Ziggo incassseert kosten kabel bij demente ouders

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Kees_B ZB
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2023 14:01

Ziggo incassseert kosten kabel bij demente ouders

Ongelezen bericht door Kees_B ZB »

Sinds november regel ik de financiële zaken van mijn ouders omdat zij met dementie in een verzorgingstehuis zijn opgenomen. Ik kwam erachter dat zij vanaf 2015 kosten voor de kabel betalen terwijl zij dit niet nodig hebben. Er is destijds contact geweest met Ziggo om het op te zeggen maar volgens Ziggo zou er teruggebeld worden wat volgens hen niet is gebeurd. Uiteindelijk kreeg ik op 30 december 2022 het goede nieuws dat ze van mening waren dat de kosten vergoed zouden worden en er zou een bedrag van bijna EUR 1.900,- terugbetaald worden. Binnen vijf werkdagen zou ik teruggebeld worden voor de verdere afwikkeling. Ik hoorde echter niets. Na een aantal keren zelf gebeld te hebben en uiteindelijk contact via het contactformulier kreeg ik te horen dat de afdeling klachten en retenties van mening was dat de fout bij ons lag (er was immers niet meer teruggebeld volgens Ziggo) en kon van een vergoeding geen sprake zijn. Kan Ziggo terugkomen op een eerder gedane toezegging?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ziggo incassseert kosten kabel bij demente ouders

Ongelezen bericht door kuklos »

Is de toezegging van Ziggo bewijsbaar?

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Ziggo incassseert kosten kabel bij demente ouders

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Zolang zij geen digitale tv hebben van ziggo, zal ziggo in ieder geval een gedeelte terug moeten betalen, sinds ze analoge tv uitgeschakeld hebben, voor de rest durf ik er niet veel over te zeggen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziggo incassseert kosten kabel bij demente ouders

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@Kees

Waren uw ouders overgestapt naar een andere provider?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ziggo incassseert kosten kabel bij demente ouders

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Indien gemachtigd door uw ouders vraag alle gegevens op bij Ziggo incl interne notities om na te gaan wat er precies is geregistreerd

Je kan altijd naar de geschillencommissie. Dit is voor Ziggo een kostbaar proces en kans is redelijk dat ze dan alsnog willen schikken. .

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo incassseert kosten kabel bij demente ouders

Ongelezen bericht door 16again »

Je zult toch een bewijs van opzegging moeten kunnen overleggen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziggo incassseert kosten kabel bij demente ouders

Ongelezen bericht door moederslink »

Kees_B ZB schreef:
06 feb 2023 14:06
Ik kwam erachter dat zij vanaf 2015 kosten voor de kabel betalen terwijl zij dit niet nodig hebben. Er is destijds contact geweest met Ziggo om het op te zeggen maar volgens Ziggo zou er teruggebeld worden wat volgens hen niet is gebeurd. Uiteindelijk kreeg ik op 30 december 2022 het goede nieuws dat ze van mening waren dat de kosten vergoed zouden worden en er zou een bedrag van bijna EUR 1.900,- terugbetaald worden. Binnen vijf werkdagen zou ik teruggebeld worden voor de verdere afwikkeling.
- Is er schriftelijk opgezegd door uw ouders of is er alleen een ' belletje' gepleegd?
- Is toen een andere provider ingeschakeld en hebben ze dus waarschijnlijk dubbel betaald sinds 2015?
- is er een schriftelijke toezegging geweest van Ziggo vwb deze € 1900?

Plaats reactie