LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo "weigert" aansluiting

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Unotopia
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2012 15:28

Ziggo "weigert" aansluiting

Ongelezen bericht door Unotopia »

Beste mensen,

Wij zitten hier in ons studentenhuis met een probleem. Het is een raar verhaal, wat ik hier eerst even zal toelichten.

In ons studentenhuis betaalden we al tijden voor het basispakket TV van Ziggo, maar ook voor een internet+tv abonnement van Concepts ICT. De studenten die dit ooit hebben geregeld zijn inmiddels al vertrokken. Jullie weten wellicht hoe dat gaat bij studentenhuizen; bewoners komen en gaan en de nieuwe bewoners weten niet precies meer hoe alles geregeld is. Wij waren een half jaar geleden bezig met de boekhouding en ons viel op dat wij tweemaal betaalden voor tv. Eenmaal aan Ziggo en eenmaal aan Concepts ICT. Onder de indruk dat het tv-signaal afkomstig was van Concepts ICT, beëindigden we het Ziggo abonnement. Alle vijf de kamers hadden daarna gewoon tv, niks mis mee en alles leek in orde.

Een tijd later gingen alle tv's opeens op zwart. Toen hebben wij navraag gedaan bij Concepts ICT, verantwoordelijk voor tv+internet. Wat bleek? De coax-ingangen op iedere kamer gaan NIET naar het kastje van Concepts ICT, maar gaan ergens de meterkast in. Ons huis ten einde raad. Toen hebben we Concepts ICT gebeld maar die konden ons niet helpen, die leveren gewoon tot aan de deur. Als we deze vorm van tv daadwerkelijk willen kunnen ontvangen dienen er aanpassingen in het huis gedaan te worden --> taak van verhuurder (Rentree Studenthuisvesting). Het blijkt nu dat de coax-ingangen van alle 5 kamers vanaf de meterkast DIRECT door gaan naar de straat. Dit is dus niet zomaar even te vervangen. Conclusie: ombouwen naar tv van Concepts ICT is zeer onwaarschijnlijk.

Optie 2 was om opnieuw een abonnement af te sluiten bij Ziggo. Dit hebben we gedaan in de vorm van het basispakket á 18,00 euro per maand. We kregen er een gratis HD-ontvanger bij en hoefde geen aansluitkosten te betalen dus zijn we akkoord gegaan. Dit abonnement is op 21-02-2012 ingegaan maar tot op heden hebben we geen signaal. Na meermalig contact met Ziggo is dit nu de stand van zaken:

De 5 coax-kabels gaan direct naar de straat (zo'n kastje) en hebben dus allemaal een aparte verbinding. Deze staan genoteerd als 125F1, F2, F3, F4 en F5 (we wonen op huisnummer 125F). De eerste monteur die vorige week langskwam zei ons doodleuk dat we dan maar 5 abonnementen moeten afsluiten, omdat we zogenaamd apart staan ingeschreven bij de gemeente (gechecked, is NIET zo). Toen we hiermee niet akkoord gingen, vertrok de monteur. Hij kon ons trouwens niet uitleggen waarom geen enkele tv signaal heeft, terwijl met deze problemen je kan verwachten dat in ieder geval 1 tv het doet. We betalen immers 1x, 5x een abonnement moeten afsluiten voor 5 signalen zou dus ook 1 = 1 moeten betekenen. (Volgens Ziggo hebben wij WEL signaal, maar dat is niet zo)

We hebben met de verhuurder gesproken, die ons in het gelijk stelde, en de verhuurder heeft toen contact opgenomen met Ziggo. Ziggo gaf de fout toe en er zou gisteren weer een monteur langskomen. Die is helemaal niet geweest, dus weer naar Ziggo gebeld om ons van het kastje naar de muur te laten sturen. Ze bellen ons een dezer dagen terug, maar waarschijnlijk volgt er weer een teleurstelling.

Nu is mijn vraag; wat kunnen wij in hemelsnaam doen? Wij denken nu dat het verstandig is om het telefoontje af te wachten en daarna een aangetekende brief te sturen waarin wij Ziggo sommeren om alle vijf de 'signalen' te activeren. We zijn 1 huishouden en zouden dus toch ook maar 1x moeten betalen?

Tips, advies, of een hart onder de riem zijn allen zeer gewenst.

Met een diepe zucht,

Daan

Mrdc
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 feb 2012 11:15
Locatie: Ottersum

Re: Ziggo "weigert" aansluiting

Ongelezen bericht door Mrdc »

hebben jullie 1 huisnummer of verschillende?

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Ziggo "weigert" aansluiting

Ongelezen bericht door Rebellian »

Oplossing is simpel, bij Ziggo bestel je op 1 adres een aansluiting, zodra deze gerealiseerd is kun je de andere kamers erop aansluiten. Desnoods zorg je dat er een kabel terugloopt naar de meterkast, daar installeer je een versterker en splitter voor de overige kamers.

Ziggo levert ook de mogelijkheid om CI++ kaarten in extra tv's te activeren dus kun je ook op CI++ (ziggo gecertificeerde) tv's digitale kwaliteit ontvangen.

Kamers zonder CI++ tv hebben pech, en dus analoge tv.

Unotopia
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2012 15:28

Re: Ziggo "weigert" aansluiting

Ongelezen bericht door Unotopia »

Mrdc schreef:hebben jullie 1 huisnummer of verschillende?
1 huisnummer.

Rebellian schreef:Oplossing is simpel, bij Ziggo bestel je op 1 adres een aansluiting, zodra deze gerealiseerd is kun je de andere kamers erop aansluiten. Desnoods zorg je dat er een kabel terugloopt naar de meterkast, daar installeer je een versterker en splitter voor de overige kamers.

Ziggo levert ook de mogelijkheid om CI++ kaarten in extra tv's te activeren dus kun je ook op CI++ (ziggo gecertificeerde) tv's digitale kwaliteit ontvangen.

Kamers zonder CI++ tv hebben pech, en dus analoge tv.
Een aantal problemen: dit is een studentenhuis, wij zijn huurder en kunnen niet zomaar gaan boren, bedrading leggen et cetera. Daarnaast staan hier slechts 2 'nieuwe' tv's, de rest zijn oude beeldbuizen. Een derde probleem is dat we nu dus 1 abonnement hebben, Ziggo claimed dat we signaal hebben maar geen enkele tv ontvangt een signaal. Daarom kunnen we de andere kamers ook niet op die ene werkende kabel aansluiten. (De meegeleverde HD-ontvanger voor digitale tv werkt overigens ook niet; er is echt geen signaal)

Mrdc
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 feb 2012 11:15
Locatie: Ottersum

Re: Ziggo "weigert" aansluiting

Ongelezen bericht door Mrdc »

Rebellian schreef:Oplossing is simpel, bij Ziggo bestel je op 1 adres een aansluiting, zodra deze gerealiseerd is kun je de andere kamers erop aansluiten. Desnoods zorg je dat er een kabel terugloopt naar de meterkast, daar installeer je een versterker en splitter voor de overige kamers.

Ziggo levert ook de mogelijkheid om CI++ kaarten in extra tv's te activeren dus kun je ook op CI++ (ziggo gecertificeerde) tv's digitale kwaliteit ontvangen.

Kamers zonder CI++ tv hebben pech, en dus analoge tv.
oke is duidelijk, hierin zou ik ze bellen met de melding wanneer je een telefoontje kan gaan ontvangen en het vuurtje daarin het goed warm houden daar, heb vaker met providers tegen over me gehad en tot op heden met de juiste aanpak binnen 14 dagen allemaal opgelost, maar een telefoontje naar de klachten service is echt een geweldige uitkomst:D

Mvg. Mrdc

Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: Ziggo "weigert" aansluiting

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Hallo Unotopia,

Graag zou ik je willen helpen met dit probleem. Daarom zou ik graag via een privébericht je gegevens willen hebben. Postcode en huisnummer is voldoende. Eventueel een telefoonnummer waar je op te bereiken bent.

Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex

Unotopia
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2012 15:28

Re: Ziggo "weigert" aansluiting

Ongelezen bericht door Unotopia »

Ziggo-webteam_Alex schreef:Hallo Unotopia,

Graag zou ik je willen helpen met dit probleem. Daarom zou ik graag via een privébericht je gegevens willen hebben. Postcode en huisnummer is voldoende. Eventueel een telefoonnummer waar je op te bereiken bent.

Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex
Done.


[16:30 uur] Nog geen reactie, ben benieuwd. Inmiddels al +/- 12 uur aan de telefoon gezeten zonder ook maar 1 stap verder te komen. Dat is 72 euro weggegooid geld. Bedankt Ziggo.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Ziggo "weigert" aansluiting

Ongelezen bericht door Wubo »

@ Unotopia,

je schrijft in een eerdere reactie het volgende
De 5 coax-kabels gaan direct naar de straat (zo'n kastje) en hebben dus allemaal een aparte verbinding. Deze staan genoteerd als 125F1, F2, F3, F4 en F5 (we wonen op huisnummer 125F).
wanneer 5 lose coaxen richting de straat gaan, hebben zij ook hun eigen aansluitnummer lijkt mij, dan betaal je ook voor elk aansluitnummer, oftewel elke kabel apart dus 5 losse abonnementen.

Of er loopt 1 kabel welke binnen wordt gescheiden in 5 en naar elk nummer toe loopt.
Je betaald dan 1 abbo.

maar dan klopt jou uitspraak dus niet.

Unotopia
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2012 15:28

Re: Ziggo "weigert" aansluiting

Ongelezen bericht door Unotopia »

Wubo schreef:@ Unotopia,

je schrijft in een eerdere reactie het volgende
De 5 coax-kabels gaan direct naar de straat (zo'n kastje) en hebben dus allemaal een aparte verbinding. Deze staan genoteerd als 125F1, F2, F3, F4 en F5 (we wonen op huisnummer 125F).
wanneer 5 lose coaxen richting de straat gaan, hebben zij ook hun eigen aansluitnummer lijkt mij, dan betaal je ook voor elk aansluitnummer, oftewel elke kabel apart dus 5 losse abonnementen.

Of er loopt 1 kabel welke binnen wordt gescheiden in 5 en naar elk nummer toe loopt.
Je betaald dan 1 abbo.

maar dan klopt jou uitspraak dus niet.
Klopt, het zijn 5 aparte kabels. Het probleem is dat wij 1 huis zijn, en niet 5 huizen. Je betaald in een normaal huis toch ook niet voor elke tv? Leuk dat Ziggo 5 aparte kabels heeft geïnstalleerd toendertijd, maar wij zijn wettelijk gezien gewoon 1 huis en 5 abonnementen is dus voor ons geen optie. De hele flat (6 huizen a 5 inwoners) hebben ook maar 1 abonnement per huis, behalve wij. Er klopt gewoon iets niet...

Opties nu zijn:

5x abonnement afnemen bij Ziggo. Kleine kans, veel te duur en gun het ze niet eens maar na alle wanservice (Er zou 2x monteur komen, de eerste deed niks, de tweede kwam niet opdagen. +/- 12 uur aan de lijn met klantenservice á 10 cent/minuut)

5x Digitenne of ander alternatief. Goedkoper, maar nog steeds vrij prijzig.

De hele bende laten ombouwen, niet wetende wie voor de kosten op zal draaien, Rentree of wij. (Dat zullen wij wel zijn.) Dit mogen we sowieso niet zomaar doen en zal in overleg met Rentree moeten gebeuren. Lijkt me ook erg duur.

Geen tv. Geen optie.

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Ziggo "weigert" aansluiting

Ongelezen bericht door Rebellian »

Als de woning in A/B/C/D/E/F is onderverdeeld bij de gemeente kan de kabelmaatschappij het ook als aparte adressen zien (zijn het ook in dat geval).

Maar als je tenminste 1 werkende aansluiting zou moeten hebben maar nergens TV hebt zou ik me daar op focussen. Dat moeten ze oplossen, wellicht werkt dan alles weer en hoef je je niet in allerlei bochten te wringen.

Komen de kabels niet op 1 punt in een meterkast binnen? Dan hoef je met 1 aansluiting niet te boren, maar kun je splitten. Daarnaast hoef je niet te boren. Vaak kunnen kabels langs de plinten (onder de deur door) en trap gewoon naar andere kamers. Is wel wat werk helaas.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Ziggo "weigert" aansluiting

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het blijkt nu dat de coax-ingangen van alle 5 kamers vanaf de meterkast DIRECT door gaan naar de straat
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar waarom knip je niet de kabels in de meterkast door en plaatst daar een paar splitters op de kabel die wel het tv-signaal gaat voeren?

Gebruik je gewoon alle bestaande bekabeling, en mocht je moeten herstellen , las je de coax in de meterkast gewoon weer aan elkaar

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Ziggo "weigert" aansluiting

Ongelezen bericht door renegade66 »

ja, zou ik zeer zeker doen, dan kun je naderhand lachen als er eens iemand afgesloten moet worden of er een storing ontstaat.

die kabels zijn eigendom van ziggo en daar mag je dus niet aankomen. alle schade die daaruit zou ontstaan is voor jezelf.
en geloof me dat gaat je veel geld kosten.

het is heel eenvoudig, het is dan wel 1 huis, maar het is opgedeeld in diverse appartementen. ieder heeft daarom zijn eigen aansluiting.
dit betekent dus dat ieder appartement apart zal moeten betalen.

hier is niets tegen te doen.

indien je de boel dus gaat doorverbinden ben je illegaal bezig en kun je worden afgesloten en nooit meer worden aangesloten.

stel nu dat er een nieuwe bewoner komt en die wil bijv. internet of digitale tv via ziggo hebben, batalen jullie daar dan aan mee?

ik dacht het niet toch???

dat is dus de reden van 5 aparte kabels en dat je daar dus ook voor moet betalen.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Ziggo "weigert" aansluiting

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Je moet het ook zien als een flat. Elke flat (of het nu om Ziggo of UPC gaat maakt niet uit) een eigen kast waar de apartementen worden verdeeld.
Dit betekend dus gewoon afzonderlijke aansluitinge en ieder kan kiezen of men, dan wel wat voor product met wil van de kabelaar. Dit betekend dat voor basis en aanvullende producten voor elke aansluitingen betaald moet worden.
Redeneering van TS klopt ook niet want als het was zoals hij zegt 1 huis/gebouw dan zou het wel heel makkelijk zijn voor heel veel Nederlanders
want Flats zijn immers ook 1 gebouw. Neh gaat dan helemaal niet goed komen met de kabelaars.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Ziggo "weigert" aansluiting

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

ja, zou ik zeer zeker doen, dan kun je naderhand lachen als er eens iemand afgesloten moet worden of er een storing ontstaat.

die kabels zijn eigendom van ziggo en daar mag je dus niet aankomen. alle schade die daaruit zou ontstaan is voor jezelf.
en geloof me dat gaat je veel geld kosten.
Ja? Zijn de kabels vanuit de meterkast naar de individuele kamers eigendom van Ziggo?

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Ziggo "weigert" aansluiting

Ongelezen bericht door Rebellian »

Leo The Emperor schreef:
ja, zou ik zeer zeker doen, dan kun je naderhand lachen als er eens iemand afgesloten moet worden of er een storing ontstaat.

die kabels zijn eigendom van ziggo en daar mag je dus niet aankomen. alle schade die daaruit zou ontstaan is voor jezelf.
en geloof me dat gaat je veel geld kosten.
Ja? Zijn de kabels vanuit de meterkast naar de individuele kamers eigendom van Ziggo?
Denk het ook niet inderdaad.

Wel eens met het feit dat elk huishouden een eigen aansluiting dient te hebben. Dat je als student andere opties zoekt om de kosten laag te houden lijkt me ook weer logisch. Maar de TS hapt niet echt op de tips.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Ziggo "weigert" aansluiting

Ongelezen bericht door renegade66 »

Ja? Zijn de kabels vanuit de meterkast naar de individuele kamers eigendom van Ziggo?
ja dat denk ik dus wel, waarom zou ziggo anders 5 kabels het huis in laten gaan?

maar de preciese situatie is niet helemaal bekend. heeft elke kamer een aparte meterkast? is het 1 meterkast dan kan ik je nu al zeggen dat de kabels allemaal apart rechtstreeks naar een kamer gaan.

een zogenaamd rijgnet in zo'n pand is niet toegestaan namelijk.

oftewel als mijn beschreven situatie klopt mag je dus niet aan die kabels zitten omdat ze eigendom zijn van ziggo.

handjes af dus.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Ziggo "weigert" aansluiting

Ongelezen bericht door tampie74 »

Het is heel simpel Ziggo gaf het anologe basispakket en komt uit op de 5 kamers waar tv staat.

Concepts ict heeft kastje geleverd en 1 tv staat daarop aangesloten.

Je moet dus wel 2 abonnementen hebben zowel annoloog als die van concepts. Anders zou je voor alle 5 de kamers van concepts ict een kastje moeten bestellen die aan elkaar gekoppeld zijn.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Ziggo "weigert" aansluiting

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het blijkt nu dat de coax-ingangen van alle 5 kamers vanaf de meterkast DIRECT door gaan naar de straat
Het lijkt me dat er maar 1 meterkast is, en dat daar het eigenaarschap van Ziggo eindigt, normaalgesproken met een netjes afgemonteerde kabel.

Natuurlijk is het zo dat als je splitters gebruikt , iedereen het gelijke pakket heeft, maar dat hoeft geen probleem te zijn

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Ziggo "weigert" aansluiting

Ongelezen bericht door renegade66 »

Het lijkt me dat er maar 1 meterkast is, en dat daar het eigenaarschap van Ziggo eindigt, normaalgesproken met een netjes afgemonteerde kabel.
dat ligt er maar net aan hoe oud dat huis is, bij de oudere huizen zitten namelijk geen aop's in de meterkast.

en meestal als er 5 kabels het pand inkomen eindigen ze sowieso niet in de meterkast maar in de kamers.
dit is om te voorkomen dat er signaal afgetapt wordt van een ander.

Unotopia
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2012 15:28

Re: Ziggo "weigert" aansluiting

Ongelezen bericht door Unotopia »

Rebellian schreef:Als de woning in A/B/C/D/E/F is onderverdeeld bij de gemeente kan de kabelmaatschappij het ook als aparte adressen zien (zijn het ook in dat geval).

Maar als je tenminste 1 werkende aansluiting zou moeten hebben maar nergens TV hebt zou ik me daar op focussen. Dat moeten ze oplossen, wellicht werkt dan alles weer en hoef je je niet in allerlei bochten te wringen.

Komen de kabels niet op 1 punt in een meterkast binnen? Dan hoef je met 1 aansluiting niet te boren, maar kun je splitten. Daarnaast hoef je niet te boren. Vaak kunnen kabels langs de plinten (onder de deur door) en trap gewoon naar andere kamers. Is wel wat werk helaas.
U begrijpt het verkeerd. Wij zijn alle 5 bewoners van 125F. De flat zelf kent nog een 125A, B, C, D, en E. Elk van deze huizen hebben 5 bewoners. In totaal dus 6*5 =30 personen. Wat Ziggo wil is dat er 30 abonnementen worden afgesloten, omdat elke kamer blijkbaar een aparte AOP heeft. Dit vinden wij onacceptabel. Ziggo kan een huishouden door middel van hun infrastructuur niet dwingen 5x meer te betalen voor iets dat normaliter ook maar 1x betaald hoeft te worden.
Leo The Emperor schreef:
Het blijkt nu dat de coax-ingangen van alle 5 kamers vanaf de meterkast DIRECT door gaan naar de straat
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar waarom knip je niet de kabels in de meterkast door en plaatst daar een paar splitters op de kabel die wel het tv-signaal gaat voeren?

Gebruik je gewoon alle bestaande bekabeling, en mocht je moeten herstellen , las je de coax in de meterkast gewoon weer aan elkaar
Dit mogen wij niet zelf doen aangezien wij huurders zijn en het niet behoort tot de standaard onderhoudstaken. Daarnaast is Ziggo waarschijnlijk eigenaar van de bekabeling.
Wolter32 schreef:Je moet het ook zien als een flat. Elke flat (of het nu om Ziggo of UPC gaat maakt niet uit) een eigen kast waar de apartementen worden verdeeld.
Dit betekend dus gewoon afzonderlijke aansluitinge en ieder kan kiezen of men, dan wel wat voor product met wil van de kabelaar. Dit betekend dat voor basis en aanvullende producten voor elke aansluitingen betaald moet worden.
Redeneering van TS klopt ook niet want als het was zoals hij zegt 1 huis/gebouw dan zou het wel heel makkelijk zijn voor heel veel Nederlanders
want Flats zijn immers ook 1 gebouw. Neh gaat dan helemaal niet goed komen met de kabelaars.
Uw interpretatie klopt niet. Ik zeg niet dat de gehele flat 1 abonnement zou moeten hebben, alleen ons huis, 125F. Dat zou neer moeten komen op 6 abonnementen voor de gehele flat, en niet 30!


@ De rest. Er is 1 meterkast. Hier vindt geen splitsing van kabels plaats. Wij zijn juridisch gezien 1 huishouden.

UPDATE: Na eindeloos te hebben gebeld heb ik vorige week woensdag eindelijk iemand aan de lijn gehad die er iets over kon zeggen. Ze betreurde het voorval en heeft donderdag een monteur laten komen om alle 5 de signalen te activeren. Dit is een tijdelijke oplossing en wij zullen waarschijnlijk binnenkort ook weer afgesloten worden omdat dit probleem nu tussen de betrokken partijen, Ziggo en Rentree Wonen, besproken wordt. Wij als huurders hebben weinig invloed op dit proces. Er zijn een aantal mogelijkheden:

1) Ziggo wordt geacht op bestaande infrastructuur te leveren aan het huis. Dan blijft het zoals het nu is.
2) De verantwoordelijkheid ligt bij Rentree Wonen, waardoor 4 van de 5 signalen op zwart gaan. Rentree Wonen kan vervolgens aanpassingen (laten) doen aan de bestaande infrastructuur. Wie de kosten hiervan op zich moet nemen is onbekend.
3) Hetzelfde als optie 2, maar in het geval dat wij als huurder voor de (hoge) kosten opdraaien kunnen we overstappen naar goedkopere alternatieven (digitenne). Aangezien 3 van de 5 bewoners vierdejaars studenten zijn of van plan zijn binnen een halfjaar te verhuizen, willen wij niet al te veel kosten maken.

Gesloten