LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is er nog betrouwbaar Thuiswerk te Vinden

Discussieer hier over thuiswerkcentrales en bedrijven die thuiswerk aanbieden.
lint
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2007 13:28

Is er nog betrouwbaar Thuiswerk te Vinden

Ongelezen bericht door lint »

Ik geef zelf maar het antwoord

Nee,

Er is op Internet of via de krant geen betrouwbaar thuiswerk te vinden.
Dit wil niet zeggen dat er geen thuiswerk bestaat, maar niet via Internet.

Bedrijven die thuiswerk hebben zijn schaars en hebben genoeg aanbod aan werknemers. Ze zullen altijd eerst in hun eigen personeels bestand kijken of vragen aan degene die al voor ze werkt of ze nog iemand kennen die wil werken dit is voor hun immers ook betrouwbaarder.

Wil je dus thuiswerk vraag familie, vrienden, kennissen, collega's, ect die al thuiswerk doen.


Dus stop maar met zoeken op Internet of krant

tis wat
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:00

Re: Is er nog betrouwbaar Thuiswerk te Vinden

Ongelezen bericht door tis wat »

NEE DUS

twn
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2008 08:42

Re: Is er nog betrouwbaar Thuiswerk te Vinden

Ongelezen bericht door twn »

Ik was zelf tijden lang op zoek naar een eerlijke en betrouwbare (bij) baan, en ben nu al maanden bezig met m`n nieuwe baantje. We helpen nu zelfs mensen om ook eindelijk wat leuks en vooral eerlijks te kunnen doen.

Ik ga hier geen reclame maken voor me zelf, maar mocht er iemand echt interesse hebben, dan mag je me mailen. Ik wil je gerust meer vertellen.

Wij zijn niet te bereiken onder dure 0900 nummers, maar op een normaal telefoon nummer (elke dag van de week) en bij ons betaal je niet maandelijks een bak geld om "lid" te zijn....

Ik probeer telkens weer, op elk forum waar thuiswerk word afgekraakt weer het één en ander duidelijk te maken, vooral om mensen te laten ervaren dat het wel anders kan...

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Is er nog betrouwbaar Thuiswerk te Vinden

Ongelezen bericht door Pruim »

Geachte Twn,

Ik heb je website even bekeken, en ik heb een vraag.
Waarom is er op de site geen inschrijfnummer te vinden van de KvK.

Ik heb even op de KvK site gezocht onder 'thuiswerknederland' en 'thuiswerk nederland' maar dit geeft geen resultaten. Wel kom ik dan terecht bij thuiswerkcentrale nederland. Is dit soms een en hetzelfde bedrijf?

twn
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2008 08:42

Re: Is er nog betrouwbaar Thuiswerk te Vinden

Ongelezen bericht door twn »

Beste,

Uw vind geen kvk nummer op onze site, omdat we niet ingeschreven zijn. Mijn naam is Bryan Wolters, en ben gewoon een particulier, en ik heb helemaal niets te maken met de thuiswerk centrale en wil hier ook niets mee te maken hebben.

Wat wij doen staat helemaal los van welke organisatie dan ook wat betreft thuiswerk aanbieders. Wij zijn aangesloten bij het meldpunt thuiswerk http://www.meldpuntthuiswerk.nl/ en vinden het net als zij erg belangrijk dat iedereen gewoon een eerlijke kans krijgt. Het liefst bij ons natuurlijk ,maar als dat er niet inzit, dan bij andere geregistreerden van meldpunt thuiswerk, dit omdat de werkzoekende dan gewoon een eerlijk persoon of een eerlijke organisatie te pakken heeft waarbij hij/zij geen dure 0900 nummers hoeft te bellen, of een mega instap bedrag hoeft te betalen etc.

Want zoals u dan ook op onze site wel heeft gezien, zijn wij op allerlei (ook gratis) manieren te bereiken, en zo hoort het volgens ons te zijn.



Hopelijk bent u zo voldoende geinformeerd, zoniet, dan zie ik uw reactie hier verschijnen :)

Mvg,
Bryan Wolters.


P.s.: een kleine toevoeging van mijn kant: Op de site van Meldpunt Thuiswerk staat het volgende:

Bedrijven die op de witte lijst staan en een keurmerk ok dragen mogen onder geen geding
gatarifeerde wachttijden hanteren en/of maandelijkse abonnementskosten in rekening brengen.
Doelstelling is gepolariseerd bezig zijn om mensen aan thuiswerk te helpen. Mocht Meldpunt Thuiswerk
toch constateren dat 1 van de bedrijven op de witte lijst hiervan afwijkt, kan het worden geroyeerd
van de witte lijst.


Hou dat meldpunt thuiswerk logo goed in de gaten. Mocht u van mening zijn dat iemand of een bepaalde organistatie het logo niet verdient, mail dan met het meldpunt thuiswerk

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Is er nog betrouwbaar Thuiswerk te Vinden

Ongelezen bericht door Pruim »

Toch een paar vragen. U verricht werkzaamheden als intermediair, dat is toch een vorm van werk? Dan lijkt het mij dat er een bedrijsvorm is. Bedrijven zijn verplicht om zich in te schrijven bij de KvK.
Als U dit belangeloos doet als particulier, waarom moeten bedrijven die vacatures plaatsen dan betalen. U beweert op de website dat dit administratieve kosten zijn. Ik zie dat dan toch als inkomsten. Inkomsten dienen opgegeven te worden bij de belastingdienst. In hoeverre gebeurt dat.
Als particulier simpelweg om geld vragen, is volgens mij bedelen.

Dan nog iets anders dat ik op de website tegenkwam:
U krijgt na het plaatsten van uw CV een mail van ons met hierin de boodschap dat de CV online staat, echter, U kunt deze zelf niet meer inzien, omdat wij U niet de toegang kunnen verlenen tot enkel uw eigen CV . Om de privacy van andere werkzoekenden te waarborgen hebben wij de complete CV database enkel beschikbaar gemaakt voor geregistreerde aanbieders van thuiswerk. Wil u toch weten hoe uw cv online staat, dan kunt u uw persoonlijke CV opvragen per mail.
Ik meld me aan bij meldpunt thuiswerk, betaal 5 euro om me bij jullie te registreren, en ik heb vervolgens een hoop persoonlijke gegevens waar ik van alles mee kan doen? (verkopen bv.)
Hoe zit het met de controle, aangezien de persoon die er een cv heeft staan dit ook niet kan controleren?

twn
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2008 08:42

Re: Is er nog betrouwbaar Thuiswerk te Vinden

Ongelezen bericht door twn »

U heeft gelijk wat betreft de vergoeding die we vragen. Dit is niet meer correct, en ben blij dat u me daar op wijst, we hadden een openings actie bedacht, en er stond een banner op onze begin pagina met de melding dat het tot en met april gratis zou zijn om te adverteren. Die banner is er binnen een dag vanaf gehaald omdat ik vind dat iedereen gratis vacatures moet kunnen plaatsen, MITS ze geregistreerd staan bij het meldpunt.

De vergoeding die we vragen zijn al vanaf dag 1 niet meer van toepassing, en dit zal vanavond nog van de site gehaald worden.

Wat betreft de controle qua inzage van cv's kan ik kort zijn. VOORDAT men een cv plaatst is men er van op de hoogte hoe we werken, en dat elke geregistreerde inzage krijgt. Als men dit niet wenst, hoeft hij / zij niet een CV te plaatsen, dit is zijn / haar eigen keus.
Laatst gewijzigd door twn op 05 mar 2008 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.

twn
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2008 08:42

Re: Is er nog betrouwbaar Thuiswerk te Vinden

Ongelezen bericht door twn »

Beste Pruim,

De FAQ is reeds aangepast, heb dit direct gedaan om misverstanden te voorkomen. Bedankt voor het aanmerken!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Is er nog betrouwbaar Thuiswerk te Vinden

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Vind u het gek dat.............

Ik daar toch ook weer dat rare gevoel bij heb???
Thuiswerk op internet en dan ineens hier een filantroop?

Grootvader

twn
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2008 08:42

Re: Is er nog betrouwbaar Thuiswerk te Vinden

Ongelezen bericht door twn »

Deze "filantroop" zoals u het zelf noemt, heeft goede bedoelingen, want is zelf al te vaak op de koffie gekomen bij "aanbieders" van "thuiswerk". Het enige dat ik te zien/horen kreeg waren mooie praatjes en dure nummers.

Ik vond dat dat anders zou moeten kunnen, en zodoende begon ik de site. Geloof me grootvader, er zijn nog mensen die een ander ook wat gunnen, en tuurlijk, als ik mensen kan helpen met het thuiswerk dat ik actief aanbied, dan doen we dat, maar wederom doen we dat onder normale omstandig heden, het liefst via direct contact, en anders via m`n mobiele nummer, geen dure 0900 nummers of wat dan ook.

Nergens zult u wat vinden op de site waar we geld voor vragen, en ook zij die bellen leggen we netjes uit hoe de vork in de steel zit, en wat de vacature(s) inhoud (inhouden).

Hopelijk heb ik het gevoel dat u had iets kunnen aanpassen, want echt, onze bedoelingen zijn goed (waarom zou ik anders met naam en toenaam online staan ?)

RB de Haan
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2008 17:24

Re: Is er nog betrouwbaar Thuiswerk te Vinden

Ongelezen bericht door RB de Haan »

Ik vind u allen een stelletje zandzakken. het enige dat jullie kunnen doen is zeuren, zeuren en nog een zeuren. Noem eens op: wat is de exacte definitie van het woord oplichting of oplichterij?

Zoals ik uit jullie woorden zou moeten geloven is er geen enkel bedrijf dat betrouwbaar thuiswerk verzorgt.

Mensen, ga wat leren, volg een rechtenstudie en zoek een goede baan.
Met thuiszitten en fora bezoeken verdien je nooit geld...

Was getekend,
De Haan
-Fulltime Schade expert

wurmpieo
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2008 22:27

Re: Is er nog betrouwbaar Thuiswerk te Vinden

Ongelezen bericht door wurmpieo »

Na het lezen van het artikel over de oplichtingpraktijken van thuiswerkcentrale Aurora, gingen bij mij direct de haren overeind... Ik heb ook (in alle goedgelovigheid) Aurora gebeld en heel, heel veel geduld nodig gehad. Op een gegeven moment werd er zelfs gevraagd hoeveel vierkante meter ruimte ik in huis beschikbaar had om het thuiswerk op te slaan... Gelukkig ben ik zo verstandig geweest om er verder niet mee in zee te gaan. Achteraf maar gelukkig ook, ze belazeren de boel zeer professioneel.

Maar niet alles met betrekking tot thuiswerkcentrales is kommer en kwel. Ondanks enige angst en terughoudendheid ben ik verder gaan zoeken op internet. En daar kwam ik www.produktiewerk.nl tegen. Ik wist echt niet wat me overkwam! Geen wachttijden en een zeer vriendelijke man aan de telefoon die gelijk in het computersysteem gaat kijken of er thuiswerk is bij je in de buurt! Je zou er bijna van naast je stoel vallen, maar het is echt waar! Ik had de hoop opgegeven, maar er bestaan toch nog eerlijke mensen in de wereld!

Ik heb dankzij deze thuiswerkcentrale een hele leuke baan in Wageningen gekregen en ook nog een baan waarbij je als Mystery Guest aan de slag kon. Dit doe ik nu bijna 1,5 jaar en ik ben zeer, maar dan ook zeer tevreden! Wat deze thuiswerkcentrale je vertelt, is ook echt waar! Inmiddels hebben zij dan ook een keurmerk ontvangen, dus wat ze doen, doen ze goed!

Ik ben ze in ieder geval ontzettend dankbaar! Het zoeken op internet is voorbij, de hoge telefoonkosten van het zoeken naar een goede thuiswerkcentrale heb ik niet meer, maar wel thuiswerk waarbij ik mijn eigen indeling kan maken. Ideaal! Op deze manier kan ik iets extra’s bijverdienen en toch zorgen voor mijn zoontje van bijna drie jaar oud. Heerlijk!

Dus, iedereen die het niet meer ziet zitten met thuiswerkcentrales, vergeet Aurora!
Er is nog hoop! www.produktiewerk.nl is een echte aanrader!

Marlies uit Rhenen

PS: Na een poosje zoeken op internet, blijkt er een website te bestaan waar malafide thuiswerkcentrales genoemd worden. (www.meldpuntthuiswerk.nl) Deze bedrijven hoef je dus in ieder geval niet meer te benaderen. Dat scheelt al weer een hoop ergernis en dus ook een hoop kosten…

Evelienvandenschaik

Re: Is er nog betrouwbaar Thuiswerk te Vinden

Ongelezen bericht door Evelienvandenschaik »

Rb de Haan je hebt helemaal gelijk dat ze altijd en iedreen lopen af te zeuren en niets en neimand is goed en is malafide maar weet je wat malafide is iedereen en alles vals beschuldigen bah echt zielig ik heb 4 maandne nu werk en krijg altijd netjes me centjes en heb ik dringende vragen kan ik ze altijd mailen en somes bellen ze me zelfs terug maar dat hoor je niet ga achter die abbonementsgelden aan waar mensen helemaal gestred van raken en waar de forums van vol staan inplaats van zeuren en zeuren over alles en iedereen... :x ik kom jullie met meubels elekronika autos overal tegen en niemand deugd dit valt wel op hoor mensen tuurlijk moet je erg op je hoede zijn zekers maar ik en sommige anderen hier hebben het gevonden en u vind het ook succes

JopieS
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 feb 2008 23:21

Re: Is er nog betrouwbaar Thuiswerk te Vinden

Ongelezen bericht door JopieS »

Ik ben het niet helemaal met je eens, als je zegt dat er geen betrouwbare bemiddelaar bestaat dan geef ik je helemaal gelijk.
Maar er is wel goede informatie verkrijgbaar, eigenlijk is het heel makkelijk, zodra je een 0900-nummer moet bellen of er sprake is van een SMSdienst of abonnementsgeld, direct afhaken.
Je ziet ook vaak die pagina's die leven van advertenties, direct weggaan en nergens op klikken zodat ze niets aan je verdienen, dan stoppen ze vanzelf.

Jopie

Zaphira
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 aug 2008 12:30

Re: Is er nog betrouwbaar Thuiswerk te Vinden

Ongelezen bericht door Zaphira »

Jopie,

Dank voor advies, spaart veel geld uit


Zaphi

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: Is er nog betrouwbaar Thuiswerk te Vinden

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Ik heb een blauwe maandag voor Annie Connect gewerkt. Een callcentre in Veenendaal waarbij je ook thuis kunt werken. En ook TNS Nipo, daar kun je ook thuis voor gaan werken. Bij die bedrijven had ik wel een goed gevoel, ik heb alleen gewoon geen zin meer om mensen te gaan bellen om ze dingen te vragen terwijl die mensen daar helemaal niet op zitten te wachten. Maar als je het niet erg vindt om te bellen, lijken die twee bedrijven me goede opties.

Gesloten