LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitale ontvanger KPN defect: omruilkosten betalen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Om gek van te worden
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2017 10:01

Digitale ontvanger KPN defect: omruilkosten betalen

Ongelezen bericht door Om gek van te worden »

Hallo,
Mijn digitale tv ontvanger van KPN is defect. Nu wil KPN deze wel omruilen, wat aardig, maar daar moet ik dan 10,- voor betalen. Of ik kan het kastje bij een service punt ophalen.
Eerder stuurde zij kostenloos een nieuw apparaat op. Dit is al 4keer eerder in 2 jaar tijd gebeurt. Als ik in de toekomst elke keer 10,- moet gaan betalen wordt mijn abonnement wel er kostbaar.
KPN geeft aan dat deze regels sinds juni zijn aangepast. Men heeft mij hiervan niet op de hoogte gebracht, dit is nog al een service verslechtering. Ik ben naar KPN gegaan ivm de betere service. Ik kan dus nu net zo goed naar Tele2 gaan. Is het maand bedrag ook nog eens lager.

Maar mijn vraag is mag dit zomaar? Is het reeel van de provider om geld te vragen om hun apparaat om te wisselen?

Groeten,
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jun 2017 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Digitale ontvanger KPN defect: omruilkosten betalen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lijkt mij reeel als u verwacht dat ze het zelf komen omruilen. U kunt ook kosteloos naar een servicepunt gaan.

Verwijderd

Re: Digitale ontvanger KPN defect: omruilkosten betalen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Wat een non-topic zeg. Echt. Als ik problemen heb ij KPN met mijn modem of tv-ontvanger of afstandsbediening dan ga ik op zaterdagmiddag naar de winkel en krijg ik kosteloos een nieuwe mee. Direct. Dat vind ik een uitstekende service. En dan zijn er nog mensen die zeuren dat KPN kosteloos een nieuw kastje moet opsturen en kosteloos het oude kastje moeten laten versturen. First World Problems. Gaat het dan echt zo goed in Nederland dat we om dit soort zeurproblemen een topic moeten openen?

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Digitale ontvanger KPN defect: omruilkosten betalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Gaat het hier om koop of huur? In het eerste geval moet beoordeeld worden of het apparaat ondeugdelijk is. Daar lijkt het wel op om de apparaten steeds na een maand of 6 stuk gaan. In dat geval heeft u recht op kosteloos herstel of vervanging en dus zijn de kosten voor KPN. In het laatste geval zijn de kosten ook voor KPN, omdat zij u dan een gebrekkig product verhuurt.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Digitale ontvanger KPN defect: omruilkosten betalen

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:Lijkt mij reeel als u verwacht dat ze het zelf komen omruilen. U kunt ook kosteloos naar een servicepunt gaan.
Het dichtstbijzijnde servicepunt zou voor mij op zo'n kleine 100 km. autorijden uitkomen en noem dat dan maar "kosteloos" . :|

stofzuigertje

Re: Digitale ontvanger KPN defect: omruilkosten betalen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Na meerdere keren kan het ook veroorzaakt worden door andere apparaten!

Als ik een las apparaat dat 15,2 Amp piek trekt aanzet kan een ander gevoelig apparaat een stoot krijgen hierdoor en sneuvelen!
Ja, ik weet dat mijn laptop de adapter kan ploffen..... eigen schuld maar een TV er naast en het kost nog meer.

Zware apparaten op zelfde groep en je kunt bij aanzetten zoveel stroom trekken dat er pieken in komen.
Ook de zonnepanelen op zolder groep vormen een risico want die zitten op groep waar ook nog andere dingen op staan.
Niet zoveel maar het kan een oorzaak zijn.

De Magnetron, koffiezet apparaat, strijkijzer of ... stofzuiger , liefst een oude die nog 2000 watt kan trekken, en dan op zelfde doos een TV kastje!
Ja, daar kunnen ze zonder overspanningsbeveiliging soms slecht tegen.

Een overspanningsbeveiliging stekker zou ook een oplossing kunnen zijn, want ik heb vermoedens.....

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Digitale ontvanger KPN defect: omruilkosten betalen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scontra schreef:
Nijogeth schreef:Lijkt mij reeel als u verwacht dat ze het zelf komen omruilen. U kunt ook kosteloos naar een servicepunt gaan.
Het dichtstbijzijnde servicepunt zou voor mij op zo'n kleine 100 km. autorijden uitkomen en noem dat dan maar "kosteloos" . :|
Gekeken naar de dichtheid van de servicepunten zou je dan dus in het buitenland wonen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Digitale ontvanger KPN defect: omruilkosten betalen

Ongelezen bericht door gosewijn »

:mrgreen: :mrgreen: Oude stofzuiger ,ja kunnen problemen geven.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Digitale ontvanger KPN defect: omruilkosten betalen

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:Gekeken naar de dichtheid van de servicepunten zou je dan dus in het buitenland wonen.
Als ik op https://www.kpn.com/service/winkel-in-jouw-buurt.htm alleen "service winkel" aanvink, dan blijven er maar 2 bij Amsterdam over.

Verwijderd

Re: Digitale ontvanger KPN defect: omruilkosten betalen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

alfatrion schreef:Gaat het hier om koop of huur? In het eerste geval moet beoordeeld worden of het apparaat ondeugdelijk is. Daar lijkt het wel op om de apparaten steeds na een maand of 6 stuk gaan. In dat geval heeft u recht op kosteloos herstel of vervanging en dus zijn de kosten voor KPN. In het laatste geval zijn de kosten ook voor KPN, omdat zij u dan een gebrekkig product verhuurt.
Bij KPN krijg je alle apparatuur er gewoon bij. Het zal hier dus om huur gaan. En alles is gewoon gratis in te ruilen bij een KPN-servicepunt.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Digitale ontvanger KPN defect: omruilkosten betalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

JohnTheBassist schreef:Bij KPN krijg je alle apparatuur er gewoon bij. Het zal hier dus om huur gaan. En alles is gewoon gratis in te ruilen bij een KPN-servicepunt.
Het is de verantwoordelijkheid van de huurder om er voor te zorgen dat de huurder beschikt over een product dat vrij van gebreken is (art. 7:206 BW). In veel gevallen zal het afdoende zijn om een vervangend product aan te bieden bij een KPN-servicepunt. De reis- en parkeerkosten zijn dan wel voor KPN. In gevallen waarin dit niet praktisch is, zal KPN het product op haar eigen kosten moeten verzenden.

Verwijderd

Re: Digitale ontvanger KPN defect: omruilkosten betalen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

alfatrion schreef: Het is de verantwoordelijkheid van de huurder om er voor te zorgen dat de huurder beschikt over een product dat vrij van gebreken is (art. 7:206 BW). In veel gevallen zal het afdoende zijn om een vervangend product aan te bieden bij een KPN-servicepunt. De reis- en parkeerkosten zijn dan wel voor KPN. In gevallen waarin dit niet praktisch is, zal KPN het product op haar eigen kosten moeten verzenden.
Herstel: je krijgt de tv-ontvanger en het modem in bruikleen. Er wordt dus niks gehuurd of gekocht.

https://www.kpn.com/faq/17237/related/1

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Digitale ontvanger KPN defect: omruilkosten betalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

JohnTheBassist schreef:Herstel: je krijgt de tv-ontvanger en het modem in bruikleen. Er wordt dus niks gehuurd of gekocht.
https://www.kpn.com/faq/17237/related/1
Het is een misleidende handelspraktijk om een product (zoals een modem) te omschrijven "als gratis, voor niets of kosteloos te omschrijven als de consument iets anders moet betalen dan de onvermijdelijke kosten om in te gaan op het aanbod en het product af te halen dan wel dit te laten bezorgen". [1] Wil KPN moeten aantonen dat dit aanbod voldoet a) aan de vereisten van een voorwaardelijke aanbieding is voldaan, of b) de modem een nieuw extra onderdeel was en dat de van het pakket niet is gestegen.[2] Voor het eerste zal KPN moeten aantonen dat de modem daadwerkelijk wordt verstrekt in aanvullen op het reguliere pakket en voor het laatste zal KPN moeten aantonen dat de modem pas onlangs onderdeel is geworden van het pakket, hetgeen KPN niet kan omdat de modem structureel onderdeel is van het pakket.

[1] art. 6:230g BW: http://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWBR ... 2017-03-10
[2] Leidraad oneerlijke handelspraktijken, pp. 105-109: http://ec.europa.eu/justice/consumer-ma ... nce_nl.pdf
Laatst gewijzigd door alfatrion op 01 jul 2017 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Verwijderd

Re: Digitale ontvanger KPN defect: omruilkosten betalen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Kortom: aanklagen die hap!
Met hun oneerlijke handelspraktijken, zomaar een modem te leen aanbieden. Waar halen al die ondernemers het gore lef vandaan! En dan moet ik ook nog parkeerkosten betalen als ik mijn gratis geleende modem om moet ruilen tegen een andere gratis exemplaar! Waar is de gerechtigheid gebleven in deze wereld?
Laatst gewijzigd door Verwijderd op 30 jun 2017 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Digitale ontvanger KPN defect: omruilkosten betalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat mag TS zelf weten.

Verwijderd

Re: Digitale ontvanger KPN defect: omruilkosten betalen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

U slaat de plank mis, meneer. Alweer.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Digitale ontvanger KPN defect: omruilkosten betalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

TS mag dat niet zelf weten?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Digitale ontvanger KPN defect: omruilkosten betalen

Ongelezen bericht door bprosman »

Als ik op https://www.kpn.com/service/winkel-in-jouw-buurt.htm alleen "service winkel" aanvink, dan blijven er maar 2 bij Amsterdam over.
Je hebt helemaal geen "service winkel" nodig maar gewoon een "postpakketafhaalpunt" want ze sturen het apparaat inclusief retoursticker voor de oude gewoon op.
Lijkt me sterk dat het dichtstbijzijnde "postkantoor" 100km ver weg is.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Digitale ontvanger KPN defect: omruilkosten betalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb laatst van mijn provider een nieuwe modem gekregen. Het karton was beschadigd, omdat de modem verkeert om in de verpakking was gedaan. Ik heb sterk de indruk dat deze modem eerst bij een ander vandaan kwam. Als je apparatuur krijgt dat beginnende slijtage heeft, omdat het al een aantal maanden of jaren is gebruikt, dan is het goed mogelijk dat je met wat pech een paar keer producten krijgt die het niet zo lang uithouden.

stofzuigertje

Re: Digitale ontvanger KPN defect: omruilkosten betalen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij nieuwe klanten of overgaan van ADSL naar VDSL krijg je altijd nieuwe.

Bij ruilen /reparatie word het getest en kun je een gebruikte mee krijgen.
Omdat het leen toestel is heb je geen 2 jaren maar levenslange garantie .

Wel vermoed ik een fout apparaat in huis die piek spanningen veroorzaakte.
Maar ze moeten ruilen en dat hoeft geen nieuwe maar mag een gebruikte geteste zijn.

Gesloten