LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo forse prijsverhoging

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door Lowieze »

Marcurios schreef:Ziggo straft vaste klanten met een prijsverhoging, erg dom van ze, ik heb direct mijn abo opgezegd.
Was goed tevreden over hun service, dus zonder prijsverhoging voor vaste klanten had ik er gewoon gebleven.

ter toelichting, als je nu een nieuw basis abo afsluit voor Internet + TV kost je dat 39,95 per maand, dat is precies wat ik ook betaal, maar ik moet nu 2 euro meer gaan betalen terwijl nieuwe klanten dus voor 39,95 terecht kunnen bij Ziggo voor precies dezelfde service, volgens mij mag dat wettelijk gezien niet eens.

In ieder geval voor mij een reden om direct over te stappen, ik kreeg namelijk direct het gevoel dat ik bestraft werd omdat ik een vaste klant bij hun ben, en als dat gevoel me besluipt is het tijd om naar een ander te gaan, en voorlopig de komende jaren niet terug te gaan naar een bedrijf wat je naait.
Nieuwe klanten krijgen de eerste 3 maanden korting, zodat ze 39,95 moeten betalen voor een Startpakket. Vanaf de 4e maand betalen ze per 1 juli 49,50, net zoveel als de oude klanten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door reggie2 »

Marcurios schreef:Ziggo straft vaste klanten met een prijsverhoging, erg dom van ze, ik heb direct mijn abo opgezegd.
Was goed tevreden over hun service, dus zonder prijsverhoging voor vaste klanten had ik er gewoon gebleven.

ter toelichting, als je nu een nieuw basis abo afsluit voor Internet + TV kost je dat 39,95 per maand, dat is precies wat ik ook betaal, maar ik moet nu 2 euro meer gaan betalen terwijl nieuwe klanten dus voor 39,95 terecht kunnen bij Ziggo voor precies dezelfde service, volgens mij mag dat wettelijk gezien niet eens.

In ieder geval voor mij een reden om direct over te stappen, ik kreeg namelijk direct het gevoel dat ik bestraft werd omdat ik een vaste klant bij hun ben, en als dat gevoel me besluipt is het tijd om naar een ander te gaan, en voorlopig de komende jaren niet terug te gaan naar een bedrijf wat je naait.

Je kan ook de telefoon pakken en naar een aanbieding vragen. Ik krijg elk jaar een aanbieding dus hoezo word je gestraft??

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door bprosman »

Aan Maximaal 59 Watt
Stand-by Hoog (actief) 56 Watt
Stand-by Hoog (passief) 38,3 Watt
Stand-by Midden 27,5 Watt
Stand-by Eco <0,5 Watt
Ziggo met KPN/Telfort/NLE vergelijken op stroomverbruik levert dit plaatje op. Het is wat het is: circa 100 euro per jaar extra elektriciteitkosten op je energierekening.
Hoeveel uur TV kijk je dan per dag ?
Stel ik ga uit van 8 uur TV kijken per dag.
8 x 365 x 0.059 = 172 kWh (kijken)
16 x 365 x 0.0005 = 2.92 kWh (standby)
Totaal zo'n 175 kWh, ik betaal 25 cent / kWh en kom dan echt maar op <45 Euro/jaar.

ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

Bob Schurkjens schreef:
bprosman schreef:
Vergeet ook niet 8 tot 10 euro per maand aan extra stroomkosten voor de Ziggo Horizonbox te rekenen.
Ben je niet in de war met de droogtrommel ? :lol:

En bij andere providers ? Daar heb je geen decoder of hoe moet ik dat zien ?
Ziggo met KPN/Telfort/NLE vergelijken op stroomverbruik levert dit plaatje op. Het is wat het is: circa 100 euro per jaar extra elektriciteitkosten op je energierekening.
Mijn bericht niet gelezen?
Natuurlijk niet, anders zou je merken, dat je onzin schrijft.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door sjohie »

methanol schreef::!: waar moet je naar toe veel keus is er niet
T-mobile biedt 4G modems aan voor thuis, in redelijk wat stedelijk gebied is glasvezel een optie, en er zijn een rits aan providers die op de oude KPN koperen telefoonlijn internetdiensten aanbieden door het hele land. In die cocktail zit voor elke Nederlander wel een vorm van keus, misschien dat niet alle smaken beschikbaar zijn, maar er zal altijd wel iets te kiezen zijn.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door sjohie »

Overigens ben, en blijf, ik Ziggo klant, hun diensten passen nog steeds het beste bij ons wensenpakket.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:
Aan Maximaal 59 Watt
Stand-by Hoog (actief) 56 Watt
Stand-by Hoog (passief) 38,3 Watt
Stand-by Midden 27,5 Watt
Stand-by Eco <0,5 Watt
Ziggo met KPN/Telfort/NLE vergelijken op stroomverbruik levert dit plaatje op. Het is wat het is: circa 100 euro per jaar extra elektriciteitkosten op je energierekening.
Hoeveel uur TV kijk je dan per dag ?
Stel ik ga uit van 8 uur TV kijken per dag.
8 x 365 x 0.059 = 172 kWh (kijken)
16 x 365 x 0.0005 = 2.92 kWh (standby)
Totaal zo'n 175 kWh, ik betaal 25 cent / kWh en kom dan echt maar op <45 Euro/jaar.
Dat zou voor mij dus 175 bovenop de huidige <1000 Kwh zijn. Oftewel iets van 18% van mijn elektraverbruik. Als ik uit ga van 4 uur kijken (dat is het wel zo'n beetje) kom ik op zo'n 90 Kwh per jaar uit. Nog altijd zo'n 9% van mijn elektraverbruik. En dat vind ik wel heel erg veel, eerlijk gezegd.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door grun »

Marcurios schreef:In ieder geval voor mij een reden om direct over te stappen, ik kreeg namelijk direct het gevoel dat ik bestraft werd omdat ik een vaste klant bij hun ben, en als dat gevoel me besluipt is het tijd om naar een ander te gaan, en voorlopig de komende jaren niet terug te gaan naar een bedrijf wat je naait.
Kom ik weer met mijn vaste riedeltje: je wordt niet genaaid en niet gestraft. Nieuwe klanten zijn in een verzadigde markt inderdaad meer waard dan vaste klanten, omdat nieuwe klanten hun huidige provider opzeggen en vaste klanten niet. Dus zorg dat je ook een nieuwe klant wordt door ieder jaar over te stappen, moeilijker is het niet.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door bprosman »

Nog altijd zo'n 9% van mijn elektraverbruik. En dat vind ik wel heel erg veel, eerlijk gezegd.
Tja, maar bij iedere provider heb je een decoder die stroom verbruikt.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:
Nog altijd zo'n 9% van mijn elektraverbruik. En dat vind ik wel heel erg veel, eerlijk gezegd.
Tja, maar bij iedere provider heb je een decoder die stroom verbruikt.
Klopt, maar die van de KPN en T-Mobile schijnen aanzienlijk minder te verbruiken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door bprosman »

Klopt, maar die van de KPN en T-Mobile schijnen aanzienlijk minder te verbruiken.
Is ook peren met pruimen vergelijken. Ziggo heeft bijvoorbeeld een ingebouwde harddisk waar je "lokaal" mee op kunt nemen en op andere locaties in je huis kunt bekijken. KPN kan alleen maar "in de cloud" opnemen.

ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

bprosman schreef:
Nog altijd zo'n 9% van mijn elektraverbruik. En dat vind ik wel heel erg veel, eerlijk gezegd.
Tja, maar bij iedere provider heb je een decoder die stroom verbruikt.
Niemand dwingt een klant een decoder/Mediabox te nemen.
Een cam met kaartje voldoet om TV te kijken.
Luxus kost nu eenmaal geld!

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel, maar ik heb helemaal geen behoefte om dingen op te nemen. Dus ik heb dat niet nodig.

De experia box van Telfort gebruikt maximaal 6 watt per uur, dat is 10% van dat kastje van Ziggo. Dat scheelt nogal.

https://forum.telfort.nl/internet-267/e ... stje-73216

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
bprosman schreef:
Nog altijd zo'n 9% van mijn elektraverbruik. En dat vind ik wel heel erg veel, eerlijk gezegd.
Tja, maar bij iedere provider heb je een decoder die stroom verbruikt.
Klopt, maar die van de KPN en T-Mobile schijnen aanzienlijk minder te verbruiken.
Schijnt.. maar heb je ook gecontroleerd over hoeveel we het dan nu eigenlijk hebben.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door bprosman »

Een cam met kaartje voldoet om TV te kijken.
Zelfs dat is niet nodig met het basispakket
https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... er-kastje/

ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

angel1978 schreef:]
bprosman schreef:
Tja, maar bij iedere provider heb je een decoder die stroom verbruikt.
Klopt, maar die van de KPN en T-Mobile schijnen aanzienlijk minder te verbruiken.
Schijnt.. maar heb je ook gecontroleerd over hoeveel we het dan nu eigenlijk hebben.
:lol: :lol:
witte angora schreef:Jawel, maar ik heb helemaal geen behoefte om dingen op te nemen. Dus ik heb dat niet nodig.

De experia box van Telfort gebruikt maximaal 6 watt per uur, dat is 10% van dat kastje van Ziggo. Dat scheelt nogal.

https://forum.telfort.nl/internet-267/e ... stje-73216

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef:Jawel, maar ik heb helemaal geen behoefte om dingen op te nemen. Dus ik heb dat niet nodig.

De experia box van Telfort gebruikt maximaal 6 watt per uur, dat is 10% van dat kastje van Ziggo. Dat scheelt nogal.

https://forum.telfort.nl/internet-267/e ... stje-73216

je kan dat ding ook uitzetten nadat je tv gekeken hebt.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als je nu aan één tv genoeg hebt?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door bprosman »

Het stroomgebruik van de decoder is geen issue want bij alle providers is een decoder/modem noodzakelijk
Nee hoor, bij Ziggo staat het basispakket gewoon ongecodeerd op de kabel. TV met een DVB-C tuner is genoeg. Maar dat schrijf je later zelf ook. Dus daar zou WA voldoende aan hebben.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:Maar als je nu aan één tv genoeg hebt?

Heb je nog steeds zowel een decoder als modem nodig, bij Telfort

Gesloten