LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar TS heeft dus 2 verschillende abonnementen bij Videoland met allebei verschillende eigenschappen. Die van KPN overlapt dus niet met de ander? Dan is het toch logisch dat KPN die ander niet opzegt? Dat is een beetje als een nieuwe zorgverzekering nemen en dat die vervolgens de inboedelverzekering op gaat zeggen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door hebra98 »

Lady1234 schreef:
30 aug 2020 12:54
@hebra98

U kunt wel door blijven zeuren over wat KPN volgens u zou moeten vermelden, maar ik hoor u helemaal niet over het een jaar NIET controleren van de bankafrekening door de Ts. En dat wordt ook overal aanbevolen.

Dan was dat leergeld slechts één maand geweest.

Afgezien daarvan zijn er genoeg klachten door de “overnames” van bijvoorbeeld energiecontracten. Dus om nu alles uit handen te geven aan anderen, vind ik helemaal niet verstandig.

Ik lees trouwens hier https://forum.kpn.com/interactieve-tv-1 ... los-490757
Dat je op verschillende manieren kijkt naar Videoland, als je rechtstreeks kijkt of via KPN.
>>
Wie zijn hier allemaal blind..
Ik zeg duidelijk, KAN !!!
En nogmaals lees terug en kijk met welke stellingen ik het EENS was.
De fout is meervoudig bij TS, niets uitgezocht en pas na een jaar erachter komen is natuurlijk niemand anders dan zijn schuld.

Maar om toekomstige "misverstanden" (zoveel mogelijk proberen) te voorkomen KAN KPN......

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Kan KPN wat doen? Dat vakje weghalen? Het is verdomme een andere dienst dan TS al heeft, TS is gewoon stom geweest en gaat zichzelf nu in een slachtofferrol wurmen. Als ik nog geen autoverzekering heb en nu ineens een autoverzekering aan ga, dan wil ik ook niet dat die verzekeraar mij gaat vertellen 'als u al een zorgverzekering hebt, moet u misschien even kijken of u deze nog nodig heeft als u onze autoverzekering afneemt'. Soms is er gewoon eigen verantwoordelijkheid. Deze 2 diensten overlappen niet eens, het zijn 2 andere dingen. Overigens had TS ook gewoon aan kunnen geven dat er al een abonnement bij Videoland was, wie weet had deze extra functie wel op dat abonnement gekoppeld kunnen worden, met extra kosten uiteraard.

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik ben het hier toch wel met hebra98 eens. Natuurlijk heeft de klant een fout gemaakt en ik vind dat Videoland hem keurig tegemoet is gekomen, maar net als bij de Spotify-mogelijkheden een simpel zinnetje toevoegen ("Heb je al een abonnement op Videoland, zeg dat dan eerst op.") is toch niet zo gek? KPN hoeft daarvoor echt niet de "hele bedrijfsvoering om te gooien." Dat zou misschien wel het geval zijn als er door KPN automatisch opgezegd zou worden, maar dat is het voorstel niet.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar je hoeft Spotify helemaal niet eerst op te zeggen. Dus dat is geen vergelijk.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bij Spotify betreft het dezelfde dienst, bij Videoland niet. Er is op zich niks mis met een dergelijke waarschuwing, ik vind m alleen totaal overbodig.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gewone Spotify is gratis en het Premium niet.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, maar als je al een gewoon abonnement op Videoland hebt, dan hoef je die dus niet op te zeggen. Het is namelijk een andere dienst dan die KPN aanbiedt. En daar zit dus het probleem. TS heeft 2 abonnementen voor 2 aparte diensten. Abonnement 1 kan niet wat abonnement 2 bied en andersom.

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dus, nooit op de gok iets aanvinken, mooi leermomentje voor iedereen.

kuenjak
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 okt 2017 21:20

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door kuenjak »

Ja, Videoland verwijst met elk akkefietje naar de voorwaarden.
Ik heb ook een probleem gehad met automatisch betalen, dat wilde ik niet.
Ik heb het abonnements geld gestorneerd en terug laten boeken.
Dat ging prima, toen werd videoland wakker. Dreigen met incasso e.d. en weer algemene voorwaarde.
Ik heb ze gezegd schijt aan jullie voorwaarden, mijn voorwaarden zijn niet automatisch betalen.
Netjes een betaal verzoek per post of mail.
Wilde ze niet, ik zei dan krijg je geen geld. Ze probeerden weer af te schrijven maar, door de stornatie, lukte dat niet.
Weer dreiging. Ik was het zat en heb hen telefonisch en per mail vertelt dat ze boom in konden. Ik betaal niks
over en uit.
Het abonnement werd heel rap stop gezet en dat was het. Niets meer gehoord.
Dus niet bang zijn een abonnement storneren en de zaak is opgelost.
Jan K

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuenjak schreef:
31 aug 2020 13:54
Dus niet bang zijn een abonnement storneren en de zaak is opgelost.
Slechtste advies wat je kan geven. Stomweg storneren is géén oplossing als je de oorzaak van het probleem niet oplost.

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door honda98 »

ts had dat hokje bij kpn niet aan moeten vinken om dat ze al klant bij videoland was. niet zo slim ! :evil:

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kuenjak schreef:
31 aug 2020 13:54
Ja, Videoland verwijst met elk akkefietje naar de voorwaarden.
Ik heb ook een probleem gehad met automatisch betalen, dat wilde ik niet.
Ik heb het abonnements geld gestorneerd en terug laten boeken.
Dat ging prima, toen werd videoland wakker. Dreigen met incasso e.d. en weer algemene voorwaarde.
Ik heb ze gezegd schijt aan jullie voorwaarden, mijn voorwaarden zijn niet automatisch betalen.
Netjes een betaal verzoek per post of mail.
Wilde ze niet, ik zei dan krijg je geen geld. Ze probeerden weer af te schrijven maar, door de stornatie, lukte dat niet.
Weer dreiging. Ik was het zat en heb hen telefonisch en per mail vertelt dat ze boom in konden. Ik betaal niks
over en uit.
Het abonnement werd heel rap stop gezet en dat was het. Niets meer gehoord.
Dus niet bang zijn een abonnement storneren en de zaak is opgelost.
Jan K
Ik denk maar zo dat je jezelf flink wat geld gaat kosten. En stiekem gun ik je dat wel, als je jezelf zo asociaal neer durft te zetten.

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Er kan van alles en nog wat bijgehaald worden en in de schoenen van TS worden geschoven, feit is dat Videoland niet dubbel hoeft te verdienen aan één klant. Een net bedrijf dat graag zijn klanten wil behouden realiseert dat en doet niet moeilijk en betaalt gewoon het dubbel ontvangen abogeld terug. Tevreden klanten moet je koesteren in plaarts van een kortstondig gewin. En ja, TS heeft een kleine vergissing gemaakt. Dan hoeft van mij het hoofd nog niet onder het hakblok.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar Videoland verdient niet dubbel aan dezelfde klant. De klant neemt namelijk 2 aparte diensten af, niet hetzelfde.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
31 aug 2020 15:36
. En ja, TS heeft een kleine vergissing gemaakt. Dan hoeft van mij het hoofd nog niet onder het hakblok.
Dat gebeurt ook niet. TS krijgt gewoon een kwijtschelding van 4 maanden en hoeft er slechts 7 te betalen. Prima oplossing voor een fout waarvoor het grootste deel van de verantwoordelijkheid ook bij diezelfde TS ligt.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door witte angora »

Plus dat de TS eigenlijk, als hij zijn afschriften zou controleren, bij de eerste dubbele afschrijving er al achter zou komen dat er iets niet goed was gegaan. Dik kans dat het dan onder de noemer 'coulance' opgelost zou zijn.

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
31 aug 2020 16:05
J. Deltoer schreef:
31 aug 2020 15:36
. En ja, TS heeft een kleine vergissing gemaakt. Dan hoeft van mij het hoofd nog niet onder het hakblok.
Dat gebeurt ook niet. TS krijgt gewoon een kwijtschelding van 4 maanden en hoeft er slechts 7 te betalen. Prima oplossing voor een fout waarvoor het grootste deel van de verantwoordelijkheid ook bij diezelfde TS ligt.
U heeft al herhaaldelijk gepost dat u dat prima vind. Het is mij bekend.

Maar ik hoop dat ik van mening mag zijn dat het niet prima is dat iemand 7 maanden onzinnig aan zijn abusievelijk afgesloten dubbele contract gehouden wordt.
Beter is dat het grote Videoland (by RTL :mrgreen: ) haar goede klanten te vriend houdt. Zo niet, dan zou deze halsstarrigheid voor mij een reden zijn om dit bedrijf de rug toe te keren.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
31 aug 2020 17:31
Moneyman schreef:
31 aug 2020 16:05
J. Deltoer schreef:
31 aug 2020 15:36
. En ja, TS heeft een kleine vergissing gemaakt. Dan hoeft van mij het hoofd nog niet onder het hakblok.
Dat gebeurt ook niet. TS krijgt gewoon een kwijtschelding van 4 maanden en hoeft er slechts 7 te betalen. Prima oplossing voor een fout waarvoor het grootste deel van de verantwoordelijkheid ook bij diezelfde TS ligt.
U heeft al herhaaldelijk gepost dat u dat prima vind. Het is mij bekend.

Maar ik hoop dat ik van mening mag zijn dat het niet prima is dat iemand 7 maanden onzinnig aan zijn abusievelijk afgesloten dubbele contract gehouden wordt.
Beter is dat het grote Videoland (by RTL :mrgreen: ) haar goede klanten te vriend houdt. Zo niet, dan zou deze halsstarrigheid voor mij een reden zijn om dit bedrijf de rug toe te keren.
Er zijn mensen die betalen al meer dan 10 jaar voor een telefoonverzekering voor een telefoon die ze al lang weggedaan hebben. Of mensen die dubbel verzekerd zijn voor iets. En voor de fouten die de klanten maken moet de ondernemer bloeden om de klant te vriend te houden? Met die instelling zal er weinig winst behaald worden.

U hebt dus liever dan andere klanten meer betalen om zo de fouten van anderen te compenseren. Dat is voor mij weer een reden om juist naar de bedrijven toe te gaan waar u geen klant bent.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Videoland laat dubbel betalen maar betaalt niet terug.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman, je had het woord best 'gewoon' mogen weglaten. TS krijgt meer dan waar hij recht op heeft.

Gesloten