LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo forse prijsverhoging

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik heb de mail als klant inmiddels ontvangen, en mijn kosten gaan niet omhoog.

stofzuigertje

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vroeger , vooral eind vorige eeuw waren er vele buren die wegens de prijs de krant samen gingen lezen......

Ik weet dat een boor hamer binnen enkele maanden is terug te verdienen al je draadje trek na gaatje boren.....
mag niet maar Ziggo maakt het er wel naar...... en de KPN groep ook....
Net als de zelf doorgetrokken kabels voor de slaapkamer kan ik het tenslotte ook best horizontaal doen.
Hem er bij de buurvrouw insteken mag niet maar wie gaat dat controleren?

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door Nijogeth »

stofzuigertje schreef: Hem er bij de buurvrouw insteken mag niet maar wie gaat dat controleren?
Zolang de buurman het maar niet ziet. :mrgreen:

Moiseule58

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

bprosman schreef:
Een cam met kaartje voldoet om TV te kijken.
Zelfs dat is niet nodig met het basispakket
https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... er-kastje/
@bprosman: geheel off topic, maar bedankt voor de tip. Ik heb nu ook zonder kastje of kaartje, of wat dan ook, digitale tv op andere tv’s in huis. Hier alleen wil ik best de €2 extra per maand voor betalen.

Ondersteuning Humax
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jul 2018 21:59

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door Ondersteuning Humax »

"Net even naar het modem/router gekeken dat Ziggo me in de maag gesplitst heeft.

Dat ding gebruikt 12 Volt en 2,5A. Dus 30 watt als ik het goed uitreken. Per dag dus 720 watt. Per jaar dus 332,8 Kwh.

De adapter heeft nodig: 230 Volt en 0,5 A. Dat zou 115 watt zijn. Maar dat kan ik me niet indenken. Dat is zo ongeveer het hele stroomverbruik in de zomer. Op jaarbasis dus 642,4 Kwh. Het zal wel het maximum zijn,

Toch vind ik het wel erg veel allemaal".

Dat is dus niet correct berekend. Het verbruik is ong. 2,5 A, maar dat is bij 12 Volt. Niet bij 230 Volt. En hoe hoger de spanning, hoe lager de stroom. De adapter verbruikt zelf nagenoeg niets, maar zal pas wat meer gaan verbruiken als er om stroom word gevraagd. Je geeft zelf al aan dat je dit je niet kan indenken en gelukkig klopt het ook niet, want dan zouden veel mensen erg ongelukkig worden van dergelijke apparaten. Het gaat er echter om wat er uiteindelijk word verbruikt bij 230 Volt en om daar achter te komen kun je de adapter eens in een goede! verbruiksmeter plaatsen. Let op: veel verbruiksmeters wijken af, de een meer als de ander, en niet allemaal kunnen zij zeer lage, bv. stand-by vermogens aan.

Deze kun je dan meten door er bv. een lamp van 25 bij aan te sluiten. Meet je dan totaal zo'n 26-27 Watt, weet je dus dat het stand-by verbruik van het te meten apparaat zo'n 1 á 2 Watt is. Vaak is dat tegenwoordig zelfs minder dan 1 Watt, maar dat is vaak moeilijk te meten. Zelfs in het voorbeeld met de lamp, omdat deze ook niet altijd exact verbruiken wat daarop staat. Is de spanning iets lager, gaat de stroom n.l. alweer iets omhoog. Maar je krijgt zo wel een goede richtlijn.

stofzuigertje

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Moeilijk verhaal!
Mijn TV is duidelijker, een verbruik tijdens kijken en standby....

En ook elk modem zal een 230 volt verbruik hebben en daar onder staat de maximale uitgang 12 volt xx watt... en dat is bij maximaal gebruik.

De Cresta meter, ooit gekocht op Kassa advies voor €9,99 bij bouwmarkt kan in 24 uren het werkelijke verbruik meten.
Maar even voelen of deze warm word kan ook.

De Laptop laden, ik voel dat deze na kwartier warm word.. en na enkele uren weer koud bleef, dus zodra vol stopt deze en slechts stand by.

Zo werkt vrijwel elke lader, en dus ook mijn E bike, van snel warm worden en dan minder tot deze vol is en uit schakelde....
Wat het verbruik per jaar is? Gewoon de tussen meter van Cresta er tussen zetten en je weet het!

Maar ik vermoed dat elk modem voor zowel TV als Internet bij gebruik meer zal verbruiken dan in slaapstand.
De oude van 20 jaren terug waren wel energie verspillers maar nu niet meer.

Gesloten