LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ten einde raad met UPC

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
ColdBlood
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2007 10:33

Ten einde raad met UPC

Ongelezen bericht door ColdBlood »

Ik heb een probleem met UPC en weet echt niet meer wat ik nog kan doen. Ik heb sinds februari vorig jaar mijn abonnement bij hun opgezegd, omdat ik overging op digitale televisie van KPN. Toen werd het geld nog ingehouden door Eneco hier in Rotterdam. Tot UPC zelf ging factureren (juli 2006) heeft Eneco het nog bij mij van mijn rekening gehaald. In die tijd werd ik van de een naar de ander verwezen, maar niets hielp. Nou dien ik nog steeds het bedrag terug te krijgen over deze maanden, en ik heb inmiddels gebeld, gefaxt, gemaild, langsgeweest etcetc. De standaard antwoorden die ik krijg is dat ik bij het andere bedrijf moet zijn (UPC of Eneco dus) en dat ze het gaan uitzoeken en nog contact met mij opnemen. Natuurlijk hoor ik er daarna niets meer van. O.a. dat 0900 nummer heeft me nu inmiddels nog meer gekost dan het bedrag dat ik terug zou krijgen.
Ik vind het schandalig dat ze zo te werk gaan, en daarom gaat het mij inmiddels alleen al om het principe dat hier wat aan wordt gedaan, en dat ik schadeloos word gesteld.
Heeft iemand hier ervaring erin en nieuwe ideeen, of ergens waar ik terecht kan wat invloed kan uitoefenen in deze situatie?
Alvast bedankt voor de informatie...

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Ten einde raad met UPC

Ongelezen bericht door agro »

Het zal moeilijk worden als je van het kastje naar de muur gestuurt wordt.
Maar om je kosten te drukken kan je gratis schrijven naar zowel eneco als upc, kijk op www.antwoordnummer.nl ook vind je daar gratis 0800 nummers.
Als je schrijft kan je als volgt doen, doe je beklag op een A4 aan de andere zijde het adres met antwoordnummer (eventueel aan alle antwoordnummers, des te meer kans op antwoord, en je kan vaker herhalen of meerdere per antwoordnummer) dicht vouwen en nietje er in bespaart je ook nog een enveloppe dan.
Een postzegel is niet nodig op antwoordnummer.

Voor gewone adressen en telefoonnummers kijk eens op www.uw-adres.nl

Als nog steeds bedragen door upc van je rekening worden afgeschreven, laat dan alvast een selectieve blokkade voor upc op je rekening leggen bij je bank kunnen ze in ieder geval niks meer afschrijven.

succes en sterkte.

ColdBlood
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2007 10:33

Re: Ten einde raad met UPC

Ongelezen bericht door ColdBlood »

Bedankt! Dat is sowieso een erg handige site.Vraag me alleen nog af op welke manier ik ze nog kan benaderen, dat ik wel reactie krijg....Is er niet een of andere onafhankelijk klachtencommissie o.i.d., waar je je klacht kan indienen, en waar er iets mee gebeurd, of moet ik dan lid worden van de consumentenbond?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Ten einde raad met UPC

Ongelezen bericht door agro »

Mogelijk dat onderstaande site nog interesant kan zijn:

http://www.geschillencommissie.nl/

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Ten einde raad met UPC

Ongelezen bericht door Marssjo »

Ik heb sinds februari vorig jaar mijn abonnement bij hun opgezegd,
Je hebt UPC medegedeeld dat jij geen diensten meer van hun wilde hebben? Heb je dat van UPC schriftelijk bevestigd gekregen?

Ter info: zelf heb ik eind november 2006 telefonisch bij UPC opgezegd en binnen een week werd mijn opzegging (eind december) schriftelijk bevestigd. Nou die brief heb ik daarna nog nodig gehad, omdat de voorkant van UPC niet weet wat de achterkant doet......

ColdBlood
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2007 10:33

Re: Ten einde raad met UPC

Ongelezen bericht door ColdBlood »

Ja, ik had een bevestigingsbrief binnengekregen. Deze heb ik inderdaad al een aantal keren opnieuw moeten opsturen en deze heb ik ook nog een keer gefaxed.

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Ten einde raad met UPC

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Er zijn 2 postbussen waarvan ik 99,9% zeker weet dat wanneer je hier je klachtenbrief naartoe stuurt deze zekers wordt behandeld en afgehandeld. UPC zelf geeft altijd 'Lelystad' als adres, zelf heb ik echter zowel Lelystad als Leeuwarden als adressen gebruikt, beide aangetekend met bevestiging handtekening.

In mijn geval ging het om een klacht en binnen 3 weken had ik een reactie en oplossing (inclusief compensaties).

In jouw geval is het niet Eneco die verantwoordelijk was, Eneco inde het bedrag namens UPC zoals ook te lezen valt in de algemene voorwaarden van die periode. Hoe dan ook houdt het dus in dat je hiervoor gewoon bij UPC dient te zijn omdat deze ook de diensten aanbood.

Een brief kun je eventueel sturen aan:
UPC Nederland B.V.
Postbus 1050
8900CB, Leeuwarden
&
UPC Nederland
Postbus 320
8200 AH, Lelystad


Let op, doe dit aangetekend met bevestiging handtekening zodat je een 100% garantie hebt dat het is aangekomen en ontvangen tijdens eventuele rechtzaken e.d. komt dit altijd goed van pas.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Ten einde raad met UPC

Ongelezen bericht door Marssjo »

Volgens mij moet je bij Eneco zijn om je geld terug te krijgen omdat Eneco voor UPC, het geld bij jou heeft geincasseerd. Jij kan met je originele bevestigingsbrief van UPC, bij Eneco aantonen dat er vanaf een bepaalde datum ten onrechte door Eneco geld van jouw rekening is gehaald voor een abo. dat reeds beeindigd was. Gewoon je rechtsbijstandverzekering inschakelen en anders kijken of ermee te dreigen ook werkt. En dan zoekt Eneco het maar verder met UPC uit maar dat is jouw pakkie an niet. Of Eneco een brief schrijven waarin je zegt dat je het met de eerstvolgende nota zelf wel verrekend. Succes

Gesloten