LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Twintuner Digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Simon_W
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2007 21:41

Twintuner Digitenne

Ongelezen bericht door Simon_W »

Ik ben TV aan het kijken en realiseer mij dat om iets over twaalven een speelfilm begint op Net3 die ik wil opnemen. Deze zet ik via EPG in de wacht om opgenomen te worden. De twintuner geeft keurig aan om iets over twaalven dat de videorecorder nu aan moet en de videorecorder zet ik dus aan en geef aan dat hij 2 uur moet opnemen. Ik ga nog wat zappen en naar andere programma’s kijken. Vervolgens wil ik gaan slapen. Ik probeer de twintuner gedeeltelijk uit te schakelen door op de aan/uit knop van de afstandsbediening te drukken. Dan geeft hij de waarschuwing dat er nog wordt opgenomen en of ik dat wil onderbreken. Nou dat wil ik uiteraard niet. Dus ik geef aan niet te onderbreken. Dan ga ik slapen. Vanochtend blijkt de film uiteraard keurig opgenomen te zijn MAAR de twintuner staat nog steeds aan. Waarom? Dat laatste lijkt mij helemaal niet nodig. Immers, ik heb al aangegeven dat ik deze uit wou zetten. Hij zou dus de keuze moeten geven het apparaat uit te zetten als de opname klaar is op het moment dat ik de twintuner wil uitschakelen. Die optie wordt helemaal niet geboden. Dat lijkt mij minstens een beperking van de software die makkelijk aangepast zou kunnen worden. In deze tijd dat we zuinig willen omgaan met energie wil je immers niet dat de hele nacht een apparaat onnodig aan staat.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Twintuner Digitenne

Ongelezen bericht door Mickey D »

Je kan dat uitschakelen wel programmeren voor na de opname, zowel bij de Samsung als bij de Topfield. Tenminste, volgens de gebruiksaanwijzing, die ik bij die apparaten kreeg...

Simon_W
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2007 21:41

Re: Twintuner Digitenne

Ongelezen bericht door Simon_W »

Dat kan waarschijnlijk als je het op een andere wijze inprogrammeert maar op de wijze die ik hierboven aangeef zou het makkelijk zo te programmeren moeten zijn dat het apparaat na de opname uitgaat. Als het ze iets interesseert ... Die EPG (electronische programma gids) wordt je immers verkocht als ... handig omdat je alleen maar op een programma moet klikken en dan wordt het opgenomen.

hadiebart
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2007 14:44

Re: Twintuner Digitenne

Ongelezen bericht door hadiebart »

Dit valt niet zelf te veranderen. Gewoon super stomme software.

Je hoeft denk ik echter niet te bang te zijn dat hij te veel stroom verbruikt want de harde schijf wordt wel automatisch uitgeschakeld na afloop van de opname.
Dus hij verbruikt dan enkel standby kosten. Hoop ik.
Het vermogen van de topfield is bij opname maximaal 20watt. Dat is echt zuinig vergeleken met andere harde schijf recorders. Dus in standby is het een fractie daarvan.

Veel frustrerender is dat tijdens het kijken naar een oude opname hij van zender verwisselt als twee andere opnames starten.

Nog een andere tip; pas op als je te snel programmeert met de epg van de topfield.
Iedere nieuwe dag heeft de epg, per zender, een paar seconden nodig om te verversen. Soms staat wel al de juiste datum vermeld maar zijn de data niet kloppend. Je moet dus echt wachten, wachten en dan pas gaan scrollen in de epg.
Verder vind ik hem toppie!

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Twintuner Digitenne

Ongelezen bericht door Mickey D »

Gewoon de sleeptimer programmeren, daarmee schakel je hem wel uit op de tijd die jij wil!

hadiebart
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2007 14:44

Re: Twintuner Digitenne

Ongelezen bericht door hadiebart »

Goede tip.

Alleen als je 4 programma's opneemt kun je wel aan de gang blijven....

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Twintuner Digitenne

Ongelezen bericht door Mickey D »

Bij mij (heb geen Digitenne meer!) schakelde hij zichzelf weer uit na opname als hij door de timer aangezet was! Dat was juist een nadeel: als hij al d.m.v. de timer aanstond, schakelde hij zichzelf uit, ook al was ik naar een andere zender aan het kijken en moest ik hem weer aanzetten... Dus dat 'bezigblijven' zal wel meevallen, denk ik.

hadiebart
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2007 14:44

Re: Twintuner Digitenne

Ongelezen bericht door hadiebart »

Maar als je naar bed gaat tijdens het opnemen, na wat tv gekeken te hebben op een andere zender, dan blijft ie de hele nacht aanstaan.

En dat uitgaan is ook compleet gestoord.Zit je midden in een programma mis je weer een halve minuut door het opstarten.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Twintuner Digitenne

Ongelezen bericht door Mickey D »

Zie boven: door de timer gestart, dan ook door de timer afgesloten, ook als je ergens anders naar kijkt intussen. Zelf gestart en opname loopt als je stopt met kijken, dan de sleeptimer gebruiken om op tijd te laten afsluiten...

hadiebart
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2007 14:44

Re: Twintuner Digitenne

Ongelezen bericht door hadiebart »

Hoi mikeyd
Ik ben een echte video freak. Twin tuner, waarbij iedere avond wel 4 programmas opgenomen worden.De meeste ook nog overlappend.
Ik begrijp je punt. En het werkt inderdaad als je 1 ding opneemt. Maar ik neem zoveel op dat het een puzzel zou worden om die sleeptimer te programmeren. Ik kijk ook veel opgenomen bestanden terwijl iets anders nieuw opgenomen wordt. Dan is er geen beginnnen aan om nog effe uit te gaan rekenen wanneer al die programma's afgelopen zijn.

Maar al met al zal me extra beetje stroom geen hoofdbrekens geven.

Wat me meer stoort is dat ie oude opnames afbreekt als 2 nieuwe opnames starten. Zit je midden in een lekkere al opgenomen film wordt ie plotseling bruut onderbroken door een zender wissel.

Maar zelfs dat neem ik voor lief. Want voor 100 eurootjes heb ik iets wat ik vroeger met mijn 2 oude band videorecorders niet kon. En dat waren peper dure krengen.Die heb ik maar aan mijn moeder gegeven.

fijn weekend mikeyd
Groeten bart

Wat ga je nu dan kiezen...kabel?

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Twintuner Digitenne

Ongelezen bericht door Mickey D »

Heb al een tijdje kabel, omdat KPN mijn Topfield terug wilde vanwege een software fout en er een Samsung voor in de plaats gaf, die echter niet kon kiezen tussen de twee zendmasten hier in de buurt. Resultaat: 100% ontvangststerkte, 0% kwaliteit, en geen beeld dus. Jammer, behalve die fout was ik heel tevreden over de Topfield.
Veel beter over te spreken dan over de Digitenne helpdesk! Die moeten zo ongeveer al hun belafspraken nog nakomen... En bleven nog een flinke tijd doorfactureren, terwijl ze de signaallevering wel van het ene op het andere moment konden stoppen.
Blij dat ik van Digitenne af ben, jammer dat de Topfield daardoor niets meer waard was. (Ook blij dat ik die dankzij de InternetPlusBellen coulance mensen terug heb kunnen geven, tegen aankoopbedrag!)

Simon_W
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2007 21:41

Re: Twintuner Digitenne

Ongelezen bericht door Simon_W »

HadieBart, jij hebt het over een harde schijf maar die zit niet in de Twin Tuner. Ik heb nu maar een Samsung Personal Recorder gekocht en die heeft wel een 80Gig. harde schijf en de software lijkt mij ook beter. Ook leuk dat hij films met overlap allebei opneemt op de hard disk. Die Twin Tuner kan weg. Maar KPN heeft mij in 1 1/2 jaar nooit een behoorlijk antwoord gegeven op mijn vragen en dat moest ik even kwijt.

hadiebart
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2007 14:44

Re: Twintuner Digitenne

Ongelezen bericht door hadiebart »

Ok...da's even een verwarring in de spraak geweest.

Ik dacht effe dat de topfield personal recorder bedoeld werd toen je het over een twin tuner had. Maar ik begrijp nu het misverstand. De topfield personal recorder die ik heb heeft weliswaar een twin tuner, maar ook een harde schijf. Terwijl wat jij bedoelde natuuurlijk een gewone ontvangst tuner is zonder harde schijf..


in ieder geval veel plezier met je nieuwe samsung. Ik kan niet meer zonder mijn topfieldje, ik ben een echte videofreak. Heerlijk reclame doorzappen in een paar seconden, dubbelen opnames terwijl je een oude opname kunt afspelen.

Kortom zalig!!!
Pas echter op bij te snel programmeren van de epg, die wil nog wel eens langzaam verversen aan het begin van een nieuwe dag. Altijd even een paar seconden geduld en dan pas gaan scrollen in het epg menu dan weet je zeker dat je de juiste data hebt.
Ciao

Simon_W
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2007 21:41

Re: Twintuner Digitenne

Ongelezen bericht door Simon_W »

OK, bedankt. Nou die Samsung Personal Recorder bevalt mij ook goed al heeft hij hetzelfde euvel bij het uitzetten als er een opname loopt. Geen optie om te zeggen dat het ding uit moet NA de opname. Voor de rest wel een zeer gebruikersvriendelijk apparaat moet ik zeggen en prachtig beeld via de hard disk opname. Ook twee films met overlap opnemen gaat zonder enig probleem. Helaas heeft hij een tijdje uitgestaan en daardoor de laatste firmware upgrade gemist. Vreemd dat KPN die maar een maand online laat staan. Nu maar wachten tot de volgende firmware upgrade.

Gesloten