LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
keesje39
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2018 12:16

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door keesje39 »

Ik ben een erge leek op dit gebied.
Ik luister radio via de kabel en ik heb geen tv maar wel glasvezel.
Hoe zit het dan? Heeft de glasvezel er iets mee te maken?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door sjohie »

keesje39 schreef:Ik ben een erge leek op dit gebied.
Ik luister radio via de kabel en ik heb geen tv maar wel glasvezel.
Hoe zit het dan? Heeft de glasvezel er iets mee te maken?
Zoals gezegd, Ziggo gaat stoppen met analoog uitzenden. Daar vallen 2 dingen onder, analoge TV en analoge radio. Als ze daar dus mee gaan stoppen, dan zal je geen radio via de kabel meer kunnen luisteren zoals nu.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar voor zover ik weet zit Ziggo niet op glasvezelaansluitingen en zal het voor jou dus geen impact hebben.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door witte angora »

Inmiddels weet ik wat meer. Ben afgelopen zaterdag even een KPN-winkel binnengestapt.

Je kunt heel simpel overstappen op de KPN. Wat je nodig hebt is een tv met een HDMI-aansluiting. De KPN levert een kastje dat je daar op aansluit. Met de AB van dat kastje kun je tv kijken, net als voorheen bij Ziggo analoog.

Geschikte tv's zijn Panasonic, Sony en Samsung.

Als je slim bent probeer je er eentje te kopen waar ook een USB-aansluiting op zit (naar je laptop) en twee aansluitingen voor tulp-stekkers (naar je versterker). En dan nog een aansluiting voor de scartkabel voor de dvd-speler.

Meer als dat is niet nodig. Ben je meteen van dat rare Ziggo af. KPN regelt de overstap en de beëindiging van Ziggo en stuurt ook een monteur op je af als je er niet uitkomt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door bprosman »

Alles wat je hier opnoemt zit ook op de Ziggo ontvangers hoor.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door renewouters »

witte angora schreef:Inmiddels weet ik wat meer. Ben afgelopen zaterdag even een KPN-winkel binnengestapt.

Je kunt heel simpel overstappen op de KPN. Wat je nodig hebt is een tv met een HDMI-aansluiting. De KPN levert een kastje dat je daar op aansluit. Met de AB van dat kastje kun je tv kijken, net als voorheen bij Ziggo analoog.

Geschikte tv's zijn Panasonic, Sony en Samsung.

Als je slim bent probeer je er eentje te kopen waar ook een USB-aansluiting op zit (naar je laptop) en twee aansluitingen voor tulp-stekkers (naar je versterker). En dan nog een aansluiting voor de scartkabel voor de dvd-speler.

Meer als dat is niet nodig. Ben je meteen van dat rare Ziggo af. KPN regelt de overstap en de beëindiging van Ziggo en stuurt ook een monteur op je af als je er niet uitkomt.
Wat is het verschil tussen een hdmi kastje gebruiken van KPN of een hdmi kastje gebruiken van Ziggo? Ziggo stuurt ook een monteur als je er niet uitkomt. En je hebt niets te maken met die rare KPN.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door witte angora »

Omdat ik over de Humax box van Ziggo niet echt te spreken ben. Sowieso wil ik van Ziggo af. In ieder geval is een chromecast kastje of zenders zoeken met een mobiel of tablet dus niet nodig, wat mij dus in een ander topic wel gezegd is.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:Omdat ik over de Humax box van Ziggo niet echt te spreken ben. Sowieso wil ik van Ziggo af. In ieder geval is een chromecast kastje of zenders zoeken met een mobiel of tablet dus niet nodig, wat mij dus in een ander topic wel gezegd is.
Omdat je wat anders wilde..
nu krijg je eigenlijk weer precies hetzelfde maar bij een andere provider en dan ook zonder het analoge..

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee, ik ben niet zo gelukkig dat Ziggo ineens de 18e gaat afschrijven. Daarom wil ik er weg. En Ziggo stopt dus met analoog, daar gaat dit topic dus over.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:Nee, ik ben niet zo gelukkig dat Ziggo ineens de 18e gaat afschrijven. Daarom wil ik er weg. En Ziggo stopt dus met analoog, daar gaat dit topic dus over.
Maar de chromecast was enkel de oplossing voor het kunnen kijken van tv op elke tv in het huis die je wil, zonder daarvoor extra tv-kastjes te hoeven kopen. Dat blijft hetzelfde, zowel voor KPN als voor Ziggo.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door kweenie »

witte angora schreef:Omdat ik over de Humax box van Ziggo niet echt te spreken ben. Sowieso wil ik van Ziggo af. In ieder geval is een chromecast kastje of zenders zoeken met een mobiel of tablet dus niet nodig, wat mij dus in een ander topic wel gezegd is.
En hoe komt het signaal van 'buiten' bij dat kastje? Die verbinding is namelijk nu juist waar vaak de problemen zitten...

Speedy123
Berichten: 1162
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door Speedy123 »

witte angora schreef:Omdat ik over de Humax box van Ziggo niet echt te spreken ben. Sowieso wil ik van Ziggo af. In ieder geval is een chromecast kastje of zenders zoeken met een mobiel of tablet dus niet nodig, wat mij dus in een ander topic wel gezegd is.
Ziggo heeft sinds de overname van UPC de Horizon box. Werkt perfect, kan je ook mee opnemen en opnames via de tv gids programmeren, zelfs hele series in een keer laten opnemen. Monteur is gratis als je al wat langer klant bent. Net zoals de gecertificeerde kabeltjes etcetera. De Horizon box heeft ook radio. Koppel je de Horizon box ook aan je versterker dan heb je prima radio in uitstekende Hifi kwaliteit.

Heb je meerdere televisies, dan kan je voor 5 euro een extra Horizon box krijgen.

Chromekast werkt niet zo lekker, ik heb er genoeg ervaring mee. De doorvoer is het probleem. Sinds ik mijn nieuwe smart TV met een internet kabeltje hebt aangesloten aan het Internet is de kwaliteit van Netflix beduidend beter. Overigens kan je Netflix ook via de Horizon box kijken, dan gaat het ook over de kabel in plaats van via Wifi.

Kortom, heb je Ziggo dan heb je geluk want beter dan de Horizon box ga je niet krijgen. Zeker niet bij KPN met hun Moterola kastjes, Brrr, krijg rillingen als ik terug denk aan die ellende. Twee TV's in huis aanstaan, ben je al je Internet doorvoer kwijt. Kon zelfs niet meer bellenzonder de TV uit te zetten.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier krijg ik dus geen Horizon box, maar een Humax...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:Hier krijg ik dus geen Horizon box, maar een Humax...
Het hangt volgens mij van het abonnementstype af, en de naamgeving is wat omfloerst. De "Ziggo Mediabox" is er in 2 smaken, een standaard bij het "Start" abonnement, waar je niet mee kan opnemen, en de Ziggo Mediabox XL vanaf Complete, waar je oa wel mee kan opnemen.

Overigens ken ik Humax als een van de betere decoder merken die je kan gebruiken bij Ziggo, het is best een grote speler op dat gebied. Heb er jaren eentje met plezier gebruikt, voordat we overstapten naar een losse CI+ module.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door renewouters »

Speedy123 schreef: Chromekast werkt niet zo lekker, ik heb er genoeg ervaring mee. De doorvoer is het probleem.
Met een goede WIFI verbinding werkt chromecast prima.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door sjohie »

renewouters schreef:
Speedy123 schreef: Chromekast werkt niet zo lekker, ik heb er genoeg ervaring mee. De doorvoer is het probleem.
Met een goede WIFI verbinding werkt chromecast prima.
Da's dus niet op de WiFi verbinding zoals een Ziggo modem, of een Experia Box van KPN, die in de lucht gooit, die zijn stuk voor stuk zo onstabiel als een TBSser.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door Moneyman »

renewouters schreef:
Speedy123 schreef: Chromekast werkt niet zo lekker, ik heb er genoeg ervaring mee. De doorvoer is het probleem.
Met een goede WIFI verbinding werkt chromecast prima.
Da's ook mijn ervaring (op een eigen Netgear router).

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door renewouters »

sjohie schreef:
renewouters schreef:
Speedy123 schreef: Chromekast werkt niet zo lekker, ik heb er genoeg ervaring mee. De doorvoer is het probleem.
Met een goede WIFI verbinding werkt chromecast prima.
Da's dus niet op de WiFi verbinding zoals een Ziggo modem, of een Experia Box van KPN, die in de lucht gooit, die zijn stuk voor stuk zo onstabiel als een TBSser.
Klopt. Ik heb mijn Ziggo modem gewoon als router ingesteld en centraal in huis een Ubiquiti WIFI-AP (ca. 80 euro) opgehangen. Nu kan ik 4K content draadloos streamen naar mijn Chromecast (plus dat alle andere gebruikers ook nog een goede WIFI verbinding hebben).

Ik kijk nu TV via de Ziggo app en Chromecast. Een traditionele afstandsbediening voelt dan opeens heel erg ouderwets. Je hoeft niet meer zinloos te zappen, je kijkt eerst in de app wat voor programma het is en kan dat direct gaan casten (of niet, als het niks is).

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door angel1978 »

sjohie schreef:
renewouters schreef:
Speedy123 schreef: Chromekast werkt niet zo lekker, ik heb er genoeg ervaring mee. De doorvoer is het probleem.
Met een goede WIFI verbinding werkt chromecast prima.
Da's dus niet op de WiFi verbinding zoals een Ziggo modem, of een Experia Box van KPN, die in de lucht gooit, die zijn stuk voor stuk zo onstabiel als een TBSser.
Met de nieuwe modems/routers (connect-box) van Ziggo werkt het overigens prima. Zeker als je de chromecast op de 5 Ghz kan zetten.

Gesloten