LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service UPC !!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Goliathangelus
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26

Slechte service UPC !!

Ongelezen bericht door Goliathangelus »

I had al een tijd digitene van de KPN maar omdat ze maar weinig kanalen bieden en uitzendingen wel eens verstoord kunnen worden was mijn plan om over te stappen naar UPC.
Mijn voornaamste rede om voor KPN Digitene te kiezen was ook omdat UPC zeker niet altijd even klantvriendelijk is maar ook niet klantgericht.
Toch besloot is +_ 2 jaar geleden het toch maar eens te proberen want ik had gehoord en vernomen via de media de UPC toch zichzelf aan het verbeteren is naar de klant toe.
Op zich verloopt alles goed tot dat mijn UPC decoder kuren gaat vertonen en gewoon uit gaat bij iedere automatische update overdag.
Dat is prima,maar niet als je film kijkt en het updaten hoort de decoder ook s nachts te doen.
Ik liet UPC weten over mijn probleem maar wil er wel weer de zelfde decoder voor terug.
Een met twee aansluitingen,een voor de tv en een voor de dvd recorder.
Ik wist dat er problemen zouden komen omdat ik de decoder voor een ander klein probleem eens geprobeerd had om te wisselen waardoor ik toen ook een decoder kreeg men 1 aansluiting waar ik als klant die geen digitale televisie aansluitingen heeft zoals HDMI aansluitingen.
Ik vertelde dit aan de dame aan de telefoon van de UPC.
Ze vertelde me dat het geen probleem was en ze zal zo spoedig mogelijk mijn nieuwe decoder sturen.
Fijne service,,twee dagen er na werd de decoder geleverd door TNT.
Ik zag het al aan de doos en voelde het aan het gewicht dat er iets niet klopte.
Eenmaal de doos te hebben geopend was het weer de zelfde enkele decoder waarmee je niet kunt opnemen volgens UPC
Nog maals UPC gebeld ,en weer 10minuten gewacht ,dus weer een euro voor een klacht.
Weer mijn klacht ingediend in de hoop een dubbele decoder te krijgen.
Nu blijkt dat UPC heeft besloten die niet meer te leveren omdat ze teveel stroom nodig hebben.
Dit is toch waanzin,als ik daar zelf om vraag,ik betaal tenslotte mijn eigen NUON rekening toch zelf?
Als ik een decoder wil hebben met twee aansluitingen dan zou ik 2.50 extra moeten betalen.
Nu komt het,,,opnemen kan je er inderdaad mee maar niet op dvd zetten en daar gaat het me juist om.
Een enkele decoder zegt men nu,kan je niet mee opnemen...
Wat doe je dan als klant die juist er voor gekozen had om over te stappen omdat de decoders zo veel zijdig waren.
Het telefoon gesprek eindigt op niets .
UPC gaf me alleen een advies om naar BCC te gaan om daar eventueel een decoder om te ruilen.
Ik gaf in eerste instantie aan dat ik er niets voor voelde maar het toch maar ging proberen.
Meer kan voor u niet doen we hebben alleen maar enkele decoders waarop ik zei,dat had UPC ook per e mail,brief kunnen zeggen dat jullie de decoders veranderen volgens een milieu wet.
Ik heb er hele andere gevoelens van,bezuinigen is alleen maar in jullie voordeel want het omruilen van een duurdere Thompson decoder naar een veel goedkopere Samsung blijft er dus geld over.
Het bleef even stil aan de telefoon maar de jonge man reageerde hier op ,,,daar kan ik geen uitspraak over doen.
Als het echt om het milieu ging,had en kan UPC ook een alternatief kunnen bieden.
Met de heden daagse techniek kan dat echt wel.
Ook hier op had de jonge man weinig voor terug.
Het ziet er dus naar uit dat ik gelijk heb.
Intussen teleurgesteld maar met een fijne Kerstwens en een tip voor omruiling naar de BCC te gaan van de jonge man rijker hing ik de telefoon weer op.
Ik had er geen goed gevoel aan maar ik ben toch even naar de BCC gegaan waar men zei,dat ze helemaal geen UPC digitale kabeltelevisie meer aanbieden,ze hebben alleen Ziggo.
Volgens BCC bestaat THOMPSON niet meer want ze zijn failliet gegaan en dat verteld UPC niet.(leugen nummer 2 van UPC)
Met beide,de oude en de nieuwe,decoders ben ik weer teleurgesteld naar huis gegaan om met alle haast UPC weer te telefoneren.
Ik heb besloten de oude defecte decoder te houden want UPC kan me niet helpen (alleen bij een nog voor duurdere contract/ abonnement en een decoder met ingebouwde harddisk waar men geen dvd kan spelen en opnemen.
Men kan mij niet vertellen dat heel Nederland helemaal geen dvdharddisk recorder meer heeft of wil en dat iedereen het nieuwste van het nieuwste heeft staan in deze tijd
We moeten bezuinigen met stroom,ok maar laat dat aan de klant over en kom met alternatieven UPC
Het enige wat UPC wil bezuinigen is eigen portemonnee want men doet niets voor trouwe klanten.
Als het aan de monopoly van UPC ligt gebruiken we geen recorders meer.
Zal meneer Sony,Philips etc erg blij mee zijn.
Toch maar weer overstappen maar naar wie,als je in het Gooi woont?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Slechte service UPC !!

Ongelezen bericht door bprosman »

Zal meneer Sony,Philips etc erg blij mee zijn.
Mijnheer Philips maakt al geen recorders meer omdat je aan de nieuwste typen TV gewoon een harddisk met USB aan kunt sluiten en dan opnemen.

Goliathangelus
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26

Re: Slechte service UPC !!

Ongelezen bericht door Goliathangelus »

bprosman schreef:
Zal meneer Sony,Philips etc erg blij mee zijn.
Mijnheer Philips maakt al geen recorders meer omdat je aan de nieuwste typen TV gewoon een harddisk met USB aan kunt sluiten en dan opnemen.
Mooi om te weten en bedankt voor je tip maar het was maar een voorbeeld
Ik wist niet dat Philips geen recorders meer maakte.

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: Slechte service UPC !!

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

@Goliathangelus,

We hebben 3 soorten boxen.

1. De mediabox met HDMI en scart aansluiting.
2. De mediabox met harde schijf en scart aansluiting.
3. De mediabox met harde schijf en HDMI en scart aansluiting.

Ik vermoed dat u nog gebruik maakte van een ouder type, namelijk de mediabox met 2 scart aansluitingen en geen harde schijf.

Die boxen worden niet meer geleverd omdat ze erg veel stroom verbruiken in standby. Op de box die u gekregen heeft zit maar 1 scart aansluiting. Om op te nemen van het AV kanaal moet gebruik gemaakt worden van een scart splitter.

Het voordeel van deze box is dat er maar 1 watt verbruikt wordt in standby.

Het is inderdaad ook mogelijk om een box met harde schijf te nemen, voor € 2,50 extra per maand.

Goliathangelus
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26

Re: Slechte service UPC !!

Ongelezen bericht door Goliathangelus »

UPC Webcare schreef:@Goliathangelus,

We hebben 3 soorten boxen.

1. De mediabox met HDMI en scart aansluiting.
2. De mediabox met harde schijf en scart aansluiting.
3. De mediabox met harde schijf en HDMI en scart aansluiting.

Ik vermoed dat u nog gebruik maakte van een ouder type, namelijk de mediabox met 2 scart aansluitingen en geen harde schijf.

Die boxen worden niet meer geleverd omdat ze erg veel stroom verbruiken in standby. Op de box die u gekregen heeft zit maar 1 scart aansluiting. Om op te nemen van het AV kanaal moet gebruik gemaakt worden van een scart splitter.

Het voordeel van deze box is dat er maar 1 watt verbruikt wordt in standby.

Het is inderdaad ook mogelijk om een box met harde schijf te nemen, voor € 2,50 extra per maand.

Dank u voor de tips over de boxen en aansluiting
Ik ben er blij om,maar waarom kan UPC deze tips niet geven??
Het verhaal over stroom verbruik is onzin en een lachertje volgens vele.
Ik en nog andere waar ik om raad had gevraagt hebben een heel andere mening over dit geval.
Het feit is waarom een andere media box word aangeboden is dat A-Men liever niet zelf mag opnemen van wegen media regels etc,ik moet zelf kunnen bepalen wat en waneer ik iets wil op kunnen nemen en op dvd kunnen zetten.
Men wil toch ook een keer foto s kunnen bekijken?
Een extra harde schijf heb ik niet nodig.
Ik heb mijn eigen harde schijf recorder!!
,B-De boxen fabrikant Thomson waar wel 2 aansluitingen aan zitten niet meer bestaat,C UPC NOOIT de klanten heeft gewaarschuwd voor teveel stroom verbruik van de media boxen en ook nooit met een alternatief kwam !!
Het gaat hier gewoon om geld.
In de Kerst periode had ik even geen updates gekregen.
Nu deze periode weer voorbij is en iedereen weer aan het werk is krijg ik weer 2x op een avond updates,(het beeld word dus midden in een film zwart en de box gaat niet meer van zelf aan.
Dit gebeurde nooit.)
Ra ra hoe kan dat??
UPC zit er gewoon achter maar de zogenaamd vriendelijke heer aan de telefoon kan dit niet bevestigen maar ik weet genoeg.

Gesloten