LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo scherm gaat op zwart: tijdelijk opnieuw instellen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Ziggo scherm gaat op zwart: tijdelijk opnieuw instellen

Ongelezen bericht door Har06 »

Ziggo TV scherm gaat op zwart: tijdelijk opnieuw instellen zou gemakkelijk zijn , zelfs voor digibeten?.

Zou bovenstaande juist zijn ?, met behulp van UPC moet het wel lukken.

De kartelvorming neemt wel een grote vorm aan, welke providers gaan afhaken door het blok van 4 milj aansluitingen ?

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Ziggo scherm gaat op zwart: tijdelijk opnieuw instellen

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Har06 schreef:Ziggo TV scherm gaat op zwart: tijdelijk opnieuw instellen zou gemakkelijk zijn , zelfs voor digibeten?.

Zou bovenstaande juist zijn ?, met behulp van UPC moet het wel lukken.

De kartelvorming neemt wel een grote vorm aan, welke providers gaan afhaken door het blok van 4 milj aansluitingen ?
Correctie:
Niet tijdelijk maar eenmalig de digitale TV overnieuw instellen.


tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ziggo scherm gaat op zwart: tijdelijk opnieuw instellen

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, dat is een leuk bericht. Ben niet alleen digibeet maar analfabeet als het om instructies lezen gaat. Kan nog niet eens de kleur instellen, alleen het geluid :lol: . Nu maar hopen dat ze het ruim van te voren 'vertellen'; kan ik iemand opsnorren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo scherm gaat op zwart: tijdelijk opnieuw instellen

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:Nou, dat is een leuk bericht. Ben niet alleen digibeet maar analfabeet als het om instructies lezen gaat. Kan nog niet eens de kleur instellen, alleen het geluid :lol: . Nu maar hopen dat ze het ruim van te voren 'vertellen'; kan ik iemand opsnorren.
Je kan op de Ziggo site je mobiele nummer en postcode achterlaten, dan krijg je tzt een berichtje als jouw wijk/regio aan de beurt is.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ziggo scherm gaat op zwart: tijdelijk opnieuw instellen

Ongelezen bericht door tenormin »

@sjohie, zal wel schokkend nieuws zijn, maar, al heb ik wel een mobieltje, ik heb geen idee heb hoe zelfs een sms -je te versturen, erg hé?

@vogels, ja alle dingen zijn simpel maar dan moet je wel iets weten. Schreef toch dat...enz. Geen woord gejokt. Off Topic: heb al een jaar een "nieuwe" magnetron: zelfs geen idee hoe de klok in te stellen, verschillende temperaturen te krijgen, zero idee. "Lees en begrijp" probleem. Ook met p.c.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo scherm gaat op zwart: tijdelijk opnieuw instellen

Ongelezen bericht door ciske »

@tenormin, tegen de tijd dat het zo ver is, gewoon een kleinkind van je vragen te helpen. Of buurjongen.

Willem xamuh

Re: Ziggo scherm gaat op zwart: tijdelijk opnieuw instellen

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

snuffel1 schreef:Ziggo en Upc gaan per 1 januari 2015 fuseren, een onderdeel daarvan is dat alle kabelfrequenties opgaan in die van Upc. Ziggo gaat de frequentieverandering gefaseerd toepassen, zodra uw postcode gebied aan de beurt is ontvangt u daar per brief bericht van. Het scherm gaat dus niet op zwart maar u dient op uw tv of decoder de zenders opnieuw te zoeken. Oja voor Upc klanten veranderd er niets. Er is niets tijdelijks aan want de frequentieverandering is blijvend.
Dat is niet gefaseerd gebeurd, want Ziggo heeft laatst al die aanpassing gedaan. Nog maar één frequntie en netwerknummer (ID code) voor heel nederland:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... erknummers

Maar voor bepaalde decoders (Humax) is het opgenomen in de laatste software. Heb je die geladen, staan de juiste gegevens er dus al in.

Mvg, Willem.

Willem xamuh

Re: Ziggo scherm gaat op zwart: tijdelijk opnieuw instellen

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

O ja, en 'netjes' van Ziggo: nagenoeg niemand was op de hoogte. Voordeel is dan wel dat de apparaten zullen blijven werken, totdat je deze terug stelt naar de fabrieksinstellingen. Althans dat was de belofte. Dan moeten de juiste (nieuwe) gegevens worden ingevoerd, als die er nog niet in staan, zoals bij een aantal Humax decoders, al worden de updates wel gefaseerd doorgevoerd en zal nog niet iederen de nieuwe versie op de decoder hebben staan.

Overigens werkt dit ook alleen maar bij bepaalde modellen. Bij de andere, en andere apparaten moet het alsnog handmatig worden ingesteld.

De vraag van TS is overigens niet echt duidelijk, en ik kan er dus zo geen antwoord op geven, omdat niet wordt aangegeven of er een CI module of decoder wordt gebruikt.

Maar doorgaans is het raadzaam gewoon terug te gaan naar de fabrieksinstellingen en alles opnieuw te installeren.

Mvg. Willem.
Laatst gewijzigd door Willem xamuh op 30 dec 2014 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ziggo scherm gaat op zwart: tijdelijk opnieuw instellen

Ongelezen bericht door tenormin »

@Willem xamuh, als het waar is wat u schrijft, ik heb nooit een brief ontvangen maar wel enige maanden geleden een mededeling op TV dat de zenders veranderd waren en alles opnieuw ingesteld moest worden. Toevallig was mijn p.c. hulp in huis en die heeft alles opnieuw ingesteld. Nu maar hopen dat het deze verandering was; hoef ik hem niet weer om hulp te vragen. Vragen om hulp vind ik een van de moeilijkste dingen die er zijn, aan wie dan ook.

Willem xamuh

Re: Ziggo scherm gaat op zwart: tijdelijk opnieuw instellen

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

Dag tenormin

Ik begrijp wat u bedoelt. Ik kan me op dit vlak goed redden, maar heb soms ook wat hulp nodig vanwege ander perikelen, maar durf dat vaak ook niet te vragen. Zouden we eigenlijk gewoon wel moeten doen...

Maar die zenderfrequenties zijn zomaar ineens veranderd. Ik help veel mensen met Humax decoders en gaf destijds iemand de juiste gegevens door en was verbaast te zien dat hij aangaf dat de decoder geen zenders meer wilde opslaan.

Na wat zoeken kwam ik er achter dat op de site van Ziggo ineens nog maar één frequntie terug was te vinden en dus heb ik contact gezocht met Ziggo. Zij gaven aan dat iedereen op de hoogte was gesteld via post en mail, maar ik heb nooit iets ontvangen en geen van de personen waar ik ben geweest, of online hulp heb verschaft waren op de hoogte.

Men beloofde me er alsnog een mailing uit te sturen, maar tot op de dag van vandaag, niets ontvangen...

Maar omdat er nieuwe updates uitkwamen voor een aantal Humax decoders, werd het daarin meegenomen, maar dat moet je dan wel maar net weten :wink:

Mvg. Willem.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ziggo scherm gaat op zwart: tijdelijk opnieuw instellen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als de boel niet wordt geharmoniseerd kunnen we daar weer over klagen, omdat ze dan onnodig hoge kosten blijven maken. Jaar in, jaar uit....

En buiten dat: dit is een laatste stuiptrekking van deze industrie. Wie kijkt er nu (en zeker binnen een paar jaar) nog naar TV zenders zoals ze worden voorgeschoteld door een kabelprovider? De generatie van mijn kinderen kijkt nooit meer TV op de ouderwetse manier. Die kijken Youtube, UitzendingGemist en Netflix. Als ik kabelprovider of zenderbaas zou zijn zou ik erg zenuwachtig worden.

Willem xamuh

Re: Ziggo scherm gaat op zwart: tijdelijk opnieuw instellen

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

Nou, er kijken nog genoeg mensen via de kabel hoor. Natuurlijk, er zijn tegenwoordig tal van andere opties, maar ik verwacht niet dat de kabel zo snel zal verdwijnen.

Mvg. Willem.

Willem xamuh

Re: Ziggo scherm gaat op zwart: tijdelijk opnieuw instellen

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

Nog even dit: De zenderindeling zal inderdaad wel veranderd kunnen worden, maar dat was eerder ook al regelmatig het geval. Men wijzigde vaak toch weer het e.e.a. maar doorgaans hoeft men dan niet de zenders opnieuw in te stellen. Die kan men n.l. gewoon verwisselen of aanpassen. Dat doet men nu ook al regelmatig. Er komt dan weer een nieuwe zender op de plaats van een oude te staan etc. Maar we zullen moeten afwachten wat men precies gaat doen en hopelijk worden we dan wel vooraf op de hoogte gebracht... :roll:

Als er opnames gepland staan bij het gebruik van een decoder moet je die natuurlijk wel aanpassen, daar je anders de verkeerde programma's gaat opnemen of de opname op de verkeerde tijden start.

Gr. Willem.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ziggo scherm gaat op zwart: tijdelijk opnieuw instellen

Ongelezen bericht door tenormin »

GJvdZ schreef:Als de boel niet wordt geharmoniseerd kunnen we daar weer over klagen, omdat ze dan onnodig hoge kosten blijven maken. Jaar in, jaar uit....

En buiten dat: dit is een laatste stuiptrekking van deze industrie. Wie kijkt er nu (en zeker binnen een paar jaar) nog naar TV zenders zoals ze worden voorgeschoteld door een kabelprovider? De generatie van mijn kinderen kijkt nooit meer TV op de ouderwetse manier. Die kijken Youtube, UitzendingGemist en Netflix. Als ik kabelprovider of zenderbaas zou zijn zou ik erg zenuwachtig worden.
Vind uitzending gemist een goede optie; de toekomst zal ook wel zo zijn als je beschrijft, maar een mooie film op een mooie flatscreen, lekker comfortabel op de bank; ik weet niet of dit weg zal gaan. Want die jeugd van nu worden ouders van de toekomst, zullen dan ook 's-avonds af geserveerd zijn en graag even "gewoon" t.v. kijken. Was jaren niet in cinema geweest; 2 weken geleden wel: openbaring voor me. Dat is pas "echt beeld".

Willem xamuh

Re: Ziggo scherm gaat op zwart: tijdelijk opnieuw instellen

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

Maar uitzending gemist kan ook via een Tv of decoder lopen, dus ook dan kun je gewoon gebruik maken van je Tv. Doe ik ook via de Humax. Alleen niet alle aanbieders ondersteunen dat...

mvg. Willem.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ziggo scherm gaat op zwart: tijdelijk opnieuw instellen

Ongelezen bericht door tenormin »

Willem xamuh schreef:Maar uitzending gemist kan ook via een Tv of decoder lopen, dus ook dan kun je gewoon gebruik maken van je Tv. Doe ik ook via de Humax. Alleen niet alle aanbieders ondersteunen dat...

mvg. Willem.
Ja, dat begrijp ik, maar als GJvdZ stelt dat dit een laatste stuiptrekking is en daar ga ik voorlopig nog niet in mee. Dit alles zal toch nog redelijk langdurig zijn; de oudere mensen zullen toch wel eerst moeten zijn overleden; ik bedoel hiermee dat er toch nog een behoorlijk groot aantal ouderen zijn, om een zijsprong te maken, geen internet hebben, niet internet bankieren, acceptgiro gebruiken. En noemt u de rest maar op. Zie het zelf als eerste voorbereiding voor een maanlanding; dat was ook niet een proces van 'een paar jaar'. Dus ik zal mijn tijd wel uitdienen en dan "zie ik het niet meer". Dan pas is de cirkel rond. De 'jongere' ouderen zijn er al mee gewend geraakt; ik niet maar...probeer dingen te volgen, alleen, da's moeilijk als je er geen gehakt van kan maken. Happy New Year alvast.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo scherm gaat op zwart: tijdelijk opnieuw instellen

Ongelezen bericht door kweenie »

Tv on demand (Netflix, YouTube, uitzending gemist ) is een goede aanvulling, maar geen vervanging. Wel zullen de tv zenders steeds meer met unieke en bijzondere uitzendingen moeten gaan komen, omdat een zender die alleen maar herhalingen van oude Amerikaanse series en films uitzendt over een tijdje inderdaad geen bestaansrecht meer heeft. Lijkt me geen verkeerde ontwikkeling, trouwens.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo scherm gaat op zwart: tijdelijk opnieuw instellen

Ongelezen bericht door ciske »

snuffel1 schreef:. In mijn optiek zijn klanten die analoog kijken eerder de klos want hun tv gaat echt op zwart, .

Waar haal je dat vandaan? Er zijn nog vele mensen met analoog , die kunnen ze niet op zwart zetten.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo scherm gaat op zwart: tijdelijk opnieuw instellen

Ongelezen bericht door ciske »

snuffel1 schreef: want analoge tv bezitters dienen de tv handmatig op de nieuwe zender frequenties in te stellen.

Ik begreep je inderdaad verkeerd. :-) Zou toch te zot worden dat analoog niks meer zou hebben?

Gesloten