LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo standaard TV mediabox is niet adequaat

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
mdewilde
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2008 13:23

Ziggo standaard TV mediabox is niet adequaat

Ongelezen bericht door mdewilde »

Vandaag heb ik een nieuwe mediabox ontvangen waarmee ik mijn Ziggo on demand normaal zou kunnen bekijken, dit vanwege dat ik een oude mediabox zou hebben. Ik had de Peca mediabox, niet normaal vindbaar op de Ziggo website maar wel vindbaar middels google zelf. https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... e-dcr-7111

Deze mediabox is traag, geeft non stop "Even geduld aub" aan en als je op pauze druk dan duurt het 10 sec voordat de box doorheeft dat het iets moet doen.

Na ontvangst van de nieuwe mediabox bleek Ziggo mij nieuwe Peca mediabox gezonden te hebben.....Ofwel, van een niet adequate mediabox naar een zonder UPC logo erop. U snapt wel dat er dus niks veranderde.

Omdat dit geen oplossing was, ben ik gaan bellen met Ziggo. Helaas is er geen andere mediabox voor mijn tv standard die ik afneem.
Ik kijk geen normale tv, enkel online....Netflix, Amazon Prime en meer maar tv is betalen om reclames te kijken. Dat doe ik niet en de oplossing die Ziggo mij bood was. Neem een hoger abonnement, ja de mediabox is beter maar ik betaal meer voor dingen die ik niet ga gebruiken! De tweede oplossing was een monteur sturen. Ziggo beleid met monteurs is dat de klant betaald als het probleem niet aan hun verbinding apparaten ligt. Het leuke is dat het probleem een inadequaat mediabox is die UPC/Ziggo al meer dan 10 jaar uitlevert en klanten frustreert, die dan bellen waarna zij een duurder tv abonnement aanbieden.

Gezien ik niet mee werk met dit spel, want ik wil enkel een mediabox die niet uit 1980 (werkt als een inbel modem) komt maar een uit 2019. Heb ik dus een klacht ingediend.

De klachten afdeling is puur arrogantie, Monteur weer aangeboden, Nee ik ga geen geld betalen.....Waarna ik dus duidelijk aangeef dat de mediabox gewoon vervangen moet worden zodat mijn on demand normaal zou gaan werken. Natuurlijk doet Ziggo dit niet waarna zij mij aangaven dat ze nooit klachten hebben. Hierop gaf ik natuurlijk aan dat iedereen tv kijkt, ofwel een hoger abonnement niet al te erg vinden maar ik ben de 1%. Ik kijk niet en ga niet betalen voor iets dat ik niet ga gebruiken, al wel waar voor mijn geld wil en dus een werkende mediabox wens.......

Reden dat ik dus nu een topic maak is simpel, val niet voor dit soort spelletjes. Ze geven in adequate apparaten zodat je vanzelf meer gaat betalen nadat je belt......

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32
Beste antwoord
Gekozen door mdewilde

Re: Ziggo standaard TV mediabox is niet adequaat

door kokka » 07 nov 2019 21:23

mdewilde schreef:
07 nov 2019 17:57
Mijn moeder woont in een bejaardenhuis en heeft zelf een betere mediabox en betaald echt niet meer dan mij....
gewoon je ziggo opzeggen en bij je moeder TV kijken dus. Jij betere mediabox tot je beschikking en moeders gezelschap. Win-WIn
NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo standaard TV mediabox is niet adequaat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus bij een kaal abonnement krijgt u een simpele mediabox en bij een duurder abonnement een betere. En u wilt de prijs van het goedkope met de service van de dure. Helaas werkt dat zo niet.

mdewilde
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2008 13:23

Re: Ziggo standaard TV mediabox is niet adequaat

Ongelezen bericht door mdewilde »

Ik wil een mediabox die werkt en niet in techniek meer dan 15 jaar oud is. Mijn moeder woont in een bejaardenhuis en heeft zelf een betere mediabox en betaald echt niet meer dan mij..... Deze Peca mediabox werd al aangeboden toen ik mijn eerste UPC tv nam.

Logisch dat ik geen betere mediabox kan krijgen als alle mediaboxen nieuw zijn. Al elke hoger abonnement heeft al meerdere malen een nieuwe variatie mediabox gekregen. behalve de standaard......

Duidelijk een lok spelletje om mensen naar hogere kosten te jagen

ZeerPrivé
Berichten: 5425
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ziggo standaard TV mediabox is niet adequaat

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als je AOP, kabels etc. ook al minstens15 jaar oud zijn, die maar eens (laten) vernieuwen.

mdewilde
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2008 13:23

Re: Ziggo standaard TV mediabox is niet adequaat

Ongelezen bericht door mdewilde »

Zucht, in kort.
Mijn huis is volledig te besturen vanaf elke plek op deze planeet als ik internet heb.
Alle kabels zijn vorig jaar nadat ik ben verhuist allemaal vervangen!

Ik snap dat er genoeg mensen zijn met een menig maar eerst weten alvorens u antwoord.

Ik poog u te informeren naar een truck, die een zeer groot bedrijf gebruikt om mensen geld uit de broekzak te jagen!
Niet vele zien het omdat men gewoon akkoord gaat met een hoger abonnement... meeste mensen kijken ook (betaald) naar reclames!
Ofwel meeste mensen zullen nooit verder kijken of doorvragen, zoals waarom heeft UPC zijn mediaboxen allemaal veranderd met betere variaties en nu het Ziggo is, nogmaals verbeterd. Al het standaard pakket, is het apparaat echt oud in techniek.
15 jaar terug was on demand nog niet zo sterk en de technieken zijn al vele malen beter in een google chrome om online te kijken dan de Peca mediabox. Mijn inziens is dat ik waar krijg waarvoor ik betaal. Dus een mediabox die werkt!!! lijk mij logisch, neemt u genoegen met een tv van 15 jaar oud!!!!

ZeerPrivé
Berichten: 5425
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ziggo standaard TV mediabox is niet adequaat

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Succes er mee.

sake1987

Re: Ziggo standaard TV mediabox is niet adequaat

Ongelezen bericht door sake1987 »

Kan je niet de HUMAX krijgen?

zegiknietwilco
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2019 18:25

Re: Ziggo standaard TV mediabox is niet adequaat

Ongelezen bericht door zegiknietwilco »

Eenzelfde probleem met eenzelfde oplossing.

Reeds 1,5 jaar hebben wij thuis een horizon box waarbij het ongeveer 5 seconden duurt voordat je in de tvgids naar de volgende zender kan zappen. Dit werd door ons al die tijd gedoogd omdat destijds werd verteld dat er geen andere mogelijke (betere) oplossing beschikbaar was. Reeds deze week bezocht ik mijn zuster die ook eenzelfde abonnement heeft als wij thuis. Echter is het zo dat zij een nieuwe mediabox heeft ontvangen omdat ze een half jaar geleden was overgestapt. Na gebruik werd duidelijk dat deze mediabox wel degelijk een betere oplossing was met meer functies (waaronder Netflix dat wél wil opstarten en Disney plus). Zodoende belde ik de klantenservice met de vraag, aangezien mijn zuster hetzelfde abonnement heeft, of het mogelijk was nou eindelijk deze oplossing te mogen ontvangen. Hier betaal je immers ook voor dacht ik. Op deze vraag kreeg ik enkel het antwoord; er is al teveel gevraagd om deze mediaboxen waardoor er leverproblemen zijn. Mocht u er alsnog een willen dan is dat alleen mogelijk als u een duurder abonnement (à 15 euro per maand meer) of een nieuwe klant zou zijn.
Naar mijn mening is dit belachelijk. De vaste klanten die al lange tijd problemen hebben worden benadeeld en wordt als enige oplossing een duurder abonnement gegeven, terwijl nieuwe klanten met hetzelfde abonnement wel een nieuwe mediabox krijgen. Hierop werd er me verteld dat er updates aan zouden komen om alles te verhelpen, maar op de vraag wanneer dit zou gebeuren konden ze geen antwoord geven.
Ons geduld raakt hierdoor op en zitten dan ook nadrukkelijk te denken om zelf over te stappen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo standaard TV mediabox is niet adequaat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Andere provider? Keuze genoeg.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo standaard TV mediabox is niet adequaat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

mdewilde schreef:
07 nov 2019 18:16
Mijn inziens is dat ik waar krijg waarvoor ik betaal. Dus een mediabox die werkt!!! lijk mij logisch, neemt u genoegen met een tv van 15 jaar oud!!!!
Er zijn bedrijven die tv's verhuren. Je kan kiezen voor een dure nieuwe, of een goedkopere oudere. Beide doen ze hetzelfde, namelijk het laten zien van beeld. De ene is qua kwaliteit beter dan de ander, dus in beide gevallen krijgt u waar u voor betaald.

mdewilde
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2008 13:23

Re: Ziggo standaard TV mediabox is niet adequaat

Ongelezen bericht door mdewilde »

NeoDutchio schreef:
07 nov 2019 19:11
mdewilde schreef:
07 nov 2019 18:16
Mijn inziens is dat ik waar krijg waarvoor ik betaal. Dus een mediabox die werkt!!! lijk mij logisch, neemt u genoegen met een tv van 15 jaar oud!!!!
Er zijn bedrijven die tv's verhuren. Je kan kiezen voor een dure nieuwe, of een goedkopere oudere. Beide doen ze hetzelfde, namelijk het laten zien van beeld. De ene is qua kwaliteit beter dan de ander, dus in beide gevallen krijgt u waar u voor betaald.
Die bedrijven zijn duidelijk in wat ze aanbieden, niet als Ziggo die belooft dat je alles het beste krijgt. Behalve bij een basis pakket waar je al 50 euro voor neertelt! Kan nog duidelijker zijn, 10 euro voor een Google Chrome en een simpele internet a 20 euro per maand. Is al een snellere mediabox. Voor 1 euro kan je ook een mediabox krijgen merkloos. Die zijn zelfs sneller dan de Peca a 15 jaar oud!

mdewilde
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2008 13:23

Re: Ziggo standaard TV mediabox is niet adequaat

Ongelezen bericht door mdewilde »

En als laatste, ik meld dit alleen omdat blijkbaar men onwetend is in wat voor werkwijze Ziggo hanteert. Al gezien de reacties, heeft iedereen genoeg geld om misleid te worden.

Sterkte iedereen! Mijn probleem wordt opgelost. Al zal Ziggo hun werkwijze en Trucjes gewoon doorzetten

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo standaard TV mediabox is niet adequaat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Al zal Ziggo hun werkwijze en Trucjes gewoon doorzetten
Dat denk ik ook. Ben blij dat ik van ze af ben.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Ziggo standaard TV mediabox is niet adequaat

Ongelezen bericht door kokka »

mdewilde schreef:
07 nov 2019 17:57
Mijn moeder woont in een bejaardenhuis en heeft zelf een betere mediabox en betaald echt niet meer dan mij....
gewoon je ziggo opzeggen en bij je moeder TV kijken dus. Jij betere mediabox tot je beschikking en moeders gezelschap. Win-WIn

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ziggo standaard TV mediabox is niet adequaat

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Of ruilen? Ze zal het verschil misschien niet merken.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziggo standaard TV mediabox is niet adequaat

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, daar heeft moeder dat abonnement niet voor. Zoon moet zijn eigen zaakjes regelen. :lol:

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ziggo standaard TV mediabox is niet adequaat

Ongelezen bericht door Erthanax »

Lof voor mdewilde voor zijn keuze van het beste antwoord.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ziggo standaard TV mediabox is niet adequaat

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Die oude voorraad moet eerst op, en is goedkoper, dat lijkt me normaal, en als je TV keek en zelden online gaat het prima.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Ziggo standaard TV mediabox is niet adequaat

Ongelezen bericht door Revoked »

Hier kijken we gewoon gewoon tv. Geen box ertussen. 75" slimme tv. Iets anders dan tv-kijken gaat via streamen, casten of een app. Zeer goedkoop, en het werkt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo standaard TV mediabox is niet adequaat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Geen inch te weinig. Past dat wel door de voordeur? Je krijgt ook van die enorme hoofden in je huiskamer.

Gesloten