LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 verandert betalingstermijn

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Karst59
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2017 11:07

Tele2 verandert betalingstermijn

Ongelezen bericht door Karst59 »

Kan het zomaar dat de betalingstermijn van achteraf Naar vooruitbetaling gaat van je abonnement tv en internet
Zonder toestemming van de klant

Ik ben van mening van niet

Tele2 zeg van wel , ze gooien het op we leveren een dienst dus dan kan dat !

Mijn mening is dat de dienst pas achteraf geleverd wordt en niet vooraf bij vooruit betaling

Ps ik heb een contract eerst leveren en dan betalen naar mijn mening

Karst
Laatst gewijzigd door Radar op 11 mar 2017 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Tele2 verandert betalingstermijn

Ongelezen bericht door henk51 »

U bent nummer zoveel met die vraag welke al jaren regelmatig gesteld wordt
Bij 99,99 % van tv/telefoon/internet aanbieders betaald u abonnement vooraf en logisch verbruikskosten achteraf.

U schreeF:

Mijn mening is dat de dienst pas achteraf geleverd wordt en niet vooraf bij vooruit betaling

Als u huurt betaald u toch ook vooraf en niet als u er eerst 1 maand gewoond heeft.

groeten Henk

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tele2 verandert betalingstermijn

Ongelezen bericht door berndv »

Karst59 schreef:Ps ik heb een contract eerst leveren en dan betalen naar mijn mening
en dat heeft u op schrift staan? Naar mijn mening klopt het eerste deel
Karst59 schreef:ik heb een contract
U heeft een contract. En bij dat contract horen een aantal regels die zijn vastgelegd in de overeenkomst en de daarbij behorende voorwaarden. Leest u alstublieft die eerst door, voordat u hier uw beklag doet.

Uit de huidige algemene voorwaarden, geldig vanaf 21 november 2016:
16.5
De vastgestelde bedragen voor de Dienst worden (i) wat het abonnement betreft maandelijks vooraf en (ii) wat de kosten voor het gebruik van de Dienst betreft zodra zij een door Tele2 vast te stellen minimum overschrijden, maar in ieder geval maandelijks achteraf, door middel van automatische (SEPA) incasso voldaan. Hiervoor machtig je Tele2 bij de aanmeldingsprocedure.
Uit die van 13/06/2014 tot en met 20/11/2016:
16.5
De vastgestelde bedragen voor de Dienst worden (i) wat het abonnement betreft maandelijks vooraf en (ii) wat de kosten voor het gebruik van de Dienst betreft zodra zij een door Tele2 vast te stellen minimum overschrijden, maar in ieder geval maandelijks achteraf, door middel van automatische (SEPA) incasso voldaan. Hiervoor machtig je Tele2 bij de aanmeldingsprocedure.
Uit die van 01/03/2010 tot en met 12/06/2014:
15.5
De vastgestelde bedragen voor de Dienst worden (i) wat het abonnement betreft maandelijks vooraf en (ii) wat de kosten voor het gebruik van de Dienst betreft zodra zij een door Tele2 vast te stellen minimum overschrijden, maar in ieder geval maandelijks achteraf, door middel van automatische incasso voldaan. Hiervoor machtigt de Klant Tele2 bij de aanmeldingsprocedure.
Dus geen idee onder welke voorwaarden u een contract aan bent gegaan, heb geen zin om verder terug te gaan kijken, aangezien dat zinloos is, maar de afgelopen 7 jaar hanteerde tele2, net als eigenlijk alle mobiele en vaste telefoon/multimedia aanbieders, betaling vooruit voor het abonnement. Mocht uw abonnement ouder zijn, betekent dat u in ieder geval al vanaf 2010 vooraf betaalt, of bij een wijziging van de voorwaarden contractvrij bent en over kunt stappen, maar tele2 tot iets anders dwingen omdat u denkt dat het anders was, klopt niet.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Tele2 verandert betalingstermijn

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Ik ben ook Tele2 klant. Internet en televisie. Naar zeer grote tevredenheid.

Periode loopt nu van de 10e tot de 10e en ik betaal die de 1e van de maand. Ik betaal dus 20 dagen achteraf en 10 dagen vooraf. Dat worden er in de toekomst 30 dagen vooraf. Ik vindt het prima. Tevredenheid over geleverde diensten vind ik belangrijker.
Laatst gewijzigd door Harm.calc op 11 mar 2017 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Karst59
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2017 11:07

Re: Tele2 verandert betalingstermijn

Ongelezen bericht door Karst59 »

Henk
Kan hier niets over vinden maar goed
Ik huur niet dus ik zal het niet weten
Maar daar gaat het niet over
Kan ik wel stellen mijn baas betaald mijn salaris ook niet vooruit

Het is voor mij een principe kwestie

Heb het abonnement op de 8 ste afgesloten en de 26e van die maand werd het van de rekening af geschreven
In juni 2016
En dan gaat volgens mij de betaling en dienst in op de 8 ste en niet de eerste

Gr karst


Het

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Tele2 verandert betalingstermijn

Ongelezen bericht door GJvdZ »

henk51 schreef:
[/i]Als u huurt betaald u toch ook vooraf en niet als u er eerst 1 maand gewoond heeft.
Maar hypotheek betaal je dan weer achteraf....

Karst59
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2017 11:07

Re: Tele2 verandert betalingstermijn

Ongelezen bericht door Karst59 »

Henk dat begrijp ik
Maar als je een huishuurt
Betaal je vanaf het moment als je er in kan en niet vooraf
BV je kan er de 8 ste erin en je moet vanaf de eerste betalen
Lijk mij vreemd

Bij een abonnement het zelfde ik heb hem niet afgesloten op de eerste maar op de 8 ste

Misschien had ik het zo moeten stellen mijn abonnement is de 8 ste in gegaan maar ik moet vanaf de eerste gaan betalen vooraf dus terwijl deze nog niet was afgesloten .

Gr karst

Karst59
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2017 11:07

Re: Tele2 verandert betalingstermijn

Ongelezen bericht door Karst59 »

Berndv

Als je de voorwaarde leest gaat het contract in zodra je aangesloten ben

En niet eerst betalen een dan 8 dagen later van de dienst gebruik kunnen

Ik vindt zonder te overleggen met de klant dit zomaar kan aanpassen

Harm.calc

Ben ook tevreden hoor maar toch vind ik dit niet kloppen

Wie weet wat ze dadelijk allemaal gaan aanpassen zonder toestemming

Gr karst

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tele2 verandert betalingstermijn

Ongelezen bericht door berndv »

Karst59 schreef:Wie weet wat ze dadelijk allemaal gaan aanpassen zonder toestemming
ze voeren uit wat is overeengekomen, zoals ik heb laten zien in de algemene voorwaarden. Er gebeurt niets wat niet is afgesproken, en als u wilt weten wat er is afgesproken, moet u uw contract en de bijbehorende algemene voorwaarden doornemen, dan weet u wat u eventueel kunt verwachten.

Karst59
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2017 11:07

Re: Tele2 verandert betalingstermijn

Ongelezen bericht door Karst59 »

Berndv

Ik ben overeen gekomen dat op de 8 ste mijn contract in gegaan is en niet de eerste van de maand en in de algemeene voorwaarden staat het er ook niet dat ze deze zomaar 8 dagen kunnen vervroegen

Lijkt wel of je een medewerker bent van Tele2

Dus lees de algemeene voorwaarden zelf eens goed

Gr karst

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tele2 verandert betalingstermijn

Ongelezen bericht door berndv »

Karst59 schreef: Lijkt wel of je een medewerker bent van Tele2
ach gossie. Meneer krijgt niet het antwoord wat die graag wil en ik ben dan maar gelijk een medewerker van tele2. Gaan we weer :roll:
Ja, en ik werk voor kpn en wehkamp en tmobile en essent en waar ik ook allemaal wel niet meer voor ben uitgemaakt. :P

Je stelt het volgende:
Karst59 schreef:Kan het zomaar dat de betalingstermijn van achteraf Naar vooruitbetaling gaat van je abonnement tv en internet
en
Karst59 schreef:Mijn mening is dat de dienst pas achteraf geleverd wordt en niet vooraf bij vooruit betaling
Dat is al heel anders dan wat u later stelt.
Karst59 schreef:mijn abonnement is de 8 ste in gegaan maar ik moet vanaf de eerste gaan betalen vooraf dus terwijl deze nog niet was afgesloten .
dan wordt het inderdaad anders. Ze mogen geen geld rekenen voor een periode waarin er niets wordt geleverd, als dat tenminste is wat u bedoelt. Als er opgeleverd is op de 8e, zou het logisch zijn dat u betaalt van de 8e tot en met de 7e van de volgende maand. Voor de 8e zou dan echter wel het abonnementsgeld binnen moeten zijn van de nieuwe maand, en als ze dit dan op de 1e incasseren is er nog steeds niks aan de hand. Als ze opeens vanaf de 1e gaan rekenen, zou er wel ergens een verrekening moeten hebben plaatsgevonden tussentijds.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Tele2 verandert betalingstermijn

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Beste klant

Omdat we altijd alleen maar het aller-allerbeste willen voor onze klanten, zijn we continu in ontwikkeling. En dat zit hem soms ook in kleine dingen. Zo passen we vanaf deze maand de thuis-factuur aan, zodat deze nog duidelijker en overzichtelijker wordt.

Wat gaat er veranderen?
We laten de factuurperiode van je diensten voortaan lopen van de 1e tot en met de laatste dag van de kalendermaand. Wel zo overzichtelijk. Abonnementskosten betaal je steeds een maand vooruit. Verbruikskosten -zoals Video on Demand- betaal je achteraf.

De oude situatie kon verwarrend zijn. Had je je abonnement bijvoorbeeld afgesloten op de 12e van de maand, dan liep je factuurperiode steeds tot aan de 12e van de volgende maand. En aanvullende diensten, zoals extra tv-pakketten, startten vaak op een andere dag van de maand, zodat er allemaal verschillende periodes op je factuur verschenen. Door alle periodes gelijk te laten lopen, wordt je factuur een stuk duidelijker.

Wat betekent dit voor jou?
Om dit voor elkaar te krijgen, hebben we 1 factuur nodig om het recht te trekken. Dat wordt de factuur die je ontvangt rond 22 maart. Deze loopt dan bijvoorbeeld eenmalig van de 12e tot de 1e, in plaats van de 12e tot de 12e. Als de factuur hierdoor voor jou afwijkt van wat je gewend bent, ontvang je bij die factuur een mail met verdere uitleg. Vanaf april loopt de factuurperiode voor al je thuis-diensten voortaan van de 1e tot en met de laatste dag van de maand.

Meer weten
Meer informatie over de verandering van je factuur vind je op tele2.nl/veranderingfactuur

We houden contact.
Tele2

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Tele2 verandert betalingstermijn

Ongelezen bericht door BreejKC »

Beste Karst. U maakt een groot probleem van iets wat in de wereld van betalen heel gebruikelijk is. Eerst betalen en dan geleverd krijgen wat u wilt hebben. Misschien versimpel ik het hieronder heel erg, mogelijk dat u het dan begrijpt.

Als u met de trein wilt reizen, koopt u eerst het kaartje en daarna reist u pas. Besluit u het andersom te doen, bijvoorbeeld via de conducteur betalen als u al reist, dan betaald u zelfs extra! Bij uw boodschappen bij AH, Jumbo of Dirk is dat niet anders. U betaald eerst uw boodschappen, daarna pas mag u ze meenemen. Niet eerst uw boodschappen opgebruiken en ze pas betalen als het u goed bevallen is.

Het feit dat u bij uw provider dus altijd achteraf betaald heeft kunt u zien als een gunst van degene die de dienst geleverd heeft, niet andersom. Dat dit gunst nu teruggedraaid wordt is misschien vervelend, maar niet onterecht.

Wat wel van belang is dat de dienst wel goed geleverd wordt, als vooraf betaald is. Maar ook hier geldt: “wie eist, bewijst”. Houdt dat laatste dus goed in de gaten en laat zaken niet op zijn beloop als dingen, nadat u betaald heeft, fout gaan.

ap everaarts
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2017 15:13

Re: Tele2 verandert betalingstermijn

Ongelezen bericht door ap everaarts »

Mij is iets vergelijkbaars overkomen. Ziggo stuurde vroeger een rekening per kwartaal, aan het begin van ieder kwartaal. Sinds vorig jaar stuurt zij iedere maand een maand-rekening. Omdat ik weiger deze betaling te automatiseren, betaal ik iedere maand € 1.00 administratie, dat is € 12.00 per jaar, waar ik tot 2015 slechts € 4.00 moest betalen.
Ziggo weigert mij weer kwartaal-nota's te sturen.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Tele2 verandert betalingstermijn

Ongelezen bericht door Harm.calc »

@ ap everaarts

Ach, handmatig contractuele verplichtingen betalen, niet meer van deze tijd. De techniek is er om dit automatisch te doen en kost je geen cent. Ik betaal alles via automatische incasso. En ben ik het er niet mee eens dan is het nagenoeg 1 druk op een knop en het bedrag wordt terug geboekt.
Kies toch voor automatische incasso. Levert je meer vrije tijd, een stukje rust, geen zorgen. Voorkomt dat je rekeningen niet betaald en voor extra kosten komt te staan. En jij kunt er ook nog eens €12,- per jaar mee verdienen. Doen! :D

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tele2 verandert betalingstermijn

Ongelezen bericht door berndv »

Harm.calc schreef:@ ap everaarts

Ach, handmatig contractuele verplichtingen betalen, niet meer van deze tijd. De techniek is er om dit automatisch te doen en kost je geen cent. Ik betaal alles via automatische incasso. En ben ik het er niet mee eens dan is het nagenoeg 1 druk op een knop en het bedrag wordt terug geboekt.
Kies toch voor automatische incasso. Levert je meer vrije tijd, een stukje rust, geen zorgen. Voorkomt dat je rekeningen niet betaald en voor extra kosten komt te staan. En jij kunt er ook nog eens €12,- per jaar mee verdienen. Doen! :D
nee tuurlijk niet joh, als ziggo iets verkeerds doet heeft hij een dwangmiddel om ziggo te bewegen het op te lossen, want tja, als ze het niet oplossen, ga ik niet betalen. Dat is vaak de beweegreden voor velen om geen automatisch incasso in te stellen.

Als ik het niet doe weet ik dat ik vaak moneyman en diens collega's op de koffie zal krijgen :wink:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Tele2 verandert betalingstermijn

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik denk dat TS de eerste rekening niet goed bestudeerd heeft. Als het goed is betaald hij de eerste maand 22/30 deel van het overeengekomen factuurbedrag. Bovendien is vooruit betalen heel gewoon.

Gesloten