LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tv beeld van Ziggo onder de maat, wel blijven betalen?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
MarcelPeters
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2020 10:58

Tv beeld van Ziggo onder de maat, wel blijven betalen?

Ongelezen bericht door MarcelPeters »

Na meer dan 20 jaar bij Home en daarna Ziggo te hebben gezeten ben ik daar in febr. 2019 opgestapt omdat ik al meer dan een half jaar slecht tv beeld had. Op het moment dat ik overgestapt was kreeg ik iemand van Ziggo aan de lijn die me probeerde over te halen om bij Ziggo te blijven, ze zouden een monteur sturen om alles op te lossen. Ik had echter al een contract bij een andere provider en vond dat ik me daar aan moest houden. Ik heb echter gezegd dat als ze het zouden oplossen ik na een jaar weer terug zou komen.

Nu ben ik dus in febr. weer teruggegaan naar Ziggo. Ze hebben een monteur gestuurd die keurig alles heeft nagekeken. Binnen een nieuwe doos in de muur heeft gemonteerd en een nieuwe kabel en doos heeft gemonteerd. Signaal was nog steeds niet goed. Hij heeft buiten gegraven en een nieuw stuk kabel gemonteerd, van buiten naar binnen. Het beeld was op dat moment goed.

Wel is het vreemd dat ik een mediabox xl kreeg, schijnbaar is dat aangevinkt in het digitaal bestelformulier. Ik heb zelf een Ziggo gecertificeerde CI module en had liever een kaart gehad die ik daar in kan steken.

Ondertussen is het probleem met het stilstaand en blokkerig beeld weer regelmatig terug. Niet op alle zenders maar sommigen hebben het veel meer dan andere zenders. Ik heb dit ondertussen al 3 maal gemeld, maar krijg telkens te horen dat het ivm het corona virus niet mogelijk is om dit op te lossen. Zolang npo 1, 2 en 3 het doen moeten we hier genoegen mee nemen.

Op mijn verzoek om de mediabox terug te nemen en enkel een kaartje te sturen zodat ik zonder die box tv kan kijken wordt negatief gereageerd. Ik kan voor 2 euro nog wat een extra kaart krijgen met een cI module. Maar ik wil geen extra module. Ik wil gewoon geen mediabox die wij toch niet gebruiken. Een beetje coulance had ik toch zeker verwacht.

Op mijn vraag hoe het nu verder moet met het slechte beeld als corona nog een half jaar of langer zo blijft, blijven ze bij hun standpunt. Hier ben ik dus ook echt niet tevreden over en ik verwacht dat ik in 2021 weer opstap bij Ziggo. Maar moet ik nu dus het totale maandbedrag blijven betalen terwijl ze niet leveren wat ze beloven?

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Tv beeld van Ziggo onder de maat, wel blijven betalen?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ja, natuurlijk.
Zelf betalingen deels inhouden staat gelijk aan wanbetaling, niet doen.
Blijven communiceren, gebruik ook social media kanalen, daar reageren ze soms vlotter dan aan de telefoon.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Tv beeld van Ziggo onder de maat, wel blijven betalen?

Ongelezen bericht door Kolibrie »

De vorige provider die u een jaar gehad hebt kon het ook niet oplossen want ik neem aan dat u daar ook slechte ontvangst had?

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tv beeld van Ziggo onder de maat, wel blijven betalen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik raad aan om op dit moment door te blijven betalen. De oorzaak van het probleem is namelijk onduidelijk. Als de oorzaak binnenhuis zit dan is Ziggo hier niet verantwoordelijk voor. Als de oorzaak buitenshuis zit dan heb je recht op prijsvermindering.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tv beeld van Ziggo onder de maat, wel blijven betalen?

Ongelezen bericht door angel1978 »

MarcelPeters schreef:
01 mei 2020 11:44
Na meer dan 20 jaar bij Home en daarna Ziggo te hebben gezeten ben ik daar in febr. 2019 opgestapt omdat ik al meer dan een half jaar slecht tv beeld had. Op het moment dat ik overgestapt was kreeg ik iemand van Ziggo aan de lijn die me probeerde over te halen om bij Ziggo te blijven, ze zouden een monteur sturen om alles op te lossen. Ik had echter al een contract bij een andere provider en vond dat ik me daar aan moest houden. Ik heb echter gezegd dat als ze het zouden oplossen ik na een jaar weer terug zou komen.

Nu ben ik dus in febr. weer teruggegaan naar Ziggo. Ze hebben een monteur gestuurd die keurig alles heeft nagekeken. Binnen een nieuwe doos in de muur heeft gemonteerd en een nieuwe kabel en doos heeft gemonteerd. Signaal was nog steeds niet goed. Hij heeft buiten gegraven en een nieuw stuk kabel gemonteerd, van buiten naar binnen. Het beeld was op dat moment goed.

Wel is het vreemd dat ik een mediabox xl kreeg, schijnbaar is dat aangevinkt in het digitaal bestelformulier. Ik heb zelf een Ziggo gecertificeerde CI module en had liever een kaart gehad die ik daar in kan steken.

Ondertussen is het probleem met het stilstaand en blokkerig beeld weer regelmatig terug. Niet op alle zenders maar sommigen hebben het veel meer dan andere zenders. Ik heb dit ondertussen al 3 maal gemeld, maar krijg telkens te horen dat het ivm het corona virus niet mogelijk is om dit op te lossen. Zolang npo 1, 2 en 3 het doen moeten we hier genoegen mee nemen.

Op mijn verzoek om de mediabox terug te nemen en enkel een kaartje te sturen zodat ik zonder die box tv kan kijken wordt negatief gereageerd. Ik kan voor 2 euro nog wat een extra kaart krijgen met een cI module. Maar ik wil geen extra module. Ik wil gewoon geen mediabox die wij toch niet gebruiken. Een beetje coulance had ik toch zeker verwacht.

Op mijn vraag hoe het nu verder moet met het slechte beeld als corona nog een half jaar of langer zo blijft, blijven ze bij hun standpunt. Hier ben ik dus ook echt niet tevreden over en ik verwacht dat ik in 2021 weer opstap bij Ziggo. Maar moet ik nu dus het totale maandbedrag blijven betalen terwijl ze niet leveren wat ze beloven?
Wat voor een soort abonnement heb je genomen dan? Als je Als je niet een jaarabonnement hebt genomen, maar een doorlopend contract, dan kun je gewoon met een maand opzegtermijn je contract beëindigen.. als je niet zeker bent van een goed signaal, dan lijkt me toch dat je die optie kiest?

BozzDH
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 mar 2020 10:00

Re: Tv beeld van Ziggo onder de maat, wel blijven betalen?

Ongelezen bericht door BozzDH »

@MarcelPeters, je kunt je klacht voorleggen bij de klanten community van Ziggo https://community.ziggo.nl. De moderators aldaar reageren vaak snel en doen vast hun best om wat voor je kunnen betekenen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Tv beeld van Ziggo onder de maat, wel blijven betalen?

Ongelezen bericht door grun »

Kolibrie schreef:
01 mei 2020 16:29
De vorige provider die u een jaar gehad hebt kon het ook niet oplossen want ik neem aan dat u daar ook slechte ontvangst had?
Welke provider zou dat moeten zijn dan? Voor zover ik weet heeft Ziggo een monopolie op de kabel.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Tv beeld van Ziggo onder de maat, wel blijven betalen?

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

vraag is waar ligt echte probleem? zit het bij Ziggo of is je TV niet compatibel? Een oude TV kan de evt 4k niet aan. Ligt eraan wat je ermee doet. Zit je ziggo doos op utp of wifi? Indien wifi hoe sterk is die? Indien je TV hebt die geen modem heeft voor sterk signaal gaat het ook mis.

Inhouden ja kan maar niet alles want ze leveren wel iets en alleen indien je dossier opbouwt schriftelijk kan je later iets ermee. Zomaar niet betalen is geen goed idee. Waar staat modem? Wat voor UTP kabel heb je en wat voor coax? Doen die wat je moet hebben voor top kwaliteit? Zit er een storing in jouw huis?

De Ziggo monteur heeft meestal zo door wat issue is. Er zijn zoveel oorzaken voor slecht beeld dat er zo niks te zeggen valt

sake1987

Re: Tv beeld van Ziggo onder de maat, wel blijven betalen?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Als het signaal naar de doos goed is, zit er een probleem van doos naar tv. Dit kan een oude coax kabel zijn of zoals al genoemd een zeer oude tv. Maar dit moet een monteur kunnen nameten. Ziggo is de enige op de kabel. Voor de rest van de providers ga je via KPN lijn of glasvezel

wim.schulpen
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2020 10:04

Re: Tv beeld van Ziggo onder de maat, wel blijven betalen?

Ongelezen bericht door wim.schulpen »

Ik had eenzelfde probleem. Probleem waren de aansluitkabels in het huis. Na gebruik van gecertificeerde kabels was het probleem opgelost!!

djfox741
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:11

Re: Tv beeld van Ziggo onder de maat, wel blijven betalen?

Ongelezen bericht door djfox741 »

Meneer Peters,

Het contract is in de regel inclusief een mediabox, of dat deze is waar U voor hebt gekozen weet ik niet maar er zit er één bij, zelf ben ik begonnen met enkelt een Ci+ module jaren geleden voor €5,50 later door wijzigingen en verhoogde pakketten van internetsnelheden, veranderd van pakket.

Tot mijn verbazing dat ik toen ook een Mediabox toegestuurd kreeg en deze ook niet wilde maar dat was nu eenmaal het pakket, zonder ging niet.

Nu staat dat ding nog in de doos ergens achter in een kast en heb gewoon de Ci+ module voor die €2,00 erbij genomen in dat pakket en klaar is kees of marie, whatever.

Dan heeft U wat U wilt en kan U kijken of het daarmee opgelost is, neem dan direkt gecertificeerde kabels dan is het aan Uw kant goed, als het dan nog steeds niet goed is dan is het aan ZIGGO haar deel waar de storing ligt.

TIP. Als U gebruik maakt van een splitter die op de doos van de aansluiting in de muur zit, zou ik die ook eens vervangen, dat kunt U gewoon aanvragen bij hun en dat is gratis, het vervelende is dat die dingen ook nog wel defect raken, als daar! een monteur voor zou komen betaald U dat zelf (raar naar waar)

Veel succes en steek Uw licht 💡 een hier op, kan geen kwaad (https://ziggoforum.nl) ziggoforum.nl

Ton Quichot
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mei 2016 14:34

Re: Tv beeld van Ziggo onder de maat, wel blijven betalen?

Ongelezen bericht door Ton Quichot »

MIjn Ziggo mediabox geeft ook haperingen, al voor de Coronatijd. Dat ligt volgens Ziggo aan het teveel uitzetten van de box omdat deze 'snachts geupdate zou worden. Nog niets van gemerkt. Op mijn 2-e toestel kijk ik met een Samsung-kastje zonder haperingen.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Tv beeld van Ziggo onder de maat, wel blijven betalen?

Ongelezen bericht door Justmeagain »

@ElleFlowers
U schrijft:.
Indien je TV hebt die geen modem heeft voor sterk signaal gaat het ook mis

Voor zover ik weet bestaat er geen tv met een ingebouwde modem

Verderop vraagt u waar de modem is geplaatst. Dat is niet relevant, al zet je hem.in de koelkast.
Wat belangrijk is is de bekabeling tussen modem en tv. Of de plaatsing van een router. De modem ansich is slechts het doorgeefluik. Tenzij u een modem/router combinatie bedoeld. Dan is midden in huis ,hooggeplaatst de plek.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tv beeld van Ziggo onder de maat, wel blijven betalen?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zou om te beginnen eerst eens de coax-kabel tussen het modem en de settopbox vervangen door een gecertificeerde, compleet gemonteerde, nieuwe coaxkabel. Oude zelfgemaakte, dus met losse connectors etc, zijn soms gevoelig voor interferentie van 4G signalen. Dan is stap 2 een goede HDMI kabel tussen de mediabox en de tv. Het kan bij erg goedkope kabels zo zijn, dat niet alle pinnetjes goed gesoldeerd zijn, waardoor voor HDMI 1.4 nodige adertjes kortsluiting maken, met artefacten op tv tot gevolg. (met de introductie van ARC en CEC bij HDMI 1.4 werden tot daarvoor ongebruikte aders ineens wel in gebruik genomen). Dit laatste is met een recente 1.4 kabel als het goed is geen issue meer.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Tv beeld van Ziggo onder de maat, wel blijven betalen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na laatste bezoek monteur goed werkende achter gelaten.

Na vervanging buiten kabel is het gaan regenen, is water mogelijk in die kabel?
De monteur heeft meters voor alle kabels en heeft de goede in voorraad tegen betaling.

Zoals ik hier heb gelezen is de muurdoos en kabel er naartoe reeds vervangen, dus da meer 40 jaren oud.

Mijn vraag, van muurdoos tot TV, hoeveel meters zitten daar tussen, want daar lijkt sigaal verlies op te treden.
Of is de kabel fout gelegd?
Ik had ooit deze mooi in gootje tussen muur en laminaat gedaan... en laminaat werkte, kabel na ½ jaartje niet meer!

MarcelPeters
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2020 10:58

Re: Tv beeld van Ziggo onder de maat, wel blijven betalen?

Ongelezen bericht door MarcelPeters »

Kolibrie schreef:
01 mei 2020 16:29
De vorige provider die u een jaar gehad hebt kon het ook niet oplossen want ik neem aan dat u daar ook slechte ontvangst had?
Nee, daar was het beeld prima. Maar dat was glasvezel.

MarcelPeters
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2020 10:58

Re: Tv beeld van Ziggo onder de maat, wel blijven betalen?

Ongelezen bericht door MarcelPeters »

alfatrion schreef:
01 mei 2020 17:52
Ik raad aan om op dit moment door te blijven betalen. De oorzaak van het probleem is namelijk onduidelijk. Als de oorzaak binnenhuis zit dan is Ziggo hier niet verantwoordelijk voor. Als de oorzaak buitenshuis zit dan heb je recht op prijsvermindering.
Er is een monteur van Ziggo geweest. Binnen is alles vervangen. De tv is nu net een jaar oud, het was het nieuwste model van Samsung.

MarcelPeters
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2020 10:58

Re: Tv beeld van Ziggo onder de maat, wel blijven betalen?

Ongelezen bericht door MarcelPeters »

sjohie schreef:
04 mei 2020 09:00
Ik zou om te beginnen eerst eens de coax-kabel tussen het modem en de settopbox vervangen door een gecertificeerde, compleet gemonteerde, nieuwe coaxkabel. Oude zelfgemaakte, dus met losse connectors etc, zijn soms gevoelig voor interferentie van 4G signalen. Dan is stap 2 een goede HDMI kabel tussen de mediabox en de tv. Het kan bij erg goedkope kabels zo zijn, dat niet alle pinnetjes goed gesoldeerd zijn, waardoor voor HDMI 1.4 nodige adertjes kortsluiting maken, met artefacten op tv tot gevolg. (met de introductie van ARC en CEC bij HDMI 1.4 werden tot daarvoor ongebruikte aders ineens wel in gebruik genomen). Dit laatste is met een recente 1.4 kabel als het goed is geen issue meer.
Zoals al hierboven vermeld. Binnen is alles vervangen door de monteur. Een nieuwe doos waar de kabel binnenkomt. Vandaar IN de muur (via een buis in de muur) naar de tv een nieuwe coaxkabel. (5 mtr) Daar is een ook nieuwe doos geïnstalleerd. Vandaar een nieuwe kabel naar de mediabox. (1 mtr) vanuit de mediabox een nieuwe HDMI kabel naar de tv. De samsung tv is amper een jaar oud en was het allernieuwste type op moment van aanschaf.
Het probleem wat ik vooral heb is dat ik de stugge houding van Ziggo niet begrijp. Het gaat niet zozeer om die 2 euro + voor de CI module, het gaat erom hoe men met je klacht omgaat. Je krijgt weer een standaard callcenter medewerker aan de lijn die zijn riedeltje voorleest... Je vult een klachtenformulier in, je krijgt geen mailadres of postadres. Dan wordt je teruggebeld door een callcentermedewerker, (vermoedelijk, aan de standaard oplossingen die je normaal van hen hoort) die gewoonweg verteld dat je pech hebt. Het boeit ze geen fl*kker wat je meld. Ik vertelde al, ik ben vanaf het eerste moment klant van Home geweest. Tot 15 maand geleden dan. Toen ik opgezegd had kreeg ik een telefoontje van Ziggo waarin ze hun spijt betuigde. Ze waren het eens dat het niet netjes verlopen was. Of ik niet alsnog klant wilde blijven. Ze zouden een monteur sturen die alles oploste.. Maar omdat ik al een contract afgesloten had en vind dat je je aan je woord moet houden heb ik gezegd dat ik over een jaar terug zou komen als ze zorgden dat de boel in orde kwam. Daar heb ik dus nu al spijt van.

pk49
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:16

Re: Tv beeld van Ziggo onder de maat, wel blijven betalen?

Ongelezen bericht door pk49 »

ik heb ook lang bij Ziggo gezeten,maar inderdaad,ook altijd problemen met de tv ontvangst. Ziggo gebruikt de coax kabel die al in huis aanwezig is, met alle problemen van dien. Als er geen glasvezel aanwezig is tenminste, wat overigens veel duurder is bij Ziggo.Pas na het vervangen van alle bekabeling- wat een klere klus was - en vervangen van splitters e.d. werd het beeld enigszins acceptabel. Ben overigens snel overgegaan naar NLE, een stuk goedkoper en geen problemen met internet en tv beeld.

sake1987

Re: Tv beeld van Ziggo onder de maat, wel blijven betalen?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heb nog nooit een andere provider gehad dan Ziggo en zijn voorgangers. Heb jaren geleden KPN al opgezegd om via de Ziggo voorganger via de kabel te gaan bellen. Heb met de Horixon box wel wat problemen gehad, maar heb nu in de woon en de slaapkamer de Next box, wat een verademing. Maar ook mijn ervaring, nieuwe kabels en splitter een heel verschil.

Gesloten