LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen thuiswerk

Discussieer hier over thuiswerkcentrales en bedrijven die thuiswerk aanbieden.
ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door ruud_a »

Guardian72 schreef:
chrissie10 schreef:Goedemiddag allemaal.

Een tijdje terug heb ik rond gekeken op de site van Stichting Foundation Docdata Payments...oftewel de thuiswerkbank.
E
Volgens mij is de thuiswerkbank en docdata niet hetzelfde.
Docdata is een payment provider, die kennelijk de betalingen regelt (of de incasso`s) voor bedrijven zoals thuiswerkbank.

Is wel vreemd dat ze kennelijk geen controle uitvoeren, zoals machtigingen controleren - maar domweg incasseren - het risico nemend dat ze hun vergunning kwijtraken door incassofraude.
het lijkt me dat als docpayment geld van een rekening afschrijft, zij degene moeten zijn die over een machtiging beschikken.
een bedrijf, dat een machtiging voor incasso zou hebben, kan deze machtiging niet zo maar overdragen aan derden.
waarschijnlijk zullen docpayments en die bedrijven waarvoor het incasseert, de zelfde eigenaar hebben.
ik heb dat een keer meegemaakt met een bedrijf dat overgenomen werd door een ander bedrijf.
die wilden van de zelfde machtiging gebruik blijven maken (als ik daar tegen geen bezwaar zou maken).
omdat ik bezwaar had tegen die negatieve optie, heb ik bij de bank nagevraagd hoe dat zat.
daar werd me uitgelegd, dat dit helemaal niet kan.
een andere bedrijfsnaam en een ander bankrekeningnummer.
ik heb toen het geld teruggeboekt en ze hebben me nog jarenlang acceptgiro's moeten sturen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door newmikey »

Snap het probleem niet: je schrijft je in op een vacaturesite, gaat akkoord met een maandelijkse betaling en gaat dat de betalingsverwerker verwijten dat ie het geld afboekt? Rare mensen hier. Ga nou gewoon eens kijken waar je je aangemeld hebt, thuiswerkbank.nl

Daar staat duidelijk vermeld: "Waarom moet ik betalen om contactgegevens in te zien?
Thuiswerkbank is een commercieel bedrijf, maar verdient niets aan de bemiddeling. U hoeft dus nooit een deel van uw loon af te staan aan Thuiswerkbank. U betaalt alleen een vast laag abonnementsbedrag om onze kosten te dekken. Als u leuk thuiswerk heeft gevonden of u bent niet langer op zoek, dan zegt u het abonnement gewoon op. We hanteren geen moeilijke opzegprocedures of opzegtermijnen. De kosten van een abonnement zijn 9,90 per maand of 24,90 per kwartaal.
"

En als je wil opzeggen, doe dat dan in plaats van hier een idioot onsamenhangend verhaal te plaatsen. Je gaat toch ook een bank niet verwijten dat deze het geld afschrijft terwijl je er zelf akkoord mee bent gegaan dus wat heeft Docdata hier dan in godesnaam mee te maken? Is gewoon een betalingsverwerker.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door ruud_a »

newmikey schreef:Snap het probleem niet: je schrijft je in op een vacaturesite, gaat akkoord met een maandelijkse betaling en gaat dat de betalingsverwerker verwijten dat ie het geld afboekt? Rare mensen hier. Ga nou gewoon eens kijken waar je je aangemeld hebt, thuiswerkbank.nl

Daar staat duidelijk vermeld: "Waarom moet ik betalen om contactgegevens in te zien?
Thuiswerkbank is een commercieel bedrijf, maar verdient niets aan de bemiddeling. U hoeft dus nooit een deel van uw loon af te staan aan Thuiswerkbank. U betaalt alleen een vast laag abonnementsbedrag om onze kosten te dekken. Als u leuk thuiswerk heeft gevonden of u bent niet langer op zoek, dan zegt u het abonnement gewoon op. We hanteren geen moeilijke opzegprocedures of opzegtermijnen. De kosten van een abonnement zijn 9,90 per maand of 24,90 per kwartaal.
"

En als je wil opzeggen, doe dat dan in plaats van hier een idioot onsamenhangend verhaal te plaatsen. Je gaat toch ook een bank niet verwijten dat deze het geld afschrijft terwijl je er zelf akkoord mee bent gegaan dus wat heeft Docdata hier dan in godesnaam mee te maken? Is gewoon een betalingsverwerker.
docdata MAG dat geld naar mijn mening helemaal niet afschrijven.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door newmikey »

ruud_a schreef: docdata MAG dat geld naar mijn mening helemaal niet afschrijven.
Natuurlijk wel. Als de klant een overeenkomst is aangegaan met een leverancier van diensten, mag die leverancier gebruik maken van commerciele aanbieders om de betaling te innen. Gebeurt bij letterlijk elke pinbetaling dus waaruit maak jij op dat dat niet zou mogen?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door ruud_a »

newmikey schreef:
ruud_a schreef: docdata MAG dat geld naar mijn mening helemaal niet afschrijven.
Natuurlijk wel. Als de klant een overeenkomst is aangegaan met een leverancier van diensten, mag die leverancier gebruik maken van commerciele aanbieders om de betaling te innen. Gebeurt bij letterlijk elke pinbetaling dus waaruit maak jij op dat dat niet zou mogen?
dat mogen zij niet, omdat zij geen machtiging hebben gekregen om dat geld af te schrijven.
zij mogen acceptgiro's en rekeningen sturen.
een machtiging geldt echter voor het bedrijf waaraan die is afgegeven.
ik heb het contract met de bank er niet bijgezocht , maar in dat contract staat ongetwijfeld vermeld dat u het pinbedrijf - hoe dat tegenwoordig ook mag heten - machtigt dat geld af te schrijven.
maar zie ook het voorbeeld dat ik heb gegeven.
maar misschien moet TS ook eens kijken wat er in zijn contract staat over de betaling van abonnementsgeld.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door newmikey »

ruud_a schreef: dat mogen zij niet, omdat zij geen machtiging hebben gekregen om dat geld af te schrijven.
zij mogen acceptgiro's en rekeningen sturen.
Welk deel van het woord "payment provider" begrijpt u nu precies niet? De verkoper ontvangt een machtiging van de klant en laat deze door DocData uitvoeren. Gebeurt miljoenen malen per dag, elke dag, ook met uw maandelijkse afschrijvingen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door ruud_a »

newmikey schreef:
ruud_a schreef: dat mogen zij niet, omdat zij geen machtiging hebben gekregen om dat geld af te schrijven.
zij mogen acceptgiro's en rekeningen sturen.
Welk deel van het woord "payment provider" begrijpt u nu precies niet? De verkoper ontvangt een machtiging van de klant en laat deze door DocData uitvoeren. Gebeurt miljoenen malen per dag, elke dag, ook met uw maandelijkse afschrijvingen.
dat kan alleen als de machtiging op naam van docdata staat.
een machtiging is geen artikel, dat gekocht, verkocht, weggegeven of gekregen kan worden.
payment provider zijn overigens twee woorden.

Payment service provider
Een payment service provider (PSP) voorziet webwinkeliers van betaalmogelijkheden, zoals iDEAL, bankoverschrijving, creditcardbetaling en betaling per mobiele telefoon. Ook steeds meer worden hiernaast extra diensten geboden, zoals geïntegreerde facturatie, affiliatemarketing en incassering van achterstallige betalingen middels een deurwaarder. G

ik zie hier geen incasso bij staan.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door olaf79 »

johnny23 schreef:hallo
hoe kan me thuiswerk afzeggen dat oplichterij allemaal
ik ben bij DOCDATA PAYMENTS
AURORA
hun ingeschreven opdat ik geen werk meer had maar ze houden elke week geldt van me rekening af
heb nog wat gehorrdt dau ik wil het afzeggen maar hoe .
wie kan me daarbij helpen.

alvast bedankt
gr john
Erg duidelijk verhaal...Cursus nederlands nu je werkloos bent?

koert.koers
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2014 13:59

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door koert.koers »

Op 10 november 2014 is door de Stichting Docdata ten onrechte een bedrag van € 4,99 via een incasso van mijn bankrekening afgeschreven. Ik heb inmiddels de bank opdracht gegeven om dit bedrag z.s.m. te storneren. Bovendien heb ik de bankrekening van de mij onbekende Stichting Docdata geblokkeerd bij mijn bank.
M.v.g.
Koert Koers

Miss 11
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2014 00:37

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door Miss 11 »

DOCDATA PAYMENTS!!!!

Ook ik bemerk net dat DOCDATA PAYMENTS mij al maanden oplichten!!!!!
Heb mijn bank ook gecontacteerd en ga aangifte doen!
Ik doe geen thuis werk en sta niet ingeschreven als huur zoekende in Utrecht!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Miss 11 schreef:DOCDATA PAYMENTS!!!!

Ook ik bemerk net dat DOCDATA PAYMENTS mij al maanden oplichten!!!!!
Heb mijn bank ook gecontacteerd en ga aangifte doen!
Ik doe geen thuis werk en sta niet ingeschreven als huur zoekende in Utrecht!!
Docdata is een payment provider voor meerdere dingen.
Staat er een omschrijving bij?
Als je echt niet weet waar het van is, of 100% zeker weet dat dit onrechtmatig is dan kan je aangfite doen.
Anders neem eerst eens contact op met die club - en vraag namens wie ze incasseren, waarom ze incasseren etc. Kan of wil men dan geen antwoord geven, dan is het simpel, dan ga je naar de bank en laat alles wat kan storneren (kan tot 13 maanden terug meen ik) en dan doe je aangifte als je meer kwijt bent.

Sgangria
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2013 21:27

Re: opzeggen thuiswerk

Ongelezen bericht door Sgangria »

ik zit t zelfde ,dit is oplichterij ook bij radar te lezen .ik heb er ook niet omgevraagd

Gesloten