LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo: loze belofte na loze belofte

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
vdavoird
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2008 16:46

Ziggo: loze belofte na loze belofte

Ongelezen bericht door vdavoird »

Ziggo noemt zichzelf een betrouwbare leverancier van televisie, internet, etc. Was het maar waar.

1. Ik had medio augustus mijn verhuizing aan Ziggo doorgegeven via de TNT Verhuisservice. Toen ik rond de datum van mijn verhuizing (medio september) merkte dat ik in mijn nieuwe woning geen kabelsignaal had, maar eens gebeld met de klantenservice. Ja, men was er van op de hoogte dat het doorgeven van gegevens niet altijd goed ging. Ik was er ook het slachtoffer van geworden dat dat niet goed ging.

2. Mijn verhuizing werd alsnog in gang gezet, maar ging wel maximaal 10 werkdagen duren. Hoewel ik dus het slachtoffer was van een niet-werkend systeem, kon men dat niet versnellen.

3. Na 11 werkdagen had ik nog steeds geen signaal. Gebeld met de klantenservice: ja, er was een probleem met het administratieve systeem, waardoor mijn verhuizing niet doorgezet was. Het ging nogmaals maximaal 10 werkdagen duren.

4. Bericht ontvangen dat de verhuizing ging plaatsvinden op 18 oktober tussen 12.00-12.15 uur. Jippie, eindelijk TV kijken!

5. 18 oktober, einde van de middag: nog steeds geen signaal. Gebeld met de klantenservice: "Hmmm, in het systeem staat dat er nog steeds signaal op het oude adres geleverd moet worden. Vreemd. Ik verbind u door met de afdeling verhuizingen."

6. Na 40 minuten in de wacht gestaan te hebben bij de afdeling verhuizingen vond ik het mooi geweest. Ik heb wel iets anders te doen op mijn vrije zaterdagmiddag. Maar ja, nog steeds geen signaal. Wel een zak vol met loze beloften van Ziggo, de betrouwbare leverancier van televisie, internet, etc. Tja...

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo: loze belofte na loze belofte

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hopelijk hoeft u niet te betalen voor een dienst die niet geleverd wordt. Anders deze bedragen terugvorderen.
Fouten en storingen schijnen traag opgelost te worden, maar de automatische incasso's worden ruim voor het einde van de maand geïnd. Miraculeus fenomeen.

Djozef
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2008 13:14

Re: Ziggo: loze belofte na loze belofte

Ongelezen bericht door Djozef »

Nieuwe klanten krijgen dezelfde behandeling als bestaande klanten. De wachttijd die je kwijt bent om een antwoord op je vraag te krijgen zijn niet meer normaal. Krijg je iemand aan de lijn en vertel je je verhaal, dan weten ze het niet, moeten navraag ergens anders doen of wordt je intern doorverbonden naar een andere afdeling. Heeft deze afdeling iets te maken met Internet dan kun je op rekenen dat je meer dan een half uur aan de lijn hangt dan wel na een poos de verbinding verbroekn wordt.
Zo ga je niet met je klanten om, zowel nieuwe als bestaande.
Als ik geweten had dat Ziggo zo'n formidabel goede helpdesk had dan had ik me bedacht om met hun een contract aan te gaan.
Eens kijken of een aanmelding voor een koude douche iets uithaalt, of een melding bij Tros Radar en de Consumentenbond.

Jan vd W
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2008 19:04

Re: Ziggo: loze belofte na loze belofte

Ongelezen bericht door Jan vd W »

Nou, even mijn ei kwijt hier:

Eigenlijk hetzelfde probleem als wat vd Avoird aangeeft.

Begin september aanvraag gedaan voor Ziggo tv. Zou worden aangevraagd; geen probleem. Echter, toen kwam het, nadat er maar geen bericht kwam nog eens de status nagevraagd. Oow ja, wist de meneer mij te vertellen, wegens een systeemomschakeling konden er nog geen nieuwe orders geplaatst worden. "Goh, dat ze dat u niet meteen al hadden verteld?".

Dus een vinger aan de pols gehouden en het fraaie is de ene medewerker weet weer andere dingen te melden dan de andere medewerker. Uniformiteit? Wat is dat?
Echter...na verschillende contactmomenten (waarbij de irritatie inmiddels behoorlijk hoog was geworden; waarom vraagt men bijv. om telefonisch je postcode in te vullen? Niet zodat de medewerker die stap kan overslaan IEDEREEN stelt je die vraag en ook het systeem MEERDERE malen <diepe zucht>), in ieder geval, na verschillende contactmomenten kwam dan toch het heugelijke nieuws; de order was ingevoerd op 7 oktober. Vreugde alom! Binnen 5 werkdagen zouden we een brief van Ziggo ontvangen en binnen 10 werkdagen de tuner en het signaal zou tevens dan ingeschakeld zijn.
Wat trof ik tot mijn grote verbazing na enkele dagen aan in de brievenbus: zowaar een brief van Ziggo (mijn hart bonkte, DIT was waar we op gewacht hadden), maar nee. Enkel een illusie armer kwam ik erachter dat het abonnement al sinds 11 oktober in gang was gezet.
Pardon? Ik betaal dus al voor een service die ik nog niet heb verkregen? Het moet niet gekker worden me dunkt.
Weer gebeld. In een moeras van onwetendheid terecht gekomen (geen enkele afdeling leek mij te kunnen helpen, behalve Facturering, die zouden dit aanpassen). Enfin, anderhalf uur verder, met slechts de hoop dat de factuur wordt aangepast. Een schrille hoop, maar toch!

Uiteindelijk weer contact gehad met Ziggo om te zien of alles nu wel gladjes verliep en ja, de brief zou snel volgen als ook de tuner.
Helaas, vanavond nog maar eens gebeld aangezien zowel brief en tuner nog steeds op zich lieten wachten. Nu gaf een medewerker mij te verstaan dat de order was opgehouden. Dat gebeurde wel eens in het systeem en men wist zelf ook niet hoe dat kwam. (Dat gaf mij veel vertrouwen in de dienst van Ziggo op technisch vlak. De servicegerichtheid was reeds een drama, dus dit kon er ook nog wel bij.)
Wederom van het kastje naar de muur gestuurd waarna ik opnieuw bij de Klantenservice uitkwam die nu aangaven dat zij Administratie zouden verwittigen om de order opnieuw in het systeem te schieten. Binnen 5 werkdagen zou dit opgelost moeten zijn.

Denk je dat ik dit nog geloof?

Gelukkig is het Klantenservice nummer inmiddels lokaal tarief. Anders zou ik een fortuin zijn kwijt geweest. Zoveel incompetentie heb ik zelden meegemaakt. En ik kan het die jongens en meisjes van het callcenter niet eens kwalijk nemen. Als de processen zo deplorabel zijn ingericht als bij Ziggo kan het alleen maar op deze manier gaan.
Even nog ter afsluiting. Op mijn werk een willekeurig, weliswaar niet-representatief, onderzoekje gehouden. En wat bleek, AL (lees: ALLEMAAL) mijn collega's die een dienst van Ziggo betrokken hadden problemen of hadden problemen gehad!!! Dat geeft de burger moed!

Misschien moet ik toch eens naar glasvezel kijken. Dat geeft mij meer vertrouwen. Alhoewel, daar is de KPN weer aan verbonden...

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Ziggo: loze belofte na loze belofte

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik geloof er helemaal niets van dat het allemaal zo beroerd gaat, ik hoorde gisteren een hele vriendelijke reclamespot van Ziggo.
Klant worden is heel makkelijk, je hoeft er maar 20 seconden voor uit te trekken, een hele zaterdagmiddag is dus helemaal niet nodig. :lol:

Ik blijf me altijd maar verbazen dat een bedrijf wat zijn huidige klantenbestand niet eens normaal kan helpen, toch miljoenen blijft uitgeven aan reclame om nog meer nieuwe klanten aan te trekken die ze niet eens aan kunnen.
Maar goed, @home is een van de bedrijven die opgegaan is in Ziggo en die deed een paar jaar geleden precies hetzelfde, was regelmatig bij gast bij Kassa en beloofde altijd beterschap. Nu beginnen ze als Ziggo weer van voren af aan.

Het is te hopen dat consumenten nu eens wijzer worden en even gaan googlen voor ze een overstap maken.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Ziggo: loze belofte na loze belofte

Ongelezen bericht door Ron58 »

Misschien moet ik toch eens naar glasvezel kijken. Dat geeft mij meer vertrouwen. Alhoewel, daar is de KPN weer aan verbonden...
Tja, daar zit ik ook mee.
Bij ons zijn ze (KPN) glasvezel aan het aanleggen, en ik ben juist zo blij dat ik niets meer met KPN te maken heb, alleen heb ik nu nog tv via UPC en hun digitale producten zijn nou ook niet je van het.
Ik ben heel benieuwd of er ook andere partijen op die glasvezel komen dit niet KPN gerelateerd zijn, die tv, internet en bellen aanbieden tegen een normale prijs, hoeft niet eens een prijsstunter te zijn, maar wel betrouwbaar.

cmvb
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2008 11:56

Re: Ziggo: loze belofte na loze belofte

Ongelezen bericht door cmvb »

Mijn man wilde eredisie live kijken dmv 4 kanalen dit kan alleen bij ziggo dus hij 25 september gebeld met ziggo voor aansluiting van analoge kabelsignaal. en verder de nodige spullen gekocht die nodig zijn voor digitaal kijk plezier. dit zou tussen de 5 a 10 dagen duren. na 12 dagen voor de eerste keer gebeld en na 40 min aan de lijn te hebben gezeten kreeg hij als antwoord dat wij nog even geduld moesten hebben. daarna nog een paar keer gebeld. men kan je niet te woord staan weten niet wat ze moeten zeggen je wordt wel standaard 3 maal doorverbonden en op het eind na 50 min krijg je het zelfde antwoord nog dat we even nog een paar dagen geduld moeten hebben.
Nu is het 22 oktober en wij zitten al bijna een maand zonder tv en radio. de sfeer in huis wordt er niet beter op. :twisted:hoelang moeten wij nog een paar dagen wachten? daarbij heeft ziggo een machtpositie want zij zijn in het oosten ook de enige waarbij je dit kunt aanvragen. misschien iemand een andere optie voor mij?[/b] mvg

Jan vd W
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2008 19:04

Re: Ziggo: loze belofte na loze belofte

Ongelezen bericht door Jan vd W »

Goed...zijn we weer (nog steeds)...zie de eerdere reactie...

Deze week dacht ik echt dat Ziggo het voor elkaar zou krijgen. Maandag gebeld, en wat was het grandioze antwoord: "Deze week meneer...dan komt de monteur langs. Binnen 5 werkdagen. Dus in uw geval heeft u uiterlijk vrijdag signaal."
Een euforische stemming maakte meester van mij. Het zou toch niet waar zijn?
Sceptisch als we zijn door eerder gemaakte beloftes belde ik de volgende dag weer op. En ja hoor...weer hetzelfde antwoord! EUREKA! Een dergelijk staaltje consistentie in de antwoorden van medewerkers op je vragen was nog nooit vertoond, dus er rees waarachtig ECHTE hoop...

Totdat...

...ik vanavond nog maar eens belde...(je kunt niet zeker genoeg zijn, he, met deze briljante organisatie en haar geoliede verkoopmachine. Naja, verkopen kunnen ze wel, maar "deliveren" niet. Behalve een factuur sturen, dat wordt HEEL goed geleverd...;-)).
En wat was het antwoord:"Nou, er zijn 6 fases en u zit in fase 2..."
Pardon? Had ik iets gemist?
"We kampen met een enorme achterstand en het zal nog zo'n 6 weken duren voordat u aan de beurt bent?"
Ok...NOG een keer? Waren ze serieus?
"Nee, het spijt me heel erg en ik vind het heel erg voor u, maar de zaken staan er niet anders voor..."
En daar moet je het dan mee doen. Geweldig. Een reclamecampagne van heb ik jou daar om de nieuwe organisatie te promoten (en ik ben er inderdaad nog ingetrapt ook), maar geld voor een fatsoenlijke afhandeling...erm, nee...dat hebben ze niet.
Moet iedere oude abonnee nog met het handje worden omgezet begin ik me nu af te vragen. Met wat voor systemen werkt men daar? Ik kan me nl. niet voorstellen dat ze ZOveel nieuwe abonnees erbij krijgen. (Me dunkt dat je eerder wegrent dan erbij blijft, maar ik ben dan ook lichtelijk bevooroordeeld...)

Wat ik het ergste vind is dat je sinds september al in de molen zit en continue smoesjes te horen krijgt over hoe lang het gaat duren. Wees dan een bedrijf met ballen en geef gewoon aan dat het 6 weken gaat duren voordat er iets geregeld kan worden. (In ons geval: was het maar na 6 weken al geregeld, maar dat terzijde). Tuurlijk, die marketingjongens zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen, nieuwe klantjes zouden dan nog maar HEEL lastig binnensijpelen, dus welke optie rest dan nog: bedrog. Ik kan het nl. niet anders noemen wanneer ik nu al ruim 2 maanden (op naar de 3) aan het lijntje wordt gehouden. Nota bene WEL het lef hebben om al een nota te sturen (dat is het eerste wat waarschijnlijk goed op orde was gezet...), maar de boel fixen bij de klant...ho maar...
En bijna was ik er dus nog een keertje ingetuind met de mooie verhaaltjes...nee, de nieuwe smoes (en wellicht ook echt waar, maar ik geloof niets meer van hen) is dat ze een enorme achterstand hebben. Dus, is dat MIJN probleem? Ik vraag me ook af of ik ueberhaupt nog een fatsoenlijk excuus krijg toegestuurd of dat je dan eerst een officiele klacht moet indienen...en bij deze organisatie denk ik dat je dan nog maar moet hopen dat er iets gedaan wordt.

Ik wil alleen tv...een signaaltje dient binnen te komen...HOE moeilijk is dat om te regelen? Nu dreigen de feestdagen er ook aan te komen, dus vind het allemaal vrij spannend...4-6 weken...erm, PROBLEEM!!!
Maar dat is voor later zorg...:-P

Nou, de keuze voor glasvezel is gemaakt hoor...zodra mogelijk ben ik over...
En Ziggo? Da's meer Zuigo...

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo: loze belofte na loze belofte

Ongelezen bericht door TdeHond »

Volgens de wet kunt u de abonnementsgelden voor diensten die NIET geleverd worden door Ziggo terug vorderen + vervolgschade ( telefoonkosten)
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat
Heeft u al een klacht ingediend bij consuwijzer?
Hier klacht indienen
Sterkte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ziggo: loze belofte na loze belofte

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ik krab me ook achter de oren met Ziggo!,

Letterlijk duizenden klachten, en Ziggo neemt maar weer apatisch nieuwe klanten aan!, hoe is het mogelijk dat dit anno 2008 nog mogelijk is!,

De nieuwe klanten storten zich in een hele hoop ellende en een bedrijf die totaal niet over de capaciteit beschikt om iedereen van goede pakketten en support te kunnen voorzien,

Helaas is het een groot en machtig bedrijf, en dat houdt Ziggo boven water, anders was Ziggo nu al een roemloze dood "gestorven",


Vriendelijke groeten,

Ulbe.

jvy_007
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2008 15:54

Re: Ziggo: loze belofte na loze belofte

Ongelezen bericht door jvy_007 »

Gisteren hier een vertegenwoordiger aan de deur gehad, kwam mij van alles aanbieden. Heb hem binnengelaten en vervolgens mijn stroom klachten over hem uitgestort. Niet het juiste digitale pakket, geen telefonie via Ziggo en geen monteur gezien. Wel een rekening waar telefonie en en die monteur op stonden. Hij ging bellen en kreeg te horen dat er een betalingsachterstand was, haha ja net of ik die monteur en telefoon ga betalen als ik die niet eens heb. Kortom zal wel een afsluiting worden want het schijnt dat ze daar heel snel mee kunnen zijn. Wel leuk kan ik weer een vergoeding voor de geleden schade claimen. Ziggo als je iemand stuurt stuur dan mensen die bevoegdheden hebben om jullie **** op te lossen en geen mensen die een marketing cursus gevolgd hebben maar daar niet geleerd hebben hoe ze een KL*TE product goed moeten praten.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ziggo: loze belofte na loze belofte

Ongelezen bericht door Ulbe »

Zaterdag kreeg ik een mailtje dat Ziggo mij dinsdag zou bellen om de problemen die ik heb met Ziggo te bespreken en zonodig op te lossen,

Dinsdag niemand gebeld, Plotseling belde Ziggo ons woensdagmiddag op en de vriendin heeft met Ziggo besproken dat degene die het regelt aan het werk is,

Ziggo zou tussen 16.30 en 17.00 uur terugbellen,

Er heeft niemand gebeld..., wordt vervolgd met Ziggo!. :(

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ziggo: loze belofte na loze belofte

Ongelezen bericht door Ulbe »

Update,

Vanavond gebeld om 21.55,

Een vriendelijke medewerker van Ziggo belde mij vanavond net voor tienen op en vertelde dat hij mijn pakket helemaal zou doorspitten en alles rechtzetten wat administratief scheef staat,

Een onkostenvergoeding is beloofd, maar wat er gaat gebeuren kom ik morgen te horen, dan belt Ziggo mij weer op, ik ben zeer benieuwd wat Ziggo nu allemaal gaat doen,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gob
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2008 16:43

Re: Ziggo: loze belofte na loze belofte

Ongelezen bericht door Gob »

Loze beloften staat inderdaad synoniem aan Ziggo. Toen de preview periode van twee weken voorbij was hadden wij ineens geen zenders meer terwijl we de antwoordkaart de dag na ontvangst van het pakket hebben opgestuurd. Vervolgens maar blijven bellen en bellen. Het wordt binnen 2 dagen geregeld, we gaan het via een omweg proberen dit duurt maximaal 10 dagen. Twee weken later hadden we nog steeds niets. Maar er kwam hoop, afgelopen zondag haddden ze eraan gewerkt en binnen 48 uur zou het dan toch echt geregeld zijn. Woensdag werkte het nog steeds niet.

Dus ik ging zoeken op internet waarop ik vervolgens op deze site uitkwam; www.ziggo-gebruikers.nl. Het is een onofficiele Ziggo site, maar er zitten wel medewerkers die daadwerkelijk iets doen! Ik heb mijn gegevens gestuurd en binnen een uur stond mijn bestelling erop.

Mooi dat het nu geregeld is, maar het geeft je natuurlijk wel te denken waarom het volgens de klantenservice zolang moet duren terwijl het waarschijnlijk een werkje is van een paar minuten.

Gesloten