LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort Internet & Vastbellen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
NCornelisse
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2008 20:49

Telfort Internet & Vastbellen

Ongelezen bericht door NCornelisse »

Per 1 mei ben ik overgestapt van Vast bellen bij KPN en ADSL-internet bij Solcon naar Telfort. Tot 1 mei met KPN en Solcon nooit problemen gehad, maar nu ik bij Telfort zit is het 1 doffe bak ellende. Regelmatig kunnen we niet bellen of gebeld worden. Ook het Internet klapt er met regelmaat uit. Regelmatig wil zeggen enkele malen per week voor meerdere uren.
De Telfort slogan: "Goedkoper. Dus leuker." mag van mij worden gewijzigd in "Goedkoper, maar waardeloos!"
Duidelijk een geval van het te vroeg op de markt brengen van een produkt waarvan de kwaliteit nog beneden de maat is.

youri23
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 dec 2006 02:04

Re: Telfort Internet & Vastbellen

Ongelezen bericht door youri23 »

Wel jammer want ik heb juist nooit problemen met telfort. tja de telefoon doet het soms niet maar dan probeer ik het weer eens en dan doet ie t. Doet ie t dan niet dan zetten we de modem ff uit en aan. Maar als je het hebt is het idd vervelend

Cor802
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:52

Re: Telfort Internet & Vastbellen

Ongelezen bericht door Cor802 »

Lekker consequent Youri,, bij ziggo roepen, maar je betaalt er toch voor !!! als er een storing is.

En hier mag een storing of slecht werkend product wel :?: Dan pruts je wat of je haalt de stekker eruit :?:

En daar betaal jij dus gewoon voor :?:

Ik zou me beklagen bij ze ,,,,,,

daisey
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2008 12:28

Re: Telfort Internet & Vastbellen

Ongelezen bericht door daisey »

Telfort vast bellen in combinatie is één ellende. Mijn ouders hebben het sinds halfweg juli en zijn er al 5x uitgegooid (geen internet- en telefoonverbinding). Nu is de vijfde keer nog bezig, al vanaf 20 augustus hebben ze geen internet en geen telefoon. Al 5x gebeld naar de helpdesk en je krijgt alleen te horen: we gaan hem weer updaten.
Ze moeten bellen met hun mobiele telefoon naar de helpdesk = 30ct per minuut + de kosten van je mobiele telefoon. Kassa! Er is niemand van Telfort die mijn ouders belt, ook niet van de ontwikkelingen m.b.t. de storing. Telfort = Zeer slecht!!!!!!!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort Internet & Vastbellen

Ongelezen bericht door TdeHond »

In gebreke stelling provider + opzegging abonnement

Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend in gebreke te stellen, een redelijke termijn aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.

U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g:
["g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

Misschien dat deze aanpak de ogen opent van Telfort en worden uw ouders alsnog serieus genomen, al vrees ik het ergste. Zie:
Telfort maakt fout op fout

daisey
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2008 12:28

Re: Telfort Internet & Vastbellen

Ongelezen bericht door daisey »

Beste T.de Hond
Hartelijk dank voor uw reactie.
Het is nu 19 september en het probleem is nog niet opgelost. Telfort laat NIETS van zich horen. We gaan nu het abonnement beëindigen, het is genoeg zo!

l.j.v.wijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2008 16:25

Re: Telfort Internet & Vastbellen

Ongelezen bericht door l.j.v.wijk »

Ik zit bij Compuserve maar die maken gebruik van Telfort telefonie.
Ik heb sinds 1 september bellen, maar het is een doffe ellende. Ik wordt er vaak op aangesproken dat ik onbereikbaar ben. Als ik het Tiscali forum kijk zijn er wel heel veel klachten. Per week ligt het netwerk er wel 2a 3 keer per week uit en dat duurt dan ook enkele uren.
Moet je dit nemen? Of is hier iets aan te doen?

Alec-Tricity
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2008 22:26

Re: Telfort Internet & Vastbellen

Ongelezen bericht door Alec-Tricity »

toen ik in 2005 begon bij een callcenter en aan het werk ging voor de technische helpdesk belandde ik in de nasleep van een overname. omdat de snelheid van de verbinding in veel gevallen omhoog ging bij het afsluiten van een nieuw abbonement kwamen veel mensen zonder internet te zitten. (internet traag, klapperend, en in 2006 voip er steeds uit en onbereikbaar, storing etc.)

ik heb mijn eerste twee weken in het bedrijf full time mensen moeten vertellen dat ze (en let op:) "hun modem direct op de splitter of buitenlijn moeten aansluiten met een telefoonkabel van maximaal anderhalve meter!" "het staat allemaal in de handleiding!"

bij telfort is het hetzelfde verhaal, 20mbit is niet zomaar wat voor randapparatuur aangelegd voor maximaal 5.

SLECHT:
buitenlijn--(splitter) -------------------------modem----PC

GOED:
buitenlijn-- (splitter)--modem--------------------------------------PC

natuurlijk zijn er nu waarschijnlijk ook andere problemen, maar over het algemeen zijn netwerken redelijk stabiel.

edit: administratieve problemen niet inbegrepen. :D

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort Internet & Vastbellen

Ongelezen bericht door TdeHond »

Slecht
Telfort - buitenlijn ;)

watermeloen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2009 09:31

Re: Telfort Internet & Vastbellen

Ongelezen bericht door watermeloen »

Telfort,

Een doffe ellende met de telefonie.
Ik ben al vanaf begin december bezig met bellen a 30 cent per minuut, om mijn telefoon werkend te krijgen. Nu is ene Lars holhouts bij de helpdesk niet het grootste licht, want van hem moet ik 30 seconden resetten, terwijl de monteur uitdrukkelijk heeft aangegeven dat ik nooit moet resetten, wat de helpdesk ook zegt. Ik heb ze maar weer een hele boze brief geschreven en ik ga eerdaags verhuizen en dan zeg ik ze maar weer op. Ik wordt een beetje moedeloos van helpdesks die denken dat ze verstand van zaken hebben, maar ondertussen niets oplossen

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Telfort Internet & Vastbellen

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Belachelijk waarom zou je niet mogen resetten....!

Dat zit er niet voor niets op. Op dergelijke momenten zet je alles terug naar de fabrieksinstellingen die 9 van de 10 keer gewoon goed werken.

Als jij dmv een instelling ineens geen internet en of telefonie hebt, is dit de eerste uitweg. Wel dien je daarna alles weer opnieuw in te stellen......

Die monteur die lult maar wat.....

narayani
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 jan 2009 14:56

Re: Telfort Internet & Vastbellen

Ongelezen bericht door narayani »

Ik ondervind de laatste tijd heel veel connectieproblemen (onderbreking, wegvallen, heeeeel traag laden, licht uit op de modem) met mijn telfort abonnement. De verbinding valt heel regelmatig uit en ook de vaste telefoon connectie valt regelmatig uit, ook tijdens gesprekken. Ik heb vandaag vast bellen opnieuw moeten installeren. Gelukkig lukte dat wel.

Via de klantenservice online een mailtje gestuurd naar helpdesk. Kreeg daarop antwoord dat kabel te lang zou zijn en modem te ver af van ISR aansluiting. In mijn geval klopt dat in elk geval niet.

Daarop weer een bercihtje gestuurd en geen respons van telfort.

Overal vind ik, inlclusief online, in het instructieboekje van Telfort en in de mails die ze me sturen dat de helpdesk €0.30/min. zou kosten. Tot mijn grote verbazing kreeg ik toen ik belde te horen dat het aangegeven 0900 nummer niet € 0,30/min. kost, maar € 1.15 per minuut!!!

Ik heb hun daar in mijn laatste mail naar gevraagd, maar hierop komt geen respons.

Vervelend is ook dat je geen emails kan sturen maar die tickets online moet doen, waar je dan ook geen bewijs van hebt als zijn niet antwoorden.

Dus pas op als je die helpdesk belt, want je betaalt je blauw.

Jammer genoeg kon ik niet bellen via mijn gewone (Telfort VOIP) telefoon, want die deed het ook niet, dus komen ook de kosten van je mobiel erbovenop.

Het is doffe ellende dat zoveel providers er zo weinig van bakken echt klantvriendelijk te zijn. Er is er geen een die weinig of geen klachten krijgt lijkt het wel.

Ik denk er over over te stappen. Kan je evntueel het nummer meenemen?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort Internet & Vastbellen

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik denk er over over te stappen. Kan je
evntueel het nummer meenemen?
Ja, dan moet uw nieuw provider dit aanvragen bij oude provider.
Controleer wel of nieuwe provider e.e.a heeft opgezegd bij oude provider + wat hierover in de a.v. van telfort staat!

Het kan n.l. zijn dat u zelf na migratie telefoonnummer toch alles moet opzeggen bij oude provider.

In geval van Telfort raad ik aan dat dan schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging te doen. Kopie brief + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.

narayani
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 jan 2009 14:56

Re: Telfort Internet & Vastbellen

Ongelezen bericht door narayani »

Dank je wel voor de tip.

har73
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2009 17:29

Re: Telfort Internet & Vastbellen

Ongelezen bericht door har73 »

Ik wil hierbij een ieder waarschuwen die overweegt een Telfort vaste telefonie abonnement te nemen:

Wat TElfort u niet verteld is :

DAT U NIET MEER BEREIKBAAR BENT VOOR (ALLE) UPC KLANTEN (!!!) EN OOK VOOR EEN AANTA KPN-KLANTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

----------------------------------------------------------------------------------
Schandalig bedrijf, dat Telfort!

Mijn ouders zijn ter goede trouw overgestapt op Telfort, maar kunnen sindsdien TOTAAL NIET meer gebeld worden door mij (UPC-klant).

Wil ik telefonisch contact, dan ben ik veroordeeld tot mobiel bellen naar hun!

Reeds 3 keer hebben zij dit probleem aangegeven, maar telfort blijkt DOOF voor klachten.....
Gewoon iets op uit doen, ticketnummertje versturen jah, maar daarna gewoon niets meer.


Wat een K*TBEDRIJF dat Telfort!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Martinh999
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 nov 2008 18:51

Re: Telfort Internet & Vastbellen

Ongelezen bericht door Martinh999 »

Ik ben juist heel tevreden over Telfort tot nu toe (ff afkloppen)
Heb 2 x storing gehad, 1x was begin november landelijk, en was snel opgelost, en 1 x was er een probleem met mijn router, die moest de verbinding weer vrijgeven.
Waarom ik tevreden ben??? makkelijk, ik zat eerst bij Ziggo, dat verklaart de zaak, want dan valt alles mee.

narayani
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 jan 2009 14:56

Re: Telfort Internet & Vastbellen

Ongelezen bericht door narayani »

het is nog eens bevestigt, er komt absoluut geen respons van Telfot. Telfort zou eens goed met de billen bloot moeten, op Radar bevoorbeeld. Slechte service, matige connectie, telefoon die uitvalt, internet dat uitvalt of vreselijk traag is, geen 20 m, maar 7 mb. Hlepdesk zogenaamd € 0.30 per minuut wat al niet weinig is, maar als je belt is het plotseling € 1.15 per minuut!! Mag dat allemaal zo maar?? En de klant verliest maar tijd met ervoor te zorgen dat hij niet bedrogen uitkomt...

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Telfort Internet & Vastbellen

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je mobiel met Prepaid belt is het afhankelijk van welke provider deze heeft.

Tele2 rekende het genoemde tarief en andere maar liefst €1,13 of €1,15 dus vooraf controleren wat jou aanbieder vraagt voor 0900 diensten.

Bij een vaste verbinding geld wel het genoemde tarief en via buren en tijd opnemen en deze vergoeden is dan voordeliger!

Verder kun je ook gratis via E mail klagen dus bellen hoeft niet!

Niet dat ik over deze tevreden ben, gelukkig een kleine firma die zowel goedkoper als beter is!

PaulA!"
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2009 14:09

Re: Telfort Internet & Vastbellen

Ongelezen bericht door PaulA!" »

Telfort internet : Al enkele dagen geen inkomend e-mailverkeer mogelijk, hoewel Telfort op zijn site vermeldt dat de het probleem verholpen is. Zijn er meer mensen die hiermee kampen?

Paula

roelofjurjenroelofs
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2009 08:35

Re: Telfort Internet & Vastbellen

Ongelezen bericht door roelofjurjenroelofs »

TELFORT internetten + vastbellen is horror. Horror wat betreft de regelrechte misleiding door Telfort van de klant als het gaat om de voorwaarden en kosten van vast bellen.
Telfort brengt mij nu - nadat alles was geinstalleerd en het nog werkte ook - allerlei netwerkkosten in rekening terwijl daarover in de telefonische en e-mailcontacten met Telfort met geen woord over is gerept. Er wordt onder andere op de site en via het klantcontactcenter aangegeven dat als je voor vast bellen overstapt naar Telfort je geen KPN-aanlsuiting nodig hebt. Nu laat Telfort me weten dat ze vor mij een KPN-aansluiting moeten huren en brengen we daarvoor dus allerlei netwerkkosten in rekening. Als ik de ontvangen factuur goed begrijp ook netwerkkosten voor internetten, terwijl ik dat al lang via Telfort deed (internetten dus).


Nogmaals, Telfort is regelrechte horror!! What to do? Ik ben er niet van op de hoogte wat Radar, Kassa en Ombudsman ten behoeve van de klanten van Telfort iets weten te bereiken bij Telfort?!

Nogmaals: what to do?

Ik heb al gedacht om de factuur van Telfort te storneren (via de bank) en het er dan maar op aan te laten komen.

Zijn er onderzoeksjournalisten - bij de Volkskrant of zo - die Telfort eens willen 'portretteren'???


Nou ja, HELP dus!!


Roelof Roelofs[/b]

Gesloten