LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
niek.reinaerts
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2019 18:20

ziggo

Ongelezen bericht door niek.reinaerts »

Ziggo..

Nou ja waar moet ik beginnen.. laat ik beginnen bij het begin. In september contact gehad met ziggo ivm slecht beeld en haperend internet. De mevrouw van de klantenservice was heel vriendelijk en adviseerde mij een GRATIS monteur van ziggo te nemen. Afspraak gemaakt en de monteur was gekomen. De monteur zei vervolgens dat die €50,- kreeg.. zo ver GRATIS MONTEUR. Meteen contact opgenomen met ziggo om te vragen hoe dat zat. Klantenservice: ach wat vervelend ik ga het meteen crediteren. Bij de eerst volgende factuur was dan idd €50,- van de factuur gehaald en omdat ik een klacht had kreeg ik 50% korting en een paar pakketten op proef gratis. Eerst volgende factuur moest ik volle mep betalen want de meneer van ziggo had vergeten het op gratis te zetten.. weer contact met ziggo, weer vond ziggo het vervelend voor me en zouden het meteen oplossen. Dat waren in 1 maand al veel misverstanden. Dan gaat het verder... ik heb de slaapkamer klaar gemaakt en bestel bij ziggo een 2e mediabox (humax). Alles komt binnen en ik ga het installeren. Geen signaal .. contact ziggo.. conclusie coax aansluitingen zijn niet goed. Ik nieuwe gehaald en monteert, alles weer ingestoken geen signaal. Contact ziggo.. conclusie kaart niet geactiveerd deze laten activeren en binnen 1 uur heeft u signaal. 2 uur later nog altijd geen beeld. Weer contact ziggo: U heeft een nieuw product dus U kunt gebruik maken van een GRATIS MONTEUR. Deze voor de dag erna laten komen conclusie coax kabel kapot.. kabel zelf doorgemeten en raad eens.. kabel niet kapot.. vervolgens een andere coax kabel aangesloten in de kelder ( door het trappenhuis naar boven) en je raad het al.. geen signaal. Conclusie versterkte te zwak. vandaag dinsdag 17december smorgens vroeg meteen gebeld om op te zeggen want de maat was nu toch echt wel veel te vol. Meneer van de klantenservice: meneer U kunt het contract afkopen.. AFKOPEN? Ik ben al 4,5 jaar klant.. nee omdat U korting gekregen heeft bent U weer verbonden aan een jaarcontract.. 10x €59,95 dik €600,-.

Mij is niet gezegd geworden dat ik een nieuw contract heb. Dus ik kom met een klacht krijg korting en kan nu enkel en alleen mijn contract stop zetten doormidden van afkopen.

Voor iedereen is €600,- veel geld, laat staan als je 4 kinderen hebt. Kan iemand mij verder helpen?

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: ziggo

Ongelezen bericht door geengast »

Bij Ziggo is bekend dat ELKE wijziging een nieuw contract oplevert. Dus...2e box bestellen, wil zeggen een nieuw jaarcontract.

De rest is een combinatie van pech en misverstanden. Zoals ik het lees heeft Ziggo best veel gedaan om het op te lossen. (TWEE keer een monteur zijn gegarandeerd de kosten die u aan het jaarcontract heeft). Jammer zijn aan beide kanten inschattingsfouten gemaakt.

Ik denk dat een tv versterkertje (gewoon bij de bouwmarkt kopen) ertussen alle problemen oplost.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Geschil aanspannen bij de Geschillencommissie. Heb ik recent ook gedaan na een berg Ziggo ellende. Ziggo neemt dan snel contact met je op voor een schikking. Dan kun je ineens wél kosteloos ontbinden. Plus terugbetaling klachtengeld plus honderd euro schadevergoeding. Die laatste twee moet je wel zelf eisen.

Ziggo krijgt een rekening van de Geschillencommissie van honderden euro's aan "behandelingskosten" als het geschil daadwerkelijk in behandeling genomen moet worden. Dat geld krijgt Ziggo niet terug als ze verliezen. Daarom kun je makkelijk een schadevergoeding krijgen wanneer je schikt met Ziggo.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: ziggo

Ongelezen bericht door reggie2 »

Bob Schurkjens schreef:
18 dec 2019 13:30



Ziggo krijgt een rekening van de Geschillencommissie van honderden euro's aan "behandelingskosten" als het geschil daadwerkelijk in behandeling genomen moet worden. Dat geld krijgt Ziggo niet terug als ze verliezen. Daarom kun je makkelijk een schadevergoeding krijgen wanneer je schikt met Ziggo.

Dat moet je nog maar afwachten, want er staat duidelijk als je weer een bestelling doet, dat je een jaarcontract aan gaat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Waar staat dat?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: ziggo

Ongelezen bericht door reggie2 »

Op de site van Ziggo bij bestellen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Topicstarter geeft aan dat hij daar geen informatie over heeft ontvangen. Die ervaring had ik ook met Ziggo. Geen contract ontvangen waar de einddatum in staat. Ook in "Mijn Ziggo" geen informatie over einde contractdatum. Contact opgenomen met de klantenservice: einddatum contract konden ze me niet geven. Ze maken het zo moeilijker voor bestaande klanten om over te stappen. Je weet immers niet per welke datum je kosteloos kan opzeggen. En als klanten zoals topicstarter dan gaan bellen over opzeggen, beginnen ze over een dikke afkoopsom.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: ziggo

Ongelezen bericht door renewouters »

niek.reinaerts schreef:
17 dec 2019 18:52
nee omdat U korting gekregen heeft bent U weer verbonden aan een jaarcontract.. 10x €59,95 dik €600,-.

Staat gewoon in de voorwaarden. Artikel 6.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Je kunt van Ziggo alles zeggen maar niet dat ze dingen niet per e-mail bevestigen. Technische zaken (via de helpdesk) lopen doorgaans zelden van soepel maar hun bevestigingen maar ook berichtgeving aangaande redelijk buitensporige prijsverhogingen zijn om door een ringetje te halen net zoals de verwijzigingen naar allerlei voorwaarden. Dat niemand op deze links klikt (behalve als er gratis voor staat :mrgreen: ) en leest verbaast me weleens maar is helaas wel de realiteit.

Overigens is het binnenkomende signaal (via de coax) vermoedelijk door veroudering van de coax kabel (hier ook een issue) vrij gebruikelijk maar door een goede coaxkabel en het plaatsen van een versterker was dit snel opgelost (lijkt mij een stuk goedkoper dan het opzeggen van je contract.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

niek.reinaerts schreef:
17 dec 2019 18:52
En omdat ik een klacht had kreeg ik 50% korting en een paar pakketten op proef gratis.
U heeft gedreigd met opzeggen bij uw klacht en hierdoor heeft Ziggo u een aanbod gedaan om te blijven daarmee is uw contract dus een jaar verlengt.

Geen enkele provider gaat je zonder voorwaarden 50% korting geven en parketten puur omdat u per abuis een monteur berekend kreeg.

De vraag is of de genoemde geschillencommissie u gaat helpen, een andere TS heeft gelijk dat ze dan veelal willen schikken om de kosten van de commissie te voorkomen (ze betalen voor uw klacht een bedrag en nog een bedrag als de commissie uitspraak moet doen en dit is veel meer dan € 50,00 die u betaald).

Maar in uw geval is Ziggo niet nalatig, uw vorige klachten zijn netjes afgehandeld en niet meer relevant. U klacht is dat u boven geen TV kan kijken en de oplossing is vermoedelijk een versterker wat zeer logische klinkt maar u bent er nu klaar mee dus u wilt die oplossing niet uitproberen (los of dit een terechte reactie is). Ziggo is echter niet verantwoordelijk voor die kabel.

De vraag is dus of Ziggo wilt schikken.

Een kleine tip als u toch een klacht indien, blijf concreet. Het hele verhaal dat u een gratis monteur kreeg die per abuis toch is gefactureerd is niet relevant. Ook dat de actie om klant te blijven niet juist werd gefactureerd is niet relevant meer, beide zaken zijn netjes en correct opgelost.

Uw concrete probleem is de slaapkamer en de vraag is of uw "slechte" bekabeling voldoende grond is om te mogen opzeggen binnen de vernieuwde contract termijn. De overeenkomst die u heeft met Ziggo is hier wel duidelijk in en dan is het antwoord nee.

De geschillencommissie is zeker een prima oplossing als je echt een probleem hebt die 100% bij de provider ligt, maar in dit geval weet ik niet of dat ze schikken. De vraag is echter is dit risico je € 50,00 waard?

yosjee
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2020 17:15

Re: ziggo

Ongelezen bericht door yosjee »

bij mij is een monteur langs geweest voor storing internet, toen deze er was werkte alles weer. er moest volgens haar het eerste aansluitpunt vervangen worden omdat dit niet meer zou voldoen voor het giganet wat ziggo aan het uitrollen is. er werd mij niet gemeld dat er kosten aan verbonden waren. nu krijg ik een factuur voor het vervangen, maar ziggo meldt in hun eigen mail dat kosten aan hun eigen netwerk, aan het eerste aansluitpunt en aan het modem altijd gratis zijn. contact met hun opgenomen maar zij blijven op hun standpunt staan dat aansluitpunt , splitter en kabels betaald moeten worden. het moet niet gekker worden.

Nevyn
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Nevyn »

yosjee schreef:
03 feb 2020 17:37
bij mij is een monteur langs geweest voor storing internet, toen deze er was werkte alles weer. er moest volgens haar het eerste aansluitpunt vervangen worden omdat dit niet meer zou voldoen voor het giganet wat ziggo aan het uitrollen is. er werd mij niet gemeld dat er kosten aan verbonden waren. nu krijg ik een factuur voor het vervangen, maar ziggo meldt in hun eigen mail dat kosten aan hun eigen netwerk, aan het eerste aansluitpunt en aan het modem altijd gratis zijn. contact met hun opgenomen maar zij blijven op hun standpunt staan dat aansluitpunt , splitter en kabels betaald moeten worden. het moet niet gekker worden.
Nee moet zeker niet gekker worden, stel je voor dat we moeten betalen als ons iets wordt geleverd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

yosjee schreef:
03 feb 2020 17:37
bij mij is een monteur langs geweest voor storing internet, toen deze er was werkte alles weer. er moest volgens haar het eerste aansluitpunt vervangen worden omdat dit niet meer zou voldoen voor het giganet wat ziggo aan het uitrollen is. er werd mij niet gemeld dat er kosten aan verbonden waren. nu krijg ik een factuur voor het vervangen, maar ziggo meldt in hun eigen mail dat kosten aan hun eigen netwerk, aan het eerste aansluitpunt en aan het modem altijd gratis zijn. contact met hun opgenomen maar zij blijven op hun standpunt staan dat aansluitpunt , splitter en kabels betaald moeten worden. het moet niet gekker worden.
Kabels en splitter zit na het eerste aansluitpunt, ze zitten namelijk daarop aangesloten. Neem aan dat de monteur u heeft laten tekenen voor de kosten van de kabels/splitter indien niet dan kunt u deze retourneren en een andere aanbieder zoeken (als u contract vrij bent).

yosjee
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2020 17:15

Re: ziggo

Ongelezen bericht door yosjee »

nee, monteur heeft mij niet laten tekenen.telefonisch meerdere personen aan de lijn gehad die allemaal beweerden dat deze kosten voor mij waren en niet voor ziggo, heb daarna formele klacht ingediend bij ziggo en nu al bericht gehad dat ik gelijk heb en de kosten gecrediteerd worden.

wat betreft de reactie van nevyn: natuurlijk betaal ik als er iets geleverd wordt en terecht gefactureerd wordt, zie hieronder stukje uit de mail van ziggo waarin ze duidelijk zeggen dat alle kosten tot het modem voor hun zijn

uitsnede uit de mail van ziggo:
Deze reparaties zijn natuurlijk altijd voor onze rekening:
• aan het Ziggo netwerk
• aan apparatuur die u van ons leent
• aan het eerste aansluitpunt in huis

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

yosjee schreef:
06 feb 2020 16:44
nee, monteur heeft mij niet laten tekenen.telefonisch meerdere personen aan de lijn gehad die allemaal beweerden dat deze kosten voor mij waren en niet voor ziggo, heb daarna formele klacht ingediend bij ziggo en nu al bericht gehad dat ik gelijk heb en de kosten gecrediteerd worden.
Zeggen ze echt dat u gelijk heeft? Of hebben ze uit coulance gecrediteerd. Hierin zit namelijk een groot verschil. U heeft het over kabels en splitters en die zitten echt aangesloten op het eerste aansluitpunt. Los dat je zou verwachten dat Ziggo ook enige aansprakelijkheid neemt voor dat eerste stukje kabel naar hun modem, bij KPN krijg je deze kabel ook meegeleverd en bij een defect krijg je een nieuw kabeltje toegestuurd (of vroeger de splitter).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je niet oppast, graait Ziggo je complete bankrekening leeg. Ik kan er over meepraten. Ik herken deze manier van werken van Ziggo, yosjee. Rekeningen die niet kloppen, uiteraard in het voordeel van Ziggo. Kosten die zonder afspraak of factuur of overeenkomst "gewoon" in rekening worden gebracht en per automatische incasso van je rekening worden gehaald. Lopende jaarcontracten die stilzwijgend met een jaar worden verlengd nadat je bijvoorbeeld een tv-pakket bijbestelt. Enzovoorts enzoverder.

Zie o.a. https://www.ervaringen.nl/ziggo

Zoek een andere provider.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:
06 feb 2020 18:54
Zoek een andere provider.
Niet iedereen is het met je eens Bob...

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ziggo

Ongelezen bericht door grun »

Ik ben er nu wel tevreden over. In het begin niet, vanwege wat blokjes in het tv signaal. Twee monteurs achter elkaar erbij gehaald, de waarden op de modem waren ook niet optimaal. De tweede monteur ging eens wat meten in de wijkkast en het bleek volgens hem dat er vocht in de grondkabel zat. Die werd door een extern bedrijf vervangen waarvoor ze met twee man toch de hele dag bezig geweest zijn en de halve stoep open moesten leggen. Nu is het beeld perfect.

Als je trouwens je mobiel via Vodafone laat lopen, heb je recht op combikorting in de vorm van een extra gratis tv pakket, ik heb sport totaal gekozen. Sinds een paar dagen kun je, als je een ziggo abonnement hebt met sport totaal, ook een gratis abonnement krijgen op F1 TV Pro. Dit voor de race liefhebbers.

https://www.formula1.com/en/toolbar/ziggo-f1tv-nl.html
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-me ... aardiging/

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Moneyman schreef:
08 feb 2020 16:16
Bob Schurkjens schreef:
06 feb 2020 18:54
Zoek een andere provider.
Niet iedereen is het met je eens Bob...

Who cares?

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ziggo

Ongelezen bericht door angel1978 »

Bob Schurkjens schreef:
08 feb 2020 17:44
Moneyman schreef:
08 feb 2020 16:16
Bob Schurkjens schreef:
06 feb 2020 18:54
Zoek een andere provider.
Niet iedereen is het met je eens Bob...

Who cares?
Precies dat had ik nou bij de reacties van Bob

Gesloten