LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wijziging zenders UPC Digital TV

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Jury
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 dec 2005 19:51

Wijziging zenders UPC Digital TV

Ongelezen bericht door Jury »

Ik kreeg zojuist post dat de indeling van zenders bij UPC Digital TV gaat veranderen. Er gaan zenders weg en anderen komen er bij.
Ik ben misschiebn wel 1 van de weinigen die wel tevreden is over UPC, maar wat dit onderwerp betreft ben ik wat teleurgesteld. Want nu zijn er nog zoveel kanalen vrij, en toch worden er weer zenders ingeruild voor andere, terwijl die overige kanalen leeg blijven.
Voorbeeld: Ik kijk graag Duitse tv. ARD en ZDF zitten gewoon in het basis pakket van de analoge tv. WDR is er vorig jaar afgehaald. Maar gelukkig zit deze wel op Digital TV. Daar zit nu ook de NDR op. Vond ik wel leuk nog een Duitse zender er bij. Maar nu gaan ze de NDR van Digital afhalen. En ook de Amerikaanse nieuwszender FOX moet het veld ruimen. Ik wil hier mee zeggen dat ik dacht dat dit soort wijzigingen bij Digital TV niet meer zou voorkomen en dat er alleen maar zenders bij zouden komen. Er kunnen toch zoveel zenders nog bij? Waarom dan zenders weghalen, waar mensen misschien wel juist graag naar kijken.
Er was ooit eens een ster-spotje over digitale tv met de slogan "Meer dan 1001 zenders op je tv". Nou het blijven er nog steeds maar zo'n 90 tot 100. Als er iets bij komt, gaat er ook weer wat af. Zo benut je de digitale TV toch niet optimaal UPC?

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Wijziging zenders UPC Digital TV

Ongelezen bericht door KPN »

1001 zenders op de (digitale) kabel is vooralsnog onmogelijk.

Het zullen er op zijn hoogst, als analoog uitgeschakeld zou zijn, 250 zijn.

Of ze moeten een andere compressie gaan gebruiken, maar dat betekent nieuwe kastjes. Dus reken daar voorlopig maar niet op.

Het is waarschijnlijk mogelijk dat je straks een nieuw digitaal pakket kan nemen dat duurder is dan het huidige.

Kijk ook eens naar deze draad van Agro http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=51282

:idea: als het mogelijk is, neem dan een schotel, daar kan je heel erg veel (meer dan 100) Duitse zenders GRATIS mee ontvangen. Heb je geen abonnement voor nodig.

J.Vermeer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 jan 2006 20:16

Re: Wijziging zenders UPC Digital TV

Ongelezen bericht door J.Vermeer »

Met ondertiteling ? Mijn Italiaans is namelijk beter dan mijn Duits :shock:

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Wijziging zenders UPC Digital TV

Ongelezen bericht door KPN »


Geplaatst op: 27 Mei 2007 10:57 Onderwerp:

Met ondertiteling ? Mijn Italiaans is namelijk beter dan mijn Duits
Wat denkt u zelf? :?

Nee, natuurlijk zonder ondertiteling.

Maar aangezien dat via de digitale kabel ook niet is, neem ik aan dat de topicstarter dat geen bezwaar vindt.

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Wijziging zenders UPC Digital TV

Ongelezen bericht door tonvanheel »

Dat ze zenders wisselen vind ik niet leuk, maar waar ik me het meest aan erger is die Software Updates.
Zit je naar een programma te kijken, beeld zwart - software updates - komt ie terug op een heel andere zender.
Vanavond weer precies onder het 8 uur journaal.

Dit wordt langzamerhand reden het hele zwikkie maar weer af te zeggen. Kijk ik well gewoon analoog. Verschil zie je eigenlijk toch niet met een goede TV

stefanus1
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2006 08:05

Re: Wijziging zenders UPC Digital TV

Ongelezen bericht door stefanus1 »

Verschil zie je eigenlijk toch niet met een goede TV
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

en of je verschil ziet!!

mijn tv is top, maar analoog kan toch echt niret op tegen digitaal.

ik gebruik de beste kabels die er zijn, maar digitaal is toch echt veel beter als analoog!

heb overigens geen problemen met mijn DVR van UPC!

ik vind het echt top em kan niet eens meer zonder!!

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Wijziging zenders UPC Digital TV

Ongelezen bericht door tonvanheel »

Ik zie geen enkel verschil, geluid is iets harder.
Met mijn LCD maakt het geen ene malle moer uit qua beeld.
Zit soms speciaal te switchen om verschil te zien. Is er niet
(ben niet brildragend, ogen zijn uitstekend)

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Wijziging zenders UPC Digital TV

Ongelezen bericht door KPN »

Ik zie wel echt duidelijk verschil.

Behalve als ik er niet kaarsrecht voor zit.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: Wijziging zenders UPC Digital TV

Ongelezen bericht door C200K »

@Ton,

Waarschijnlijk heb jij voor de aansluitingen "standaard" kabels gebruikt. En......het verschil wordt steeds duidelijker naarmate het scherm groter is alsook de resolutie. Heeft U een lage resolutie dan hoef je geen digi-tv te hebben. Maar bij Full HD kan je eigenlijk niet zonder.

Bij mijn lcd (37", full HD) is het verschil echt giga, analoog wil ik het echt niet zien.

jvr
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 dec 2005 11:56

Re: Wijziging zenders UPC Digital TV

Ongelezen bericht door jvr »

UPC heeft vorig jaar alle regionale omroepen (m.u.v. Omroep Zeeland) toegevoegd aan het digitale pakket. Hier was ik dan ook heel blij mee. Maar nu (30 mei) gaat UPC,
RTV Drenthe, TV Oost, TV Noord en TV West verwijderen. Volgens UPC wordt er weinig naar gekeken, dus worden ze verwijderd. UPC blijkt een onderzoek te hebben gehouden, alleen geven ze de resultaten niet vrij. Volgens mij wordt er meer gekeken naar de regionale omroepen, NDR en Fox Channel, dan naar Fashion TV, Sailing Channel en CNBC.
Alle andere kabelmij. geven de regionale omroepen wel door, dus waarom moet UPC hier weer van afwijken?
Ik kan wel via de satelliet gaan kijken en UPC opzeggen, maar dan kan ik de themazenders van de publieke omroep (nog) niet zien.
Ik hoop dat UPC alle regionale omroepen alsnog door gaat geven.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Wijziging zenders UPC Digital TV

Ongelezen bericht door KPN »

In tegenstelling tot analoge kabel, satelliet en digitenne, kan UPC zien wat de klanten kijken via UPC digital. Ja ja, Big Brother is watching you! :wink:

Alles wat mensen kijken via UPC Digital of andere kabel Digitaal, wordt bijgehouden dankzij het kastje en het retoursignaal.

Wat televisie kijken betreft, heb je dus geen privacy via Digitaal en houdt UPC je in de gaten.

Dankzij dit kunnen ze wel goed in de gaten houden wat er wel en niet gekeken wordt en de kanalen daar aan aanpassen ZONDER enquetes of zo.

De veel bekeken zenders verdwijnen in een duur pakket en de weinig bekeken zender worden er uitgegooid.

hallogeen1
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2007 13:39

Re: Wijziging zenders UPC Digital TV

Ongelezen bericht door hallogeen1 »

Ik heb nu al bijna twee jaar digitale tv van UPC en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. UPC komt nogal eens negatief in het nieuws. Maar ik kan dit niet onderstrepen. Een jaar geleden ging mijn digitale mediabox kapot. Een telefoontje was voldoende om een monteur langs te laten komen (GRATIS!) die een nieuwe box installeerde. Deze box (een nieuw type) werkt prima en beter dan de vorige. Ook de helpdesk of klantenservice van UPC vind ik prima. Hele nette medewerkers. Kom er altijd snel door als ik een vraag heb. En de kosten zijn ongeveer 10 cent per minuut (dat is redelijk). Vind het wel jammer dat ze nu met de nieuwe zenderindeling NDR eruit gehaald hebben. Keek hier regelmatig naar. Maar goed, nu is eigenlijk de vraag of er mensen zijn die internet plus (altijd) bellen via UPC hebben. Ik zit nu al enige tijd bij Tele2 met internet en (altijd) bellen, maar heb nog mijn KPN abonnement en wil hier van af. UPC heeft een aantrekkelijker pakket met internet (6 MB) en altijd bellen voor 29,95 per maand, dan Tele2 en vind dit toch wel aantrekkelijk. Zijn er mensen die UPC internet plus bellen hebben en hierover net zo postief zijn als ik over de digitale tv van UPC? Of komt deze dienst er wellicht minder goed uit?

Gesloten