LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo forse prijsverhoging

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je 24/7 wifi in huis wil hebben met Ziggo, dan moet dat Ziggo modem toch ook 24/7 aan staan? Dat is dus 40 watt 24/7. Met NLE (KPN Experiabox v10) zit je op 6 watt. Het tv kastje staat bij mij alleen 's avonds aan. En dat is 5 watt. Je komt dan op jaarbasis uit op circa 100 euro verschil in stroomkosten. Redelijk bezopen stroomverbruik met Ziggo. Maar Ziggo is Amerikaans (Liberty Global) dus het zal wel een cultuurverschil zijn. In de VS is energieslurpen immers nog steeds heel gewoon.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik weet niet waar jullie dat stroomverbruik (40 Watt) allemaal vandaan halen maar mijn Ziggo (Technicolor) TC7200 verbruikt bij mij ongeveer 9 watt.
Maar Ziggo is Amerikaans (Liberty Global) dus het zal wel een cultuurverschil zijn. In de VS is energieslurpen immers nog steeds heel gewoon
Zijn EU normen
Laatst gewijzigd door bprosman op 15 mei 2018 20:14, 2 keer totaal gewijzigd.

ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

Bob Schurkjens schreef:Als je 24/7 wifi in huis wil hebben met Ziggo, dan moet dat Ziggo modem toch ook 24/7 aan staan? Dat is dus 40 watt 24/7. Met NLE (KPN Experiabox v10) zit je op 6 watt. Het tv kastje staat bij mij alleen 's avonds aan. En dat is 5 watt. Je komt dan op jaarbasis uit op circa 100 euro verschil in stroomkosten. Redelijk bezopen stroomverbruik met Ziggo. Maar Ziggo is Amerikaans (Liberty Global) dus het zal wel een cultuurverschil zijn. In de VS is energieslurpen immers nog steeds heel gewoon.
Kan je ff concretiseren over wel modem van Ziggo je hier schrijft?

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is wel grappig dat het topic gaat over de komende tariefsverhoging bij Ziggo. Intussen gaat het over heel andere zaken. Ok, de topicstarter heeft het antwoord al lang en breed gehad, maar toch...

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door sylvesterb »

ikweethettoch schreef:
Bob Schurkjens schreef:Als je 24/7 wifi in huis wil hebben met Ziggo, dan moet dat Ziggo modem toch ook 24/7 aan staan? Dat is dus 40 watt 24/7. Met NLE (KPN Experiabox v10) zit je op 6 watt. Het tv kastje staat bij mij alleen 's avonds aan. En dat is 5 watt. Je komt dan op jaarbasis uit op circa 100 euro verschil in stroomkosten. Redelijk bezopen stroomverbruik met Ziggo. Maar Ziggo is Amerikaans (Liberty Global) dus het zal wel een cultuurverschil zijn. In de VS is energieslurpen immers nog steeds heel gewoon.
Kan je ff concretiseren over wel modem van Ziggo je hier schrijft?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... -stand-by/

En dit zijn de cijfers van de KPN boxen:

https://www.kpn.com/faq/6170

Modem kan ik niet zo direct vinden, wel van KPN en daar klopt de 6 watt maar van Ziggo. Dus Bob lijkt toch gelijk te hebben, had Ziggo ook geen aandelen in NLE, dat zou het namelijk verklaren :D

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door witte angora »

Die 56 watt is dus per uur... maal 24 uur is 1,3 Kwh per dag... en dat is per jaar dus zo'n 450 Kwh. Staat hij nog in stand-by ook. Dus mijn stroomverbruik zou met dat ding 50% omhoog gaan.

Zet je hem op de middenstand dan is het de helft, maar dan gaat mijn stroomverbruik nog met 25% omhoog, terwijl het blijkbaar al problemen oplevert... En bij standje Eco kun je gewoon helemaal niks...

Laat maar lekker zitten dus dat Ziggo.

ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

witte angora schreef:Het is wel grappig dat het topic gaat over de komende tariefsverhoging bij Ziggo. Intussen gaat het over heel andere zaken. Ok, de topicstarter heeft het antwoord al lang en breed gehad, maar toch...



Gezien je berichten, doe je ook gewoon mee, maar toch....... :wink:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door bprosman »

Die 56 watt is dus per uur... maal 24 uur is 1,3 Kwh per dag... en dat is per jaar dus zo'n 450 Kwh. Staat hij nog in stand-by ook. Dus mijn stroomverbruik zou met dat ding 50% omhoog gaan.
Dat is niet in stand-by.
Aan Maximaal 59 Watt
Stand-by Hoog (actief) 56 Watt
Stand-by Hoog (passief) 38,3 Watt
Stand-by Midden 27,5 Watt
Stand-by Eco <0,5 Watt
Nogmaals, voor 1 TV , (en je hebt een beetje een moderne TV) heb je voor het basispakket helemaal geen kastje of modem nodig.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je hebt al die krengen ook helemaal niet nodig.. alleen voor duurste pakket maar niet wat bijvoorbeeld w.a wil.
Ik heb het ook allemaal niet. Zal eens opzoeken wat het wel is.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:Die 56 watt is dus per uur... maal 24 uur is 1,3 Kwh per dag... en dat is per jaar dus zo'n 450 Kwh. Staat hij nog in stand-by ook. Dus mijn stroomverbruik zou met dat ding 50% omhoog gaan.

Zet je hem op de middenstand dan is het de helft, maar dan gaat mijn stroomverbruik nog met 25% omhoog, terwijl het blijkbaar al problemen oplevert... En bij standje Eco kun je gewoon helemaal niks...

Laat maar lekker zitten dus dat Ziggo.
In standby is het 27,5 watt en bij gebruik 56 watt. Stel je kijkt 4 uur per dag gemiddeld dan is het dus 244 Watt en 20 x 27,5 Watt (want in Eco stand kun je inderdaad niets) 550 watt dus 794 watt per dag. 0,794 Kwh x 365 dagen per jaar 289 Kwh per jaar. Uitgaande van een tarief van € 0,19 per Kwh* is dit € 54,91 per jaar. Dit ten opzichte van de TV ontvanger KPN (zonder standby) is 50 Kwh per jaar en uitgaande van € 0,19 per Kwh is dit € 9,50.

Je betaald dus voor de ontvanger van Ziggo ongeveer € 3,80 per maand extra t.o.v. KPN, Telfort, XS4ALL en dat betreft enkel TV. Voor de modem kan ik voor Ziggo geen verbruik vinden, bij KPN is deze ook erg beperkt.

* https://goedkopeenergieengas.nl/energie/prijs-per-kwh/

Wel is het verschil dat Ziggo met hun mediabox de opnames lokaal opslaat en KPN dit in de cloud doet. Dus de conclusie trekken dat de apparatuur van KPN beter voor het milieu is zou een beetje voorbarige conclusie zijn, maar de conclusie dat je bij Ziggo meer energie kosten hebt kun je wel trekken.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door witte angora »

Net even naar het modem/router gekeken dat Ziggo me in de maag gesplitst heeft.

Dat ding gebruikt 12 Volt en 2,5A. Dus 30 watt als ik het goed uitreken. Per dag dus 720 watt. Per jaar dus 332,8 Kwh.

De adapter heeft nodig: 230 Volt en 0,5 A. Dat zou 115 watt zijn. Maar dat kan ik me niet indenken. Dat is zo ongeveer het hele stroomverbruik in de zomer. Op jaarbasis dus 642,4 Kwh. Het zal wel het maximum zijn,

Toch vind ik het wel erg veel allemaal.

Ik ben hoe dan ook toch wel erg benieuwd naar de apparatuur van Ziggo/T-Mobile/Telfort/Xs4all...

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:Net even naar het modem/router gekeken dat Ziggo me in de maag gesplitst heeft.

Dat ding gebruikt 12 Volt en 2,5A. Dus 30 watt als ik het goed uitreken. Per dag dus 720 watt. Per jaar dus 332,8 Kwh.

De adapter heeft nodig: 230 Volt en 0,5 A. Dat zou 115 watt zijn. Maar dat kan ik me niet indenken. Dat is zo ongeveer het hele stroomverbruik in de zomer. Op jaarbasis dus 642,4 Kwh. Het zal wel het maximum zijn,

Toch vind ik het wel erg veel allemaal.

Ik ben hoe dan ook toch wel erg benieuwd naar de apparatuur van Ziggo/T-Mobile/Telfort/Xs4all...
Je gaat nu uit van de maximale belasting en daarbij bereken je zowel het verbruik van de adapter als van het modem, maar de adapter stuurt enkel het stroom naar het modem. Dus zonder adapter verbruikt het modems niets.

Volgens http://www.upc.sk/pdf/wireless-router-en.pdfverbruikt het Ziggo modem ongeveer 17 watt. Het KPN modem https://nl.hardware.info/product/280129 ... resultaten zit rond de 6,2 watt. XS4ALL gebruikt de Fritzbox en deze zit rond de https://nl.avm.de/producten/fritzbox/fr ... -gegevens/ 9,3 watt gemiddeld.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door witte angora »

sylvesterb schreef:
witte angora schreef:Net even naar het modem/router gekeken dat Ziggo me in de maag gesplitst heeft.

Dat ding gebruikt 12 Volt en 2,5A. Dus 30 watt als ik het goed uitreken. Per dag dus 720 watt. Per jaar dus 332,8 Kwh.

De adapter heeft nodig: 230 Volt en 0,5 A. Dat zou 115 watt zijn. Maar dat kan ik me niet indenken. Dat is zo ongeveer het hele stroomverbruik in de zomer. Op jaarbasis dus 642,4 Kwh. Het zal wel het maximum zijn,

Toch vind ik het wel erg veel allemaal.

Ik ben hoe dan ook toch wel erg benieuwd naar de apparatuur van Ziggo/T-Mobile/Telfort/Xs4all...
Je gaat nu uit van de maximale belasting en daarbij bereken je zowel het verbruik van de adapter als van het modem, maar de adapter stuurt enkel het stroom naar het modem. Dus zonder adapter verbruikt het modems niets.

Volgens http://www.upc.sk/pdf/wireless-router-en.pdfverbruikt het Ziggo modem ongeveer 17 watt. Het KPN modem https://nl.hardware.info/product/280129 ... resultaten zit rond de 6,2 watt. XS4ALL gebruikt de Fritzbox en deze zit rond de https://nl.avm.de/producten/fritzbox/fr ... -gegevens/ 9,3 watt gemiddeld.
Dan zou het Ziggo modem op jaarbasis dus 158 Kwh verbruiken en die van KPN 55 Kwh. Een verschil van 100 Kwh ongeveer. Het verschil is dus zo'n 10% van mijn elektraverbruik. Qua kosten is dat per jaar zo'n 18 euro, 1,50 per maand, zit die Humax box er nog niet eens bij. Je kunt dus niet zomaar uitgaan van de maandbedragen van de providers en denken: Ziggo is iets goedkoper dan KPN dus ik neem Ziggo. Dat valt eigenlijk nog wel tegen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door bprosman »

KPN lijkt zelfs in prijs nog meer te verhogen dan Ziggo :
https://www.telegraaf.nl/financieel/204 ... aan-omhoog

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:KPN lijkt zelfs in prijs nog meer te verhogen dan Ziggo :
https://www.telegraaf.nl/financieel/204 ... aan-omhoog
Maar bij KPN gaat de internetsnelheid dus ook omhoog, dat dan weer wel.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door bprosman »

Die is bij mij al 300MBit dat kan KPN niet eens leveren , zelfs niet op glas. Bovendien heeft Ziggo die de afgelopen jaren al een paar keer verhoogd zonder kostenverhoging.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door grun »

witte angora schreef:Maar bij KPN gaat de internetsnelheid dus ook omhoog, dat dan weer wel.
Inderdaad. Dat vertroebelt de zaak nogal, vind ik. Het enige wat helder is, is dat de klant meer gaat betalen voor zijn pakket. Tegelijkertijd wordt de snelheid en/of de samenstelling van dat pakket veranderd. Zenders verdwijnen maar andere worden toegevoegd, internetsnelheden gaat (meestal) omhoog, en in mijn geval (Telfort) wordt de datahoeveelheid verdubbeld dat ik maandelijks op de smartphone mag verbruiken. En, voor zover ik weet, mag je altijd het contract voortijdig opzeggen als je het niet eens bent met de aanpassing.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door sjohie »

angel1978 schreef:
witte angora schreef:Maar als je nu aan één tv genoeg hebt?

Heb je nog steeds zowel een decoder als modem nodig, bij Telfort
Of een modem en een CAM module/insteekkaart in je TV. Die gaat aan/uit met de TV zelf, en zal dus een minimaal extra stroomverbruik genereren. Extra opties is decoder gebruiken, en dan ook extra stroomverbruik, daar ben je helemaal zelf de baas over bij Ziggo, en duidelijk niet bij KPN etc.

stofzuigertje

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Elke aanbieder heeft oude en nieuwe modems en per model ander verbruik.....

Maar Ziggo, die heeft op Facebook een 25 Mb/sec aanbieding + TV 77 kanalen voor vaste €39,95 per maand, eerste 3 maanden €34,95 en gratis aangesloten maar op de website zelf zoeken ontbreekt deze?????

Dus de via Facebook te vinden aanbieding is goedkoper met de 25 mb aanbieding dan de vanaf 40 Mb internet op hun website!
Dit vind ik erger en ik vraag me af, wat ga ik voor deze vaste prijs aanbieding van €39,95 dan na 1 juli betalen?????

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo forse prijsverhoging

Ongelezen bericht door sjohie »

stofzuigertje schreef:Elke aanbieder heeft oude en nieuwe modems en per model ander verbruik.....

Maar Ziggo, die heeft op Facebook een 25 Mb/sec aanbieding + TV 77 kanalen voor vaste €39,95 per maand, eerste 3 maanden €34,95 en gratis aangesloten maar op de website zelf zoeken ontbreekt deze?????

Dus de via Facebook te vinden aanbieding is goedkoper met de 25 mb aanbieding dan de vanaf 40 Mb internet op hun website!
Dit vind ik erger en ik vraag me af, wat ga ik voor deze vaste prijs aanbieding van €39,95 dan na 1 juli betalen?????
Die kon je hier vinden en bestellen volgens mij, maar alleen als je al een los TV abonnement bij ze hebt, en dat kost nog eens 18,70/maand. Die 31,20 tesamen is hun laagste abonnement, zowel qua maandbedrag als internetsnelheid.

Gesloten