LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
GerbenPlantinga
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2021 06:52

Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door GerbenPlantinga »

Ik heb al maanden het zelfde probleem. Elke keer weer het zelfde verhaal. Reset probeer probeer dit. Nooit van gehoord en u bent de enige. Nieuwe next opsturen. Zinloos ik heb er 2 en ze doen beide het zelfde. Na lang klagen geven ze dan toe dat het probleem toch bekend is. Heb 3 maanden film1 gekregen. Meer krijg je niet
Schandalige behandeling en ze nemen je niet serieus

jonis
Berichten: 2749
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door jonis »

Afbeelding

Bakkert (ik heb even je foto geleend van de community) heeft geen problemen met gebruiksaanwijzing, of met het instellen van een geplande opname, maar dat de vooraf ingestelde opname achteraf gewoon niet blijkt te zijn opgenomen. Net zoals andere gebruikers dat ook wel eens ondervinden, of dat een hele serie gepland is en willekeurige afleveringen ontbreken.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door grun »

In het ziggo forum op tweakers.net staan behoorlijk veel berichten over mislukte opnames, maar niet bij alle zenders.
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 8#66088788

pirx
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2021 10:06

Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door pirx »

Ik heb al jaren een zakelijk ziggo account, recent de laatste mediabox gekregen en herken het probleem. Besproken met een monteur die naar mijn muuraansluiting moest komen kijken (voor de 3e keer in een paar jaar), hij gaf aan dat er een flinke lijst met bugs op te lossen is, waaronder volgens hem ook deze (opname verdwijnt), maar dat ziggo in kleine groepjes tegelijk de bugs oplost omdat anders te veel wijzigingen tegelijk worden ingevoerd en dat weer tot onduidelijke nieuwe storingen kan leiden.

Het is dus bij ziggo wel gewoon bekend en wordt "een keer" opgelost. Hoe meer mensen hierover aan de bel trekken hoe eerder het bovenaan de stapel komt denk ik

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door JozJan »

Ik heb sinds kort een mediabox next. Werkt prima, maar ik heb in die korte tijd ook al gehad dat een programma is ingesteld om alle afleveringen op te nemen, maar dat toch niet alle afleveringen zijn opgenomen.

Ik vermoed dat dit probleem niet in de box of bij Ziggo zit, maar bij de zender die de informatie over de programmering aan Ziggo doorgeeft (het komt ook wel eens voor dat de digitale programmagids op de Next aangeeft dat programma X bezig is terwijl ik toch echt programma Y zie).

Bakkert61
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2021 09:46

Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Bakkert61 »

@Jozjan,
Het maakt voor mij niet uit wie de veroorzaker is van het issue.
Ik heb maar met 1 partij te maken en dat is Ziggo. Ik neem een service af (het opnemen van programma's en series) waar ik voor betaal en diezelfde Ziggo is niet in staat die service te leveren aan mij.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Revoked »

Wij hebben alleen DTV. Opnemen kan via de tv zelf. Zit wel een extra SSD aan. Het werkt, maar meer dan getest hebben we niet. Apps genoeg om programma's terug te kunnen kijken.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bakkert61 schreef:
10 feb 2021 11:55
@Jozjan, Het maakt voor mij niet uit wie de veroorzaker is van het issue. Ik heb maar met 1 partij te maken en dat is Ziggo. Ik neem een service af (het opnemen van programma's en series) waar ik voor betaal en diezelfde Ziggo is niet in staat die service te leveren aan mij.
Juridisch heb je tot op zekere hoogte gelijk, al hangt het er wel vanaf hoe er exact gecommuniceerd wordt over de opname-mogelijkheid. Als duidelijk is dat opnemen alleen mogelijk is als derden (i.c. de zenders) de benodigde informatie meesturen, dan heb je geen poot om op te staan. Je betaalt overigens ook niet alleen voor dat opnemen, je krijgt er meer extra's voor terug.

Erik2013
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2013 22:25

Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Erik2013 »

Lady1234 schreef:
09 feb 2021 17:00
Opnemen werkt hier prima. Waarschijnlijk doet u iets fout?

Excuseer... Maar ik heb tot voor 2 a 3 weken geleden geen enkel probleem gehad met het opnemen met de Next... Ik doe nog altijd hetzelfde en van de een op andere dag worden standaard klaar gezette programma's NIET meer opgenomen.. Dit is zo'n btje na de laatste update begonnen. Ook in de app zie je dat het programma wordt opgenomen maar dit verschijnt niet in de tab opgenomen programma's. Via Twitter heb ik al diverse keren geklaagd maar wordt er op dit moment niets wijzer door.

Dus om maar even aan te geven, nee, wij, en vele andere, doen niets verkeerd.. Bij ziggo gaat iets volledig verkeerd..en dat is ook bekent bij ziggo.

Mvrgr

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Dirkie »

Bakkert61 schreef:
09 feb 2021 10:10
Als je een Serie programmeert voor opname dat zegt het programma dat de serie wordt opgenomen maar niets is minder waar. Afleveringen worden niet opgenomen van de serie of de gehele serie wordt niet opgenomen. Zeer irritant is dat.
Dit is inderdaad een bekend is maar dat komt eigenlijk niet door Ziggo. De opnames worden gemaakt aan de hand van de informatie in de Guide (de TV gids) op het apparaat. Die wordt geleverd door de aanbieders van de zenders. En helaas nemen die het niet zo nauw met de serie aanduiding. Bij series moeten zowel de naam, het seizoen en het volgnummer kloppen. En daar staan soms hele andere zaken dan dat er moet staan, zoals soms alleen de naam zonder serie aanduiding. Als afleveringen van verschillende seizoen door elkaar worden uitgezonden gaat het mis. De namen zijn gelijk maar de rest van de informatie niet. En soms staan series er niet als serie in maar als losse afleveringen. De melding die je krijgt dat de serie wordt opgenomen komt omdat je een serie opneemt, meer niet.
Kortom een lastig probleem. Je kunt eventueel dagelijks controleren of de opnames er instaan als als je niet thuis bent kunt het ook via de Ziggo App op afstand instellen.
En ter informatie : ik werk niet bij Ziggo, de enige band die ik er mee heb is dat Ziggo ook mijn internet en TV aanbieder is. En als gebruiker weet ik dat klagen in de willekeurig forum meestal niet helpt. Bel eens met de klantenservice. Als je zelf vriendelijk blijft helpen ze je heel goed weet ik uit ervaring.

Bakkert61
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2021 09:46

Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Bakkert61 »

Allen,

Dank voor de reacties.
De tips om de Ziggo gebruiksaanwijzing, voor het opnemen van programma's, door te nemen vind ik aandoenlijk :-)
Maar daar lag niet het probleem.

We hebben van Ziggo een melding gehad dat ze hun back-office (opneem) software grondig hebben aangepakt (lees: hebben herschreven en werkt nu met andere zender programma informatie) en dat ze op 16-02 een update hebben gepushed naar de meeste in gebruik zijnde MediaBoxen. De Next is later in maart aan de beurt.

Ik moet zeggen de resultaten beloven veel goeds. We zien een enorme verbetering in het opnemen van programma's als Ziggo klant. Programma's worden opgenomen zoals wij het geprogrammeerd hebben.
We zijn er nog niet maar het is een hele goede stap in de juiste richting.

@Dirkie, Je beschreef de root-cause van dit issue. Maar het blijven melden van de (opneem) issues op het Ziggo Community forum heeft (uiteindelijk) wel zijn effect gehad. Ziggo heeft dit issue zeer serieus genomen en was op de achtergrond dus al een tijdje bezig met het ontwikkelen van een oplossing. Maar dat hebben ze dus niet gecommuniceerd op datzelfde forum, en dat vind ik dan weer een gemiste kans. Als ik Ziggo was (dat ben ik niet) zou ik mijn klanten meenemen in het project wat een oplossing biedt en aangeven in welk kwartaal er een (mogelijke) oplossing komt. Ik weet dat er 2 kanten aan dat verhaal zitten. Als je het gaat melden dat je aan een oplossing werkt will iedereen de oplossing morgen hebben en krijg je daar veel vragen over. Maar goed ik ben een voorstander om je klanten altijd mee te nemen in je plan. Geeft het gevoel dat je serieus genomen wordt als klant en het creeert betrokkenheid. Die betrokkenheid levert Ziggo dan weer een tevreden klant op die achter je staat.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door JozJan »

JozJan schreef:
10 feb 2021 10:46
Ik vermoed dat dit probleem niet in de box of bij Ziggo zit, maar bij de zender die de informatie over de programmering aan Ziggo doorgeeft (het komt ook wel eens voor dat de digitale programmagids op de Next aangeeft dat programma X bezig is terwijl ik toch echt programma Y zie).
Bakkert61 schreef:
10 feb 2021 11:55
@Jozjan,
Het maakt voor mij niet uit wie de veroorzaker is van het issue.
Ik heb maar met 1 partij te maken en dat is Ziggo. Ik neem een service af (het opnemen van programma's en series) waar ik voor betaal en diezelfde Ziggo is niet in staat die service te leveren aan mij.
Bakkert61 schreef:
18 feb 2021 06:52
@Dirkie, Je beschreef de root-cause van dit issue.
Deed ik dus eigenlijk ook, de root cause beschrijven :-)
Goed dat de software wordt verbeterd en dank voor het melden

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Bob Schurkjens schreef:
09 feb 2021 18:25
Bematax?
Als het een Betamax is is hij voor u. Ik wil alleen een echte V2000 van Philips :D

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Bakkert61 schreef:
10 feb 2021 11:55
@Jozjan,
Het maakt voor mij niet uit wie de veroorzaker is van het issue.
Ik heb maar met 1 partij te maken en dat is Ziggo. Ik neem een service af (het opnemen van programma's en series) waar ik voor betaal en diezelfde Ziggo is niet in staat die service te leveren aan mij.
Heb net bij Ziggo gekeken. Maar een los opnamepakket kan ik net vinden. Wel een combinatie met opnemen, meer zenders, sneller internet. Dus u heeft hier dan ook geen Losse opname service afgesloten.

johannesdoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 mar 2018 20:54

Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door johannesdoper »

Hier wordt een Humax decoder met voldoende schijfgrootte gebruikt. Middels het activeren van DNLA kunnen opgenomen programma's gestreamd worden naar de computer(s) en eventueel op DVD gebrand worden. Werkt prima.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Justmeagain schreef:
19 feb 2021 06:05
Bob Schurkjens schreef:
09 feb 2021 18:25
Bematax?
Als het een Betamax is is hij voor u. Ik wil alleen een echte V2000 van Philips :D
Ik heb nog een Philips video 2000 staan. Type VR 2021, werkend. Wie biedt?

Nyoman
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:28

Re: Ziggo opnemen van programma's is onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Nyoman »

Er gaat wbt. opnemen en programmeren met een Humax het beste. Ik heb een serie die jaren loopt op EEN (Belgie), 1 keer instellen voor alleen werkdagen en zo wordt er al rond 2 1/2 jaar constand opgenomen zonder problemen. Ook andere programma's nooit problemen mee gehad in rond 11 jaar. De Humax 5200C is niet meer te koop maar de 5300 met externe HD werkt precies hetzelfde bij mijn zoon. 1 koop en niet een abn. voor jaren. en kan je films die je op cd/dvd naar je pc halen via wifi.

Gesloten