LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wijziging 2 feb Ziggo, ineens geen TV meer

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
yoka71
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2010 19:58

Wijziging 2 feb Ziggo, ineens geen TV meer

Ongelezen bericht door yoka71 »

In de nog geen 9 maanden oude TV van mijn ouders zit een soort klein dingetje waar dan de smartcard in gaat.

Vandaag belt mijn vader mij op. De TV geeft alleen Nederland 1 weer, verder doet niets het meer. Na bellen met Ziggo blijkt dat dat dingetje een CI+ moet zijn en we hebben waarschijnlijk een CI. De leverancier had dat moeten weten. We kunnen wel kijken op de één of andere website. Maar ja, mijn ouders hebben helemaal geen internet.
Nu is deze TV bij een goede speciaalzal gekocht, dus die gebeld. Wat blijkt, zo'n 'dingetje' kost 100 euro. En dat voor elke TV, dus ook voor die in de slaapkamer. Gelukkig is deze speciaalzaak zeer coulant en wil de kosten delen. Maar het is eigenlijk van de zotte dat Ziggo je zo op kosten jaagt.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Wijziging 2 feb Ziggo, ineens geen TV meer

Ongelezen bericht door Frans75 »

Voordat je een CI+ module aanschaft zou ik eerst kijken of die wel ondersteund wordt door het toestel. Bovendien kost dat ding geen 100 euro, adviesprijs is 80.
Eventjes shoppen kan het nog goedkoper.

Die speciaalzaak wordt zeker bemand door amateurs?

Wendygruter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2010 13:53

Re: Wijziging 2 feb Ziggo, ineens geen TV meer

Ongelezen bericht door Wendygruter »

Wij hebben ook een Aphacript module in plaats van een CI+. De Expert, waar wij ons TV toestel hebben gekocht is zéér coulant en heeft de module kostenloos voor ons omgeruild.
Het vervelende is alleen wel, dat Ziggo ineens ons type TV niet meer ondersteund.
Ook leuk. Geen digitale TV meer, oja, maar natuurlijk gaat de betaling wel gewoon door. Al een half jaar gaat het prima en dan ineens, van de een op de andere dag kunnen we geen digitale TV meer ontvangen.
Ziggo is ***.

marja000
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2010 10:58

Re: Wijziging 2 feb Ziggo, ineens geen TV meer

Ongelezen bericht door marja000 »

Vorig jaar april bij Expert een nieuwe Sony Bravia televisie gekocht. Omdat we geen zin hadden in gedoe met allerlei afstandsbedieningen, wilden we liever geen losse decoder. Er is toen voor 150 euro in onze TV een decoder ingebouwd met een AlphaCrypt systeem. Dit zou probleemloos moeten werken. Dat was ook zo tot 2 feb. jl. Voor 70 euro heb ik toen een CI+ kaart moeten aanschaffen. Expert beweerde dat ze er ook niets aan konden doen, dus heb ik de volle mep moeten betalen. Uiterst teleurstellend. Die 70 euro is niet onoverkomelijk,maar het gaat toch om het principe. Hier lijkt sprake te zijn van koppelverkoop omdat Ziggo iedereen verplicht een CI+ systeem aan te schaffen. Volgens mij mag dit niet eens want hiermee heeft het CI+ systeem een monopolypositie.
Wij hebben onze klacht bij Ziggo neergelegd maar die verwijst ons door naar de leverancier van de televisie omdat die ons een product heeft verkocht dat niet voldoet aan de verwachte levensduur en niet door Ziggo ondersteund werd. Expert verwijst ons door naar Ziggo omdat zij niet zomaar één systeem exclusief mogen maken. Wat nu te doen?

jankelder
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 apr 2006 22:12

Re: Wijziging 2 feb Ziggo, ineens geen TV meer

Ongelezen bericht door jankelder »

zover ik het weet zal alleen tv,s die geschikt zijn voor ci+ op zwart gaan waar een AlphaCrypt systeem in zit .als je tv ci+ geschikt is dan zal hier ook een ci+ kaart in moeten.
de tv die je nu hebt mag ik aannemen is toch geen ci+ ?, dus deze zal moeten blijfen werken .

vinyljunk
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 dec 2009 11:49

Re: Wijziging 2 feb Ziggo, ineens geen TV meer

Ongelezen bericht door vinyljunk »

Ziggo had dit aangegeven dat dit ging gebeuren.

Het is wel triest dat er heel weinig tv's in Nederland zijn die aan de criteria van Ziggo voldoen. Het heeft ook heel lang geduurd voordat er een lijst van die goedgekeurde tv's was. Fijn was ook dat tv's van nog geen half jaar oud absoluut niet werden goedgekeurd.

De verkoper had op zijn minst kunnen zeggen dat de mogelijkheid bestond dat dit in de toekomst niet meer werd gedoogd door Ziggo.

Mijn verkoper heeft dit wel gedaan en mijn Loewe doet het prima zonder zo'n irritante settop box

Gesloten