LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie Panasonic

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
fred1946
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2015 23:12

Garantie Panasonic

Ongelezen bericht door fred1946 »

Mijn vrouw zag op 4-12-2015 het Varalogo linksboven in de TX-P55VT60 panasonic plasma tv.
Dus ingebrand.
Gekocht op 18-8-2014.
Heb foto's van de tv en srn en modelnr en bon tevens garantiebewijs verstuurd naar CE Repair Service.
Kreeg een mail terug,met de mededeling,dat de winkel waar ik het gekocht had falliet is en dat ik een winkel moest zoeken die creditering van mijn toestel aan te nemen.
Dus ik moet de productie fout van panasonic oplossen begrijp ik.
Dat houd in dat ik niet de totale waarde terug krijg,had iets te maken met marge.
Was pana plasma freak,tot sercive kwam.
Waarom kan er niet gewoon om geruild worden,moet ik de dupe worden van een falliette zaak.
De winkel is een verkooppunt en Panasonic voor de 2 jaar garantie.
Ben hier in Almere naar een winkel gegaan,en heb contact gehad met Panasonic en die wacht nu op antwoord van Panasonicwat de inkoopwaarde is.
Hoop dat iemand mij de boodheid kan wegnemen of dat rechtvaardig is.
Alvast vriendelijk bedankt voor je antwoord.
MVG Fred

fred1946
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2015 23:12

Re: Garantie Panasonic

Ongelezen bericht door fred1946 »

Vriendelijk bedankt voor je snelle respons MichielFRL
Dan heb ik het toch verkeerd gezien,als dat zo wettelijk geregeld is.
Ik ben maar ook een leek in dat soort situatie's.
Als het bedrag te laag is dan ruil ik het niet,dan wacht ik een jaar of 3,ga dan voor Oled.
De logo is vaag bij fims zie je niets en gewoon tv alleen bij erg helder beeld.
Op de hoop dat het niet erger word.
Ga nu maar afwachten wat de uit komst is.
Nogmaals hartelijk dank.
MVG Fred

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie Panasonic

Ongelezen bericht door alfatrion »

De wettelijke garantie heb je van de winkelier. Fabrieksgarantie wordt vaak door de fabrikant zelf geven en dan kun je daar rechtstreeks bij terecht. Je moet je dan wel houden aan de garantievoorwaarde van de fabrikant, die minder mogen zijn dan wat de wet voorschrijft.

Bekijk het zo: als een winkel falliet gaat dan sta je normaal gesproken met legen handen. Als je er dan heel veel moeite in steekt krijg je misschien nog iets van de voorverkoper.

Gesloten