LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC wordt duurder per 1 januari 2011

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
kadir55
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2009 16:19

UPC wordt duurder per 1 januari 2011

Ongelezen bericht door kadir55 »

UPC heeft op zijn website nieuwe tarieven voor internet, televisie en telefonie voor 2011 bekend gemaakt.
Analoge televisie gaat in prijs omhoog met een bedrag van €0,25.
Per 1 januari 2011 betalen we met zijn allen €17,05 en ook het maandbedrag voor digitale tv starter stijgt met 50 cent naar 5,00 euro per maand. De duurdere digitale tv pakketten en de upgrade naar HD tv (9,00 euro per maand) blijven gelijk. Op het gebied van internet worden de high end pakketten Fiber power 60, 90 en 120 50 cent goedkoper (40, 50 en 70 euro per maand). De abonnementsgelden voor bellen Avond en Weekend en Bellen Onbeperkt + Europa gaan één euro omhoog naar 14,50 euro en 19,50 euro per maand.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC wordt duurder per 1 januari 2011

Ongelezen bericht door Henri42 »

De prijswijzigingen hebben ook voordelen:

klanten die klagen over UPC kunnen opzeggen vanwege prijswijziging
prijssteiging is m.i een normale indexering, niet exceptioneel hoog
upc brengt tijdig de nieuwe prizen onder de aandacht

Toolboy

Re: UPC wordt duurder per 1 januari 2011

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ook de upc moet ergens al die call center medewerkers van betalen.
This is not america :D :D

T

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: UPC wordt duurder per 1 januari 2011

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kadir55 schreef:UPC heeft op zijn website nieuwe tarieven voor internet, televisie en telefonie voor 2011 bekend gemaakt.
Analoge televisie gaat in prijs omhoog met een bedrag van €0,25.
Per 1 januari 2011 betalen we met zijn allen €17,05 en ook het maandbedrag voor digitale tv starter stijgt met 50 cent naar 5,00 euro per maand. De duurdere digitale tv pakketten en de upgrade naar HD tv (9,00 euro per maand) blijven gelijk. Op het gebied van internet worden de high end pakketten Fiber power 60, 90 en 120 50 cent goedkoper (40, 50 en 70 euro per maand). De abonnementsgelden voor bellen Avond en Weekend en Bellen Onbeperkt + Europa gaan één euro omhoog naar 14,50 euro en 19,50 euro per maand.
Is gewoon inflatiecorrectie. En is minder dan de looneisen die de vakbonden vooralsnog hebben neergelegd.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: UPC wordt duurder per 1 januari 2011

Ongelezen bericht door trebelski »

Kennelijk verschillend voor klanten gezien dit stukje uit de email die ik vandaag binnen kreeg :wink: .Ik ben al jaren bij UPC en er zijn tijden geweest dat ik er echt niet blij mee was maar het ging het afgelopen jaar vlekkeloos op elk gebied, zeer weinig offline, 1 maal een paar uur geen telefoon en dat was alles over een heel jaar.Toen ik overging op HD TV met de HDrecorder had ik het wel even benauwd want de administratie is(was) niet altijd even betrouwbaar maar dit ging dit keer prima.Werk niet bij UPC en als er iets verkeerd gaat meld ik het ook maar als het wel goed gaat moet je dat ook kunnen zeggen zonder kinderachtige opmerkingen of je er werkt of aandelen in die tent hebt.
Op 1 januari 2011 worden de tarieven voor verschillende diensten van UPC aangepast. Voor u betekent dit dat het maandelijkse tarief van het UPC Standaardpakket Radio en TV en het UPC Digitale TV-, Internet- en Telefonieabonnement samen met € 0,30 wordt verlaagd. En we hebben nog meer goed nieuws voor u: in januari 2011 wordt uw internetsnelheid verhoogd van 16 Mb naar maar liefst 25 Mb en uw telefonieabonnement gaat van Anytime naar Bellen Onbeperkt + Europa.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: UPC wordt duurder per 1 januari 2011

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wanneer het UPC pakket goed werkt, hoeft u nog niet te klagen!,

Bij Ziggo bent u nog duurder uit voor een pakket dat minder biedt en meer kost,

Keuze heb je helaas niet, óf je woont in het UPC gebied, óf in het Ziggo gebied,

Ziggo is vrij duur met haar producten, vooral het Basispakket is overdreven duur met de gedateerde up- en download snelheden van het internet, een ADSL pakket is dan veel beter én goedkoper,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: UPC wordt duurder per 1 januari 2011

Ongelezen bericht door ateurlings »

Inderdaad, in de krant gaat het over een inflatiecorrectie van 1,5% (standaard radio+tv +0,25). Maar ik krijg een mail met een bedrag van 2,25 verhoging. Dus maar even gebeld.
Blijkt dat ze mijn pakket maar aangepast hebben: sneller internet en onbeperkt bellen binnen Europa. Ik was tevreden over mijn internet en ik bel nooit buiten nederland. Daarnaast had ik nog een oude korting die kwam te vervallen, dus ik ging zelfs EUR 3,70 dus +6% meer betalen.
Maar door mijn klacht en omdat ik zo'n trouwe klant ben knoden ze wel wat doen. Nu is mijn verhoging ineens maar EUR 1,40.
Klagen helpt!!!!

wakker
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 sep 2010 13:55

Re: UPC wordt duurder per 1 januari 2011

Ongelezen bericht door wakker »

heel mooi ateurlings

het ergens niet mee eens zijn, dit kennelijk netjes kenbaar gemaakt én naar tevredenheid geholpen, dat is upc zoals ik het ken.

niet dat het ook weleens fout gaat.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC wordt duurder per 1 januari 2011

Ongelezen bericht door Henri42 »

wakker schreef:heel mooi ateurlings

het ergens niet mee eens zijn, dit kennelijk netjes kenbaar gemaakt én naar tevredenheid geholpen, dat is upc zoals ik het ken.

niet dat het ook weleens fout gaat.

waar mensen werken worden er fouten gemaakt, we zijn sterk om van een mug een olifant te maken :) :lol:

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: UPC wordt duurder per 1 januari 2011

Ongelezen bericht door lostlovey »

Allemaal keurig, je krijgt tijdig bericht en je kunt opzeggen als je dat wilt. Kreeg vandaag ook mijn verhogingsmailtje binnen.
Op 1 januari 2011 worden de tarieven voor verschillende diensten van UPC aangepast. Voor u betekent dit dat het maandelijkse tarief van het UPC Standaardpakket Radio en TV en het UPC Digitale TV-, Internet- en Telefonieabonnement samen met € 0,75 wordt verhoogd. Daarnaast hebben we ook goed nieuws voor u: uw telefonieabonnement gaat in januari 2011 van Bellen Avond & Weekend naar Bellen Avond & Weekend + Europa.
De 75 cent vind ik ok, en dat ik nu ook buiten kan Nederland bellen, tja, nooit behoefte aan gehad en voel de behoefte ook niet echt opkomen maar a la. Zolang ik niet daarvoor betaal dan natuurlijk maar ik ga er maar vanuit dat het inderdaad een kostenloze upgrade is.

Wat me wel "zorgen baart" is de opmerking ateurlings:
ateurlings schreef: Daarnaast had ik nog een oude korting die kwam te vervallen, dus ik ging zelfs EUR 3,70 dus +6% meer betalen.
Blijkbaar kun je dus op hogere kosten uitkomen door verlies van een of andere korting wat verder niet in de mail wordt vermeld.

Ateurlings, kun je laten weten wat voor korting jij dan had/hebt?

Bri_Gitte
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2010 20:24
Locatie: Nijmegen

Re: UPC wordt duurder per 1 januari 2011

Ongelezen bericht door Bri_Gitte »

Nou... of er echt sprake is van een simpele inflatiecorrectie... ik vraag het me af!

Ik ben al jaren trouwe en tevreden klant bij UPC en heb ook al jaren hetzelfde abonnement. Steeds kreeg ik aanbiedingen voor "bigger better faster more" abonnementen maar steeds als ik ging rekenen, bleef ik dezelfde diensten behouden voor meer geld!! Ik heb dus lekker mijn oude abonnement behouden.

Tot 1 januari 2011 blijkbaar want dan "bestaat" mijn abonnement niet meer en ga ik van €39,07 per maand (ex BTW) naar exact dezelfde dienst voor € 68,= per maand (ook ex BTW)!!!!!

Deze stijging betreft zeer zeker geen inflatiecorrectie en is ook niet in lijn met de consumentenprijsindex!!!

Ik heb gebeld met UPC en zij boden me een duurder abonnement aan met een korting maar dan kom ik dus nog steeds op €58 euro per maand uit... Hier ben ik niet mee accoord gegaan en morgen bellen ze me terug om te kijken naar de mogelijkheden. Ik ben benieuwd waarmee ze gaan komen en zal dit hier dus ook melden (of het nu een positief of negatief bericht gaat zijn)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: UPC wordt duurder per 1 januari 2011

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je met wat minder zenders genoegen kan nemen, ben je voor €6,95 per maand al klaar.

Geen Duitse en Franse zenders. Wel BBC1 en 2. Verder weinig verschil.

http://www.edpnet.nl/thuis/digitale-televisie

Eenmalige kosten van €25 is inclusief smartcard en decoder (conax module of "kastje"). Scheelt al gauw €150 per jaar t.o.v. kabel.

Ben er zelf zeer over te spreken.

MAXIEM

Re: UPC wordt duurder per 1 januari 2011

Ongelezen bericht door MAXIEM »

secondadvies

Vanaf 1-12-2011 mag een consument na de eerste kontraktperiode (van meestal 1 jaar) het abonnement dat wel of niet stilzwijgend is verlengd, op elk moment en met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, opzeggen. Daarbij komt dan ook nog eens, dat als je het abonnement destijds telefonisch of per e-mail of per fax hebt afgesloten, je het recht hebt om het kontrakt op dezelfde wijze op te zeggen. Wel blijft het zo, dat bij betwisting, de consument wel zelf moet (kunnen) bewijzen dat er conform de WvD is opgezegd.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 20 nov 2011 23:13, 3 keer totaal gewijzigd.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: UPC wordt duurder per 1 januari 2011

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Henri42/Har06, ga je nu onder beide namen op 1 topic reageren?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC wordt duurder per 1 januari 2011

Ongelezen bericht door Har06 »

CaptainSlow schreef:Henri42/Har06, ga je nu onder beide namen op 1 topic reageren?

aan wie van de 2 stel je die vraag? ik vraag ook niet naar jouw voorgaande alias
Wat heeft deze vreemde vraagstelling te maken met het onderwerp? :UPC wordt duurder per 01-01-2012?

hdpaddy
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2007 08:21

Re: UPC wordt duurder per 1 januari 2011

Ongelezen bericht door hdpaddy »

Bri_Gitte schreef: Ik ben benieuwd waarmee ze gaan komen en zal dit hier dus ook melden (of het nu een positief of negatief bericht gaat zijn)
en?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC wordt duurder per 1 januari 2011

Ongelezen bericht door Har06 »

Zojuist een mail van UPC gehad overcv de tarieven in 2012,we hebben een totaal pakket,onderling kunnen de prijzen wijzigen als totaliteit wordt het totaal pakket niet duurder,de topic openaar heeft ook een mail ontvangen ?????

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: UPC wordt duurder per 1 januari 2011

Ongelezen bericht door jolanda77 »

ben je het er niet mee eens dan kan je gratis opzeggen tot 1 jan

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC wordt duurder per 1 januari 2011

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="jolanda77"]ben je het er niet mee eens dan kan je gratis opzeggen tot 1 jan[/quote]


ook dat schrijft UPC in hun mailing :oops:

Daniel187187
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2011 12:18

Re: UPC wordt duurder per 1 januari 2011

Ongelezen bericht door Daniel187187 »

Mocht je het niet kunnen verkroppen dat je maandkosten met een paar euro omhoog gaan dan kan je altijd bellen met het nummer wat in de brief staat en dan gaan de medewerkers samen met de klant kijken wat de opties zijn.

Zo kreeg ik een korting; 1 jaar €5 op mijn pakket. Daardoor werd alles juist goedkoper voor mij, ideaal dus om even te bellen :)

Gesloten