kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Oblomova
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door Oblomova » 04 jun 2016 17:38

De kabelaansluiting van mijn Tv is defect. Ik heb een abonnement bij xs4all en een service abonnement bij de verhuurder van mijn huis, maar het lijkt dat beide geen verantwoordelijkheid hebben om dat te herstellen. Ik weet zelf echt niet hoe ik dat moet oplossen, of welke specialist ik hiervoor moet benaderen. Kan iemand adviseren?

angel1978
Berichten: 6320
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door angel1978 » 04 jun 2016 17:43

monteur?

MichielFRL
Berichten: 2355
Lid geworden op: 02 nov 2008 10:11

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door MichielFRL » 04 jun 2016 18:11

Ziggo

Brahms
Berichten: 2608
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door Brahms » 04 jun 2016 18:30

Inderdaad klusje voor monteur of handig iemand.
Waar is het probleem. Doosje in de wand of achterzijde TV ?

Oblomova
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door Oblomova » 04 jun 2016 18:37

Doosje in de wand. Ik had al gegoogled naar een monteur in de buurt, maar krijg alleen vacatures voor monteur. Als dan iemand van ver moet komen gaat het flink kosten, terwijl ik eigenlijk vind dat het heden ten dage bij een huurhuis met service abonnement zou moeten horen.

MichielFRL
Berichten: 2355
Lid geworden op: 02 nov 2008 10:11

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door MichielFRL » 04 jun 2016 18:40

Oblomova schreef:Doosje in de wand.
Als dat het AOP is dan moet je Ziggo bellen. Zit het AOP elders, dan is het je eigen verantwoordelijkheid en zijn de kosten voor jezelf.

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door lichtstad » 04 jun 2016 18:57

MichielFRL schreef:
Oblomova schreef:Doosje in de wand.
Als dat het AOP is dan moet je Ziggo bellen. Zit het AOP elders, dan is het je eigen verantwoordelijkheid en zijn de kosten voor jezelf.
Wat een onzin.

Ziggo is verantwoordelijk voor het coax gedeelte van een aansluiting.

TS heeft een abo van xs4all en deze werken via de ADSL aansluiting, dus telefoonkabel.

@Oblomova

Ook een gewone elektricien kan het euvel in het doosje verhelpen.

Een kennis met een beetje kennis, kan ook dit vervangen.

olaf79
Berichten: 8231
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door olaf79 » 04 jun 2016 19:03

lichtstad schreef: Wat een onzin.

Ziggo is verantwoordelijk voor het coax gedeelte van een aansluiting.

TS heeft een abo van xs4all en deze werken via de ADSL aansluiting, dus telefoonkabel.
En is het verboden om internet van xs4all te hebben en tv van ziggo?

Oblomova
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door Oblomova » 04 jun 2016 19:27

Bedankt voor jullie adviezen.
Ik ga hier en daar wel in mijn omgeving vragen.

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door lichtstad » 04 jun 2016 20:05

[Bericht aangepast door Moderatie, verwijderde quotes, offtopic bijdragen]


Hier lees, dan ben je up to date. :mrgreen:

https://www.xs4all.nl/service/diensten/ ... luiten.htm

MichielFRL
Berichten: 2355
Lid geworden op: 02 nov 2008 10:11

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door MichielFRL » 04 jun 2016 20:17

Kabelaansluiting = Ziggo
IPTV = xDSL techniek, dus via telefoonaansluiting of glasvezel

XS4ALL levert IPTV en dat wordt dus geleverd via de telefoonaansluiting.
TS noemt echter expliciet de kabelaansluiting (dus COAX).

Har06
Berichten: 3745
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door Har06 » 04 jun 2016 20:35

MichielFRL schreef:Kabelaansluiting = Ziggo
IPTV = xDSL techniek, dus via telefoonaansluiting of glasvezel

XS4ALL levert IPTV en dat wordt dus geleverd via de telefoonaansluiting.
TS noemt echter expliciet de kabelaansluiting (dus COAX).
Dus KPN :P

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door lichtstad » 04 jun 2016 21:20

@Michiel

Als TS Ziggo als provider zou hebben, wist hij wel, waar hij moest zijn.
Neen hij heeft xs4all vermeld, dus dat is het belangrijke, wat je over het hoofd ziet.

16again
Berichten: 8941
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door 16again » 04 jun 2016 22:55

Lichtstad,

xs4all levert geen televisie via coax. Als je op de xs4all site iets tegenkomt over aansluiten TV, dan betreft dit op de door xs4all geleverde set-top box of modem, welke DSL of glasvezel gebruiken.

Ik sluit niet uit dat analoge signaal al die tijd nog op oude coax aansluiting gezeten heeft, ook na eventueel beeindigen Ziggo contract.

snuffel1
Berichten: 3110
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door snuffel1 » 05 jun 2016 09:11

De provider maakt in deze niets uit want een kabel aansluit doos behoort tot klein onderhoud die de huurder zelf dient te vervangen. Bij de lokale bouwmarkt een passende aansluiting kopen en eventueel een schroevendraaier als die niet in het bezit mocht zijn. Vervangen is een kwestie van goed opletten en kan niet misgaan. Als u het niet zelf aandurft vraag dan een handige buurman/vrouw of kennis die klaren het klusje binnen en kwartier.

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door lichtstad » 05 jun 2016 09:19

16again schreef:Lichtstad,

xs4all levert geen televisie via coax. Als je op de xs4all site iets tegenkomt over aansluiten TV, dan betreft dit op de door xs4all geleverde set-top box of modem, welke DSL of glasvezel gebruiken.

Ik sluit niet uit dat analoge signaal al die tijd nog op oude coax aansluiting gezeten heeft, ook na eventueel beeindigen Ziggo contract.
@16again
Lees mijn berichten nog een keer, dan lees je, dat ik niets anders beweert heb.
Er komt GEEN coax bij xs4all te pas.



Als je met jou bericht @michel bedoeld, ben ik het met je eens. :!: :wink:

70res
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 mar 2014 14:04

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door 70res » 05 jun 2016 09:40

16again schreef:
Ik sluit niet uit dat analoge signaal al die tijd nog op oude coax aansluiting gezeten heeft, ook na eventueel beeindigen Ziggo contract.
Dit zal het wel zijn. Ziggo is erachter gekomen, dat TS geen klant is en heeft in de wijkkast het signaal eraf gehaald.

kokka
Berichten: 3187
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door kokka » 05 jun 2016 10:00

je kan toch gewoon een nieuwe antenne einddoos bestellen, bij Allekabels ofzo. als je voor de zekerheid een doos met kabelkeur neemt, weet je zeker dat hij goed is voor je Digitale televiesie. kosten net twee tientjes..
moet je wel zekerweten dat je kabel hebt, en niet zoals al gezegd je signaal via de telefoonlijn komt

Brahms
Berichten: 2608
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door Brahms » 05 jun 2016 10:27

De vraag is dan ook, wat is er kapot. Is er een mechanische defect aan de kabelaansluiting of staat er gewoon geen signaal meer op ?
Dat zijn compleet verschillende problemen waar alleen de TS is over kan vertellen.....

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door lichtstad » 05 jun 2016 10:30

newmikey schreef:
snuffel1 schreef:De provider maakt in deze niets uit want een kabel aansluit doos behoort tot klein onderhoud die de huurder zelf dient te vervangen. Bij de lokale bouwmarkt een passende aansluiting kopen en eventueel een schroevendraaier als die niet in het bezit mocht zijn. Vervangen is een kwestie van goed opletten en kan niet misgaan. Als u het niet zelf aandurft vraag dan een handige buurman/vrouw of kennis die klaren het klusje binnen en kwartier.
+1
Hehe, eindelijk iemand die z'n hoofd gebruikt in dit topic!
Als TS een servicecontract heeft, dan behoord dit ook bij het onderhoud.

Een servicecontract bij een CV houd ook niet in, dat het klein onderhoud is, maar dat de afgesproken service geleverd wordt.

Gesloten