LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort interactieve televisie

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
beest
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2014 12:34

Telfort interactieve televisie

Ongelezen bericht door beest »

Hierbij wil ik mijn hart luchten over de bizar slechte communicatie van Telfort.
Afgelopen week heb ik Telfort gebeld om een alles in 1 pakket af te sluiten voor internet/vast bellen/interactieve tv voor 37 euro per maand. Ik heb al internet en vast bellen van Telfort, maar Digitenne van KPN, samen 42,50 euro per maand.
De medewerker bevestigde mij dat interactieve televisie op mijn adres mogelijk was en dat ik 9 cent per telefoongesprek zou blijven betalen, zonder extra kosten. (Dit is een oude abonnementsvorm, tegenwoordig betaal je ook 9 cent per minuut.) Ik moest wel eenmalig 30 euro activatiekosten betalen, omdat ik werd beschouwd als nieuwe klant. Van de gratis overstapservice kon ik geen gebruik maken, omdat ik dan wel werd beschouwd als bestaande klant (???)
Nadat ik dus Digitenne heb opgezegd, heb ik Telfort teruggebeld. Toen kreeg ik opeens te horen dat:
- het abonnement 37,50 euro per maand kost (foutje in de folder)
- ik voor vast bellen toch 9 cent per minuut moest gaan betalen (al kon ik dat 'afkopen' voor 2,18 euro per maand)
Onder protest ben ik hiermee akkoord gegaan. Vervolgens kreeg ik echter te horen dat interactieve televisie op mijn adres niet beschikbaar is (2 uur daarvoor was nog gezegd van wel)! Advies van Telfort: mijn huidige abonnement handhaven en Digitenne bij KPN aanvragen. Terwijl ik dat net 2 uur eerder had opgezegd!
Ook opmerkelijk: ik betaal al jaren voor een interabonnement van 30 MB/s. De reden dat ik geen interactieve televisie kan krijgen, is dat de hoogst haalbare internetsnelheid op mijn adres 8 MB/s is! Door interactieve tv zou mijn snelheid halveren. Dit vernam ik van een KPN-medewerker bij wie ik schoorvoetend moest aangeven dat ik de stopzetting van Digitenne wilde annuleren.

birgitske
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2014 17:17

Re: Telfort interactieve televisie

Ongelezen bericht door birgitske »

Goed dat je dit deelt!
Voor mij geen onbekend verhaal dat Telfort slecht communiceert. Zo'n drama bedrijf heb ik nog niet eerder meegemaakt. Mijn oude provider stopte er mee en werd Telfort. Van de overstap zou ik niets merken behalve mogelijke hinder van internet tot 12 uur smiddags.

Het resultaat was 4 dagen geen internet en Telfort heeft mij gewoon op een storingsnetwerk aangesloten.
Na meerdere malen bellen met hun bleek dat de storing zich al veel langer voor deed en in totaal 8 dagen heeft geduurd. 2 Weken later nog steeds problemen met het versturen van email en Telfort weet niet hoe ze het op moeten lossen. Voor Telfort deed alles het prima en nu ligt het aan mijn computer zogenaamd terwijl het probleem zich op mijn laptop en vaste pc zich voordoet.

theodorus1954
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jan 2012 18:47

Re: Telfort interactieve televisie

Ongelezen bericht door theodorus1954 »

:idea: Even een TIP:
Je hebt ook de mogelijkheid om gratis verbinding te maken met TELFORT door ze ZELF binnen 15 minuten terug te laten bellen en zeker als het storingen betreft. :)

Ouburg84
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2014 15:32

Re: Telfort interactieve televisie

Ongelezen bericht door Ouburg84 »

Ik weet uit ervaring hoe het kan werken bij Telfort, maar toch ben/blijf ik positief. Na het indienen van een klacht heb ik een excuses en redelijke vergoeding gekregen voor het ongemak. Ik raad jou aan om ook een klacht in te dienen.

p.s. Je krijgt waar je voor betaald en met de prijzen van Telfort kan dat niet voor veel service zijn.

Gesloten