LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo CI+ probleem, advies gevraagd

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Ziggo CI+ probleem, advies gevraagd

Ongelezen bericht door Regggy »

Graag ontvang ik jullie mening over het volgende:

Mijn moeder woont alleen en heeft sinds een jaar een LCD tv van Samsung, waar ze gebruik maakt van digitale tv van Ziggo, dit via het CI+ kaartslot in haar tv. Voordeel hiervan is een optimale beeldkwaliteit (want hoeft niet eerst via decoder naar tv toe via hdmi) en het gebruik van slechts 1 afstandsbediening.

Daar mijn moeder de 60 al gepasseerd is vind ze het gebruik van de tv i.c.m. een surroundset al ingewikkeld genoeg om te gebruiken en is ze blij dat ze niet ook nog met een decoder hoeft te klooien. Maarrrrr... De laatste maanden kreeg zij ineens heel veel problemen met haar signaal, veel haperingen etc, 'normaal' tv kijken was er op veel zenders niet meer bij.

Ziggo heeft een aantal keer een monteur gestuurd, die veel heeft lopen sleutelen aan de lijn vanuit buiten en een nieuwe wandcontactdoos geplaatst. Uiteindelijk heb ik zelf vermoed dat het probleem in dit http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0&t=116402 beschreven topic lag, en bleek dit ook zo te zijn. De 5e keer heeft Ziggo namelijk een losse decoder meegenomen, deze is aangesloten, en de beeldproblemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.

Ziggo zegt nu dat het probleem is opgelost (decoder mag moeders blijkbaar houden, is niet geheel duidelijk, heeft in ieder geval geen rekening gehad). Ik twijfel hier echter aan.

Bij aanschaf van de televisie is bewust gekozen voor een model dat CI+ gecertificeerd is. Ziggo geeft hiermee aan dat er geen decoder nodig is en alles als een zonnetje dient te werken. Omdat Ziggo in frequenties loopt te wijzigen (zie link naar andere topic) blijkt dit niet meer het geval te zijn en is het kaartslot dus zo goed als nutteloos geworden en moet er verplicht gebruik gemaakt worden van een decoder. Gevolg; weer een extra afstandsbediening en een klant die amper meer weer hoe ze de tv juist in moet schakelen.

Moet zij met deze 'oplossing' akkoord gaan? Ziggo heeft een decoder geleverd om het probleem uit de wereld te helpen, maar de basis dat de tv met CI+ card moet werken bestaat dus niet meer.

Benieuwd naar jullie meningen, dank alvast! :)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo CI+ probleem, advies gevraagd

Ongelezen bericht door bprosman »

De combinatie CI+ / Samsung is hier al vaker aan de orde geweest. Als ik het goed onthouden heb is er in de TV een print vervangen.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0&t=116402

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Ziggo CI+ probleem, advies gevraagd

Ongelezen bericht door TheLD »

Beste Regggy, wat is het volledige modelnummer van de TV en welke software versie is geïnstalleerd?

Qam 256 moet werken op een daarvoor goedgekeurde TV. Alle kabelaars maken gebruik van deze modulatie. Ti's alleen wat gevoeliger voor interferentie: http://www.stai.nl/wat-is-er-aan-te-doen/

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo CI+ probleem, advies gevraagd

Ongelezen bericht door Dirkie »

Reggy, even een vraag/tip. Wat is het merk van de module?
Als het een Neotion module is, dan zou het problemen kunnen geven.
Voor een Samsung televisie wordt namelijk meestal een Smit module aangeraden.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Ziggo CI+ probleem, advies gevraagd

Ongelezen bericht door Regggy »

De module is van Smit, dus daar zal het niet aan liggen. Tv zit met een enkele coax kabel van 5m (speciale met kabel keur logo, gestoffeerd zodat hij vrij is van straling) direct op de binnenkomende wandcontactdoos (welke door een monteur vorige maand ook al vervangen is).

Producttechnisch lijk ik dus goed te zitten.

Het betreft uit mijn hoofd de Samsung LE37C530.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo CI+ probleem, advies gevraagd

Ongelezen bericht door bprosman »

Als een externe decoder wel goed werkt lijkt het me sterk dat het een signaalprobleem is. Je TV zit wel op de laatste software versie ?
Neem anders eens contact op met je leverancier die het evt. bij Samsung aan kan kaarten.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Ziggo CI+ probleem, advies gevraagd

Ongelezen bericht door Regggy »

bprosman schreef:Als een externe decoder wel goed werkt lijkt het me sterk dat het een signaalprobleem is. Je TV zit wel op de laatste software versie ?
Neem anders eens contact op met je leverancier die het evt. bij Samsung aan kan kaarten.
I'd love to, maar heb niet echt het idee dat de mediamarkt dit voor me op gaat knappen..

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Ziggo CI+ probleem, advies gevraagd

Ongelezen bericht door Linoge »

Het probleem ligt aan je TV die niet in staat is tot het zonder problemen kunnen demoduleren van een DVB-C signaal. Niet aan je signaal, niet aan de module, maar aan de TV.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo CI+ probleem, advies gevraagd

Ongelezen bericht door bprosman »

I'd love to, maar heb niet echt het idee dat de mediamarkt dit voor me op gaat knappen..
Tegen mijn kinderen zeg ik dan altijd "heb je het al geprobeerd" :wink: . Verwijs eventueel naar het draadje wat ik eerder postte waar een board vervangen is in de TV om eea op te lossen.
Je zit wel op de laatste firmware ?

Gesloten