LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC versus KPN?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Karrelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2007 03:22

UPC versus KPN?

Ongelezen bericht door Karrelaar »

Met enige verbazing heb ik de afgelopen dagen de vele dramaverhalen omtrent beide providers van digitale televisie gelezen. Voor zo ver ik het begrijp, is UPC voornamelijk duur, doen zij moeilijk over opzeggen en hebben ze een handje van ongevraagd te incasseren voor reeds opgezegde abonnementen. KPN (digitenne) heeft weer te kampen met veel stoorsignalen, waardoor de ontvangst vaak veel te wensen overlaat.
Beide hebben een beroerde klantenservice, sturen klagers van de muur naar het kastje en weer terug, waardoor het oplossen van eventuele problemen een ware hel wordt.
De voordelen van KPN liggen voornamelijk in de prijs: 6,95 per maand, waar het voor zo ver ik weet bij blijft. Het aansluiten schijnt ook erg makkelijk te zijn.
UPC is al met al tegen de 20,- per maand (16,05 basistarief + 2,99 voor digitale televisie) waar nog eenmalige aansluitkosten (29,99) bij komen. Wel zijn er voor dat geld veel meer kanalen beschikbaar, inclusief AT5, Cartoon Network en Comedy Central, welke bij digitenne missen.

Noodgedwongen moet ik me toch met één van de twee inlaten. Een schotel of iets in die richting is met het huidige budget geen mogelijkheid.

De vraag is dus, welke van de twee is het minste kwaad?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC versus KPN?

Ongelezen bericht door Ron58 »

Heb je niet iemand in je kennissen of familiekring die digitenne heeft?
Asl hij/zij meerdere decoders heeft zou je even kunnen vragen of je even een decoder (met antenne) voor een paar dagen mag proberen. Zo weet je zonder kosten of de kwaliteit voor jou acceptabel is.
KPN laat je nl. gewoon in de .... zakken als je eenmaal een abonnement hebt en de kwaliteit slecht blijkt te zijn.

RSt
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2005 19:33

Re: UPC versus KPN?

Ongelezen bericht door RSt »

KPN laat je nl. gewoon in de .... zakken als je eenmaal een abonnement hebt en de kwaliteit slecht blijkt te zijn.
Wat een onzin, je kunt gewoon bij een primafoon bij je in de buurt zon digitenne huur tuner ophalen. Deze mag je 30 dagen uitproberen, bevalt het je niet om welke reden dan ook dan kun je hem gewoon weer terug brengen bij de desbetreffende primafoon! En dan heb je geen enkele kosten gemaakt!

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: UPC versus KPN?

Ongelezen bericht door Big-V »

Ik zou kiezen voor Interactieve TV van KPN, indien dit in uw regio beschikbaar is. Hiervoor heeft u echter wel een ADSL-verbinding nodig.
U betaalt hiervoor standaard € 9,95 per maand en ontvangt meer kanalen dan met Digitenne, maar iets minder dan bij UPC. U heeft echter wel de mogelijkheid uw pakket uit te breiden met extra zenders.

Ik zou zelf in elk geval niet kiezen voor digitale tv van UPC, aangezien ik er persoonlijk erg veel problemen mee heb. Inmiddels kijk ik alweer enkele maanden gewoon analoog (terwijl het digitale abonnement nog door loopt), omdat de beeldkwaliteit gewoon te slecht is. Ik heb het dan nog niet eens gehad over de keren dat er helemaal geen beeld is, de ontvanger vastloopt enzovoort. Uit mijn omgeving hoor ik ook vrijwel alleen maar negatieve verhalen over digitale tv van UPC. Uiteraard zijn het vooral de mensen waarbij het niet werkt die over dit product praten, maar dit neemt niet weg dat ik er erg veel klachten over hoor.

Digitenne zou ik eveneens niet snel kiezen, simpelweg omdat een TV-signaal via de ether storingsgevoeliger is dan een signaal via de telefoon- of televisiekabel. Bij Digitenne heb je echter wel het voordeel dat je het een maand gratis kunt proberen. Bevalt het niet, dan breng je het gewoon terug.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC versus KPN?

Ongelezen bericht door Ron58 »

Wat een onzin, je kunt gewoon bij een primafoon bij je in de buurt zon digitenne huur tuner ophale
Bedankt voor het afkatten van een goedbedoeld advies, er zijn vriendelijker manieren om iemand op een andere optie te wijzen.

Dat die mogelijkheid bestond wist ik niet, maar het komt op hetzelfde neer, even jouw specifieke situatie testen voor je je ergens aan vast legt.
KPN laat je wel degelijk met de spullen een een jaarcontract zitten als het om een of andere reden niet goed werkt, dat is hier meermalen ter sprake gekomen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: UPC versus KPN?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Digitenne en UPC.

Te Amsterdam-Noord (Nieuwendam) is het beeld van Digitenne gewoon goed te noemen, zeker na de laatste Upgrade.
Zendervolgorde ook logischer en de tuner is in mijn geval mijn eigendom.
Dat betekend ook dat de publieke zenders ook te ontvangen zijn zonder abonnement en het geheel, indien gewenst, ook mee te nemen naar bijvoorbeeld een camping.

Van UPC krijg ik alleen al bij die drie letters pukkels op mijn tenen omdat vooral als er iets is met een wijziging (zelfs bij naaste buren en men per ongeluk ook u afsluit) het een ramp is om weer een en ander behoorlijk op de rails te krijgen.
(Men stuurt zelfs de doden nog rekeningen!)
Dat is dan ook dat ik de brievenafdeling gerund zie worden door Guust Flater met zijn postverwerkingsmethode.

Ten slotte zijn er op Marktplaats ook aanbiedingen van Digitennetuners die dus op een camping of vakantiebungalowtje te gebruiken is, hetgeen met die UPC-tuner niet het geval is.

Dus, denk daar maar eens over na.
Met Digitenne nu al gelijk een goed beeld dan zal dit alleen maar beter worden.
UPC zal bij de komst van het glasvezelnet (tenminste bij goede en eerlijke bestuurders van stad of gemeente) niet in handen komen van die monopolist UPC.
UPC zal daardoor noodgedwongen wel over MOETEN stappen op etherdistributie waarbij eindelijk de concurrentie de kans gaat krijgen.
EN DIT DAN OOK MET INTERNETVERBINDINGEN !!

Gelukkig dan maar!

Dag......UPC !!

Grootvader

fadam
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2007 22:11

Re: UPC versus KPN?

Ongelezen bericht door fadam »

Wat je ook kiest : In ieder geval NIET UPC. Niet alleen de prijs is bij UPC sterk in het nadeel. Ook de beeldkwaliteit gaat de laatste mannden met rasse schreden achteruit. De door diverse mensen genoemde klachten: blokkerig beeld--krakend en wegvallend geluid-- apparaat dat ineens in de initialisatie mode springt en je enkele minuten moet wachten voordat je weer beeld krijgt-- zwart beeld met de tekst "software upgrade is bezig-- had ik voorheen ongeveer 1x per week. Irritant maar vooruit maar. Tegenwoordig heb ik deze klachten iedere dag, soms wel 5 keer op een avond. (vanavond trouwens ook tijdens de voetbaluitzending). Voor mij is de maat vol, ik heb vandaag mijn abonnement bij UPC opgezegd, temeer omdat hun klachtenlijn je 20 minuten laat wachten en vervolgens de verbinding verbreekt. Ik weet nog niet of ik digitenne, tele2 of een schotel neem, maar 1 ding is zeker: voor mij NOOIT meer UPC!!!!

Elferan
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2008 19:54

Re: UPC versus KPN?

Ongelezen bericht door Elferan »

voor zover ik weet heeft digitene van KPN een nadeel als het komt op kwaliteit kwa beeldgeving, het is bedoeld voor de nog kleinere en oude tv's als je digitene aansluit op een plase/LSD scherm dan krijg je bagger beeld! wij krijgen dagelijks te horen van mensen dat het raar is dat in de winkel is het beeld mooi maar als ze digitene van kpn aansluiten op een LCD/Plasma dan is het bagger kwaliteit.

om verder te gaan op dat, de signaal er van is vaak ook af te wachten of het wel goed is.

als ik advies mag geven zou ik voor DTV van UPC gaan het kost mischien meer maar je hebt gegarandeerd betere kwaliteit en altijd ontvangst.

de klantenservice van UPC is echt wel beter dan die van KPN (dat weet ik omdat ik er bij werk, en de verhalen omtrent de klantenservice en klachten zijn niet waar, dit was van een paar jaar geleden voordat upc echter goed te werk ging, nu is dat allemaal opgelost, ik weet ook neit hoe jullie er bij komen lol!)

het kost mischien meer maar je hebt wel wat je betaald terug!

Elferan.

wilg
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2008 21:41

Re: UPC versus KPN?

Ongelezen bericht door wilg »

ik heb al ruim 2jaar digitenne en het beeld en geluid is op een 94 cm lcd scherm en kijk afstand +/- 3m
gewoon goed te noemen.wel de antenne op de 1e etage gezet.
Tevens is de prijs van 7.50 euro per maand tegen over upc ook erg gunstig.
Maar er zijn gebieden waar de ontvangst wel minder kan zijn ,dus uittesten is de enige weg om dit uit te vinden.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: UPC versus KPN?

Ongelezen bericht door Martin1976 »

helemaal mee eens, ben ook al ruim 3 jaar tevreden gebruiker van Digitenne, ontvangst is goed en geluid/beeldkwaliteit ook. Dit kan nog wel eens licht per gebied schelen, proberen na te gaan hoe de ontvangst in uw wijk is, qua prijs hoeft u het niet te laten!

Smitsmannetje
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2008 23:56

Re: UPC versus KPN?

Ongelezen bericht door Smitsmannetje »

Ik zeg UPC.

Ik heb het nu een jaar en het werkt perfect.
Ook m'n breedbandinternet van UPC werkt perfect.

Als je voetballiefhebber bent zit je bij UPC helemaal goed.

Sport1 inc. Erededivisie Live( op 4 kanalen) voor maar 14,95 per maand.

Bij Digitenne heb je slechts 2 Eredivsie Live kanalen en geen Sport1 voor 10 euo per maand.

Dus: UPC

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: UPC versus KPN?

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Bij KPN krijg je een gratis Digitenne abonnement indien je een Interactieve TV abonnement neemt.

Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

Re: UPC versus KPN?

Ongelezen bericht door Paullus »

Je moet gewoon kiezen naar belangrijkheid.
Ga je voor goedkoop omdat beeldkwaliteit je niet interesseert: neem digitenne.
Ga je voor kwaliteit: neem UPC.
Alle waar is naar zijn geld.
Mensen die klagen over slecht beeld bij UPC hebben de boel niet goed aangesloten, bijvoorbeeld slechte kabels en splitters.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC versus KPN?

Ongelezen bericht door agro »

Ga je voor echte kwaliteit waar de firma list en bedrog niet eens aan kan tippen, neem dan satelliet ontvangst.
Bovendien meer zenders en je kan onbeperkt aantal tv's aansluiten middels cardsharing met digitale en of HD kwaliteit op slechts 1 abonnement.
Vor ca. € 100 kan je al satellietontvangst met 1 tv hebben.

alvori
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2009 14:32

Re: UPC versus KPN?

Ongelezen bericht door alvori »

Ik ben een tevreden gebruiker van UPC Digitaal. Ik heb nu 3 jaar digitale tv van upc en eigenlijk nog nooit problemen gehad. Beeld is gewoon dvd kwaliteit. Geluid is ook goed. En met de klantenservice van van upc heb ik ook geen problemen mee, als ik een keer iets heb, ik heb drie diensten van upc, wordt ik altijd goed geholpen. Misschien moet je soms wat langer wachten, het zij zo. Voor de mensen die slechte beeld kwaliteit hebben vrees ik toch echt dat het aan jullie zelf ligt. Splitters en dergelijke moet je gewoon niet gebruiken, dat staat trouwens ook in de handleiding. Doe je dat toch dan kan je beeld kwaliteit achteruit gaan. En ook niet onbelangrijk is om een goede scartkabel te gebruiken, niet eentje die je voor €5 uit de bak pakt, maar een van minimaal €25. Dan heb je een redelijke kwaliteit scartkabel.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: UPC versus KPN?

Ongelezen bericht door snepke »

Begin nooit aan canal digitaal,die zijn nog erger dan UPC.Er zijn niet voor niets zoveel topic's van cd.Dat zegt toch wel iets over cd,lees ze maar eens ,voor je met die *****firma in zee gaat

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC versus KPN?

Ongelezen bericht door agro »

Begin nooit aan canal digitaal,die zijn nog erger dan UPC
Mijn ervaringen zijn anders, ben overgestapt van de firma list en bedrog naar CD en sindsdien van veel ellende verlost.
Bovendien beduidend goedkoper meer zenders en betere kwaliteit.
Alles met digitale ontvangst, en middels cardsharing ontvangst op onbeperkt aantal tv's, met de juiste apparatuur.
Er zijn niet voor niets zoveel topic's van cd
Doch van de firma list en bedrog die upc heet zijn er tig meer topics, en dat al jarenlang, vanaf ca 1998 dat ze actief zijn.
Jarenlang zijn er zelfs een 2 tal forums bij Radar speciaal voor deze firma list en bedrog geopend geweest.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: UPC versus KPN?

Ongelezen bericht door snepke »

Probeer maar eens van cd af te komen.Ben al van 2007 bezig .Had het opgezegt ,kon schriftelijk en kosteloos binnen 30 dgn stond op de factuur.Opgezegt,bevestiging van cd gehad,mijn opzegging was geaccepteerd,schrijven ze voor een jaar af,laten storneren.Blijven ze aan het dreigen dat ik moet betalen(Dat pakket heb ik nooit aangevraagd en nooit voor getekend kreeg wel factuur dus gelijk opgezegd,stond erop dat ,dat kon)Incasso(lindorff) achter me aan.U hebt dat afgesloten dus betalen.dus niet.Om getekend contract en copie paspoort gevraagd,hebben ze niet(klopt nooit iets aangevraagd)maar toch moet ik betalen.Kopie factuur,opzegbrief,bevestiging cd opgestuurd.Maakt niet uit betalen.Cd belt 2x of ik nog van plan was te betalen,netjes uitgelegd gooien ze de hoorn erop.En nu heb ik een dagvaarding

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC versus KPN?

Ongelezen bericht door agro »

Kan geen enkele reden bedenken waarom ik zou willen opzeggen.
Eerste jaar had ik met gedeelte van jaar korting op toppakket, overstap naar familiepakket was geen enkel probleem.
Nu meer mogelijkheden, meer zenders betere kwaliteit.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: UPC versus KPN?

Ongelezen bericht door snepke »

Ik wel ze bleven aan het afschrijven dan hier voor dan daar voor,kreeg ik een combipakket waar ik niet op geabonneerd was ,maar wel af schrijven,veel telefoontjes en brieven gekost voordat het goed was,maar de druppel was:Mijn schoonvader overleden,was schipper,had op zijn schip een schotel,schoonmoeder zat aan wal en geen schotel,ieder maand werd cd afgeschreven.Zei tegen schoonmoeder moet je opzeggen je hebt geen schotel,ze wist het cardnr niet.Naar cd gebeld van hoe en wat,die het nr opgezocht en we moesten een formulier uitprinten ,akte van overlijden erbij,invullen en ondertekenen en opsturen.Schoonmoeder ondertekent met naam en meisjesnaam.Krijgen bericht van cd ,gecondoleerd en het kaartje is stopgezet en gedeactiveerd.Maand later een rekening van cd aan mijn schoonmoeder (haar meisjes naam hebben ze onder een contract gezet)Dat is echt firma list en bedrog,maar ja wat wil je ,verschillende onderdelen van cd zijn van UPC,zelfde werkwijze ,als je opzegt nog gauw even innen,begin er nooit aan

Gesloten