LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
keesje39
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2018 12:16

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door keesje39 »

Ik ben een erge leek op dit gebied.
Ik luister radio via de kabel en ik heb geen tv maar wel glasvezel.
Hoe zit het dan? Heeft de glasvezel er iets mee te maken?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door sjohie »

keesje39 schreef:Ik ben een erge leek op dit gebied.
Ik luister radio via de kabel en ik heb geen tv maar wel glasvezel.
Hoe zit het dan? Heeft de glasvezel er iets mee te maken?
Zoals gezegd, Ziggo gaat stoppen met analoog uitzenden. Daar vallen 2 dingen onder, analoge TV en analoge radio. Als ze daar dus mee gaan stoppen, dan zal je geen radio via de kabel meer kunnen luisteren zoals nu.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar voor zover ik weet zit Ziggo niet op glasvezelaansluitingen en zal het voor jou dus geen impact hebben.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door witte angora »

Inmiddels weet ik wat meer. Ben afgelopen zaterdag even een KPN-winkel binnengestapt.

Je kunt heel simpel overstappen op de KPN. Wat je nodig hebt is een tv met een HDMI-aansluiting. De KPN levert een kastje dat je daar op aansluit. Met de AB van dat kastje kun je tv kijken, net als voorheen bij Ziggo analoog.

Geschikte tv's zijn Panasonic, Sony en Samsung.