LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC slechte ontvangst

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

UPC slechte ontvangst

Ongelezen bericht door BLW »

Al enige tijd heb ik in de regio Nijmegen te maken met een slechte ontvangst met de Zenders Net5 en TMF. Upc gebeld en die wisten me te vertellen dat het aan de bekabeling zou liggen. Flut antwoord wat ik ook al van UPC had verwacht.

Zijn er meer mensen in de regio Nijmegen die met dit probleem te maken hebben?

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: UPC slechte ontvangst

Ongelezen bericht door Wubo »

het is altijd raadzaam eerst je huisinstallatie na te kijken, strax zit het in breukje kabel, knik, iets dat op de kabel staat.
een aansluiting niet goed erin.
draadloos apparatuur, een extern apparaat dat storing geeft.
digitale interferentie?
kabels die langs kachels lopen (doorstraling warmte) een heleboel kabel langs elkaar geven soms ook instraling.
splitters, verdelers, versterkers.
Dan nog een breuk in een coaxkabel of een scart zie je niet van buitenaf, probeer met andere kabel, wat is daar nou weer flut aan.
Als je dit allemaal geprobeert heb dan moet het wel bij UPC vandaan komen...
heb je je huisinstallatie iig uitgesloten, krijg je daar ook geen gezijk meer over.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: UPC slechte ontvangst

Ongelezen bericht door Marssjo »

Altijd bij een storing controleren of je buren er ook last van hebben. Zo ja, storing bij UPC melden. Zo nee, dan je tv rechtstreeks met een goede kwaliteit coax-kabel aansluiten op het aansluitpunt. gebruik bij voorkeur coax-stekkers van metaal ivm betere afscherming van storende signalen van "buiten" zoals Digitenne. Als je beeld dan nog slecht is, dan is er iets aan de hand met de kabel of aansluiting van de verdeelkast naar jouw huis.

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: UPC slechte ontvangst

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Zijn er meer mensen in de regio Nijmegen die met dit probleem te maken hebben?
Ik denk dat je een dergelijke vraag beter kunt stellen op www.chelloo.com - gebruikersgroep van upc klanten. Dat UPC een dergelijk eenvoudig antwoord geeft is logisch. Als je nu zou bellen met hen en zou zeggen, de hele buurt heeft storing dan zal UPC je probleem een heel stuk serieuzer opvatten i.p.v. de tekst "Ik heb storing".

Grotehans
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:10

Re: UPC slechte ontvangst

Ongelezen bericht door Grotehans »

Zeer waarschijnlijk heb je instraling van digitenne. Dit kun je oplossen door goede afgeschermde coax kabels aan te schaffen. Als je dit gedaan hebt en je hebt nog steeds slecht beeld dan straalt het rechtstreeks de televisie in en kun je er niks aan doen, tenzij je de mast omver rijd.UPC kan hier overigens niks aan doen.

Toolboy

Re: UPC slechte ontvangst

Ongelezen bericht door Toolboy »

@topic starter.
Het is zeker mogelijk dat het signaal wat bij u hoort binnen te komen te zwak is.
U kunt de sterkte van het signaal opvragen bij de upc.
Uit m`n dakkie tussen de 65/70 db is acceptabel.

groet T

Grotehans
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:10

Re: UPC slechte ontvangst

Ongelezen bericht door Grotehans »

Het signaal is waarschijnlijk gewoon goed. Dit staat totaal los van de instraling.Het signaal kun je alleen meten met fatsoenlijke aparatuur. Het signaal mag max 77dB en minimaal 60,5 dB zijn op 240MHz.

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: UPC slechte ontvangst

Ongelezen bericht door BLW »

Ben er inmiddels achter dat half Nijmegen met een slechte ontvangst kampt op de zenders Net 5, CNN en TMF. Dit blijkt uit een artikel van de Gelderlander van 26 juli 2007. Blijkbaar werkt een beetje googelen wel mee aan het voortschrijdend inzicht. De kabels die ik thuis hanteer zijn al van betere kwaliteit, namelijk van Hirschman. Hetzelfde als wat ik van UPC kreeg toegezonden. Uiteraard boden deze geen verbetering en dat is in overeenstemming met wat ik al dacht. Zenders zijn altijd goed geweest tot voor een half jaar terug. Toen is de ellende namelijk begonnen. UPC wijst in dit geval ook al naar digitenne. Ik vind echter niet dat ik daar probleemeigenaar van behoor te worden. Ik betaal namelijk flink geld voor mijn kabelverbinding en als UPC geen goed signaal kan leveren dan moeten ze dit ook maar tot uitdrukking brengen in de rekening of anderszins. Helaas kan ik geen schotel plaatsen want anders waren ze er gisteren al uitgevlogen.

Grotehans
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:10

Re: UPC slechte ontvangst

Ongelezen bericht door Grotehans »

Hoe goed je signaal ook is, digitenne straalt rechstreeks de televisie in. Daar kan UPC niks aan doen!!!! Digitenne is de stoorprodukt. Misschien moet je maar digitenne nemen?

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: UPC slechte ontvangst

Ongelezen bericht door anjella »

ik woon zelf ook bij nijmegen in de buurt en ook ik heb digitv van UPC, maar tot nu toe heb ik nog geen slechte ontvangst van tvzenders. heb ze toevallig net allemaal bekeken en alles doet het gewoon naar behoren.
dus wie weet ligt het wel aan uw bekabeling of i.d.
anders zou ik en nog meer mensen hier in de buurt er last van moeten hebben.

in ieder geval wens ik u succes ermee.

gr. anjella
Laatst gewijzigd door anjella op 03 sep 2007 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC slechte ontvangst

Ongelezen bericht door aussienl »

UPC wijst in dit geval ook al naar digitenne. Ik vind echter niet dat ik daar probleemeigenaar van behoor te worden.
Je kunt UPC niet iets verwijten waar ze geen hand in hebben. Als zwaar vrachtverkeer je huis laat trillen ga je toch ook de aannemer dit niet verwijten? KPN is iets nieuws begonnen en veroorzaakt daar problemen mee. Je moet klagen bij KPN, de veroorzaker

mindcruz
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2007 18:25

Re: UPC slechte ontvangst

Ongelezen bericht door mindcruz »

Nou, ze hebben hier in Veldhoven / Eindhoven aan de A2 sinds een paar weken ook zo'n digitenne mast geplaatst.. en wat denk je. Precies hetzelfde probleem!

Ik hoor al van iedereen dat ze ook hebben gebeld maar dat UPC en Digitenne doen alsof hun neus bloed. :evil:

Ze komen telkens weer met hun idiote standaard antwoorden als: "Het zal aan uw bekabeling liggen..".

Misschien moet RADAR hier maar eens een goed programma aan wijden?

mooinaampje
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2007 15:20

Re: UPC slechte ontvangst

Ongelezen bericht door mooinaampje »

Na mijn mail aan UPC -over dezelfde klachten- kreeg ik meteen antwoord.
Wij hebben u een gratis digiset toegestuurd. Deze set bestaat uit aansluitsnoeren die voldoende zijn afgeschermd tegen deze storingen...
Ik ga niemand de hemel inprijzen, het is tenslotte een lapmiddel, maar ik zie geen bloedende neuzen.

(omgeving eindhoven/veldhoven)

mindcruz
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2007 18:25

Re: UPC slechte ontvangst

Ongelezen bericht door mindcruz »

Hebben mij ook zo'n setje toegestuurd. UPC valt niks kwalijk te nemen, ze kunnen er niets aan doen helaas.

Het is de overheid die bepaalt wat de frequentie range is voor tv uitzending, hierdoor overlappen een aantal zenders van upc en digitenne en ontstaat de storing.

Gesloten