LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Youfone TV verzendt belabberde kwaliteit

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
martin66rad
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2018 12:47

Youfone TV verzendt belabberde kwaliteit

Ongelezen bericht door martin66rad »

Op 26 juli j.l. is ons nieuwe abonnement Internet + TV ingegaan bij Youfone en is de ellende begonnen.
Op 27 juli heb ik de klantenservice gebeld waaruit bleek dat u geen SMTPserver biedt voor verzenden emails! Dat doen de andere wel. Dan moet je bv via je Gmail account alle emails versturen. Dat staat heel amateuristisch als je via je eigen sites en mailadressen verstuurd. Youfone vermeld dit gebrek nergens op hun site of in hun voorwaarden. Dit is desinformatie van Youfone omdat dit door alle andere vast internetaanbieders wel gewoon aangeboden wordt.
Kwaliteit van TV terugkijken / begin gemist is heel slecht: je mist minuten aan begin of einde of hij springt ineens verder. Start soms niet op of duurt heel lang, iedere dag weer.
Dan moet je ook nog absurd veel scrollen op hun mini TV afstandsbediening i.p.v. gewoon een getal van de zender invoeren zoals bij anderen. Ga maar eens naar kanaal 30 met de pijltjes.... Dit wordt door Youfone misleidend weergegeven met een langwerpige grote zwarte afstandsbediening in hun promotievideo.
En ook de Wifi valt regelmatig weg terwijl ik er vlakbij zit met mobiel.
Op 30 juli heb ik Youfone in gebreke gesteld met een email en een opzegging gestuurd.
Reageren ze niet eens op. Ik moet de technische afdeling bellen.
Ik heb nu 2 keer gebeld met de technische klantenservice en tot op heden heeft u al 3 weken niets laten horen en niets aan onze klachten gedaan.
Youfone TV en internet is duidelijk nog niet rijp voor professionele verkoop.
Ik heb ze nu nog 2 weken de tijd gegeven voordat ik het contract laat ontbinden.
Dus niet nemen mensen!
groet,
Martin

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Youfone TV verzendt belabberde kwaliteit

Ongelezen bericht door sylvesterb »

martin66rad schreef:
25 sep 2018 13:01
Op 26 juli j.l. is ons nieuwe abonnement Internet + TV ingegaan bij Youfone en is de ellende begonnen.
Op 27 juli heb ik de klantenservice gebeld waaruit bleek dat u geen SMTPserver biedt voor verzenden emails! Dat doen de andere wel. Dan moet je bv via je Gmail account alle emails versturen. Dat staat heel amateuristisch als je via je eigen sites en mailadressen verstuurd. Youfone vermeld dit gebrek nergens op hun site of in hun voorwaarden. Dit is desinformatie van Youfone omdat dit door alle andere vast internetaanbieders wel gewoon aangeboden wordt.
Kwaliteit van TV terugkijken / begin gemist is heel slecht: je mist minuten aan begin of einde of hij springt ineens verder. Start soms niet op of duurt heel lang, iedere dag weer.
Dan moet je ook nog absurd veel scrollen op hun mini TV afstandsbediening i.p.v. gewoon een getal van de zender invoeren zoals bij anderen. Ga maar eens naar kanaal 30 met de pijltjes.... Dit wordt door Youfone misleidend weergegeven met een langwerpige grote zwarte afstandsbediening in hun promotievideo.
En ook de Wifi valt regelmatig weg terwijl ik er vlakbij zit met mobiel.
Op 30 juli heb ik Youfone in gebreke gesteld met een email en een opzegging gestuurd.
Reageren ze niet eens op. Ik moet de technische afdeling bellen.
Ik heb nu 2 keer gebeld met de technische klantenservice en tot op heden heeft u al 3 weken niets laten horen en niets aan onze klachten gedaan.
Youfone TV en internet is duidelijk nog niet rijp voor professionele verkoop.
Ik heb ze nu nog 2 weken de tijd gegeven voordat ik het contract laat ontbinden.
Dus niet nemen mensen!
groet,
Martin
Bedankt voor uw review op een forum.

Ik lees vooral klachten die geen grond vormen om het contract te ontbinden.

Zo bieden ze geen e-mail adres aan, dit schilt in de kosten en daarom zijn ze een low budget aanbieder nergens zegt Youfone dat ze er zijn voor de professionele gebruiker.

Je kunt niet de overeenkomst ontbinden omdat andere het wel aanbieden, dat is geen argument om het te ontbinden. Zij bieden het niet aan en dit zeggen ze ook nergens.

U vind de afstandbediening onhandig, dat mag maar is ook geen rede om te ontbinden. Het promotie filmpje is niet uw overeenkomst. Slechte Wifi is niet de fout van de aanbieder, dit is veelal een instellingsfout, dit zou jij als professional toch moeten weten?

Blijft enkel de opnames over, de oplossing is simpel, neem het programma ervoor ook op. Ik betwijfel of een rechter met u meegaat dat u daarom de dienst kunt ontbinden.

Dus zo simpel zeggen "Ik ga de overeenkomst ontbinden en mijn verhaal op Tros Radar zetten" is toch niet zo simpel. En zo zie je maar weer dat goedkoop vaak duurkoop is.

P.S. Veel e-mail aanbieders bieden ook een SMTP server aan bij hun dienst.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Youfone TV verzendt belabberde kwaliteit

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat staat heel amateuristisch als je via je eigen sites en mailadressen verstuurd
Kan me niet voorstellen dat je dat niet via je hosting provider kunt versturen.

Gesloten