LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo en tariefsverhoging

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Ziggo en tariefsverhoging

Ongelezen bericht door Boisbas »

In het kader van de inflatiecorrectie gaat het standaardabo met €0,25 omhoog.
Vreemd, dat deze inflatiecorrectie niet geldt voor het alles-in-een pakket.
Ik gun het die mensen hoor ( :D ), maar blijkbaar hebben de mensen met dit abo hun inflatiecorrectie in het voren betaalt (?), of is het bij het abo inbegrepen?

Eind vorig jaar is door de aanpasssing en omzetting van Ziggo's abo's ook al een inhaalslag gemaakt en zijn de prijzen ook (flink) aangepast.
En nu weer een (selectieve) inflatiecorrectie.
Ze weten er (creatief) raad mee bij Ziggo.

Misschien dat ze een ander kunnen corrigeren met stopzetting van hun 'gratis'
magazine. De inhoud gaat nergens over; je krijgt het ongevraagd.
In mijn geval weggegooid geld.
Misschien dat ze daar een correctie op kunnen zetten.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo en tariefsverhoging

Ongelezen bericht door Dirkie »

Misschien zou het helpen als TS voor het openen van een topic hier eens de informatie op de betreffende website te lezen (zucht). Daar staat het volgende te lezen:
De abonnementstarieven wijzigen per 1 april 2012. TV Standaard gaat per maand € 17,20 kosten (was € 16,95); TV Plus € 25,20 (was € 24,95) en TV Extra € 30,20 (was 29,95) Dat is een verhoging van € 0,25 per maand.
en ook staat daar het volgende:
Met Alles-in-1 beschik je automatisch over TV Standaard.
En het goede nieuws voor de Alles-In-1 Plus klanten dan ook meteen maar
Ziggo verhoogt de internetsnelheid van dit pakket. De hierboven vermelde snelheid gaat in op 30 maart 2012.
Dit pakket gaat dan van 40 naar 50 MBit

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo en tariefsverhoging

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat is toch precies wat TS zegt?

Blijkbaar wordt de TV door 'inflatie' wel duurder, maar wordt het internet alleen maar goedkoper. Als het TV-deel voor iedereen 0,25 duurder wordt en de totaalprijs van alles in 1 gelijkt blijft, dan betekent dat in feite dat het internet-deel 0,25 goedkoper wordt.

Wat dan extra steekt is dat de prijs voor het totaalpakket in december ook al van 26.95 naar 29.95 is gegaan. In er dan een paar maanden later meteen weer een inflatieverhoging overheen te gooien vind ik wat rap.

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Ziggo en tariefsverhoging

Ongelezen bericht door Boisbas »

Dirkie (zucht)
Geeuw, geeuw, zucht , zucht .

Precies kweenie: die inflatiecorrecties worden wel erg snel en rap toegepast.
Of creatief boekhouden en creatieve consumentenvoorlichting? :?

Bron Ziggo:
Vraag en antwoord.
Over de tariefswijziging

Ik heb Alles-in-1 van Ziggo, ga ik ook meer betalen?
Heb je een abonnement op Alles-in-1 van Ziggo dan wijzigt je abonnementstarief niet!

Waarom wordt het tarief van TV Standaard verhoogd?
De reden voor deze prijsstijging is dat we een inflatiecorrectie toepassen.
______

Voor deze correctie ga je €0,25 meer betalen.
Hoezo niet selectief?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ziggo en tariefsverhoging

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Boisbas schreef:
Dirkie (zucht)
Geeuw, geeuw, zucht , zucht .

Precies kweenie: die inflatiecorrecties worden wel erg snel en rap toegepast.
Of creatief boekhouden en creatieve consumentenvoorlichting? :?
Nee hoor, inflatiecorrectie wordt 1x per jaar aangepast. Net als de meeste CAO lonen. En dit is helemaal niets nieuws; dit is van alle tijden. 40 jaar geleden kregen we al jaarlijks een briefje bij de Donald Duck en de VARA Gids dat de abonnementsprijzen wegens de inflatie aangepast werden. Alleen vergeten mensen zo snel. Volgend jaar krijgen we hier weer precies dezelfde vragen.

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Ziggo en tariefsverhoging

Ongelezen bericht door Boisbas »

Nee hoor, inflatiecorrectie wordt 1x per jaar aangepast.
Mee eens hoor.
Maar het is echter geen verplichting.
Mijn internet abo bij een andere provider is al jaren hetzelfde...

Wanneer je de prijsverhogingen en prijsaanpassingen van Ziggo bekijkt, dan vraag ik me af of het hier nog om een juiste inflatiecorrectie gaat.
Tel al de (afgelopen) verhogingen en correcties bij elkaar op en vergelijk dat met het percentage van de inflatie ... precies ja...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo en tariefsverhoging

Ongelezen bericht door bprosman »

Een beetje Hollander gaat voor 0,25Euro/maand nu ook shoppen, overstappen om dan vervolgens ontevreden tientallen Euro's te willen claimen bij de provider dat de overstap niet foutloos is gegaan, ze zo vaak de helpdesk hebben moeten bellen, immateriele schade etc. :wink:

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Ziggo en tariefsverhoging

Ongelezen bericht door Boisbas »

Ik begrijp niet dat al die bedrijven i.c. Ziggo voor € 0,25 ellende op hun
hals halen door een onjuiste voorstelling van (selectieve) zaken en prijsverhogingen consequent afdoen als inflatiecorrecties.
Zo'n bedrijf lijkt de klant niet meer serieus te nemen en daar trappen vele consumenten van tegenwoordig niet meer in. :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo en tariefsverhoging

Ongelezen bericht door kweenie »

GJvdZ schreef: Nee hoor, inflatiecorrectie wordt 1x per jaar aangepast. Net als de meeste CAO lonen. En dit is helemaal niets nieuws; dit is van alle tijden. 40 jaar geleden kregen we al jaarlijks een briefje bij de Donald Duck en de VARA Gids dat de abonnementsprijzen wegens de inflatie aangepast werden. Alleen vergeten mensen zo snel. Volgend jaar krijgen we hier weer precies dezelfde vragen.
De kritiek is hier niet op de inflatiecorrectie. Daar is niets mis mee. De kritiek is:

1. Dat er voor het totaal-pakket een paar maanden geleden juist een tariefsverhoging is geweest van 3 euro per maand. Om dan binnen zo korte tijd opnieuw een tariefsverhoging door te voeren, kan dan niet echt op begrip rekenen. Beter waren die verhogingen gelijk doorgevoerd of zou voor dit jaar geredeneerd worden dat die 0,25 bij die 3 euro verhoging in zou zitten.

2. Dat de prijzen voor losse TV wel stijgen en voor alles-in-een niet. Waarmee ze met het gelijk houden van de prijs voor alles-in-een impliciet de prijs voor het internet-deel verlagen. Wat dan tot het gevoel kan leiden dat je als TV kijker meer gaat betalen om het internet goedkoper te maken.

Kees_1000
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 jan 2010 13:08

Re: Ziggo en tariefsverhoging

Ongelezen bericht door Kees_1000 »

Het toepassen van een inflatiecorrectie is helemaal geen verplichting voor een bedrijf. De tarieven kan je verhogen omdat bv. de kosten stijgen. Niet omdat het weer tijd is om de tarieven te verhogen (dat doen alleen monopolisten).

Voor de goede orde hier de kabeltarieven (analoog) vanaf 1995. Hierbij moet worden opgemerkt dat sommige gemeenten (Vught) nog steeds slecht €10,80 betalen, wat makkelijk uit kan bij een winstmarge van 50% (zie http://www.ziggo.com).

1995 €8,82; Multikabel incasso via energiebedrijf
1996 €8,82;
1997 €8,82;
1998 €9,00;
1999 €9,35;
2000 €9,60;
2001 €10,10
2002 €10,84
2003 €11,90
2004 €13,50 start eigen incasso.
2005 €14,85
2006 €15,45
2007 €15,56
2008 €15,90 Ziggo.
2009 €16,25
2010 €16,45
2011 €16,95
2012 €17,20

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo en tariefsverhoging

Ongelezen bericht door bprosman »

Voor de goede orde hier de kabeltarieven (analoog) vanaf 1995
Niet helemaal een eerlijk vergelijk natuurlijk want in 1995 keek je analoog en nu krijg je een hele zwik digitale (HD) zenders er bij. Daar moest je "vroeger" extra voor betalen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ziggo en tariefsverhoging

Ongelezen bericht door berndv »

"vroeger" bij de introductie van digitale tv bij toen nog @home was digitaal gratis. Je moest alleen zelf een ontvanger kopen. Per maand kostte het niks meer.

Verder mis ik in dit overzicht het overzicht van de stijging van de lonen sinds 1995. Klagen dat vroeger alles goedkoper was vind ik prima, maar klagen over dat ze sinds 1995 meer zijn gaan verdienen hoor ik nooit.

En ja, de kosten zijn natuurlijk harder gestegen dan de inkomsten.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo en tariefsverhoging

Ongelezen bericht door bprosman »

@home was digitaal gratis. Je moest alleen zelf een ontvanger kopen. Per maand kostte het niks meer.
Jawel hoor in de beginperiode moest je er een paar gulden extra voor betalen.
(Had je ook wel wat meer zenders). In 2005 is het gratis geworden.

orakel
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 feb 2012 12:34

Re: Ziggo en tariefsverhoging

Ongelezen bericht door orakel »

Tussen 1995 en 2012 is de gemiddelde inflatie ongeveer 2%. Neem je dit in aanmerking dat zou de prijs van € 8,82 uit 1995 nu ongeveer € 12,50 zijn. Dit betekent dat de prijs ongeveer met € 4,70 is verhoogd vanwege digitaal ipv analoog en de meerdere zenders. Lijkt mij zeer redelijk.

Wat betreft de verschillen in tariefsverhoging: waarschijnlijk wil Ziggo liever alles-in-1 klanten in verband met hogere omzetten en meer afhankelijkheid naar de aanbieder. Het is voor deze klanten naar mijn mening wat minder aantrekkelijk om te switchen naar een andere aanbieder gezien alle risico's die kunnen optreden (zoals die hier op het forum al veelvuldig langskomen).

Kees_1000
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 jan 2010 13:08

Re: Ziggo en tariefsverhoging

Ongelezen bericht door Kees_1000 »

berndv schreef:"vroeger" bij de introductie van digitale tv bij toen nog @home was digitaal gratis. Je moest alleen zelf een ontvanger kopen. Per maand kostte het niks meer.

Verder mis ik in dit overzicht het overzicht van de stijging van de lonen sinds 1995. Klagen dat vroeger alles goedkoper was vind ik prima, maar klagen over dat ze sinds 1995 meer zijn gaan verdienen hoor ik nooit.

En ja, de kosten zijn natuurlijk harder gestegen dan de inkomsten.
Pensioenen worden nu al niet meer verhoogd. Hetzelfde geld voor de loonstijgingen van cao-lonen voor deze wordt het ook minder. Ook de tijd dat uitkeringen niet meer 'automatisch' worden verhoogd komt snel dichterbij.

De lonen zijn trouwens sinds 2000 met ongeveer 30% gestegen (in de gesubsidieerde sector! trouwens iets meer dan de particuliere sector) volgens CBS cijfers.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ziggo en tariefsverhoging

Ongelezen bericht door berndv »

Ik reageerde op een vergelijking genoemd hier met tarieven van 1995 tot nu. Dat de lonen nu bevroren zijn neemt niet weg dat, zoals je zegt, een stijging is van 30% sinds 2000.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Ziggo en tariefsverhoging

Ongelezen bericht door gtp »

Ik heb ziggo digitale tv voor € 17,20 was € 16,95 ( dus geen analoog)

Gesloten