LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wachten, doorverbinden, wachten, afbreken,KPN Klantenservice

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
jdek
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:18

wachten, doorverbinden, wachten, afbreken,KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door jdek »

I.v.b.met het opzeggen van 1 van mijn 3 digitenne tuners heb ik de volgende klacht.

Naar aanleiding van jullie email advies woensdag 0900 0576 gebeld

Oke, ik heb 10 minuten gewacht aan jullie telefoon (4,50 euro) daarna kreeg ik een medewerker, die mij in 3 seconden vertelde een rechstreeks nummer te bellen 0900 0575 optie 3 te bellen. Ik zei hierbij nog "a nee he, ik heb 10 minuten gewacht a 45 p.m."

Helaas werd ik met 0900 575 verbonden met DSB bank (niet grappig lijkt wel op DVB, maar geen tv en daar kom ik niet verder mee. Dat rijmt) en was ik weer bij af.

Vanmorgen vrijdag, nogmaals de helpdesk gebeld. na het menu en 5 minuten verder, kom ik bij de receptie. ik verwoord duidelijk dat ik een retourcode wil aanvragen voor een van mijn digitenne tuners en wordt doorverbonden.

na 11 minuten wachten kom ik bij xxx.
Bij haar zit ik niet goed en ze wil mij doorverbinden. Ik protesteer, want ik voelde al aankomen dat dit weer niet goed ging komen.
Ze kon me alleen maar doorverbinden en kon niet zeggen hoe lang het ging duren.

Na totaal vrijdag 28 minuten in de wacht te hebben gestaan en doorverbonden, werd ik verbroken en heb ik nog steeds geen retourcode.

Is het nu domheid of totale arrogantie wat mij niet verder kan helpen aan zo'n code.
een tuner kost 3,- per maand
met deze telefoontjes ben ik nu al
17 euro kwijt.

Ps als je zo lang moet wachten en steeds wordt doorverbonden, begint het telefoon muziekje sarcastisch te klinken vooral met het om de 30 seconden schakelen naar "al onze medewerkers zijn nog in gesprek"

Ik zet deze klacht ook op het forum trosRadar
Laatst gewijzigd door jdek op 07 sep 2008 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.

jdek
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:18

Re: wachten, doorverbinden, wachten, afbreken,KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door jdek »

Op de retoursticker staat niet geldig zonder retourcode.

Bel voor een retourcode a.0,10 cnt per minuut 0900 0576.
Dit nummer is binnen 5 maanden in prijs verhoogt naar 0,45 cnt per minuut.

350 % prijsverhoging

In guldens berekent zijn het geen centen meer maar 1 gulden per minuut.

Naar aanleiding van het Tros Radar onderzoek.
Astrid Kant SP over de Astrotijd RTL4 bij KB, dat doorverbinden en wachten staat gelijk aan oplichting en geldklopperij.

Wat voor kwalificatie heeft bovenstaande KPN praktijken dan?
Laatst gewijzigd door jdek op 02 sep 2008 00:02, 2 keer totaal gewijzigd.

jdek
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:18

Re: wachten, doorverbinden, wachten, afbreken,KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door jdek »

In verband met de komende prijsverhogingen mag je kostenloos je abbo beeindigen of aanpassen.

Helaas is de afdeling opzeggen niet bereikbaar de komende maand :? :twisted:

jdek
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:18

Re: wachten, doorverbinden, wachten, afbreken,KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door jdek »

Ik heb van KPN klantenservice een spijt email ontvangen met het verzoek om mijn telefoonnummer, zodat ik teruggebeld kan worden.

Positief, we zullen het horen :o

jdek
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:18

Re: wachten, doorverbinden, wachten, afbreken,KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door jdek »

Het gaat weer lekker!

In navolging van de excuus email van KPN, met het verzoek om mijn telefoonnummer, ben ik tot op heden nog steeds niet teruggebeld door de klantenservice.

Ik moet dus weer een email sturen, waardoor ze bij KPN kunnen zeggen:
Klanten je hebt ze nodig voor de betaling, maar verder zijn ze maar lastig en je hebt er niets aan. :twisted:
Laatst gewijzigd door jdek op 11 sep 2008 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: wachten, doorverbinden, wachten, afbreken,KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door TdeHond »

hier kunt u een klacht over dure 0900 nummers indienen.

Geeft aan in uw e-mail naar KPN dat u telkens als u onverrichterzake KPN belt om uw retourcode te bemachtigen, u hierover een klacht gaat indienen bij Consuwijzer.nl

jdek
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:18

Re: wachten, doorverbinden, wachten, afbreken,KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door jdek »

Nu het is weer fraai. ik ontving vandaag onderstaand email bericht van KPN.
Tevens schrijf ik hieronder mijn antwoordt. :?

Geachte heer Jdek,
>
> In reactie op uw bericht kunnen wij u het volgende melden:
>
> Uit controle van uw gegevens is gebleken dat door onverwachte omstandigheden het niet mogelijk is telefonisch contact met u op te nemen. Onze excuses hiervoor.
>
> Er is voor u een nieuwe terugbelafspraak gemaakt. Er staat nu ingepland dat u op 16 september 2008 tussen 14:00 en 16:00 uur teruggebeld gaat worden.
>
> Nogmaals onze oprechte excuses voor het ontstane ongemak.
>
> Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
>
> Met vriendelijke groet,
>
>
> KPN


Geachte KPN

Ik begrijp niet waarom een telecom maatschappij wegens onverwachte omstandigheden mij niet kan terugbellen op een goed werkend mobiel nr. 0624
Dat klinkt als de kroeg waar je geen biertje kan krijgen, of de bakker die geen brood heeft.

Ook begrijp ik niet waarom het allemaal zo verschrikkelijk lang duurt. U heeft mij op 1 sept. belooft terug te bellen.

16 september is precies de dag dat ik wegens vakantie vertrek uit Nederland. Ik ben nu al vanaf eind augustus bezig met telefoneren, emailen, KPN klantenservice herinneren aan hun beloftes. Allemaal om een retour code te mogen ontvangen om, 1 van mijn 3 KPN digitenne tuners vanwege de prijsverhoging binnenkort te kunnen terugsturen. Deze tuner staat bij mij ongebruikt. Ik zeg dus niet mijn abbo ofzo op, nee verder ben ik gewoon een tevreden klant.

PROBEER DAT VAN UW ZIJDE UIT NU OOK ZO TE HOUDEN SVP.

Wat hebben jullie voor een klantenservice. SERVICE BELT GELIJK DE VOLGENDE DAG TERUG.

Ik hou deze ontwikkeling bij op Tros Radar Forum

Overzicht forums/Televisie/wachten, doorverbinden, wachten, afbreken,KPN Klantenservice

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=63056

Ik kan u verzekeren als dit over mijn klantenservice geschreven werd, zou ik mezelf de ogen uit mijn kop schamen. :oops:

Nou, ik hoor het wel weer.

groet Jdek

lunapics
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 nov 2005 21:33

Re: wachten, doorverbinden, wachten, afbreken,KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door lunapics »

Ik heb vandaag de volgende aangetekende brief aan de KPN gestuurd:

Geachte heer, mevrouw,
Op 20 augustus heb ik, naar aanleiding van een schrijven van KPN van 18 augustus 2008, mijn abonnement Digitenne per 1 september 2008 opgezegd. Met het belachelijk dure nummer 0900-0576 kostte mij dat 5 minuten bellen. Ik heb toen een retourcode ontvangen en heb het modum (etc) op 1 september teruggestuurd. Vervolgens werd er voor september via de incasso gewoon € 6.95 afgeschreven.

Gezien de reputatie van KPN hierin heb ik de betaling gestorneerd. Vervolgens kreeg ik op 4 september een brief dat de automatische incasso was mislukt. Op 11-09-2008 heb ik gebeld met weer dat idioot dure nummer 0900-0576 (45 Eurocent per minuut, lange inleiding, heel veel doorschakelkeuzemenu’s, ‘helaas zijn onze medewerkers in gesprek, U wordt zo spoedig mogelijk geholpen’ bla bla).

De mevrouw in kwestie meldde mij dat ik inderdaad het abonnement op 20 augustus had opgezegd. Vervolgens werd ik in de wacht gezet heb ik na 20 minuten doodse stilte de verbinding verbroken. Totale belminuten zijn 30 minuten. Het kost mij dus 30 x 45 Eurocent= € 13.50 om aan te tonen wat al in het KPN ‘systeem’ stond namelijk dat ik heb opgezegd per 20 augustus.
Nu weet ik dat KPN de koploper is met het aan het lijntje houden van klanten en vooral klanten in de wacht te zetten (was het koffietijd?).

Ik neem geen genoegen met deze gang van zaken.

1.
KPN bevestigt dat het abonnement is opgezegd en zet mij vervolgens in de wacht. Een klantvriendelijk bedrijf meldt dat het probleem is opgelost maar bij de KPN doen ze dat niet. Het stinkt naar de vertrouwde methode mensen in de wacht te zetten om alsnog gedorven inkomsten te genereren. Deze praktijken ben ik zo ongelofelijk zat en het zou verboden moeten worden. Dit is geen klantenservice maar ordinaire oplichting. Ik eis dus ook terugbetaling van de 30 minuten van het telefoongesprek van 11-09-2008 en de kosten van het sturen van een aangetekende brief (€ 8.95), totaal € 22,45. Mijn banknummer is bij u bekend gezien uw incassobrief.
2. Ik wil niet meer worden geconfronteerd met uw incasso- en boekhoudproblemen, 0900 nummers.
3.
Deze brief wordt naar postbus 2547 te Utrecht gestuurd omdat dat het postadres is wat onder de brief van KPN staat van 18 augustus. Ik ga er van uit dat dit adres correct is want anders zou het niet op het briefpapier staan. De brief is aangetekend met bericht van ontvangst verstuurd en ik verwacht dat KPN mijn klacht serieus gaat behandelen.
4.
Op 20 augustus heb ik opgezegd en dat is op 11-09-2008 door KPN bevestigd. Deze brief is dan ook een bevestiging van de mededeling van KPN dat voor 30 september kan worden opgezegd

Hoogachtend,

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: wachten, doorverbinden, wachten, afbreken,KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een uitgelezen kans om je geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie.

Die terugbelafspraak van KPN loopt uit op niets. Gewoon nóg een poging om van je af te komen. Ik heb namelijk precies hetzelfde meegemaakt.

Geschillencommissie Electronische Communicatiediensten, www.sgc.nl

Vergeet niet om minimaal 50 euro schadevergoeding te vragen voor de tijd en moeite die je in deze kwestie hebt moeten steken. Die krijg je namelijk ook vergoed weet ik uit ervaring. Belkosten ook.

Zelf kreeg ik binnen 1 week een schikkingsvoorstel van KPN na indiening geschil bij SGC. Was trouwens ook een Digitenne kwestie.

De mensen die bij KPN de SGC geschillen behandelen zijn de heer Visser, Consultant klantenreacties KPN Contact, Telefoonnummer 070-3437628. Degene die belt om tot een schikking te komen vóórdat SGC het geschil in behandeling neemt is de heer Van den Burg, 020-4847076

Als je geen zin hebt om een geschil in te dienen kun je misschien deze personen nog benaderen. Klantenservice van KPN bellen is volslagen zinloos en érg duur.

pieter_1
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2008 12:17

Re: wachten, doorverbinden, wachten, afbreken,KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door pieter_1 »

Ik heb via het absurde dure nummer van KPN service desk mijn Digitenne abonnenment opgezegd. Ik kreeg al na 2 min. iemand aan de lijn, toch fijn als dat gebeurd. vervolgens ben ik maar liefs 9 minuten aan het lijntje gehouden om een eenvoudige opzegging te realiseren. het totale gesprek duurde 11 minuten en 45 sec. Mijn gegeven waren na 4 minuten bellen bekent inclusief code digitale kaart. ik hoef niks terug te sturen dus heb geen retour code nodig of zo iets. Ik moest even wachten volgens de mevrouw 4 a 5 minuten later is ze de weer met de melding dat het geregeld was. op mijn vraag waarom ik nu zo lang moest wachten. gaf ze als antwoord dat ze de gegevens in moet voeren. ik vertelde ik het niet nodig vond om te wachten want ze vertelde me immers niets nieuws. en dus wilde weten waarom ik nu had moeten wachten. klachten moest ik maar bij haar meereden neer leggen. ze vertelde alleen niet wie dat waren. ik vroeg of het misschien belijd was klanten langer aan de lijn te houden dan nodig. Ze melden met een snauwerige toon dat ik niet bij haar moest zijn voor klachten en verbrak direct de verbinding.
ik dacht dat KPN je graag te woord staat maar de service desk denkt daar na mijn idee toch echt anders over. het opzeggen van het abo via de telefoon kost me dus 11 keer 45 cent. € 4,95 die laaste 45 sec niet mee gerekend.

vimla
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2008 22:19

Re: wachten, doorverbinden, wachten, afbreken,KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door vimla »

Ja ik heb inderdaad ook zo'n probleem. Had al eind augustus mijn abonnement opgezegd (en inderdaad, na lang wachten aan de telefoon, kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn), hier later ook een bevestiging van gekregen en gelijk m'n smartcard teruggestuurd.

Krijg ik net weer een afrekening voor de maand oktober. Hoort dit bij het opzegtermijn? Ik had nl. begrepen dat je gratis je abonnement kon opzeggen i.v.m. de verhoging van de abonnementskosten (stond in een e-mail die ik kreeg van de KNP in augustus).

Wat nu...ik heb al zo'n beetje 10x geprobeerd te bellen (op dat nummer dat 0,45 cent per minuut kost) en ik kom er niet doorheen (maar wel betalen, terwijl ik continue in de wacht gezet wordt). Kan iemand mij adviseren welke actie ik kan ondernemen, op deze manier krijg ik namelijk een torenhoge telefoonrekening.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: wachten, doorverbinden, wachten, afbreken,KPN Klantenservice

Ongelezen bericht door TdeHond »

U heeft bevestiging einde contract. Ga daarmee naar de bank ( met geldig identiteitsbewijs)
Laat bank de onterechte incasso storneren en laat meteen een selectieve blokkade op deze provider zetten.

Stuur een aangetekende brief met ontvangstbevestiging dat u de onterechte incasso's zult storneren tot selectieve blokkade effectief.
Trek - als u dit nog niet gedaan heeft - uw toestemming tot automatische incasso per datum einde contract in.
Voeg als bijlage kopie bevestiging einde contract in.
Maak kopie van uw brief en bewaar verzend- en ontvangstbewijs goed, mocht u achtervolgd gaan worden met onterechte aanmaningen. Dan is een gang naar de Geschillencommissie nodig.

Zo houdt u de kosten in de hand ( ruim 7 euro)

Gesloten