Vodafone Alles-in-1: ontevreden over tv-gedeelte

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
milausan
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2016 17:19

Vodafone Alles-in-1: ontevreden over tv-gedeelte

Ongelezen bericht door milausan » 11 sep 2016 17:52

Wij zijn sinds kort overgegaan op Vodafone glasvezel alles in een: bellen, internet, televisie.
Bellen en internet werken goed maar het televisie gedeelte heeft een gebrekkige interface het opnemen werkt slecht en geeft veel problemen.
De afstandsbediening is heel onprettig.
Om via een andere provider een t.v. pakket te nemen is alleen mogelijk als die ook internet levert.
Vodafone geeft aan dat het een jaarcontract is en dat dit niet eerder ontbonden kan worden.
Is er een mogelijkheid om eerder het contract te ontbinden?
Kan Vodafone je aan een contract van een jaar houden als het geleverde niet voldoet?
Laatst gewijzigd door Radar op 14 sep 2016 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

berndv
Berichten: 6158
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10
Locatie: Het oosten(daar waar de wijzen vandaan kwamen)

Re: Vodafone Alles-in-1: ontevreden over tv-gedeelte

Ongelezen bericht door berndv » 12 sep 2016 09:32

milausan schreef:Kan Vodafone je aan een contract van een jaar houden als het geleverde niet voldoet?
natuurlijk mogen ze je er niet aan houden. Maar je moet ze wel de kans geven om de zaken op te lossen. Een gebrekkige interface en een onprettige afstandbediening zullen geen directe reden tot ontbinden zijn, aangezien beide natuurlijk behoorlijk subjectief zijn. Functioneert de interface niet waardoor er geen normaal gebruik gemaakt kan worden van de diensten? In dat geval leveren ze niet waar je voor betaalt. Zelfde geldt ook voor het opnemen. Werkt het niet? Of is het niet een fijne interface? Als het niet werkt, en de dienst is onderdeel van het contract, heb je een punt. Ik betaal extra voor opnemen, als dat niet zou werken, zou ook eerst gekozen kunnen worden om die dienst er af te halen.

Dus naar mijn idee zouden de slechte ervaringen eerst omgezet moeten worden naar concrete klachten, daarna zal vodafone eerst een kans moeten hebben om de klachten te onderzoeken/op te lossen, en pas daarna zal ontbinden aan de orde kunnen zijn.

Hoe lang heeft u het abonnement eigenlijk al? Veel providers doen nog wel eens moeilijk met bedenktermijnen bij dergelijke contracten, maar eigenlijk is dit waar de 14-dagen bedenktermijn voor bedoeld is.

milausan
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2016 17:19

Re: Vodafone Alles-in-1: ontevreden over tv-gedeelte

Ongelezen bericht door milausan » 12 sep 2016 22:59

ongeveer 1 maand

kweenie
Berichten: 14116
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vodafone Alles-in-1: ontevreden over tv-gedeelte

Ongelezen bericht door kweenie » 13 sep 2016 05:42

En de andere vragen?
Functioneert de interface niet waardoor er geen normaal gebruik gemaakt kan worden van de diensten? Zelfde geldt ook voor het opnemen. Werkt het niet? Of is het niet een fijne interface?

berndv
Berichten: 6158
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10
Locatie: Het oosten(daar waar de wijzen vandaan kwamen)

Re: Vodafone Alles-in-1: ontevreden over tv-gedeelte

Ongelezen bericht door berndv » 13 sep 2016 11:12

milausan schreef:ongeveer 1 maand
dan is de bedenktermijn hoe dan ook niet meer aan de orde. En inderdaad zoals kweenie zegt, ik heb nog meer vragen gesteld, zonder antwoorden valt er moeilijk iets concreets te zeggen.

Hawk-Eye
Berichten: 511
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Vodafone Alles-in-1: ontevreden over tv-gedeelte

Ongelezen bericht door Hawk-Eye » 15 sep 2016 09:48

je zult je klacht schriftelijk neer moeten leggen bij vodafone en hen bijvoorbeeld 14 dagen de tijd moeten geven om de problemen op te lossen, daarna pas kun je eventueel ontbinden...

Gesloten