LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
MarjaVersteeg
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2017 15:57

Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door MarjaVersteeg »

Wij zijn 3 jaar geleden overgestapt naar Ziggo met de Humax IRHD-5300C , nog geen 2 maanden later begonnen de problemen .
Tv kijken was geen doen , blokjes , vertraging in net beeld , overzetten naar een andere zender ( grijs beeld , na 2-3 minuten wel geluid van de andere zender maar geen beeld of andersom ) , natuurlijk gelijk 1200 gebeld .
Heeft u dit al gedaan heeft u dat al geprobeerd , zitten alle bedradingen goed , heeft u de juiste HDMI kabel erop aangesloten , moeten we een monteur sturen ( ohja kost €56,00 ) .
Heb de monteur laten komen met de mededeling dit gaat mij niks kosten jullie zijn in gebreken , dat heb ik gewonnen
Monteur geweest met de mededeling geen idee wat er aan de hand is kan niks vinden. Maar het probleem was even opgelost : voor een maand of 4 . Weer gebeld , weer een monteur die begon over nieuwe bekabeling in huis ( was net een jaar oud ) ja dan zit het niet goed het ligt aan uw bedrading dus u moet mij betalen ( dacht het niet ) .
Na 4-5 gebeld te hebben werd me toegezegd een andere Humax te krijgen van de zelfde serie . Hoera dachten wij , niet dus na 1,5 maand kregen we dat ding eindelijk binnen . Intussen een andere tv aan moeten schaffen , Humax aangesloten en ja hoor na 2 maanden begon het weer opnieuw . Weer bellen , weer een monteur na ongeveer 3 weken , ligt aan uw televisie mevrouw ( heel langzaam begon ik goed kwaad te worden .
Na regelmatig contact te hebben gehad met 1200 , veel gevloek en getier zijn we nu 3 maanden verder .
U zal wel denken dan stap je toch over , ja ja maar naar wie we hebben ze allemaal gehad en elke keer was er wel wat

Afgelopen 23 december weer gebeld , er zou voor de 3 de keer een Humax worden gestuurd binnen 5 werkdagen , feestdagen gingen voorbij , het nieuwe jaar brak aan en 9 januari gaf nummer 2 alleen maar storing aan , weer bellen en ja sorry er is iets fout gegaan aan deze kant hij staatsies op de verzendlijst. Laat maar zitten ik stap wel over naar de horizon , geen probleem dan verwijder ik nummer 3 en maak ik het contract aan voor de horizon ( voor die 2 euro extra ) het is nu 21 januari en wat denk je , er word net een Humax geleverd dat is nummer 3 die verwijderd zou worden van de lijst en geen horizon nog te zien . Weer bellen en kreeg te horen ja we hebben hem gewoon verstuurd en op de horizon moet u maar wachten .

Ik ben helemaal uit me plaat gegaan en ben het zo ongelooflijk zat , wat kan ik nu nog doen om normaal geholpen te worden zonder dat ze de vinger naarmij wijzen

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door beusen »

Plaats je klacht op FB dan wordt je sneller geholpen.

MarjaVersteeg
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2017 15:57

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door MarjaVersteeg »

Heb het net op FB geplaatst ben benieuwd

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik ben geen fan van Ziggo, maar ze kunnen wel zien of het binnenkomende signaal in orde is of niet.
Blijkbaar is dit wel het geval, maar is het beeld op de (meerdere) TV's in huis niet consistent.

Eerste verdachte is toch echt de bekabeling in uw Eigen huis. Lange kabels, goedkope connectoren, veel verdelers , etc...

Wat u kunt doen is voor 30 euro een antenneversterker kopen en er is een gerede kans dat hiermee het problem is opgelost

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Haal eerst eens alle kabels, splitters en andere stekkers los en sluit de televisie / Humax met een Ziggo gecertificeerde kabel van bijvoorbeeld Hirschmann van maximaal 1 meter aan op het Abonnement Overname Punt (AOP).

Het AOP is waar Ziggo het apparaat in steekt om het signaal te meten. Als Ziggo stelt dat het signaal hier goed is, dan zal hier vermoedelijk geen storing ontstaan. Dan zit het probleem toch echt in de eigen apparatuur waar je zelf verantwoordelijk bent. Decoders zoals die van Humax hebben ook een signaalmeter ingebouwd zitten. Zo kun je snel zien of het signaal er (veel) beter op wordt als je die direct aansluit. Kun je ook zien waar het verlies in signaal het grootst is door steeds weer een nieuw deel aan te sluiten.

Nieuwe kabels leggen is leuk, maar nieuw =/= goed. Genoeg spul op de markt zoals die bouwmarktkabels doie helemaal niet geschikt zijn voor Ziggo en vaak niet goed zijn afgeschermd tegen mobiel 4G. Als er dan een nieuwe 4G mast wordt geplaatst, kun je van de ene op de andere dag ineens storing hebben.

Pas als je ook nog storing hebt als er maar een meter kabel zit tussen de AOP en decoder / televisie, moet je denken aan een slechte verbinding of een defecte decoder en daar is Ziggo dan weer verantwoordelijk voor. Dan kun je tenminste ook aantonen dat het probleem niet in je kabels zit en kunnen ze geen kosten in rekening brengen. Want die kosten zouden natuurlijk heel terecht zijn als blijkt dat het wel gewoon door jouw eigen apparatuur komt.
Leo The Emperor schreef:Wat u kunt doen is voor 30 euro een antenneversterker kopen en er is een gerede kans dat hiermee het problem is opgelost
Een antenneversterker heeft natuurlijk geen zin als je niet weet waar het probleem zit. Sowieso koop je voor 3 tientjes geen goede versterker maar alleen maar troep. Die dingen zorgen voor een hoop harmonischen waardoor de signaalsterkte vooruit gaat maar de signaalkwaliteit achteruit waardoor het probleem alleen maar erger wordt. Als een signaalversterker dan toch nodig blijkt, moet je toch minimaal het dubbele uit gaan geven.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door crazyme »

Hier wordt ook de vinger naar u gewezen. Oorzaak is gewoon vaak de bekabeling. Of u er nu aan wil of niet.

Koop anders een rol coax welke ziggo gecertificeerd is met bijpassende connectoren. Gewoon los leggen in huis en je weet het.

Edit: jetsertje was me voor.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door Frantic2 »

mijn blokkerige beeld en internetstoring lag aan de stroomvoorziening.... of te wel de adapter die van het kastje naar het modem liep was gewoon stuk... schijnt vaker voor te komen. Kijk even of het lampje op je kastje netjes brandt en blijft branden... Je weet maar nooit of het bij jou ook zo simpel is.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door beusen »

crazyme schreef:Hier wordt ook de vinger naar u gewezen. Oorzaak is gewoon vaak de bekabeling. Of u er nu aan wil of niet.

Koop anders een rol coax welke ziggo gecertificeerd is met bijpassende connectoren. Gewoon los leggen in huis en je weet het.

Edit: jetsertje was me voor.

Ik lees toch, dat TS een bekabeling heeft, die net 1 jaar oud is.
Weer gebeld , weer een monteur die begon over nieuwe bekabeling in huis ( was net een jaar oud ) ja dan zit het niet goed het ligt aan uw bedrading dus u moet mij betalen ( dacht het niet ) .

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door olaf79 »

De leeftijd van de bekabeling zegt niet zoveel over de kwaliteit daarvan. De kans is groot dat het daar aan ligt, maar het kan ook een probleem in de wijkkast zijn, bijvoorbeeld te weinig capaciteit voor te veel aansluitingen. Dus TS zou eens moeten informeren bij buren of zij ook last hebben van hetzelfde fenomeen.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door Jetsertje »

beusen schreef:
crazyme schreef:Hier wordt ook de vinger naar u gewezen. Oorzaak is gewoon vaak de bekabeling. Of u er nu aan wil of niet.

Koop anders een rol coax welke ziggo gecertificeerd is met bijpassende connectoren. Gewoon los leggen in huis en je weet het.

Edit: jetsertje was me voor.

Ik lees toch, dat TS een bekabeling heeft, die net 1 jaar oud is.
Weer gebeld , weer een monteur die begon over nieuwe bekabeling in huis ( was net een jaar oud ) ja dan zit het niet goed het ligt aan uw bedrading dus u moet mij betalen ( dacht het niet ) .
Je kunt ook voor een tientje 20, meter kabel kopen en leggen. Ook al is het nieuw, het is zeker dat je geen goed beeld gaat krijgen. Nogmaals: nieuw =/= goed.

stofzuigertje

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn inmiddels 12 jaar oude Satelliet shop kabels zijn nog goed, wel metalen stekkers die voldoende afschermen.

Mijn buren moesten ook na de ontvangst van nieuwe Tele2 4G netwerk op hun oude kabels nieuwe metalen stekkers plaatsen!

Duurdere kabels? als je geen dunne zooi koopt maar redelijke kwaliteit hoeft het niet echt duur of bekend merk te zijn.
De HDMI van Action is net zo goed of beter dan duurdere uit TV winkel.

Via FB, ja dat kan maar wel gelijk vertellen wat al is gedaan.
En dan kun je die tekst opslaan zodat je bewijs hebt van vorige keer, met datum en wat ze toen gedaan hebben en beloofd.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door beusen »

Jetsertje schreef:
beusen schreef:
crazyme schreef:Hier wordt ook de vinger naar u gewezen. Oorzaak is gewoon vaak de bekabeling. Of u er nu aan wil of niet.

Koop anders een rol coax welke ziggo gecertificeerd is met bijpassende connectoren. Gewoon los leggen in huis en je weet het.

Edit: jetsertje was me voor.

Ik lees toch, dat TS een bekabeling heeft, die net 1 jaar oud is.
Weer gebeld , weer een monteur die begon over nieuwe bekabeling in huis ( was net een jaar oud ) ja dan zit het niet goed het ligt aan uw bedrading dus u moet mij betalen ( dacht het niet ) .
Je kunt ook voor een tientje 20, meter kabel kopen en leggen. Ook al is het nieuw, het is zeker dat je geen goed beeld gaat krijgen. Nogmaals: nieuw =/= goed.
Deze vraag moet TS beantwoorden, alles andere is gissen!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door olaf79 »

stofzuigertje schreef: De HDMI van Action is net zo goed of beter dan duurdere uit TV winkel.
Heb je daar bewijzen voor?

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door Jetsertje »

beusen schreef:
Jetsertje schreef: Je kunt ook voor een tientje 20, meter kabel kopen en leggen. Ook al is het nieuw, het is zeker dat je geen goed beeld gaat krijgen. Nogmaals: nieuw =/= goed.
Deze vraag moet TS beantwoorden, alles andere is gissen!
TS moet eerst uitsluiten dat het probleem niet wordt veroorzaakt door eigen kabels en apparatuur. Zeggen dat je 20 meter kabel niet een tientje maar honderd Euro heeft gekost zegt namelijk nog steeds helemaal niets. Een knik in de kabel omdat je deze niet goed hebt gelegd, is ook al voldoende om het signaal te verpesten. Of is de kabel wel goed maar wordt er een splitter of versterker gebruikt die het signaal verpest.

Een Ziggo gecertificeerde kabel van een meter tussen AOP en de decoder / televisie en meer niet. Pas dan kun je bepalen of Ziggo het probleem is of de klant zelf. Ik denk het laatste. Ziggo is immers al langs geweest, heeft een signaalmeting gedaan en het signaal is volgens de meting goed. Tenzij Ziggo over het signaal liegt, maar daar zie ik totaal geen reden voor.

Heb zelf vaak genoeg op andere fora vergelijkbare verhalen gezien. Klanten die maanden of zelfs jarenlang problemen hebben en zo zeker zijn dat het een probleem van Ziggo is maar niet de moeite nemen om uit te sluiten dat ze zelf het probleem zijn. Dan krijg je dit soort taferelen waarin Ziggo van alles uit de kast moet halen terwijl Ziggo het probleem nooit kan oplossen omdat alleen de klant dit kan. Ik heb dit advies op die fora dan ook vaker gegeven en volgens mij is in alle gevallen gebleken dat de storing is verdwenen na het direct aansluiten van de korte kabel op het AOP.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Jetsertje schreef:
Leo The Emperor schreef:Wat u kunt doen is voor 30 euro een antenneversterker kopen en er is een gerede kans dat hiermee het problem is opgelost
Een antenneversterker heeft natuurlijk geen zin als je niet weet waar het probleem zit. Sowieso koop je voor 3 tientjes geen goede versterker maar alleen maar troep. Die dingen zorgen voor een hoop harmonischen waardoor de signaalsterkte vooruit gaat maar de signaalkwaliteit achteruit waardoor het probleem alleen maar erger wordt. Als een signaalversterker dan toch nodig blijkt, moet je toch minimaal het dubbele uit gaan geven.
Ik had met name bij SBS9 en Ziggo kanaal 13/14 een zeer blokkerig beeld. Moest helaas dus de Formule 1 op de WDR bekijken.
Nadeel bij mij is dat de kabels in de betonnen muren lopen en niet zo makkelijk te vervangen zijn. ( is wel een nieuwbouwappartement, maar dat zegt niks)

Ik had ook gelezen dat een antenneversterker je van de regen in de drup kan brengen, en heb er op de gok toch een bij de bouwmarkt gekocht. Sindsdien zijn deze 2 kanalen weer normaal te zien. Dit hoeft idd niet voor iedereen te gelden, maar misschien kan TS er eentje via Expert proberen.( zij hebben door Ziggo goedgekeurde versterkers)

stofzuigertje

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Soms versterkt een versterker de storingen!

Ik weet hier niet veel van maar na verwijderen van goedkoop onbekend merk was het opgelost bij iemand.

Verder zijn de HDMI kabels ooit getest, ik vermoed Kassa maar zou het niet meer zeker weten, wel dat Action goede prijs kwaliteit had toen.
Ook zelf een bekend merk geruild voor Action en toen had ik beter beeld van Cisco recorder naar Full HD TV.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door sjohie »

stofzuigertje schreef:Soms versterkt een versterker de storingen!

Ik weet hier niet veel van maar na verwijderen van goedkoop onbekend merk was het opgelost bij iemand.

Verder zijn de HDMI kabels ooit getest, ik vermoed Kassa maar zou het niet meer zeker weten, wel dat Action goede prijs kwaliteit had toen.
Ook zelf een bekend merk geruild voor Action en toen had ik beter beeld van Cisco recorder naar Full HD TV.
Er zijn diverse testen maar naar mijn mening is de beste test van HDMI kabels ooit gedaan op aangeven van een aantal toonaangevende journalisten samen met Monster, fabrikant van, ook high-end, HDMI kabels. Dat is wat een complex verhaal, oa met diverse laboratoria en testopstellingen, maar de samenvatting is, dat voor Nederlandse huishoudens elke HDMI kabel goed genoeg is. Die van Monster à 100 euro/m is niet beter of slechter dan die van een Action, mits bij de laatste alle pinnetjes wel conform standaard zijn gesoldeerd. Bij de overgang van HDMI versie 1.2 naar 1.3(a) en ook 1.4 zijn een aantal tot dan toe ongebruikte pinnetjes ingezet voor oa de ARC en CEC functies. Een aantal goedkoop gemaakte kabels die aan de standaard zouden moeten voldoen, deden dat niet, en na openmaken van de connectoren bleken net die tot dan toe ongebruikte pinnetjes niet gesoldeerd te zijn ivm kostenbesparing (elke soldeer actie kost grofweg een seconde). Nu is dat eigenlijk niet meer zo.

Pas bij 5m+ lengte icm 4K en uncompressed audio kan je jitter en een drop in framerate etc op gaan merken, maar dat is een samenloop van omstandigheden die je bij Henk en Ingrid in hun vinexhuis niet zal aantreffen. De conclusie was dan ook dat het voor complexe home theatre setups, oa met weggewerkte lange HDMI kabels etc, wél de moeite waard is om te investeren in iets toekomstbestendiger en kwalitatief betere kabels. En in zo'n setup zijn de kosten van zo'n kabel veel meer in verhouding dan in de gemiddelde woonkamer.

Wat betreft dit signaal, door de plaatsing van een nieuwe 4G mast in de buurt, en het gebruik van kwalitatief mindere kabels en connectoren, kan dit gebeuren. En dat zijn invloeden van buitenaf waar Ziggo met de beste wil van de wereld niks aan kan doen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door kokka »

Ik tijd terug had mn moeder soortgelijke klachten. Vaak vastlopen en soms blokkerig beeld. Toen heb ik de coax kabel vanaf de AOP tot aan de ziggo box vervangen voor een goede kabelkeur gecertificeerde 4G afgeschermde kabel en goede connectors. Signaal kwaliteit en sterkte waren meteen goed en probleem was opgelost. Kost even paar centen, maar het is het zeker waard

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door beusen »

Als TS een jaar geleden de kabel heeft vervangen, dan was toch iets mis mee, anders doe je dit niet.

Bij een nieuwe installatie neem ik aan, dat dan betere kabel gekocht zijn, dan de andere waren.

Het klopt, dat geen goede kabels het signaal kunnen verzieken, maar de klantenservice begint met steeds hetzelfde advies, om naar de kabels te kijken.

Ook werkte de verbinding in het verleden uitstekend, en de fout was bij Ziggo.

Dus de adviezen zijn met een korreltje zout te nemen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo : wanneer gaat het eens goed

Ongelezen bericht door sjohie »

kokka schreef:Ik tijd terug had mn moeder soortgelijke klachten. Vaak vastlopen en soms blokkerig beeld. Toen heb ik de coax kabel vanaf de AOP tot aan de ziggo box vervangen voor een goede kabelkeur gecertificeerde 4G afgeschermde kabel en goede connectors. Signaal kwaliteit en sterkte waren meteen goed en probleem was opgelost. Kost even paar centen, maar het is het zeker waard
Los van alles wat er bij Ziggo fout gaat, en terecht benoemd wordt hier en op andere plekken online, hebben ze met hun uitingen en verklaringen over het gebruik van goede, en goed afgeschermde kabels en connectoren echt wel een punt. Ook hier hadden we af en toe wat van dat soort problemen. Een goede Hirsch kabel, wij konden eentje met al gemonteerde connectoren gebruiken omdat we niet door buizen of kabelgoten hoefden, was ook hier de oplossing.

Gesloten