LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tekstbureau SEW

Discussieer hier over thuiswerkcentrales en bedrijven die thuiswerk aanbieden.
Domi3108
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2015 13:04

Tekstbureau SEW

Ongelezen bericht door Domi3108 »

Afgelopen maand ben ik begonnen met thuiswerken voor het Teksbureau SEW in Heerhugowaard, maar al snel begon het duister te worden. Ik kreeg eerst een opdracht om proefteksten te maken om te kijken of ik over de juiste kwaliteiten beschikte, en al snel kreeg ik te horen dat mijn kwaliteit van de teksten voldoende was. Ik kreeg later een e-mail met uitleg over hoeveel geld ik zou krijgen en er werd beweerd dat dat per tekst ging. Het klonk eigenlijk te mooi om waar te zijn, want ik zou per tekst tussen de 10 en 16 euro krijgen. Ik ging toch verder met teksten schrijven om te kijken of ik daadwerkelijk zoveel geld zou verdienen als dat ze beweerden.. ze bleken mijn IBAN nog niet eens te hebben dus die moest ik nog even snel mailen. Hun administratie is een zooitje en bij de eerste storting kreeg ik maar 35 euro, terwijl ik al meer dan 20 teksten had gedaan. Er klopte dus helemaal niets van. Ik had besloten om op internet te kijken voor recensies over het bedrijf, maar er was helemaal niets te vinden! Geen enkele recensie en alle vacatures van Tekstbureau SEW waren van internet afgehaald. Het begon steeds duisterder te worden. Ik ging internet uitspitten en ik kwam erachter dat het bedrijf waar ze gevestigd zijn een huisadres is. [adres verwijderd]. Dit klopte in eerste instantie dus niet. Volgens internet zit het tekstbureau ook in Alkmaar, Hoorn en Amsterdam, maar als je naar een adres gaat zoeken, kom je weer uit op het adres in Heerhugowaard. Ik ging weer verder kijken en tot mijn verbazing hebben er in 2 jaar tijd 6 bedrijven ingeschreven gestaan op hetzelfde adres.. mocht iemand een vacature tegenkomen van Tekstbureau SEW niet doen! Je verdient veel minder dan dat ze beweren en je moet nog net niet dreigen om je geld te krijgen. [ongefundeerde bewering verwijderd] Ze beweerden ook dat ze een belastingformulier in moesten vullen omdat er een deel van je verdiende geld naar de belastingdienst zou gaan maar dat is ook onzin want ze hebben me nooit gevraagd om een ID-kaart of andere gegevens. Wees dus verstandig en ga niet door zee met dit bureau. Zij verdienen dik geld aan jouw teksten!
Laatst gewijzigd door Radar op 19 mei 2015 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd, persoonsgegevens verwijderd

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tekstbureau SEW

Ongelezen bericht door crazyme »

Je wordt niet betaald per alinea ?

Domi3108
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2015 13:04

Re: Tekstbureau SEW

Ongelezen bericht door Domi3108 »

Nee niet per alinea, ze beweerden in eerste instantie per tekst, maar je hebt meerdere teksten per onderwerp die je moet schrijven. En uiteindelijk komt het er dus op neer dat je per onderwerp uitbetaald krijgt en niet per tekst.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tekstbureau SEW

Ongelezen bericht door Moneyman »

Alles draait om de definitie van "tekst". Als je dat vooraf niet duidelijk afspreekt, krijg je inderdaad verrassingen.

De andere zaken die je erbij haalt, qua adressen en inschrijvingen en dergelijke, zijn niets bijzonders en bovendien totaal niet relevant.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Tekstbureau SEW

Ongelezen bericht door prem »

Domi3108 schreef:Afgelopen maand ben ik begonnen met thuiswerken voor het Teksbureau SEW in Heerhugowaard, maar al snel begon het duister te worden. Ik kreeg eerst een opdracht om proefteksten te maken om te kijken of ik over de juiste kwaliteiten beschikte, en al snel kreeg ik te horen dat mijn kwaliteit van de teksten voldoende was. Ik kreeg later een e-mail met uitleg over hoeveel geld ik zou krijgen en er werd beweerd dat dat per tekst ging. Het klonk eigenlijk te mooi om waar te zijn, want ik zou per tekst tussen de 10 en 16 euro krijgen. Ik ging toch verder met teksten schrijven om te kijken of ik daadwerkelijk zoveel geld zou verdienen als dat ze beweerden.. ze bleken mijn IBAN nog niet eens te hebben dus die moest ik nog even snel mailen. Hun administratie is een zooitje en bij de eerste storting kreeg ik maar 35 euro, terwijl ik al meer dan 20 teksten had gedaan. Er klopte dus helemaal niets van. Ik had besloten om op internet te kijken voor recensies over het bedrijf, maar er was helemaal niets te vinden! Geen enkele recensie en alle vacatures van Tekstbureau SEW waren van internet afgehaald. Het begon steeds duisterder te worden. Ik ging internet uitspitten en ik kwam erachter dat het bedrijf waar ze gevestigd zijn een huisadres is. [adres verwijderd]. Dit klopte in eerste instantie dus niet. Volgens internet zit het tekstbureau ook in Alkmaar, Hoorn en Amsterdam, maar als je naar een adres gaat zoeken, kom je weer uit op het adres in Heerhugowaard. Ik ging weer verder kijken en tot mijn verbazing hebben er in 2 jaar tijd 6 bedrijven ingeschreven gestaan op hetzelfde adres.. mocht iemand een vacature tegenkomen van Tekstbureau SEW niet doen! Je verdient veel minder dan dat ze beweren en je moet nog net niet dreigen om je geld te krijgen. [ongefundeerde bewering verwijderd] Ze beweerden ook dat ze een belastingformulier in moesten vullen omdat er een deel van je verdiende geld naar de belastingdienst zou gaan maar dat is ook onzin want ze hebben me nooit gevraagd om een ID-kaart of andere gegevens. Wees dus verstandig en ga niet door zee met dit bureau. Zij verdienen dik geld aan jouw teksten!
Ik zie nergens dat ze beweren in Alkmaar Hoorn en Amsterdam zitten, dat ze op sites met die namen adverteren is wat anders.
Steeds kom je op het adres in Heerhugowaard, dat is een huisadres,nou en? Ze hebben toch geen winkeltje nodig?
Welke betalingstermijn had je afgesproken, is het free-lance, loondienst?
Welke hoeveelheid tekst voor welk bedrag?

Domi3108
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2015 13:04

Re: Tekstbureau SEW

Ongelezen bericht door Domi3108 »

Ze zaten zogenaamd op verschillende vestigingen, dat is mij verteld. Maar dat bleek helemaal niet waar te zijn. En wat ik wel belangrijk vind is dat er in 2 jaar tijd meerdere bedrijven op datzelfde adres stonden ingeschreven waarom in godsnaam zo veel in zo'n korte tijd. Er klopt dus gewoon helemaal niets van. En een KvK nummer stelt tegenwoordig niet veel voor iedereen kan dat aanvragen. Hun website was een aardig tijdje onder constructie en er waren nergens recensies te vinden en normaal gesproken kan je van elk bedrijf recensies vinden.. Ik had gekozen om in loondienst te werken, en in principe werd je per woord uitbetaald. Verschilde per tekst hoeveel je per woord verdiende, maar in het begin beweerden ze dat het per tekst ging. Heel onduidelijk dus en persoonlijk gewoon shady business!

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Tekstbureau SEW

Ongelezen bericht door prem »

Nee hoor dat is een indruk van je dat is wat anders.

Domi3108
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2015 13:04

Re: Tekstbureau SEW

Ongelezen bericht door Domi3108 »

Heb jij er zulke goede ervaringen mee dan? Het komt op mij over alsof jij een van de medewerkers bent ofzo

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tekstbureau SEW

Ongelezen bericht door Moneyman »

Punt is dat je dingen zoekt achter zaken, daar waar dat helemaal niet nodig is. Is ook helemaal net van belang voor het probleem wat je hebt. En met argumenten ad hominem maak je je discussie niet sterker...

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Tekstbureau SEW

Ongelezen bericht door prem »

Domi3108 schreef:Heb jij er zulke goede ervaringen mee dan? Het komt op mij over alsof jij een van de medewerkers bent ofzo
Er was je dit verteld en dat verteld.
Verschillende bedrijven op een adres is ook geen overtreding.
KvK inschrijving...heb jij er een? Nee toch want je koos voor loondienst. Het kan volgens jou wel niks voorstellen maar ze hebben er wel een.
Dan heb je geen duidelijke afspraken gemaakt.

Je was dus in loondienst? Heb je je netto salaris gekregen? Prima toch dan.
Er speelt iets anders bij je, vertel het maar. Waren ze niet tevreden over je werk? Ruzie?

Sietse12
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2015 21:00

Re: Tekstbureau SEW

Ongelezen bericht door Sietse12 »

Graag wil ik namens het tekstbureau het verhaal nuanceren.

1. Wij hebben geadverteerd op een vacaturesite. Daarbij kon worden getarget op een aantal plaatsnamen. Wij hebben getarget op de volgende plaatsnamen: Hoorn, Heerhugowaard, Alkmaar en Amsterdam. Op deze manier was de kans groter dat onze vacature zou worden gevonden dan wanneer we alleen op Heerhugowaard zouden targetten.

2. Wij betalen per woord. In de mailconversatie stond een rekenvoorbeeld van hoeveel geld één tekst ongeveer opbrengt en hoeveel euro dat omgerekend per uur is. Uiteraard is dit afhankelijk van het aantal woorden en de snelheid van de betreffende tekstschrijver. Voorts wordt bij iedere gestuurde opdracht duidelijk aangegeven hoeveel cent per woord wij betalen. Wij hebben "Domi3108" deze week ook een mail gestuurd met daarin de vraag of ze de betreffende mail kan sturen waarin staat dat wij per tekst 10 tot 16 euro per tekst zouden betalen. 10 tot 16 euro per tekst is wat deze teksten aan gaat niet mogelijk, want het betreft hier teksten die wij louter voor linkbuilding activiteiten gebruiken. Deze teksten hoeven kwalitatief niet van goede kwaliteit te zijn en zijn qua lengte ongeveer 200 tot 300 woorden.

Hoewel de vacature inmiddels niet meer volledig is te zien, kan men hier [commerciële link verwijderd] nog wel zien dat wij op zoek waren naar een thuiswerker voor eenvoudige teksten en dat wij de voorkeur gaven aan een student. Het is haalbaar om 4 teksten van 300 woorden per uur te schrijven. "Domi3108" meent omgerekend recht te hebben op een vergoeding van 40 tot 64 euro per uur (uitgaande van 10 tot 16 euro per tekst). Dat zijn helaas voor "Domi3108" niet de tarieven die wij betalen.

In onze ogen heeft "Domi3108" de gestuurde mails met vergoedingen op een verkeerde manier geïnterpreteerd.

3. Onze administratie is geenszins "een zooitje".

4. Waarom zouden er recensies over ons bedrijf op het internet moeten staan? Bovendien is het niet meer dan logisch dat de vacature van het internet is gehaald, want deze is verlopen c.q. ingevuld (zie ook de bovenstaande link naar de website van debanensite.nl).

5. Hoewel wellicht geheel terzijde, maar reagerend op de laatste reactie van user "prem", de teksten van "Domi3108" waren van prima kwaliteit. Deze teksten konden wij goed gebruiken voor onze (linkbuilding) werkzaamheden.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 mei 2015 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

NannyM
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2015 07:02

Re: Tekstbureau SEW

Ongelezen bericht door NannyM »

Je hebt de informatie van de opdrachtgever niet goed begrepen. Er staat duidelijk in de richtlijnen dat je, als je een beetje handigheid hebt in het schrijven, dus snel bent, je tussen 10 en 16 euro per uur kunt verdienen. Dat heb je dus zelf in de hand. Vooral als je niet te veel research hoeft te doen en uit de losse pols schrijft, is het redelijk te doen. Ik kan je uit eigen ervaring overigens wel zeggen dat dat 16 euro per uur een ambitieus streven is in de meeste gevallen. De tarieven schommelen rond de 1 cent per woord. Dus het begint met goed lezen van de voorwaarden! 10 tot 16 euro per tekst staat echt nergens vermeld. Betaling is in mijn geval tweewekelijks prima verlopen en ze moeten inderdaad met een IB biljet bij belasting opgeven hoeveel ze aan je hebben uitbetaald aan het einde van het jaar; jij moet dit ook opgeven bij je aangifte. Als ze eenmaal uitbetaald hebben, hebben ze hiervoor dus ook je gegevens. Ik zie vooralsnog niks schimmigs. Het is alleen de vraag of je vooral in het begin voor een heel laag uurtarief moet willen schrijven.

Jade2318
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2015 16:25

Re: Tekstbureau SEW

Ongelezen bericht door Jade2318 »

Ook ik heb enige tijd geschreven voor dit tekstbureau. Netjes uitbetaald gekregen, maar opeens kwamen de opdrachten niet meer. Vervolgens kreeg ik wel ineens weer opdrachten, maar deze zijn ondanks herhaaldelijk aandringen nog niet uitbetaald. Inmiddels is het 2 maand na deze laatste opdrachten en heb ik nooit meer iets gehoord. Ik zou graag de kleine 100 euro nog zien, maar zal zeker niet meer schrijven.

Hun administratie vind ik wel degelijk vaag, aangezien ik in korte tijd door verscheidene bedrijfsnamen uitgekeerd heb gekregen. Als het goed is hoef ik over ontvangen bedragen niets te betalen en is het dus netto, maar ik ben er wel klaar mee.

NSA
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2016 08:52

Re: Tekstbureau SEW

Ongelezen bericht door NSA »

Dit is inderdaad een zeer merkwaardig bedrijf. Mijn vriendin heeft voor ze
geschreven en bleek ook inderdaad achteraf dat de tarieven toch even anders
lagen. Overigens heet het bedrijf nu Orange Stars, maar blijkt ook
tekstbureau SEW te heten. Als je even verder zoekt op google blijken er wel 10 hele
vage bedrijfjes op dat adres te staan. Allen zonder telefoonnummer en een
enkele met een nietszeggende website. Als je de eigenaar van het
tekstbureau hier naar vraagt, krijg je heel veel tekst
terug, maar geen antwoord. Mijn advies is dus eigenlijk, ga niet met dit
bedrijf in zee.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Tekstbureau SEW

Ongelezen bericht door Guardian72 »

NSA schreef:Dit is inderdaad een zeer merkwaardig bedrijf. Mijn vriendin heeft voor ze
geschreven en bleek ook inderdaad achteraf dat de tarieven toch even anders
lagen. Overigens heet het bedrijf nu Orange Stars, maar blijkt ook
tekstbureau SEW te heten. Als je even verder zoekt op google blijken er wel 10 hele
vage bedrijfjes op dat adres te staan. Allen zonder telefoonnummer en een
enkele met een nietszeggende website. Als je de eigenaar van het
tekstbureau hier naar vraagt, krijg je heel veel tekst
terug, maar geen antwoord. Mijn advies is dus eigenlijk, ga niet met dit
bedrijf in zee.
Ik vind inderdaad SEW / Orange Stars / Rich Media .. maar niet zo heel veel meer (okay - na 2 google pagina`s heb ik het opgegeven).
Normaal zou je zeggen "is het geen bedrijfsverzamelgebouw dan" - maar dit is een doodgewoon woonhuis (zijn wel lekker groot en ruim, bij zoeken naar koophuis ook in die straat gekeken een aantal jaar terug...

NSA
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2016 08:52

Re: Tekstbureau SEW

Ongelezen bericht door NSA »

Als je even verder zoekt vind je ook nog:

-Waerdse Media Groep
-YOUCALL
-R,G.P. Devolpment Company
-Rodi Media
-Sawi Media
-Sari-Saree
-Trouwperfect.nl

Dat zijn wel hele ruime huizen dan. Ze zijn ook allemaal aan elkaar verbonden op een of andere manier. Ook vreemd dat je over de eigenaar verder helemaal niets kan vinden. De eigenaar van het huis heet ook compleet anders. Het lijkt er bijna op alsof iemand onder een valse naam met je communiceert, wat natuurlijk allemaal een beetje vreemd is. Wellicht dat een medewerker hier tekst en uitleg over kan geven? Ik zie dat ze namelijk wel reageren in dit topic.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Tekstbureau SEW

Ongelezen bericht door Guardian72 »

NSA schreef:Als je even verder zoekt vind je ook nog:

-Waerdse Media Groep
-YOUCALL
-R,G.P. Devolpment Company
-Rodi Media
-Sawi Media
-Sari-Saree
-Trouwperfect.nl

Dat zijn wel hele ruime huizen dan. Ze zijn ook allemaal aan elkaar verbonden op een of andere manier. Ook vreemd dat je over de eigenaar verder helemaal niets kan vinden. De eigenaar van het huis heet ook compleet anders. Het lijkt er bijna op alsof iemand onder een valse naam met je communiceert, wat natuurlijk allemaal een beetje vreemd is. Wellicht dat een medewerker hier tekst en uitleg over kan geven? Ik zie dat ze namelijk wel reageren in dit topic.
Rodi Media is echt niet van hen - mochten ze willen.
Da`s de uitgever van een aantal lokale 'sufferdjes' zoals Heerhugowaards Nieuwsblad, Koerier, Alkmaar op Zondag e.a.
Als ze claimen dat dat van hen is - zou Rodi daar nog even over kunnen babbelen, althans, hun juristen :)

NSA
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2016 08:52

Re: Tekstbureau SEW

Ongelezen bericht door NSA »

Ik heb nog even Sietse gevraagd hier te reageren via PM. Zijn schrijfwijze is namelijk precies hetzelfde als degene waar ik mee gemaild heb van Orange Stars. Ik heb ook het idee dat er geen wij is in dit bedrijf, maar een man, die zijn zakken vult over de rug van een ander. Maar goed, misschien klopt niks van mijn bewering, dus kom er maar in Sietse....

Sietse12
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2015 21:00

Re: Tekstbureau SEW

Ongelezen bericht door Sietse12 »

Ik reageer hier inderdaad onder een pseudoniem, zoals jij hier onder een nickname actief bent. Wat wil je precies bereiken NSA? Je reageert zelf niet inhoudelijk op e-mails. Ik vraag je om mails (bewijzen) te sturen met tarieven die ik schijnbaar naar jullie zou hebben gestuurd, want jullie menen 8,0 cent per woord te krijgen voor het schrijven van teksten, terwijl het tarief 0,8 tot 1,5 cent per woord is. Daar reageer je niet op. Je stuurt alleen maar verkapte bedreigingen. Dat ik 'de verkeerde ben tegengekomen' en dat je me 'face-to-face' wil spreken. Zolang je zelf niet inhoudelijk reageert op mijn vragen en verkapte bedreigingen stuurt heeft het weinig zin om met jou in discussie te gaan.

Nu begin je allerlei bedrijven te noemen, terwijl de helft daarvan al niet eens meer staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Veel bedrijven die je noemt zijn handelsnamen (dit waren websites), maar veel van deze websites zijn ter ziele gegaan. Deze websites diende ik echter wel in te schrijven bij de KvK. In het verleden heb ik diverse websites / webshops opgezet. Deze zijn of doorverkocht of ik ben ermee gestopt. Er staan nog een aantal bedrijfjes ingeschreven bij de KvK, maar hier doe ik niks mee. Je zult over deze bedrijven ook niks op het internet vinden, dus hoezo is dat verdacht? En nee, Rodi Media is niet eens van ons. Snap niet hoe je hier bij komt. Je probeert mijn bedrijf louter zwart te maken. Het zou je sieren als je eens per mail hetgeen zou sturen waar ik om vraag.

En hoe kom je er bij dat ik mijn zakken vul over de rug van anderen? Allemaal ongefundeerde onzin. Nogmaals, kom eens met feiten (de tarieven) voordat je gaat raaskallen.

NSA
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2016 08:52

Re: Tekstbureau SEW

Ongelezen bericht door NSA »

Dan heb ik inderdaad niet goed gekeken met Rodi Media, mijn excuses. (er staan ook zoveel bedrijven op dat adres!)

Maar dit is het hele probleem Sietse, er is juist helemaal geen e-mail geweest met duidelijke tarieven. Daar gaat dit topic dan ook over. En ik heb het over pseudoniemen, maar dan niet op dit forum natuurlijk. Dus jouw naam is ook echt Menno D. B. , of degene op wiens naam het huis staat? En je spreekt steeds over we? Met hoeveel mensen werken jullie eigenlijk dan?

Gesloten