LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort/KPN TV: hoe werkt dat?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Telfort/KPN TV: hoe werkt dat?

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Wij gaan ADSL TV en internet aanvragen bij Telfort, maar nu heb ik 2 vragen:
1. Zijn er hier mensen die hun (Ziggo) humax kastjes werkend hebben op Telfort/KPN ADSL? Zo ja, hoe?
2. Telfort/KPN gaat natuurlijk niet over de Ziggo kabel, maar over de telefoon kabel. Hoe worden de TV's daarop aangesloten? Op dit moment heb ik namelijk overal Coax liggen, maar daar zal het neem ik aan niet mee werken?

LET OP: Het gaat dus NIET over glasvezel, want dat zou hier niet verkrijgbaar zijn (terwijl er wel glasvezel in de wijk ligt).

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Telfort/KPN TV: hoe werkt dat?

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Nicky_The schreef:Wij gaan ADSL TV en internet aanvragen bij Telfort, maar nu heb ik 2 vragen:
1. Zijn er hier mensen die hun (Ziggo) humax kastjes werkend hebben op Telfort/KPN ADSL? Zo ja, hoe?
2. Telfort/KPN gaat natuurlijk niet over de Ziggo kabel, maar over de telefoon kabel. Hoe worden de TV's daarop aangesloten? Op dit moment heb ik namelijk overal Coax liggen, maar daar zal het neem ik aan niet mee werken?

LET OP: Het gaat dus NIET over glasvezel, want dat zou hier niet verkrijgbaar zijn (terwijl er wel glasvezel in de wijk ligt).
Zit er een aansluiting voor een telefoonkabel op die Humax kastjes?

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Telfort/KPN TV: hoe werkt dat?

Ongelezen bericht door joep873 »

Nicky_The schreef:Wij gaan ADSL TV en internet aanvragen bij Telfort, maar nu heb ik 2 vragen:
1. Zijn er hier mensen die hun (Ziggo) humax kastjes werkend hebben op Telfort/KPN ADSL? Zo ja, hoe?
Nee, kan niet, de Humaxen kun je weggooien.
2. Telfort/KPN gaat natuurlijk niet over de Ziggo kabel, maar over de telefoon kabel. Hoe worden de TV's daarop aangesloten? Op dit moment heb ik namelijk overal Coax liggen, maar daar zal het neem ik aan niet mee werken?
De TV wordt aangesloten op een kastje dat je van Telfort krijgt, en dat kastje sluit je aan op het modem. Bij voorkeur met een ethernetkabel, eventueel met Powerline-adapters.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Telfort/KPN TV: hoe werkt dat?

Ongelezen bericht door bprosman »

Je zult of nieuwe (CAT5/6) kabels moeten trekken of iets van Hirschmann MoKa's moeten gebruiken.
Powerline adapters zou ook kunnen maar geven over het algemeen veel ellende.
Houd er wel rekening mee dat je qua beeld er op achteruit gaat. De KPN HD is een slap aftreksel van de Ziggo/UPC HD.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Telfort/KPN TV: hoe werkt dat?

Ongelezen bericht door Nicky_The »

bprosman schreef:Je zult of nieuwe (CAT5/6) kabels moeten trekken of iets van Hirschmann MoKa's moeten gebruiken.
Powerline adapters zou ook kunnen maar geven over het algemeen veel ellende.
Houd er wel rekening mee dat je qua beeld er op achteruit gaat. De KPN HD is een slap aftreksel van de Ziggo/UPC HD.
Liever een slechtere beeld kwaliteit als geen beeld of half beeld ;)



Kunnen die kastjes van Telfort ook via wifi?

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Telfort/KPN TV: hoe werkt dat?

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Barre Barry schreef:
Nicky_The schreef:Wij gaan ADSL TV en internet aanvragen bij Telfort, maar nu heb ik 2 vragen:
1. Zijn er hier mensen die hun (Ziggo) humax kastjes werkend hebben op Telfort/KPN ADSL? Zo ja, hoe?
2. Telfort/KPN gaat natuurlijk niet over de Ziggo kabel, maar over de telefoon kabel. Hoe worden de TV's daarop aangesloten? Op dit moment heb ik namelijk overal Coax liggen, maar daar zal het neem ik aan niet mee werken?

LET OP: Het gaat dus NIET over glasvezel, want dat zou hier niet verkrijgbaar zijn (terwijl er wel glasvezel in de wijk ligt).
Zit er een aansluiting voor een telefoonkabel op die Humax kastjes?
Nee, wel USB en internet.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Telfort/KPN TV: hoe werkt dat?

Ongelezen bericht door bprosman »

Kunnen die kastjes van Telfort ook via wifi?
Dat kunnen ze niet, bovendien TV kijken via Wifi... dan hou je helemaal geen beeld meer over, kom je meer in de Digitenne kwaliteit.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Telfort/KPN TV: hoe werkt dat?

Ongelezen bericht door Slobberbone »

bprosman schreef:
Kunnen die kastjes van Telfort ook via wifi?
Dat kunnen ze niet, bovendien TV kijken via Wifi... dan hou je helemaal geen beeld meer over, kom je meer in de Digitenne kwaliteit.
Kan best zelfs op laptop/tablet en smartphone maar zou toch eerst kijken naar glasvezel als dat mogelijk is want dat beeld is echt niet veel minder dan bij Ziggo.

pghonders
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jan 2012 13:20

Re: Telfort/KPN TV: hoe werkt dat?

Ongelezen bericht door pghonders »

Toevallig ben ik een maand geleden ook overgestapt van Ziggo naar Telfort. De monteur was op dat moment gratis: weer mooi meegenomen en het scheelt een hoop tijd en puzzelen. De monteur heeft in de meterkast een kastje geplaatst, en omdat ik geen zin had in kabels door mijn hele huis heb ik een of ander apparaatje apart bijgekocht (van Telfort) die gewoon in het stopcontact gestoken wordt. Humax naar de recycling en een gelijksoortig kastje van Telfort eraan. Aan de coax-aansluiting heb je inderdaad niets meer. En ik ben erg tevreden: internet werkte meteen vlekkeloos, het geluid van mijn tv is opeens veel beter en de afstandsbediening werkt ook prima. Het enige nadeel is dat de radio alleen via de tv beluisterd kan worden. Dat komt de geluidkwaliteit vaak niet ten goede.

johnsnel70
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2015 18:43

Re: Telfort/KPN TV: hoe werkt dat?

Ongelezen bericht door johnsnel70 »

Je kan het HD kastje van Telfort of KPN via een snoertje op je stereo aan sluiten .Er zit op de achterkant van een HD kasje een aansluiting voor audio uit (mini jack 4 mm).Sluit deze aan op een aan op een aansluiting op je stereo installatie Er is vast wel een aansluiting over.Soms gewoon even uit proberen. Kijk ook even in je gebruik's boekje Er is ook een snoertje bij geleverd (wel soms te kort) Succes John S

Gesloten