LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kpn brengt teveel in rekening

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Johan123456
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 dec 2009 15:15

Kpn brengt teveel in rekening

Ongelezen bericht door Johan123456 »

Ik heb sinds kort KPN compleet afgesloten. Eerste factuur wordt automatisch geïncasseerd en die blijkt beel te hoog te zijn. Wat blijk, het ziggo sportkanaal is dubbel in rekening gebracht terwijl deze ook al gratis als pakketkorting was gegeven. Eigenlijk dus zelfs :x in rekening gebracht.

Ik heb een mail gestuurd naar kpn en de incasso terug laten boeken.

Wat doe kpn... ze blokkeren mijn internet en tv

Ik naar de chat: “nou meneer u moet gewoon betalen, dan heffen we de blokkering weer op... “

Ik: “maar ik ga toch niet teveel betalen?”

Kpn: “het teveel betaalde corrigeren we dan volgende maand en dan krijgt u het bedrag weer terug”

Ik: “ ik ben geen bank, ik wil geen 2 maanden wachten op geld dat onterecht is geïncasseerd”

Kpn: “meneer, wat doet u moeilijk, dit komt heel vaak voor en andere klanten betalen dan gewoon “

Dat andere klanten bereidt zijn voor bank te spelen, wil toch niet zeggen dat ik dit ook koet accepteren? KPN maakt een fout, dus zorg maar eerst voor een correcte factuur dan betaal ik die netjes. Ik wil zelfs het correcte bedrag vooruitlopend daarop wel betalen, maar ik ga toch echt niet teveel betalen in de hoop dat kpn dat wel weer corrigeert in de toekomst?

Ondertussen heb ik ook geen tv en internet (wat eigenlijk wel lekker rustig is), dus zou ik wat mij betreft ook niet hoeven te betalen voor deze periode.

Johan123456
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 dec 2009 15:15

Re: Kpn brengt teveel in rekening

Ongelezen bericht door Johan123456 »

Dat klopt, ik kan enkel het hele Bedrag storneren. Ik heb aan kpn direct gevraagd hoe ik het correcte bedrag alsnog kon betalen, maar volgens hun moet ik het incorrecte bedrag nogmaals betalen waarna ze het verschil 2 maanden later zullen verrekenen...

Ik wil dus graag betalen, maar niet het te hige bedeag. En als het betalen ban het correcte bedrag niet resulteert in het opheffen van de blokkering, dan wil ik dat ook niet betalen. Immers, waar betaal ik dan voor?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Kpn brengt teveel in rekening

Ongelezen bericht door reggie2 »

Johan123456 schreef:
13 okt 2020 18:21


Ik wil dus graag betalen, maar niet het te hige bedeag. En als het betalen ban het correcte bedrag niet resulteert in het opheffen van de blokkering, dan wil ik dat ook niet betalen. Immers, waar betaal ik dan voor?

Ik raad je aan het wel te doen. Ze storten het inderdaad een maand later terug. Eerlijk is het niet maar bij zo'n groot bedrijf trek je aan het kortste eind.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kpn brengt teveel in rekening

Ongelezen bericht door moederslink »

Ze heffen de blokkade op zodra u heeft betaald.
Doe dat maar gewoon, de verrekening vindt sowieso toch straks wel plaats.

Het zit in de systemen van dit soort logge grote jongens .
Met storneren en gedoe raakt het ' systeem overstuur " en wordt er vooralsnog in ieder geval helemaal niets opgelost.
Het is heel vervelend , maar beter ff slikken i.p.v dwarsliggen.
U heeft er alleen uzelf mee.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Kpn brengt teveel in rekening

Ongelezen bericht door D34M0N »

Johan123456 schreef:
13 okt 2020 18:00
Ik heb sinds kort KPN compleet afgesloten. Eerste factuur wordt automatisch geïncasseerd en die blijkt beel te hoog te zijn. Wat blijk, het ziggo sportkanaal is dubbel in rekening gebracht terwijl deze ook al gratis als pakketkorting was gegeven. Eigenlijk dus zelfs :x in rekening gebracht.

Ik heb een mail gestuurd naar kpn en de incasso terug laten boeken.

Wat doe kpn... ze blokkeren mijn internet en tv

Ik naar de chat: “nou meneer u moet gewoon betalen, dan heffen we de blokkering weer op... “

Ik: “maar ik ga toch niet teveel betalen?”

Kpn: “het teveel betaalde corrigeren we dan volgende maand en dan krijgt u het bedrag weer terug”

Ik: “ ik ben geen bank, ik wil geen 2 maanden wachten op geld dat onterecht is geïncasseerd”

Kpn: “meneer, wat doet u moeilijk, dit komt heel vaak voor en andere klanten betalen dan gewoon “

Dat andere klanten bereidt zijn voor bank te spelen, wil toch niet zeggen dat ik dit ook koet accepteren? KPN maakt een fout, dus zorg maar eerst voor een correcte factuur dan betaal ik die netjes. Ik wil zelfs het correcte bedrag vooruitlopend daarop wel betalen, maar ik ga toch echt niet teveel betalen in de hoop dat kpn dat wel weer corrigeert in de toekomst?

Ondertussen heb ik ook geen tv en internet (wat eigenlijk wel lekker rustig is), dus zou ik wat mij betreft ook niet hoeven te betalen voor deze periode.
Hahahaha! :lol: Ik zou vooral zo door blijven gaan. Wel kans dat de rust uiteindelijk een keer verstoord wordt door een deurwaarder.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Kpn brengt teveel in rekening

Ongelezen bericht door scontra »

Johan123456 schreef:
13 okt 2020 18:00


Kpn: “het teveel betaalde corrigeren we dan volgende maand en dan krijgt u het bedrag weer terug”
Wie problemen zoekt, die zal problemen vinden en als het probleem niet groot genoeg is dan zorgen we ervoor dat het probleem vanzelf uit de hand gaat lopen en dat terwijl de oplossing van het probleem toch zo ontzettend simpel is. (zie de 'quote' )

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kpn brengt teveel in rekening

Ongelezen bericht door berndv »

D34M0N schreef:
13 okt 2020 21:55
Ik zou vooral zo door blijven gaan. Wel kans dat de rust uiteindelijk een keer verstoord wordt door een deurwaarder.
Ik heb het topic van ts van 10 jaar geleden ook even doorgelezen. Strekking is wel redelijk overeenkomstig. 2 maandtermijnen van de hypotheek te laat betaald. Achterstand overgedragen aan GGN. Correcte bedragen overgemaakt aan bank, incassokosten open laten staan, vervolgens beslag gelegd op de voorlopige teruggave. Ik weet dat het 10 jaar geleden is, maar ik zie wel overeenkomsten.

Gesloten