LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
AbrahamJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2015 21:00

Ziggo

Ongelezen bericht door AbrahamJ »

Sinds de harmonisering van Ziggo en UPC, zo noemt Ziggo de samenvoeging van Ziggo en UPC en de signaalverandering, hebben mijn ouders op diverse zenders blokken en strepen. Na herhaaldelijk contact met Ziggo, via hun klachtenformulier, krijg ik iedere keer hetzelfde antwoord. Ziggo is niet verantwoordelijk voor de huisinstallatie terwijl zij het signaal hebben veranderd en voor de harmonisatie er geen problemen waren. Op het antwoord wat ik krijg van Ziggo kan ik weer niet direct reageren. Iedere keer stuit ik op,onwil van Ziggo om het probleem te verhelpen. Naar mij idee hebben zij het signaal veranderd, dus zij zijn de oorzaak. Op dit moment weet ik niet meer wat te doen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Har06 »

AbrahamJ schreef:Sinds de harmonisering van Ziggo en UPC, zo noemt Ziggo de samenvoeging van Ziggo en UPC en de signaalverandering, hebben mijn ouders op diverse zenders blokken en strepen. Na herhaaldelijk contact met Ziggo, via hun klachtenformulier, krijg ik iedere keer hetzelfde antwoord. Ziggo is niet verantwoordelijk voor de huisinstallatie terwijl zij het signaal hebben veranderd en voor de harmonisatie er geen problemen waren. Op het antwoord wat ik krijg van Ziggo kan ik weer niet direct reageren. Iedere keer stuit ik op,onwil van Ziggo om het probleem te verhelpen. Naar mij idee hebben zij het signaal veranderd, dus zij zijn de oorzaak. Op dit moment weet ik niet meer wat te doen.
Is de binnenbekabeling gecontroleerd, ik neem aan van wel?

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door alfatrion »

De kabel komt binnen in de meterkast. Kijk hier eens of deze zenders daar het zelfde er uit zien?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

Ziggo zegt in gesprek met je dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de huisinstallatie, dus daaruit maak ik op dat er dan ook inderdaad sprake is van verdere kabels door het huis? Dan zou ik eerst eens kijken hoe het signaal op een TV is met een goede (kabelkeur) kabel, direct op de Ziggo wandcontactdoos. Overigens is hun niet verantwoordelijk zijn voor de installatie áchter het AOP niet iets wat ze nu verzinnen om hun straatje schoon te vegen, dat is hun meerjarige goed gedocumenteerde standpunt. En dan nog, de storing komt door 4G masten in de buurt, een techniek die nog niet eens in een laboratorium bestond toen TV (coax) kabels werden uitgerold in Nederland. En dat is iets waar Ziggo ook geen directe invloed op heeft.

stofzuigertje

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Steeds meer zenders en nog internet en telefoon ook, dat word een overbelast kabeltje dus je moet wel goede hebben...

Helaas is analoge TV verplicht want die vreet ruimte en zouden ze als dit eruit ging veel beter scoren...
maar daarvoor moet iedereen dan een ontvanger hebben die het aan kan en dat kost ook veel.

Verder is met G4 telefoon en nog veel meer stoorzenders zoals mijn Dect telefoon, Wifi modem zoveel signalen dat je binnenshuis, vooral als het goed geïsoleerd is en daarmee soms reflecteerde zodat de storingen juist sterker werden.

Daarom, kijk eerst naar goede kabels en stekkers, vooral stekkers zijn vaak een zwak punt.
Als de kabel daar open is en een plastic kapje is met Digitenne niet meer voldoende.

Ook als je dit niet gebruikte, elk huis krijgt dit binnen en die storen dus...
Een metalen kap of kabel in de stekker zonder opening want mijn oude kapjes...
tussen de buiten kabel en pen zat ongeveer 1 cm opening tussen deze pen en kabelklem en daar stoorde hij op.

Dus kapje afplakken met metaal tape of stukje aluminium folie of betere kopen!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

en voor de harmonisatie er geen problemen waren.
Die waren er waarschijnlijk wel maar je zag ze niet. Hoogstwaarschijnlijk een kabel die op het randje van zn specs loopt. Eigenlijk alles wat hierboven beschreven is.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ziggo heeft wel degelijk technische wijzigingen doorgevoerd en niet enkel een administratieve wijziging in de indeling van de zenders.

De enige en simpele oplossing is om over te stappen. Vele aanbieders bieden nu via het DSL netwerk van KPN een hogere snelheid.

Je kunt de snelheid controleren via netco.fpi-info.fourstack.nl en daarna een provider kiezen naar keuze. Ziggo staat misschien in hun recht dat het aan je thuis installatie ligt maar ze hebben hun klanten niet vooraf gewezen op dit mogelijk probleem na de door hun uitgevoerde wijziging.

Typische UPC gedrag wat Ziggo nu ook gaat vertonen. Zowel Ziggo als UPC voeren al jaren lang een misleidende reclame campagne (3x sneller internet, VDSL in upload langzamer dan kabel*)

* VDSL gaat tot 22Mbit/s upload

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Ziggo heeft wel degelijk technische wijzigingen doorgevoerd en niet enkel een administratieve wijziging in de indeling van de zenders.
Ziggo heeft de kanaalindeling veranderd en meer HD zenders toegevoegd. Doordat er meer data door de coax geduwd wordt nu vallen de "zwakke broeders" onder de kabels uit.
De enige en simpele oplossing is om over te stappen. Vele aanbieders bieden nu via het DSL netwerk van KPN een hogere snelheid.
Noem mij EEN provider die mij een snelheid dan 200/20Mbit garandeerd op DSL ?
* VDSL gaat tot 22Mbit/s upload
In de Efteling gemeten ? :wink:
Ziggo staat misschien in hun recht dat het aan je thuis installatie ligt maar ze hebben hun klanten niet vooraf gewezen op dit mogelijk probleem na de door hun uitgevoerde wijziging.
Niet alleen snelwegen hebben onderhoud nodig om de verhoogde verkeersstromen bij te kunnen benen maar ook (Coax) kabel installaties. Op je Internet kabel thuis gebruik je toch ook geen 10Mbit meer ?

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door jerwarm »

sylvesterb schreef:Ziggo heeft wel degelijk technische wijzigingen doorgevoerd en niet enkel een administratieve wijziging in de indeling van de zenders.

De enige en simpele oplossing is om over te stappen. Vele aanbieders bieden nu via het DSL netwerk van KPN een hogere snelheid.

Je kunt de snelheid controleren via netco.fpi-info.fourstack.nl en daarna een provider kiezen naar keuze. Ziggo staat misschien in hun recht dat het aan je thuis installatie ligt maar ze hebben hun klanten niet vooraf gewezen op dit mogelijk probleem na de door hun uitgevoerde wijziging.

Typische UPC gedrag wat Ziggo nu ook gaat vertonen. Zowel Ziggo als UPC voeren al jaren lang een misleidende reclame campagne (3x sneller internet, VDSL in upload langzamer dan kabel*)

* VDSL gaat tot 22Mbit/s upload
een paar dingen;


het verschil tussen VDSL en ADSL is alleen het stuk fiberglass bij VDSL van de wijkcentrale tot de aansluiting. Protocol is hetzelfde, en snelheid van VDSL daarmee wat hoger.

inderdaad kan je met VDSL zo'n 20Mbit/s downloadsnelheid halen daarna houdt het wel vaak op, meer zit er gewoon niet in met deze techniek.
Met DSL gewoon kan je tot zo'n 16Mbit/s max halen, met het nieuwste router komt dat ongeveer neer op 2,0MB/s MAX.

ikzelf heb die snelheid en woon haast naast de wijkcentrale.
Kabel is altijd sneller als DSL, en heeft sowieso een hogere upload dan deze DSL techniek..

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jerwarm schreef:
sylvesterb schreef:Ziggo heeft wel degelijk technische wijzigingen doorgevoerd en niet enkel een administratieve wijziging in de indeling van de zenders.

De enige en simpele oplossing is om over te stappen. Vele aanbieders bieden nu via het DSL netwerk van KPN een hogere snelheid.

Je kunt de snelheid controleren via netco.fpi-info.fourstack.nl en daarna een provider kiezen naar keuze. Ziggo staat misschien in hun recht dat het aan je thuis installatie ligt maar ze hebben hun klanten niet vooraf gewezen op dit mogelijk probleem na de door hun uitgevoerde wijziging.

Typische UPC gedrag wat Ziggo nu ook gaat vertonen. Zowel Ziggo als UPC voeren al jaren lang een misleidende reclame campagne (3x sneller internet, VDSL in upload langzamer dan kabel*)

* VDSL gaat tot 22Mbit/s upload
een paar dingen;


het verschil tussen VDSL en ADSL is alleen het stuk fiberglass bij VDSL van de wijkcentrale tot de aansluiting. Protocol is hetzelfde, en snelheid van VDSL daarmee wat hoger.

inderdaad kan je met VDSL zo'n 20Mbit/s downloadsnelheid halen daarna houdt het wel vaak op, meer zit er gewoon niet in met deze techniek.
Met DSL gewoon kan je tot zo'n 16Mbit/s max halen, met het nieuwste router komt dat ongeveer neer op 2,0MB/s MAX.
Onzin, met VDSL2 (incl vectoring) kun je snelheden tot 100Mbit/s halen op dit moment en met toekomstige updates (najaar 2015) wordt dit zelf tot 300Mbit/s. De upload die je kunt halen circa 75Mbit/s afhankelijk van de afstand tot de wijkkast. Ik haal thuis (600m van straatkast) nu 50/22Mbit/s. Snelheden waarmee werkelijk geconcurreerd kan worden met de coax aanbieders.

Als je de pech hebt dat je naast een wijkcentrale woont is er geen VDSL met vectoring beschikbaar en kun je maximaal rond de 50Mbit/s halen. Dat er geen vectoring is komt door de regelgeving van de NMA. Modems die niet geschikt zijn voor de techniek (Online, Tele2 e.d.) zouden op VDSL1 gaan intrainen en zou zorgen dat de klanten lagere snelheden halen. Online en Tele2 bieden daarom ook geen verbindingen aan vanuit straatkasten.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door jerwarm »

sylvesterb schreef:
jerwarm schreef:
sylvesterb schreef:Ziggo heeft wel degelijk technische wijzigingen doorgevoerd en niet enkel een administratieve wijziging in de indeling van de zenders.

De enige en simpele oplossing is om over te stappen. Vele aanbieders bieden nu via het DSL netwerk van KPN een hogere snelheid.

Je kunt de snelheid controleren via netco.fpi-info.fourstack.nl en daarna een provider kiezen naar keuze. Ziggo staat misschien in hun recht dat het aan je thuis installatie ligt maar ze hebben hun klanten niet vooraf gewezen op dit mogelijk probleem na de door hun uitgevoerde wijziging.

Typische UPC gedrag wat Ziggo nu ook gaat vertonen. Zowel Ziggo als UPC voeren al jaren lang een misleidende reclame campagne (3x sneller internet, VDSL in upload langzamer dan kabel*)

* VDSL gaat tot 22Mbit/s upload
een paar dingen;


het verschil tussen VDSL en ADSL is alleen het stuk fiberglass bij VDSL van de wijkcentrale tot de aansluiting. Protocol is hetzelfde, en snelheid van VDSL daarmee wat hoger.

inderdaad kan je met VDSL zo'n 20Mbit/s downloadsnelheid halen daarna houdt het wel vaak op, meer zit er gewoon niet in met deze techniek.
Met DSL gewoon kan je tot zo'n 16Mbit/s max halen, met het nieuwste router komt dat ongeveer neer op 2,0MB/s MAX.
Onzin, met VDSL2 (incl vectoring) kun je snelheden tot 100Mbit/s halen op dit moment en met toekomstige updates (najaar 2015) wordt dit zelf tot 300Mbit/s. De upload die je kunt halen circa 75Mbit/s afhankelijk van de afstand tot de wijkkast. Ik haal thuis (600m van straatkast) nu 50/22Mbit/s. Snelheden waarmee werkelijk geconcurreerd kan worden met de coax aanbieders.

Als je de pech hebt dat je naast een wijkcentrale woont is er geen VDSL met vectoring beschikbaar en kun je maximaal rond de 50Mbit/s halen. Dat er geen vectoring is komt door de regelgeving van de NMA. Modems die niet geschikt zijn voor de techniek (Online, Tele2 e.d.) zouden op VDSL1 gaan intrainen en zou zorgen dat de klanten lagere snelheden halen. Online en Tele2 bieden daarom ook geen verbindingen aan vanuit straatkasten.
we hadden het niet over VDSL2, maar over VDSL. en 300Mbit gaat er nooit inzitten.
Een vriend van mij heeft inderdaad 50Mbit, maar die woont zowat naast die centrale. Overigens zit daar geen fiberglass in de wijk.

theoretisch klinkt het prachtig 300Mbit maar in de praktijk nooit te halen, dat ligt m.i. aan diverse factoren waaronder de infrastructuur/stoorsignalen/uitvoeringen type modems en firmwares waarmee deze uitgevoerd zijn/de kwaliteit van het netwerk/ uitvoering van je ISRA punt/fiber thuis/hoeveel gebruikers er tegelijktijdig hoge snelheden gebruiken van dezelfde provider.
het is nu nog steeds zo dat je de allerhoogste verbinding midden in de nacht hebt, dat scheelt zo 2/3 Mbits in snelheid tov de reguliere tijden.

ook komt het doordat de migratie van de oude telefoonwijkcentrales naar volledig IP netwerk varianten nog lang geen feit is, de vraag is zelfs of dit binnen een paar jaar wel kan.
jouw gestelde 300Mbit download limiet is [vooralsnog] onmogelijk.



coax is [tot nu toe] altijd sneller gebleken.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door jerwarm »

http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2

op zich wel interessant. :)

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jerwarm schreef: we hadden het niet over VDSL2, maar over VDSL. en 300Mbit gaat er nooit inzitten.
Een vriend van mij heeft inderdaad 50Mbit, maar die woont zowat naast die centrale. Overigens zit daar geen fiberglass in de wijk.

theoretisch klinkt het prachtig 300Mbit maar in de praktijk nooit te halen, dat ligt m.i. aan diverse factoren waaronder de infrastructuur/stoorsignalen/uitvoeringen type modems en firmwares waarmee deze uitgevoerd zijn/de kwaliteit van het netwerk/ uitvoering van je ISRA punt/fiber thuis/hoeveel gebruikers er tegelijktijdig hoge snelheden gebruiken van dezelfde provider.
het is nu nog steeds zo dat je de allerhoogste verbinding midden in de nacht hebt, dat scheelt zo 2/3 Mbits in snelheid tov de reguliere tijden.

ook komt het doordat de migratie van de oude telefoonwijkcentrales naar volledig IP netwerk varianten nog lang geen feit is, de vraag is zelfs of dit binnen een paar jaar wel kan.
jouw gestelde 300Mbit download limiet is [vooralsnog] onmogelijk.



coax is [tot nu toe] altijd sneller gebleken.
1. Er is al in de praktijk getest met VDSL2 (incl. vectoring) met snelheden van 300Mbit/s. KPN gaat deze snelheden op termijn ook aanbieden en mogelijk nog sneller.

2. In de avonduren 2/3Mbit/s minder snelheid is iets uit het verleden wat vooral voorkwam bij coax verbindingen. Ziggo kneep dat het torrent en youtube verkeer om hun netwerk stabiel te houden.

3. VDSL2 (VDSL1 wordt nergens meer aangeboden) wordt veeluit uit een straatkast geleverd en door gebruik te maken van vectoring gebruiken ze juist de stoorsignalen (enkel vanuit straatkasten dus niet uit centrales zoals bij je vriend).

P.S. De Nederlandse wiki is erg achterhaald lees http://en.wikipedia.org/wiki/Very-high- ... #Vectoring en zelfs deze is achterhaald.

4. Coax is sneller dan VDSL2 op dit moment daar hoor je mij niet over, maar als je de keuze moet maken tussen slecht TV signaal omdat je provider besluit iets te wijzigen om die 200Mbit/s technische te kunnen aanbieden wil je dan bij zo provider blijven? En is die paar minuten langer wachten op je download het waard om bij een provider te zitten die schijt aan je heeft? 200Mbit/s zorgt niet dat je sneller op een willekeurige website komt met 50Mbit/s kun je nog steeds Netflix streamen op de hoogte kwaliteit en HD zenders kijken via internet TV. Enkel bij het downloaden van grote bestanden merk je verschil.

Helaas zijn er geen andere aanbieders op het coax netwerk en UPC houdt niet zomaar de naam Ziggo.Ziggo heeft de afgelopen jaren nog een beetje goodwill opgebouwd UPC heeft altijd al schijt gehad aan haar klanten en nu is Ziggo gewoon UPC maar noemen ze het beetje Ziggo.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

maar als je de keuze moet maken tussen slecht TV signaal omdat je provider besluit iets te wijzigen om die 200Mbit/s technische te kunnen aanbieden wil je dan bij zo provider blijven?
Dan kijk ik mijn bekabeling na en vervang eventueel (onder)delen, maar misschien klinkt dat heel dom.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

sylvesterb schreef:
jerwarm schreef: we hadden het niet over VDSL2, maar over VDSL. en 300Mbit gaat er nooit inzitten.
Een vriend van mij heeft inderdaad 50Mbit, maar die woont zowat naast die centrale. Overigens zit daar geen fiberglass in de wijk.

theoretisch klinkt het prachtig 300Mbit maar in de praktijk nooit te halen, dat ligt m.i. aan diverse factoren waaronder de infrastructuur/stoorsignalen/uitvoeringen type modems en firmwares waarmee deze uitgevoerd zijn/de kwaliteit van het netwerk/ uitvoering van je ISRA punt/fiber thuis/hoeveel gebruikers er tegelijktijdig hoge snelheden gebruiken van dezelfde provider.
het is nu nog steeds zo dat je de allerhoogste verbinding midden in de nacht hebt, dat scheelt zo 2/3 Mbits in snelheid tov de reguliere tijden.

ook komt het doordat de migratie van de oude telefoonwijkcentrales naar volledig IP netwerk varianten nog lang geen feit is, de vraag is zelfs of dit binnen een paar jaar wel kan.
jouw gestelde 300Mbit download limiet is [vooralsnog] onmogelijk.



coax is [tot nu toe] altijd sneller gebleken.
1. Er is al in de praktijk getest met VDSL2 (incl. vectoring) met snelheden van 300Mbit/s. KPN gaat deze snelheden op termijn ook aanbieden en mogelijk nog sneller.

2. In de avonduren 2/3Mbit/s minder snelheid is iets uit het verleden wat vooral voorkwam bij coax verbindingen. Ziggo kneep dat het torrent en youtube verkeer om hun netwerk stabiel te houden.

3. VDSL2 (VDSL1 wordt nergens meer aangeboden) wordt veeluit uit een straatkast geleverd en door gebruik te maken van vectoring gebruiken ze juist de stoorsignalen (enkel vanuit straatkasten dus niet uit centrales zoals bij je vriend).

P.S. De Nederlandse wiki is erg achterhaald lees http://en.wikipedia.org/wiki/Very-high- ... #Vectoring en zelfs deze is achterhaald.

4. Coax is sneller dan VDSL2 op dit moment daar hoor je mij niet over, maar als je de keuze moet maken tussen slecht TV signaal omdat je provider besluit iets te wijzigen om die 200Mbit/s technische te kunnen aanbieden wil je dan bij zo provider blijven? En is die paar minuten langer wachten op je download het waard om bij een provider te zitten die schijt aan je heeft? 200Mbit/s zorgt niet dat je sneller op een willekeurige website komt met 50Mbit/s kun je nog steeds Netflix streamen op de hoogte kwaliteit en HD zenders kijken via internet TV. Enkel bij het downloaden van grote bestanden merk je verschil.

Helaas zijn er geen andere aanbieders op het coax netwerk en UPC houdt niet zomaar de naam Ziggo.Ziggo heeft de afgelopen jaren nog een beetje goodwill opgebouwd UPC heeft altijd al schijt gehad aan haar klanten en nu is Ziggo gewoon UPC maar noemen ze het beetje Ziggo.

Er zijn natuurlijk meer dingen die maken of een triple-play provider de moeite waard is voor een bepaalde consument. Zo is het gratis bellen bij Ziggo 33% goedkoper als bij de een KPN glasvezel contract. Maar tov van ons Ziggo alles-in-abonnement is elk redelijk vergelijkbaar glasvezelcontract sowieso duurder, dus voor ons is er geen reden om over te stappen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
maar als je de keuze moet maken tussen slecht TV signaal omdat je provider besluit iets te wijzigen om die 200Mbit/s technische te kunnen aanbieden wil je dan bij zo provider blijven?
Dan kijk ik mijn bekabeling na en vervang eventueel (onder)delen, maar misschien klinkt dat heel dom.
bprosman: hoed vaak vervang jij kabels cq connectoren ? toch niet elke dag mag ik hopen :lol: :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

bprosman: hoed vaak vervang jij kabels cq connectoren ? toch niet elke dag mag ik hopen :lol: :lol:
Binnen mijn kennisenkring region Den Bosch / Eindhoven zijn er behoorlijk wat Ziggo / UPC abbonee's die in de afgelopen jaren ook tegen "blokjes" , storingen e.d. zijn aangelopen en dat ligt natuurlijk ALTIJD aan Ziggo en/of UPC. Gek genoeg als ik daar binnenga met een rol Koka799, een Hirschmann versterker, en een fatsoenlijke perstang voor F-Connectoren ga ik daar altijd weg met een prima beeld ZONDER blokjes. In een uitzonderlijk geval is de binnenkomende signaalkwaliteit onvoldoende (prima af te lezen voor Ziggo abbonee's in het modem ) en was het een geval van een "verzopen kabel" .

Bij mijzelf op slaapkamer was FOX niet om aan te zien, de rest was prima en daar heb ik even gewacht met vervangen omdat ik Koka799 en een Ethernet kabel niet in een buis kon krijgen. Later is deze (bouwmarkt) kabel vervangen en FOX deed het weer, je kunt dus agv een slechte kabel prima beeld hebben en er toch 1 of 2 zenders tussenuitvallen, ligt er maar net aan in welke stream / frequentiegebied ze zitten.
toch niet elke dag mag ik hopen
Nee maar wel minstens een keer per week bij iemand.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
bprosman: hoed vaak vervang jij kabels cq connectoren ? toch niet elke dag mag ik hopen :lol: :lol:
Binnen mijn kennisenkring region Den Bosch / Eindhoven zijn er behoorlijk wat Ziggo / UPC abbonee's die in de afgelopen jaren ook tegen "blokjes" , storingen e.d. zijn aangelopen en dat ligt natuurlijk ALTIJD aan Ziggo en/of UPC. Gek genoeg als ik daar binnenga met een rol Koka799, een Hirschmann versterker, en een fatsoenlijke perstang voor F-Connectoren ga ik daar altijd weg met een prima beeld ZONDER blokjes. In een uitzonderlijk geval is de binnenkomende signaalkwaliteit onvoldoende (prima af te lezen voor Ziggo abbonee's in het modem ) en was het een geval van een "verzopen kabel" .

Bij mijzelf op slaapkamer was FOX niet om aan te zien, de rest was prima en daar heb ik even gewacht met vervangen omdat ik Koka799 en een Ethernet kabel niet in een buis kon krijgen. Later is deze (bouwmarkt) kabel vervangen en FOX deed het weer, je kunt dus agv een slechte kabel prima beeld hebben en er toch 1 of 2 zenders tussenuitvallen, ligt er maar net aan in welke stream / frequentiegebied ze zitten.

toch niet elke dag mag ik hopen

Nee maar wel minstens een keer per week bij iemand.


Dat is meer dan voldoende om regelmatig je advies te laten horen, thx

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Dat zou dus betekenen dat bij het installatie pakket van Ziggo slechte / inferieure kabels gezeten hebben, want ik heb alleen die kabels en aansluitingen gebruikt die ik van Ziggo destijds (2 jaar geleden) bij het installatie pakket heb ontvangen.

En nu - Ziggo verandert iets waardoor ik nieuwe kabels etc. zou moeten gaan kopen?

Als je meld dat je een probleem vermoed (blokkerig beeld, haperingen) dan is het standaard antwoord iets met gewijzigde zenders, blah blah, koop nieuwe kabels...

Klinkt me niet helemaal juist - maar dat betekent dus exit Ziggo.. (zoals kennelijk wel meer mensen doen)

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:Zo is het gratis bellen bij Ziggo 33% goedkoper als bij de een KPN glasvezel contract.
Ik vond 'm te mooi om niet te quoten: het gratis bellen is goedkoper? ;-)

Gesloten