LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TV van Online (canal digital)

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Ik013
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2011 11:32

TV van Online (canal digital)

Ongelezen bericht door Ik013 »

Sinds 7 juni j.l. is tv van online (canal digital) geinstalleerd. Vanaf toen hebben we alleen maar problemen. Het eerste probleem begon toen het regende of zwaar bewolkt was. We hadden geen ontvangst. Geen één tv-zender deed het. Monteur laten komen en die heeft/had het opgelost. Dit is een paar weken goed gegaan en daarna toen het onweerde, hadden we weer geen ontvangst. Dat is wel weer goed gekomen. Nu hebben we al twee weken dat het digitale kastje, automatisch uit gaat. Gisteren moest ik zelf alles weer opnieuw instellen.

Ook maken ze reclame dat het allemaal draadloos is en dat het een 'onopvallende' ontvanger is. Dit is zeker niet het geval. We hebben van achter in de tuin naar de tv (+/- 13 meter) een kabel moeten trekken. De ontvanger is net zo groot als dat de schotels vroeger waren. Enorm groot dus.

Toen de monteur van canal digital alles aan kwam sluiten werd ook door hem verteld dat online dingen aanbiedt die canal digital niet kan bieden aan hun klanten. Wij vinden dat we verkeerd zijn geinformeerd over wat we bestelden en we willen nu eigenlijk zo snel mogelijk van deze aanbieder van digitale televisie af!! Helaas hebben we een abonnement van 2 jaar.......

Yootje73
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2011 14:25

Re: TV van Online (canal digital)

Ongelezen bericht door Yootje73 »

Ja dit is een heel erg herkenbaar probleem!! Wij hebben hetzelfde. Monteur geweest in de hoop dat het beter werd, maar helaas.
We hebben zelf een hele zondag ZONDER tv gezeten, geen Eredivisie Live, waar je ook extra voor moet betalen!!

Maar klachten oplossen? Ho maar.....en het probleem kunnen ze dus ook niet oplossen.

Wij wilden ook ons abonnement opzeggen en blijken we er ineens 2 jaar aan vast te zitten. Gevraagd om een kopie van het contract, maar daar krijgen we geen reactie op!!

Waardeloos bedrijf dat Canal Digitaal. Wij zitten er tot april aan vast, we tellen af tot maart dan kunnen we opzeggen.

Ik wens je veel succes!

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: TV van Online (canal digital)

Ongelezen bericht door renegade66 »

je had je ook wat beter kunnen inlezen over schotelontvangst.
het is algemeen bekend dat je met onweer of veel regen bijna tot geen ontvangst hebt.

en een beetje overdreven hoor dat de ontvanger net zo groot is als de schotels van vroeger.
die ontvanger is ongeveer 30cm en echt geen 60 of 80 cm.

en hoe wilt u draadloos signaal kunnen ontvangen?
dit is natuurlijk niet mogelijk. er zijn wel manieren voor maar die zijn duur en omslachtig.

u bent niet echt verkeerd voorgelicht maar hebt zichzelf slecht geïnformeerd en niet ingelezen.

wilt u echt zenders die anderen niet aanbieden denk dan eens aan een dreambox en doe dan aan cardsharing. is veeeeeellll goedkoper en hebt ongeveer 6000 zenders.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: TV van Online (canal digital)

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Tot een jaar geleden had ik ook een schotel. Deze had een diameter van 120cm. Maar ook met deze schotel had ik weleens slecht signaal als er veel storingen in de lucht zat.

Dus ja het hoort dr een beetje bij.

Yootje73
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2011 14:25

Re: TV van Online (canal digital)

Ongelezen bericht door Yootje73 »

Wij hebben ook slechte ontvangst ZONDER regen en onweer!! Dus daar ligt het niet aan!
De monteur heeft enkele weken geleden de schotel wat verplaats en volgens eigen zeggen een beter signaal gevonden. Nou..dezelfde avond ( geen regen en onweer) wat het weer knudde en geen ontvangst!

En..Renegade66...erg vervelend dat je de schuld maar meteen bij de klant (ons dus) neerlegt. Waarschijnlijk weet je het zelf erg goed en zou ik graag je advies hebben!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: TV van Online (canal digital)

Ongelezen bericht door nevermind »

Yootje73 schreef:Wij hebben ook slechte ontvangst ZONDER regen en onweer!! Dus daar ligt het niet aan!
De monteur heeft enkele weken geleden de schotel wat verplaats en volgens eigen zeggen een beter signaal gevonden. Nou..dezelfde avond ( geen regen en onweer) wat het weer knudde en geen ontvangst!

En..Renegade66...erg vervelend dat je de schuld maar meteen bij de klant (ons dus) neerlegt. Waarschijnlijk weet je het zelf erg goed en zou ik graag je advies hebben!

Hebben jullie ook slechte ontvangst op BVN ?

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: TV van Online (canal digital)

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Yootje73 schreef:Wij hebben ook slechte ontvangst ZONDER regen en onweer!! Dus daar ligt het niet aan!
De monteur heeft enkele weken geleden de schotel wat verplaats en volgens eigen zeggen een beter signaal gevonden. Nou..dezelfde avond ( geen regen en onweer) wat het weer knudde en geen ontvangst!

En..Renegade66...erg vervelend dat je de schuld maar meteen bij de klant (ons dus) neerlegt. Waarschijnlijk weet je het zelf erg goed en zou ik graag je advies hebben!
Dan is het heel eenvoudig. Als je ook slecht ontvangst hebt dan is meestal de wok zelf niet goed gericht of als de laatste mooie dagen , door het heldere weer zijn er storingen in de lucht en cosmos , zonnestof/straling. Als de wok wel goed staat is het dus het laatste maar dat komt ca 3x per jaar voor voor de rest is het enkel de uitrichting van de wok.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: TV van Online (canal digital)

Ongelezen bericht door renegade66 »

precies wat wolter32 zegt,
zit er niet een obstakel (boom) in de weg? zelfs als de schotel er net langs gericht is geeft dit al problemen.

ik weet de situatie niet waarin de schotel is geplaatst, ik weet wel dat er een hoop prutsers bij CD rondlopen.
staat de schotel wel rond de 29 graden gericht?

het ligt in ieder geval aan de plaatsing en richten van de schotel, of de LNB is niet goed gericht.

Gesloten