LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar, teletekst wordt toch bijna nergens mee opgenomen?

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heb even gekeken, maar de XS4ALL box die ik hier heb, heeft geen eigen functie voor ondertiteling en neemt teletekst ook niet mee op bij terugkijken, dus kan dat bij deze box ook niet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden

Ongelezen bericht door berndv »

condor1960 schreef:
04 sep 2019 12:10
Aanbieders zijn verplicht om het signaal van omroepen onveranderd door te geven incluis ondertiteling. Ook bij "catch up" diensten (zoals de mediawet dit noemt).
Help me even de regels te vinden dan:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0025028/2018-05-30

Er worden hier overigens 2 zaken door elkaar gehaald naar mijn mening. "Onveranderd doorgeven" gaat over live-televisie, catch-up, on-demand, opname of andere zaken worden hoe dan ook veranderd doorgegeven, het is immers geen live-uitzending.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Als ik met mijn Horizon XL box iets opneem kan ik bij terugkijken handmatig de ondertiteling starten. Dus heeft niks te maken met teletekst.

knop OK, dan audio en beeld, audio ondertiteling selecteren en dan voor doven en slechthorenden. Werkt als een tierelier! Maar even wachten tot de infobalk weg is... anders gaat hij wat anders doen, pauze o.i.d.

Dus blijft mijn vraag aan TS: kan het ook niet handmatig op die nieuwe box?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan is het toch teletekst.

crineke
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 sep 2019 12:44

Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden

Ongelezen bericht door crineke »

Jammer dat er hier ook net als bij Ziggo lekkere domme antwoorden worden gegeven.
Ik heb een topic gemaakt op het Ziggo forum.
Mijn partner is slechthorend.
En ja het antwoord van de Ziggo was ook kijken bij de instellingen zoals ik hier hoor.
Iemand die vraag om welke ondertitels gaat het nou,misschien even het onderwerp lezen
We hebben al 5 maanden ellende.
Voor iemand zoals mijn partner met gehoorapparaten kan je geen koptelefoon opzetten,gaan namelijk je gehoorapparaten piepen.
Harder zetten van tv houd in dat de andere geluiden behalve de spraak ook harder worden,word je helemaal gek.(heb zelf even een gehoorapparat ingedaan je word echt gek)
Als je een combinatieabbonement hebt met Vodafone kan je niet zomaar overstappen.
Dus aan al diemmondoordachte antwoorden hebben wij weinig.

bobdetuinkabouter
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 okt 2017 23:30

Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden

Ongelezen bericht door bobdetuinkabouter »

Jeetje wat een zuurpruim.

Maar dit is toch niet alleen bij ziggo zo? NPO heeft hetzelfde, en ik heb nog nooit een programma kunnen opnemen waar ik achteraf ondertitels aan en uit kon zetten, ongeacht welke zender.

Dus dit is helemaal geen probleem van Ziggo, maar een universeel probleem. De oude ziggo box kon dat ook niet.

Er zijn al jaren oplossingen voor in de vorm van speciale koptelefoontjes, en ja, die kun je niet inhebben als je ook je gehoorapparaten hebt. Maar dat is nu eenmaal een feit tenzij je met modernere technieken (bluetooth) aan de gang gaat. Dus gewoon zo'n koptelefoon, zelfs nog vergoed door de verzekering , en je kunt alles volgen. Een gehoorapparaat in en uit doen kost maar enkele seconden.
Het is niet de meest handige weg, maar beter dan 5 maanden mensonterende ellende :wink:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat noemt hij dus diemmondoordachte antwoorden.

crineke
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 sep 2019 12:44

Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden

Ongelezen bericht door crineke »

@bobdetuinkabouter
Waarschijnlijk zelf helemaal gezond,ja dan begrijp ik de opmerking.
Wij kijken nl.al minimaal 10 jaar met verschillenden mediaboxen,van,samsung,humax,horizon tot nu de next.
En nemen door omstandigheden alle programma's op,hebben sinds het begin van de mediabox nooit programma's live gekeken,daar zijn ze ook voor.
Deze spelen we totdat we de next kregen feilloos af met ondertitels voor slechthorenden.
Dus deze zuurpruim met een typfoutje weet zeker wel waar ik over praat.
U waarschijnlijk nog nooit gebruikt dus geen idee.
Is niet mijn bedoeling hier een nare discussie te gaan voeren maar als je slechthorend ben is dit een zeer ernstige handicap dus ja 5 maanden geen tot slechts programma op tv te kunnen volgen maakt ons wel boos ja.
Dus als Ziggo ook toegeeft en er een speciaal topic is met heel veel personen met dit probleem ,hoeven we toch geen Bluetooth koptelefoon aan te schaffen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Natuurlijk hoeft u niets aan te schaffen, maar het hangt er maar vanaf hoelang u dan nog wilt tobben zonder geluid. Ik zou het wel weten.

ZeerPrivé
Berichten: 5325
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Het einde van dit probleem lijkt in zicht, ze zijn er echt mee bezig. De software update stond gepland voor 29/8, maar werd niet goed genoeg bevonden, zie reactie van Sander Ziggo in dit topic https://community.ziggo.nl/mediabox-nex ... 4-18-44943

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden

Ongelezen bericht door renewouters »

Bob Schurkjens schreef:
05 sep 2019 15:51
Ook beschamend om reacties hier te lezen van koptelefoon of overstappen naar andere provider.
U mag ook blijven worstelen met Ziggo als u daar de voorkeur aan geeft. U bent daar natuurlijk helemaal vrij in.
Dan nog maar een keer de vraag die ik hierboven ook al heb gesteld: Kan je dan ook aangeven bij welke provider het wel goed werkt?

crineke
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 sep 2019 12:44

Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden

Ongelezen bericht door crineke »

@ZeerPrivé
Misschien, komt de Update er deze dagen,maar de beloofde update is dat we terug gaan naar 7 weken geleden dus.p.v. niets soms wel en soms geen ondertitels,dat is wat er door een andere moderator is benoemd.
Dat zou dan geen volledige oplossing zijn.
Daarna zal er worden gewerkt aan volledige nieuwe software.

crineke
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 sep 2019 12:44

Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden

Ongelezen bericht door crineke »

@renewouters
Alle providers.
Het is gewoon zoals iedereen bij de meeste Nederlandse programma's ziet 888,dus teletekst je drukt op 888 en je heb ondertitels voor doven en slechthorenden.
Alleen zit het in een nieuwer jasje tegenwoordig en werkt het wat moderner.
Het is dus een softwareprobleem bij de Ziggo waar ze veel te lang over doet.

crineke
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 sep 2019 12:44

Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden

Ongelezen bericht door crineke »

Dan aan degene met de mooie oplossingen ,wat word er dan verwacht van de dove mensen?
Dat ze alleen maar plaatjes kijken

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Waarom zo boos tegen ons? Er worden eventuele oplossingen gegeven en die blijkt u al te hebben geprobeerd. Daar kunnen wij toch niks aan doen?

Denk buiten de box( letterlijk) en vraag Ziggo om een XL box in bruikleen totdat het probleem is verholpen...

crineke
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 sep 2019 12:44

Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden

Ongelezen bericht door crineke »

Ik komt misschien boos over .
Maar mensen die niet weten waar ze over praten, en in een onderwerp mee gaan doen waar ze niets van af weten is geen oplossing.
Verder is het zeker niet zo bedoeld.
Van de Ziggo krijgen we trouwens geen horizon box in bruikleen.
De klantenservice is niet goed genoeg op de hoogte van het hele probleem,wat het allemaal dus zo moeilijk maakt.(en ja daar word je boos van, een soort onmacht)
En dat word je hier uitgemaakt voor zuurpruim wat het niet beter maakt.
Dacht in principe hier meer hulp te krijgen om wat te doen dat Ziggo ons begrijpt,maar zit hier dan blijkbaar niet goed.
Dus laten we het op mijn naam hier bij houden,want ik zoek geen ellende op een forum,zo is het niet bedoeld.

ZeerPrivé
Berichten: 5325
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Software update 4.18 gaat het over. De versie die er nu op staat is 4.17. Dan kan er toch geen sprake zijn van naar 7 weken terug?

sake1987

Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden

Ongelezen bericht door sake1987 »

Hoe communiceer je met Ziggo? Zelf doe ik dat tegenwoordig via Meesenger, krijg sinds die tijd niet gelijk antwoord maar wel goed doordachte antwoorden en alles wordt makkelijker geregeld.

crineke
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 sep 2019 12:44

Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden

Ongelezen bericht door crineke »

Wat ik al zei: Dacht in principe hier meer hulp te krijgen om wat te doen dat Ziggo ons begrijpt,maar zit hier dan blijkbaar niet goed.
Dus laten we het op mijn naam hier bij houden,want ik zoek geen ellende op een forum.
En ook geen advies hoe we met een slechthorende omgaan en wat die persoon dan moet of kan doen.
Verder hoef ik geen advies meer over oplossingen buiten Ziggo oplossingen.

Gesloten