LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] upc mediabox niet willen hebben maar...

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
bert jan

upc mediabox niet willen hebben maar...

Ongelezen bericht door bert jan »

:twisted: Iedereen in Rotterdam aan de mediabox wil UPC.

Ik had verhalen gehoord over teleurstelling betreffende de mediabox van UPC.
Dus ik dacht ik bel even dat ik geen box wenst te ontvangen. Mij werd vertelt dat dit eigenlijk niet kon omdat ik nog geen aanbiedingsbrief had ontvangen. Wel werd er een aantekening gemaakt dat ik afzag van de box.

Vervolgens een brief van UPC dat Canal + voortaan door UPC zal worden verzorgt via de mediabox, ik weer bellen. Ik wilde Canal + toch al opzeggen dus vraag ik of het abonnement bij hen moest opzeggen, aangezien ik geen media box wilde hebben. Het antwoord was dat dit niet nodig was aangezien het abonnement automatisch verviel als ik geen box nam.

Maand later kreeg ik alsnog een aanbiedingsbrief, ik weer bellen. Ja meneer er staat inderdaad een aantekening, maar dit is allemaal lang geleden opgestart en wij kunnen de bezorging niet annuleren. Mijn ervaring dat de box ook aan buren werd afgeleverd, werd afgedaan als dat dit eigenlijk niet toegestaan werd. Voor de zekerheid vroeg ik nog even bevestiging dat ik geen rekening voor Canal + kreeg. Nee hiervoor moest ik toch echt met Canal + zelf contact opnemen. Canal + kon mij vertelen dat het analoge signaal per 1 maart zal vervallen en dat dan voor hen mijn abonnement vervalt. Nu worden de kosten automatisch afgeschreven en ik moest een brief schrijven dat ik opzeg per 1 maart. Helaas weet de helpdesk van UPC dit allemaal niet.

UPC Helpdesk (10 eurocent/ min) kan je alleen maar vertellen wat er niet kan en waar het woordje help in helpdesk opslaat is mij een raadsel.
Ik denk dat ik maar eens ga kijken wat de alternatieve zijn voor UPC, want naast duur is de service belabberd.

mont ventoux
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 jul 2005 20:14

Re: upc mediabox niet willen hebben maar...

Ongelezen bericht door mont ventoux »

Ik woon ook in Rotterdam en wil die upc mediabox niet. Heb dit inderdaad UPC laten weten. Daarnaast ook duidelijk tegen de buren gezegd dat ze geen pakketpost voor mij in ontvangst moeten nemen.

Montventoux

ydrofsky
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 jan 2006 18:03

Re: upc mediabox niet willen hebben maar...

Ongelezen bericht door ydrofsky »

Ik denk dat ik maar eens ga kijken wat de alternatieve zijn voor UPC, want naast duur is de service belabberd.
Een goed alternatief is een schotel met digitale ontvanger. Behalve een veel beter beeld, (DVD-kwaliteit) is het ook nog stukken goedkoper. Alle Nederlandse publieke en commerciële zenders heb je dan sowieso gratis, en ook vele andere zenders, waaronder de Duitse, voor noppes.

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: upc mediabox niet willen hebben maar...

Ongelezen bericht door Chima »

Je kunt die mediabox wel stijfkoppig weigeren maar dan moet je gewoon flink zijn en het hele TV gebeuren van UPC de deur gooien.

Straks worden er een hoop analoge kanalen geschrapt en die kun je dan alleen nog maar digitaal bekijken. tegen die tijd is het kastje waarschijnlijk niet gratis meer en kun je het kopen voor 100 euro of zo (zelf meegemaakt in het westland). En kom je dan weer hier een bericht posten waarin je klaagt dat je het nu ineens moet gaan betalen.

Zoals Ydrofsky zegt is een schotel dan misschien wel de juiste keuze.
Zou niet mijn keuze zijn aangezien ik geen schotel tegen mijn huis aan wil schroeven. Maar dat is een bewuste keuze. En veel mensen weten neit of er meer TV toestellen op aan kunt sluiten of dat je dan weer ene extra kastje nodig hebt. Bij een extra kastjes en meerdere TV's in huis kan het dus wel duur uitvallen.
En er zijn ook mensen die het niet mogen om uiteenlopende redenen.

Maar gewoon een keuze...is toch niet zo moeilijk......

Tag65
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jan 2006 06:51

Re: upc mediabox niet willen hebben maar...

Ongelezen bericht door Tag65 »

Wat jij zegt Chima kan best waar zijn. Toch heb ik dat kastje geweigerd en niet aangenomen van de postbode. Ik heb er een ontzettende schurft aan dat bedrijven gaan bepalen wat er in mijn huis komt en mij ongevraagd allerlei inferieure troep toesturen. Misschien moet ik dan wel betalen maar dan heb ik misschien wel de keus om zelf een mediabox van kwaliteit te kopen ipv zo'n goedkoop lor te accepteren waar je je alleen maar kapot aan ergert.

mont ventoux
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 jul 2005 20:14

Re: upc mediabox niet willen hebben maar...

Ongelezen bericht door mont ventoux »

Je hebt helemaal gelijk Chima. Ik heb die keuze inmiddels gemaakt.
Op het moment dat UPC stopt met analoge TV zal ik overgaan op een schotel.

Al is het alleen maar om de wijze waarop UPC met haar klanten omgaat en dingen door de strot duwt.

liamfael

Re: upc mediabox niet willen hebben maar...

Ongelezen bericht door liamfael »

Ik had de box aangepakt van de pakketdienst en onder de trap gezet want ik wilde hem niet hebben. Werd ik gebeld door UPC met de vraag waarom de box niet aangesloten was. Uitgelegd dat ik niet houd van het ongevraagd opdringen van spullen. Toen kreeg ik een brief van UPC dat m'n abonement opgezegd was! Daarna stuurt UPC een vouwdoos per post waarmee je de box naar het postkantoor kunt brengen. Wanneer dat niet binnen een maand gebeurd moet je hem betalen à 150 euro. Ik vond echter dat UPC de box ook maar weer aan de deur moest ophalen. Uiteindelijk heeft een monteur de box bij mij opgehaald, waarbij je moet tekenen voor het compleet en werkend inleveren. Uiteraard moet je betalen als er iets met de box aan de hand is.

Zou één van onze bekende topadvocaten niet zo'n ding in de vuilcontainer kunnen gooien om een proefproces uit te lokken ?

Want deze werkwijze van UPC is van 30 jaar terug toen er nog geen wetten op colportage bestonden.

Advies: niet aanpakken dit paard van troje

rovanitel
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 feb 2006 13:36

Re: upc mediabox niet willen hebben maar...

Ongelezen bericht door rovanitel »

Er is momenteel een goed alternatief voor de monopolisten KPN, casema en UPC. Dit is namelijk Tele2/Versatel. Dit bedrijf bied een volwaardig triple play pakket aan, dus internet, telefoon en tv. Momenteel zijn er 28 tv zenders en ca 15 radio zenders beschikbaar.
Bij mij wordt per 1 maart UPC opgezegd.

schluck
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2006 08:56

Re: upc mediabox niet willen hebben maar...

Ongelezen bericht door schluck »

Net zoals zovele anderen ook niet tevreden met de box.
Naar UPC gebeld dat ze het ding kunnen komen halen. Wordt me te verstaan gegeven, dat ik het naar het postkantoor moet brengen!

TERWIJL IN HUN EIGEN DOCUMENTATIE STAAT DAT ZE HET BIJ JE THUIS KOMEN OPHALEN!

Pas na voorlezen van de folder was de helpdeskmedewerker bereid een afspraak te regelen om hem thuis op te komen halen. Ben benieuwd of ze ook komen op de afgesproken datum.

STA DUS OP JE RECHT EN EIS DAT ZE HEM BIJ JE THUIS KOMEN AFHALEN. ZO STAAT HET IN HUN EIGEN DOCUMENTATIE

Valo
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2005 11:59

Re: upc mediabox niet willen hebben maar...

Ongelezen bericht door Valo »

Je hebt wel in de gaten dat je voor een dergelijke afspraak minstens een halve dag thuis moet blijven :roll:

Het is maar net wat je liever doet.

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: upc mediabox niet willen hebben maar...

Ongelezen bericht door Chima »

@schluck

Waarom ben je ontevreden? Wat zijn de problemen?

Punt
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2004 13:32

Re: upc mediabox niet willen hebben maar...

Ongelezen bericht door Punt »

Waarom moeilijk doen?

Als UPC echt zo zuinig was op die dingen zouden ze ze toch niet zomaar naar wildvreemde mensen sturen? Doe ik namelijk ook niet met spullen die ik niet kwijt wil.
Als ze mijn box terug willen moeten ze zorgen dat ze me binnen 2 weken thuis treffen, anders gaattie huppakee de container in.

Op mijn deur staat geen bordje met 'Gratis opslag voor mediaboxen' :twisted:

Rare jongens daar bij UPC, heb meteen m'n analoge TV ook maar opgezegd. :D

NonaSuomy
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 aug 2006 11:53

Re: upc mediabox niet willen hebben maar...

Ongelezen bericht door NonaSuomy »

Gewoon buiten zetten die box! Ik heb ook overwogen om hem vol te zeuren als antwoord op het gezeik dat je er mee krijgt om na 6 maanden je rekening weer goed te krijgen.

Ik heb wat goede tips gevonden op internet: http://upc.hasse.nl

Ik heb hem mijn verhaal gemaild en hij vertelde me dat hij excuses heeft gekregen van upc. Kijk dat wil ik ook wel. Excuses van UPC.... Persoonlijk vind ik dat ze heel nederland excuses zouden moeten maken en moeten opstappen (een minister stapt voor minder al op).

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: upc mediabox niet willen hebben maar...

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Rare jongens daar bij UPC, heb meteen m'n analoge TV ook maar opgezegd.


Analoge klanten willen ze toch al vanaf. :lol:

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: upc mediabox niet willen hebben maar...

Ongelezen bericht door elwintje »

chima werk jij voor upc, zo ja schaam je dood wat een vervelend bedrijf

Secret2006
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 aug 2006 10:08

Re: upc mediabox niet willen hebben maar...

Ongelezen bericht door Secret2006 »

hoi
ik heb ook digitale tv van upc
en het geeft steeds singaal storing aan en had er film 1 bij genomen en ontvang ze nog steeds niet nu heb ik van de week upc gebeld zeiden ze dat ze het in order wouden maken maar nee hoor nog niks.
terwijl ik telefoon van upc heb en internet en dat werkt wel weer uitstekend ? vaag maar jah maar als je alles op een rij zet heeft channel digitaal en andere netwerken de zelfde trobels dus niet alleen upc ze kunnen dan wel beetje laks zijn maar ze helpen je wel

groeten secret2006

janden hartog
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2006 16:28

Re: upc mediabox niet willen hebben maar...

Ongelezen bericht door janden hartog »

Ook wij zijn verrijkt met de doos met apparatuur voor digitale tv.
Alleen hebben wij er niet om gevraagd.
Na een belletje bleek dat je hem krijgt en dat er pas geregistreed gaat worden op het moment dat je hem installeert.
Geen gebruik is geen rekening.
Ikben genieuwd of erna een half jaar ook nog zo is.
Wel is er geconstateerd dat er nu op de traditionele tv een gestoord beeld te zien is en dat blijkt na meting dat UPC een bepaald voltage op de kabel zet zodat de mensen toch gedwongen worden op de digitale tv te instaleren en dan is het weer goed.

Belachelijk zoals dat gaat.

Ik denk erover om alles van UPC eruit te gooien en een Schotel te nemen en een andere provider en een andere telefoonaanbieder.

Wie heeft een goed idee hiervoor

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: upc mediabox niet willen hebben maar...

Ongelezen bericht door svdmeer »

@jan den hartog: Goed idee? Je zegt het zelf al: UPC er uit! Gelijk doen. Waarom je nog internet en telefonie van ze hebt begrijp ik niet, want je ligt er regelmatig uit. Dus ADSL en dan maar een iets duurder KPN-lijntje. Je compenseert het wel weer met de schotel die voor hetzelfde zender-pakket de helft kost.

JPS2
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jun 2006 23:42

Re: upc mediabox niet willen hebben maar...

Ongelezen bericht door JPS2 »

Ook wij zijn verrijkt met de doos met apparatuur voor digitale tv.
Alleen hebben wij er niet om gevraagd.
Na een belletje bleek dat je hem krijgt en dat er pas geregistreed gaat worden op het moment dat je hem installeert.
Geen gebruik is geen rekening.
Nonsens. Ik heb die doos per omgaande teruggestuurd, maar op de factuur stond doodleuk een factuurregel "digitale televisie". Weliswaar stond er bij kortingen een tegenpost met hetzelfde bedrag ivm de eerste 6 maanden gratis. Dus box aangesloten of niet: UPC gaat er administratief volledig vanuit dat je dit product afneemt en je zult zelf in je agenda moeten zetten dat je het ding tijdig terugstuurd. De facturen blijven wel komen. :evil:

Gesloten