LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC boevenbende

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Loek79
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2008 13:34

UPC boevenbende

Ongelezen bericht door Loek79 »

Ben benieuwd of iemand op het forum een soortgelijke ervaring met UPC heeft, ik val van de ene verbazing in de andere bij de bandieten van UPC!

In augustus ben ik gaan samenwonen in Amsterdam, eind augustus hadden we UPC digitale televisie en internet aangevraagd. Het was een huurwoning, dus mijn vriendin en ik hadden geen idee wat voor installatie er lag, maar volgens de UPC check kon het pakket van hen prima op ons adres. Bij installatie bleek echter dat wij geen signaal binnenkregen. Met UPC telefonisch de installatie doorgelopen en samen met hen er achter gekomen dat het aan de installatie in de meterkast lag. Dus maar een monteur laten komen, om te kijken wat daar aan de hand was.

De monteur was er snel achter: wij hadden een glasvezel kabel en de VVE had alles al afgekocht, blijkbaar. Wisten wij veel. Hij meldde dat het ongelovelijk was dat UPC ons deze installatie verkocht, zij hoorden te weten dat hier glasvezel lag en dat digitale tv via de kabel dus niet kon. Zijn advies: stuur de zooi terug en het abonnement dient geannuleerd te worden.

Zo gezegd zo gedaan. UPC gebeld met bovenstaand verhaal en dat we het abonnement wilden annuleren. Na drie keer doorverbinden ondertussen een half uur aan de telefoon en kokend bloed. Niemand snapte wat er aan de hand was, alles werd uitgezocht terwijl ik in de wacht zat en ze hadden het constant over een kabelmeting. Of ik daar nog maar een dag voor vrij wilden nemen. Duidelijk; dat doe ik dus niet. Dat UPC daar blijkbaar een kabel heeft liggen die ze nog willen doormeten, prima. Maar niet in mijn tijd. Ik heb immers geen signaal dus wil gewoon van mijn abonnement af. De monteur was vijf werkdagen geleden langsgeweest, dus volgens de algemene voorwaarden (7 dagen na levering van een bedrijfsklare installatie kan alles kostenloos geannuleerd worden) was het geen probleem.

Toen viel ik van mijn stoel: "Wij gaan er vanuit dat de installatie bedrijfsklaar geleverd wordt, dus die periode ging bij verzending in." Wat mij betreft houdt bedrijfsklaar in dat in een installatie heb die het doet, maar UPC gaat uit van verzending. Ik was natuurlijk ziedend. Nadat niemand bij UPC wilde luisteren heb ik boos opgehangen.

Mijn vriendin heeft terug gebeld en direct naar leidinggevende gevraagd. Deze gaf toe: "UPC zit hier fout. Abonnement wordt kostenloos geannuleerd en alles kan teruggezonden worden." Het incasso van UPC hadden we ondertussen teruggehaald en meneer van UPC gaf ons groot gelijk, wij hoefden immers niks te betalen.

De mediabox en modem teruggezonden naar UPC, op 29 september bij hen ontvangen. Wat schetst mijn verbazing; dit weekend ineens herinneringen van de factuur, borg voor mediabox en verzoek of we alles terug willen zenden!

Vanochtend gebeld. UPC ontkent dat er afspraken zijn gemaakt en zegt dat we alles moeten betalen. Het feit dat de mediabox wel is ontvangen en zij hem nog niet zien ligt aan hun interne systeem, toch moeten we de borg betalen. Als we niet betalen sturen ze een incasso bureau op ons dak. Totaal geen rede bij hen, ze luisteren niet eens!

Ik snap er niets van. Ondertussen heb ik de rechtsbijstand maar ingeschakeld. Heeft iemand dergelijke ervaringen met UPC en tips hoe ik mij van deze boevenbende kan ontdoen?

Tip van mijn kant in ieder geval: Ziggo, Digitenne of geen tv. In ieder geval niks van UPC afnemen..

1s
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2008 11:21

Re: UPC boevenbende

Ongelezen bericht door 1s »

Neem nooit een abonnement bij UPC!!! Het zijn echt oplichters!
Na een jaar (minimum contractduur) vol fouten van UPC, te hoge afschrijven, uren klantenservice bellen en ga zo maar door, hebben we ons zo snel mogelijk afgemeld bij UPC. Nu, anderhalf jaar later, moeten we nog steeds onze borg terugkrijgen... Alles al geprobeerd, niets hielp, dan maar geschillencommissie vrees ik...

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: UPC boevenbende

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Voor het terugkrijgen van borg moet je bij Agro zijn, hij heeft er jaren opgewacht.

En wat UPC betreft het is en blijft een ballentent, hier is dan ook al genoeg over geschreven.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: UPC boevenbende

Ongelezen bericht door gravedigger »

Waar blijft Wassily?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: UPC boevenbende

Ongelezen bericht door Shine »

Waar blijft Wassily?
...........die is nog bezig met het onderzoeken en oplossen van mijn probleem namelijk....... telefonie UPC, verbinding die steeds na 44.52 minuten spontaan verbroken wordtbij uitbellen.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: UPC boevenbende

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

Beste Loek79,

Het spijt met te lezen dat de zaken zo zijn gelopen. Ik wil graag kijken of ik je kan helpen om dit toch nog tot een goed einde te brengen. Zou je je klantgegevens willen mailen naar [email protected]?

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC

Gesloten