BertArnhem »

Op Facebook zag ik zojuist (19 september 2017) een aanbieding van Cool Technology. Zij bieden een superantenne aan, TVFox geheten, waarmee ik gratis en legaal meer dan 100 TV-zenders zou kunnen ontvangen. Het is een klein kastje, dat via een COAX-kabel met de TV verbonden is. Onder de beschrijving staan positieve reacties van Nederlanders die dit product gekocht hebben. Moet ik dit geloven of is hier sprake van oplichting?

NeoDutchio
Berichten: 12313
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 100+ zenders via TV Fox antenne van Cool Technology?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BertArnhem schreef:Op Facebook zag ik zojuist (19 september 2017) een aanbieding van Cool Technology. Zij bieden een superantenne aan, TVFox geheten, waarmee ik gratis en legaal meer dan 100 TV-zenders zou kunnen ontvangen. Het is een klein kastje, dat via een COAX-kabel met de TV verbonden is. Onder de beschrijving staan positieve reacties van Nederlanders die dit product gekocht hebben. Moet ik dit geloven of is hier sprake van oplichting?
Als het zo makkelijk zou zijn om tv te kijken hadden de providers niets meer te doen. Free to air zenders zou men kunnen ontvangen, oftewel niet veel.
Fora wordt overspoeld nu met vragen over soortgelijke kastjes. Nog geen enkele reaktie gelezen dat iemand iets ontvangen heeft of dat het werkte.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: 100+ zenders via TV Fox antenne van Cool Technology?

Ongelezen bericht door sjohie »

BertArnhem schreef:Op Facebook zag ik zojuist (19 september 2017) een aanbieding van Cool Technology. Zij bieden een superantenne aan, TVFox geheten, waarmee ik gratis en legaal meer dan 100 TV-zenders zou kunnen ontvangen. Het is een klein kastje, dat via een COAX-kabel met de TV verbonden is. Onder de beschrijving staan positieve reacties van Nederlanders die dit product gekocht hebben. Moet ik dit geloven of is hier sprake van oplichting?
Het is zo te zien een DVB-T antenne, de techniek achter het Digitenne product van KPN. De enige gratis DVB-T zenders in Nederland zijn volgens mij NPO-1/2/3 en een paar regionale, die laatste worden bepaald op basis van de zendmast meen ik. Die 100 gratis TV zenders zullen er in de VS dan misschien wel zijn, maar in Nederland dus niet. Door deze te kopen, kan je niet ineens gratis Eredivisie Live kijken ofzo.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 100+ zenders via TV Fox antenne van Cool Technology?

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is inderdaad simpelweg een antenne voor dvb-t (Digitenne). Nog niet eens een Digitenne ontvanger, maar alleen de antenne daarvoor. Je zult er inderdaad wel 100 zenders mee kunnen ontvangen, als er ook 100 zenders via Digitenne gratis zouden uitzenden. Maar dat is dus niet zo. Dat is het zelfde als zeggen dat je met je televisie 2000 kabelzenders kunt ontvangen, omdat je televisie 2000 kanalen heeft. Maar als die kanalen niet allemaal gebruikt worden, zegt dat dus helemaal niets.

Relatief veel geld dus voor een ding waar maar weinig mensen iets aan hebben. (Nog los van de vraag of je überhaupt iets zou willen kopen van een bedrijf dat op zo'n dubieuze manier adverteert.)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: 100+ zenders via TV Fox antenne van Cool Technology?

Ongelezen bericht door sjohie »

kweenie schreef:Het is inderdaad simpelweg een antenne voor dvb-t (Digitenne). Nog niet eens een Digitenne ontvanger, maar alleen de antenne daarvoor. Je zult er inderdaad wel 100 zenders mee kunnen ontvangen, als er ook 100 zenders via Digitenne gratis zouden uitzenden. Maar dat is dus niet zo. Dat is het zelfde als zeggen dat je met je televisie 2000 kabelzenders kunt ontvangen, omdat je televisie 2000 kanalen heeft. Maar als die kanalen niet allemaal gebruikt worden, zegt dat dus helemaal niets.

Relatief veel geld dus voor een ding waar maar weinig mensen iets aan hebben. (Nog los van de vraag of je überhaupt iets zou willen kopen van een bedrijf dat op zo'n dubieuze manier adverteert.)
In de VS, waar ze lang niet zo'n fijnmazig kabelnetwerk hebben als hier, of zelfs breedband internet voor IP-TV oplossingen, hebben ze veel zwaarder ingezet op DVB-T dan wij hier in Nederland. Daar zijn dus meer gratis zenders te ontvangen. Die aantallen kloppen voor dáár dan ook wel, maar hier is DVB-T vnl voor 2e/3e tv's op lastig te bekabelen zolderkamertjes en campings, en een paar mensen in buitengebieden die niet al lang een schotelantenne voor satelliet-TV hebben opgehangen. Daarom heeft de overheid er veel minder mitsen en maren, lees gratis zenders, voor bepaald.

pacod
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2017 12:50

Re: 100+ zenders via TV Fox antenne van Cool Technology?

Ongelezen bericht door pacod »

Mijn vader (78 jaar) attendeerde me op een pagina van Cool Technologies. (erg lange link naar de TV FOX antenne.
Allereerst google ik op ervaringen, maar die zijn er nagenoeg niet te vinden, terwijl er wel veel "facebook" reacties onder het artikel te zien waren.

Nader onderzoek wees uit dat de profielen wel nep moesten zijn, aangezien ik reacties kon "liken". Ik heb echter geen facebook. In de code van de pagina zijn ook bedenkelijke teksten te vinden.

"<div class="fb-comments" data-href="http://ikeetstront.com/aardappel" data-numposts="1" id="fb-comments"></div>"

Wat ik ook raar vond is dat er niets te vinden is met de zoekfunctie van de Cool Technologies website over tvfox antenne...


Kortom niet vertrouwen

henrikiel
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2016 14:47

Re: 100+ zenders via TV Fox antenne van Cool Technology?

Ongelezen bericht door henrikiel »

Het is een pure vorm van oplichting. Net zoals het eerder aanbieden van GSM versterkers waardoor de ontvangst werd verslechterd. Net zoals vroeger de aardstralen kastjes die ongewenste aardstralen zouden tegenhouden. Als een dergelijk kastje werd opgemaakt blek er een kromme roestige spijker er in te liggen. Verspil je geld daar niet mee.

Frank55
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:34

Re: 100+ zenders via TV Fox antenne van Cool Technology?

Ongelezen bericht door Frank55 »

De wervende tekst roept op zijn zachtst gezegd nogal wat vragen op...
Wat is in vredesnaam 'een discrete spatlap'? Dat lijkt meer een auto onderdeel dan een component in een geavanceerde antenne!

De TvFox-antenne werd ontwikkeld door een NASA-ingenieur die militaire technologie gebruikte. De antenne maakt gebruik van een discrete spatlap die in een modern ontwerp is verwerkt. Hierdoor is hij de meest betrouwbare en technologisch meest geavanceerde antenne op de markt vandaag. Maar er is één groot verschil – u kan ermee naar bijna elk kanaal, film of show gratis kijken. Zonder abonnementen en volledig legaal.

Maar niet doen dus, dit riekt naar oplichterij!
Laatst gewijzigd door Radar op 10 nov 2017 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Opmaak verwijderd

FBL
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2017 11:33

Re: 100+ zenders via TV Fox antenne van Cool Technology?

Ongelezen bericht door FBL »

Heeft iemand het recente telefoonnummer van freeseetv?
Het nummer 020-8083625 is niet meer in gebruik.
alvast bedankt, Fred

sluiskil
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2017 20:44

Re: 100+ zenders via TV Fox antenne van Cool Technology?

Ongelezen bericht door sluiskil »

BertArnhem schreef:Op Facebook zag ik zojuist (19 september 2017) een aanbieding van Cool Technology. Zij bieden een superantenne aan, TVFox geheten, waarmee ik gratis en legaal meer dan 100 TV-zenders zou kunnen ontvangen. Het is een klein kastje, dat via een COAX-kabel met de TV verbonden is. Onder de beschrijving staan positieve reacties van Nederlanders die dit product gekocht hebben. Moet ik dit geloven of is hier sprake van oplichting?
ik heb er twee gekocht jammer kan ik in nederland zelf maar drie Belgische zender en 9 Belgische radio zenders ontvangen het mooiste is de antenne moet midden van de living hangen aan het raam of achter het tv toestel zoals met toonde geen ontvangst
gewoonweg bedrog

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: 100+ zenders via TV Fox antenne van Cool Technology?

Ongelezen bericht door Berteman »

Koop een schotel en je ontvangt honderden zenders.

NeoDutchio
Berichten: 12313
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 100+ zenders via TV Fox antenne van Cool Technology?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sluiskil schreef:ik heb er twee gekocht jammer kan ik in nederland zelf maar drie Belgische zender en 9 Belgische radio zenders ontvangen het mooiste is de antenne moet midden van de living hangen aan het raam of achter het tv toestel zoals met toonde geen ontvangst
gewoonweg bedrog
Iets met de bedrieger bedrogen? Free to air zenders kunnen ontvangen worden. In Nederland kennen wij geen antenne's meer, dat is ook al jaren bekend.
Er bestaat niet zoiets als gratis tv kijken.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: 100+ zenders via TV Fox antenne van Cool Technology?

Ongelezen bericht door Berteman »

NeoDutchio schreef:Er bestaat niet zoiets als gratis tv kijken.
Zeker wél. En helemaal legaal, zonder dure, obscure 'kastjes'.

Met een schoteltje van 60 centimeter doorsnee (en een paar LNB's erop) en eventueel een ontvangertje op, achter of onder de tv, ontvang je zonder extra kosten honderden, zo niet duizenden zenders superscherp op de TV. En ook die zenders met kwalitatief goede programma's zoals alle zenders van de BBC, ITV (de Britse commerciële staatsomroep), en honderden zenders uit de ons omringende landen, en in veel gevallen ook die waarvoor je via je abonnement bij een tv provider moet betalen.

Merkwaardigerwijs is om de Nederlandse commerciële meuk 'live' te ontvangen, wél een abonnement vereist. Vreemd genoeg moet men in Nederland dus betalen om door reclame-inkomsten gefinancierde zenders te kunnen ontvangen, maar heel veel programma's zijn (zonder reclame) terug te kijken via apps op de Smart-TV, de op internet aangesloten satellietontvanger of de computer: kabeltje naar de TV (of draadloos streamen) en klaar zijn Kees en Klara.

TV-kijken zonder kosten is dus zeker mogelijk. En helemaal legaal.

Gesloten