LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Livetv App Canaldigitaal beperkt zenders.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Livetv App Canaldigitaal beperkt zenders.

Ongelezen bericht door Franskia »

Dit staat op de website: Waar heb ik allemaal toegang tot met de TV App?
Live toegang tot alle tv-programma’s van de zenders die in jouw pakket zitten. Kijk het live of kijk tot 7 dagen terug. In alle EU-landen en op maar liefst 5 apparaten tegelijkertijd. Daarnaast kan je genieten van een groot aanbod aan films on demand.
Ik heb de app geïnstalleerd en als je de zenderlijst bekijkt staan alle zenders uit het pakket er op. Als ik echter een bepaalde Belgische zender (dit als voorbeeld) wil bekijken moet ik me inloggen om deze te kunnen zien volgens de app. Als je dan inlogt blijkt dat deze zender (en vele anderen) niet meer in de lijst staan, m.a.w. je kunt ze niet bekijken zoals beloofd. CD reageert hier simpel op door te zeggen dat er voor buitenlandse zenders andere rechten zijn en je ze niet via internet kunt bekijken. Ik vind dit pure misleiding en geldklopperij daar je voor de app als niet abonnee van CD moet betalen.
Op de site staat: Ik ben al Canal Digitaal-klant, wat nu?
Als Canal Digitaal-klant heb je al gratis toegang. Dus je ziet al alles! Log in.
Ik zou dus alles moeten zien maar ik zie niet alles.
Contact met CD levert weinig op, de medewerkers van de helpdesk geven de meest vreemde antwoorden: app opnieuw installeren, thuis zenderlijst opnieuw inladen, inloggegevens vernieuwen etc.
Weer een bedrijf dat hun beloofde dienst niet geheel levert.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Livetv App Canaldigitaal beperkt zenders.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dit geldt voor elke app van tv-aanbieders. Dit komt gewoon door wettelijke regels.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Livetv App Canaldigitaal beperkt zenders.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Live kijken is geen probleem, wel terug kijken. Zelfs op de publieke omroep moet je al extra betalen om bepaalde (lees ingekochte en rechthebbende) programma’s terug te kijken. Daarom staat er ook dat u “tot” 7 dagen kan terug kijken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Livetv App Canaldigitaal beperkt zenders.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Met vele TV's kun je harde schijf aansluiten en opname programmeren.
Werkte perfect en ook als zenders en/of landen het anders willen....
Of je TV keek of opnam via deze zien ze niet, tot nu toe probleemloos.

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Livetv App Canaldigitaal beperkt zenders.

Ongelezen bericht door Franskia »

Het gaat er om dat op de site van CD staat dat je alle programma's kunt zien die in je pakket zitten. Dat is dus niet waar. Klantenservice vraagt mij waar dit op de site staat, dus CD belooft iets wat ze niet waar maken.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Livetv App Canaldigitaal beperkt zenders.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees bij hun app dat je naar een selectie van de zenders van je abonnement thuis kunt kijken.

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Livetv App Canaldigitaal beperkt zenders.

Ongelezen bericht door Franskia »

Bij de "vragen" staat dat je alle zenders uit je abonnement kunt kijken. Ergens anders staat onder ALLES een lijst met de zenders die in de app worden aangeboden en dit zijn niet alle zenders die in je pakket zitten. Ze mogen dus wel wat duidelijker zijn. Ze doen eerst voorkomen dat je gewoon alle zenders krijgt, maar verderop staat ergens "verstopt" dat het een beperkt aantal zenders is.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Livetv App Canaldigitaal beperkt zenders.

Ongelezen bericht door renewouters »

Nijogeth schreef:
21 jun 2019 11:46
Dit geldt voor elke app van tv-aanbieders. Dit komt gewoon door wettelijke regels.
Niet door wettelijke regels maar door afspraken met de content eigenaren.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Livetv App Canaldigitaal beperkt zenders.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

renewouters schreef:
22 jun 2019 14:25
Nijogeth schreef:
21 jun 2019 11:46
Dit geldt voor elke app van tv-aanbieders. Dit komt gewoon door wettelijke regels.
Niet door wettelijke regels maar door afspraken met de content eigenaren.
Dat geldt volgens mij alleen bij Nederlandse zenders. Het gaat in dit geval om buitenlandse zenders (volgens mij zelfs voornamelijk publieke omroep), die aan hele andere regelgeving gehouden zijn.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Livetv App Canaldigitaal beperkt zenders.

Ongelezen bericht door berndv »

Franskia schreef:
22 jun 2019 14:24
Bij de "vragen" staat dat je alle zenders uit je abonnement kunt kijken
Heeft u hier een linkje van? Ben wel benieuwd hoe ze dit hebben verwoord en heb wel wat rondgekeken op hun site, maar dat niet gevonden.


berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Livetv App Canaldigitaal beperkt zenders.

Ongelezen bericht door berndv »

Lady1234 schreef:
24 jun 2019 09:34
Hier staat het.

https://www.canaldigitaal.nl/televisie/mobiele-tv-app/
Die pagina had ik ook gevonden, en ik moet toegeven dat ze niet heel erg duidelijk zijn en de opmerking:
Met de Canal Digitaal TV App kijk je al je programma’s live
is niet heel erg dekkend en als er een beperking in het aantal zenders ten opzichte van het pakket geldt, lijkt mij dit wel iets voor de reclamecodecommissie. Niet dat ts er iets mee zal winnen behalve dat canaldigitaal haar beschrijving zal moeten aanpassen, maar goed.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Livetv App Canaldigitaal beperkt zenders.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

CD heeft nooit uitgeblonken in duidelijkheid in hun reclame uitingen.

Gesloten