LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Word Forever distributeur en verlies vriend en waardigheid

Discussieer hier over thuiswerkcentrales en bedrijven die thuiswerk aanbieden.
Ladymarmelade
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2012 12:04

Word Forever distributeur en verlies vriend en waardigheid

Ongelezen bericht door Ladymarmelade »

Aangezien in internet vooral wordt bevolkt door zeer actieve Forever Living Products (FLP) mensen die koste van kost proberen hun marketingtruc in stand te houden, door lyrische verhalen op internet te zetten, vind ik het nodig om een tegengeluid te laten horen.

Dat geluid hoor je niet van de upline en downline mensen. Tegen naiëve huismoeders zonder baan wordt gezegd dat zij "het helemaal gaan maken" dat zij de "F"-factor hebben. Gevleid door prachtige woorden, laten zij zich vangen in het web van een of andere supervisor met maar 1 doel, meer onderdanen , meer afzetmarkt en weer een trede hoger op de piramide (nee hoor, absoluut geen piramide). Er wordt gesproken over veel geld verdienen en eigen vrijheid. Bullsh... Als je eenmaal gevangen bent wordt er enorme druk van bovenaf op je uitgeoefend. Pushen, pushen, pushen. De verkoopcijfers moeten omhoog, koste wat kost. Dus worden er avonden georganiseerd waarin jij je je gelikte succesverhaal moet ophangen over de spontaan verdwenen pukkels etc etc Forever = god/perfectie etc. Met een beetje mazzel wordt er op zo'n avond niet alleen verkocht, maar ook weer nieuw werkvee binnengelokt.

Ook zijn er succesavonden / succesdagen waar iedereen in een soort massahypnose staat te gillen omdat tante Cor van 3-hoog-achter eindelijk assistant supervisor is geworden.Ze krijgt zelfs een echt "miss-sherp"omgehangen. Tis echt bespottelijk. En dan de "trainingen". Met alle respect peptalks, motivational pressure en herhaling van de marketingteksten heeft niks met training te maken en dan nog...tante Cor, die met haar huishoudschool écht het maximale uit haar talent heeft gehaald (en dat is prima) heeft echt een ander soort training nodig. Worden deze mensen echt getraind in sales a la Kenneth Smith ? No way, ze worden afgericht in het afdraaien van een langspeelplaat, het aandringen bij buren en vrienden om iets te kopen (wat hen zelf enorm heeft geholpen zgn..) etc

Op elke vorm van kritiek komt een antwoord in de vorm van een strak geregiseerd marketingverhaal uit de koker van FLP. Heel apart, Iedere FLP-er zegt exact hetzelfde....??? Zelf nadenken kunnen ze niet meer. Op alle mogelijke tegenwerpingen zijn antwoorden bedacht en vaak wordt gekozen voor omgekeerde psychologische en zogenaamde vooraanname-tactiek als "jij denkt natuurlijk dat FLP .... is, nou dat dacht ik eerst ook..etc etc" Wat mij opvalt aan de mensen die actief zijn binnen het FLP verhaal is dat er een soort kokervisie ontstaat. Zelfs de meest opmerkzame mensen worden blind voor de realiteit. Heel eng.

Zeg ik dat FLP oplichting is? I don't know. Ik heb oprecht twijfels (ook na gebruik !!) bij de zogenaamd eeuwig houdbare aloe vera, die vooral verzachtend en laxerend werkt (zoek er maar eens een paar objectieve (!) onderzoeken op na) en wordt verwerkt in stervensdure producten die nog net geen eeuwig leven beloven. Nivea heeft ook een verzachtend effect hoor ;-)

Wat ik veel gevaarlijker vind, is dat kwetsbare mensen zonder werk worden geannexeerd en extra kosten moeten maken om hun targets te halen door zelf nog wat producten te kopen, hun hijgende baas uit hun nek te houden en de morele plicht opgelegd krijgen om allerlei "leuke"bijeenkomsten bij te wonen, waar de verplichte lunch alleen al 30 euro kost. Los daarvan maak je jezelf niet echt populair bij je omgeving (tenzij gevoelig voor placebo's) door elke keer weer je verhaaltje af te draaien over hoe dat ene drankje of jouw distributeurschap jouw leven heeft veranderd. Oh en eh volgens Forever...niks MOET hoor (maar je bent wel een loser als je er anders over denkt) Een en al groepsdruk, brrrr. Alles is GE-WEL-DIG en iedereen is vriend van elkaar...brrr

Jazeker zijn er vast enkele zeer succesvolle mensen die nu 13 jaar later (stonden aan het begin van FLP, nog weinig distributeurs en betere economie) 4000 euro bruto binnenhalen p mnd met FLP.(al heb ik hun bankrekening nog nooit gezien hoor) Meeste verhalen zijn echter gebakken lucht als als je er doorheen prikt en bedoeld om jou te verleiden. De kans dat je dat nu nog opbouwt is minimaal. Dan moet je over lijken gaan. De lijken van de mensen ( vrienden ? buren ? familie ?) die je voor jouw karretje weet te spannen. Veel plezier ermee.

Kleine voorspelling : Paniek bij de FLP-ers die dit lezen. Gaan met hun marketingverhaal proberen alles te weerleggen tot in het kleinste detail. Ik weet zelfs al welke zinsnedes gebruikt gaan worden. Is dat niet eng ? Tsja voor hen is dat puur lijfsbehoud, want als de piramide instort....dan hebben ze niks meer. En als je dan moet gaan solliciteren en zeggen dat je 5 jaar cremes hebt verkocht, kom je als (bijvoorbeeld) marketingmanager echt niet meer aan de bak....

1 wijze raad : Gebruik je nuchtere verstand en geloof niet in sprookjes

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Word Forever distributeur en verlies vriend en waardigheid

Ongelezen bericht door Jolijn »

1 wijze raad : Gebruik je nuchtere verstand en geloof niet in sprookjes

Doen we toch?
Staat in alle MLM topics.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Word Forever distributeur en verlies vriend en waardigheid

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik geloof al lang niet meer in sprookjes en al helemaal niet meer in kulverhalen als door FLP verkondigd.
Arme huisvrouwtjes pakken en labiele randfiguren uit de maatschappij.. Bah :evil: als je zo je geld moet verdienen..


witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Word Forever distributeur en verlies vriend en waardigheid

Ongelezen bericht door witte angora »

Ladymarmelade schreef:Kleine voorspelling : Paniek bij de FLP-ers die dit lezen.
Kleine tegenvoorspelling: ze raken niet in paniek, maar vertellen hun aanhang gewoon dat je een zeikerd bent, en gaan over tot de orde van de dag. Dacht je nu echt dat je de eerste bent die wakker wordt? Heus, ze hebben hun strategie al lang en breed ingestudeerd.

Essievdv
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2013 09:10

Re: Word Forever distributeur en verlies vriend en waardigheid

Ongelezen bericht door Essievdv »

witte angora schreef:
Ladymarmelade schreef:Kleine voorspelling : Paniek bij de FLP-ers die dit lezen.
Kleine tegenvoorspelling: ze raken niet in paniek, maar vertellen hun aanhang gewoon dat je een zeikerd bent, en gaan over tot de orde van de dag. Dacht je nu echt dat je de eerste bent die wakker wordt? Heus, ze hebben hun strategie al lang en breed ingestudeerd.
Haha ze zeggen niet dat je een zeikerd bent... Dan doen ze dat wat jij ook doet... Ze gebruiken het om te zeggen dat jij nog niet zo ver bent en het ook niet zal maken, want je bent tegen het systeem. Dat is een truc die al veel systemen al jaren gebruiken. Vooral niet negatief over de andere praten maar positief dat de aangemelde zieltjes het wel hebben gedaan!

B73
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2013 21:33

Re: Word Forever distributeur en verlies vriend en waardigheid

Ongelezen bericht door B73 »

Er zijn veel discussies over het wel of niet legaal zijn van MLM. Zelf heb ik eens meegekeken in de keuken van Herbalife maar vond dit niks voor mij, vervolgens gestart bij LR world. Leuk bedrijf om een extra inkomen mee te genereren. En na heel lang zeuren van een goede bekende die beweerde dat ik kortzichtig was en geen gunfactor had een poging bij Euphony gedaan waar ik mee gestopt ben.

Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen dat als je met mlm wilt gaan werken, kies dan heel bewust voor een product dat bij je past. Denk van tevoren na of er in je omgeving behoefte is naar de producten en of je mensen in je directe omgeving wil benaderen voor wat jij te bieden hebt. Let goed op of er verplichte afname van producten zijn met evt boetes als je je doel niet haalt. Ga voor zo min mogelijk verplichtingen. Naast een reguliere baan is het best leuk om af en toe een gezellige avond te organiseren. Vaak is ook dit vrijblijvend en mag je ook op andere manieren je producten aan de man brengen. Kijk ook goed wat er voor jouw overblijft, loop jij je rot om voor 100 euro te verkopen en je houdt er maar 5 van over dan zou ik t niet doen. Let ook op verplichte bijeenkomsten op grote afstanden. Benzine is duur. Soms is er online training mogelijk ook al is persoonlijke training leuker.

Ga niet in zee met mlm's die te veel beloven om waar te zijn en blijf nuchter. Vaak zijn er bijeenkomsten waarbij gladde praters zich voordoen als dood gewone mensen die absoluut geen verkopers zijn en toch binnen no time zonder moeite bakken met geld verdienen. En natuuuurlijk kan iedereen dat dus jij ook! De nadruk ligt vaak op het concept, verdienmodel netwerken, mooie reizen, auto's etc. Diepgang over producten is er vaak niet bij. Na een korte training ga je dan met je sponsor het veld in. M.a.w. Maak een namenlijst van iedereen die je kent, ga eerst naar je ouders want die steunen je altijd en bel iedereen af om eens koffie te drinken zonder de werkelijke reden te noemen. Ga zonder aankondiging met sponsor op de koffie en probeer wat te verpatsen maar zeg zelf geen woord. Dat is vaak de harde werkelijkheid. Zelfs als er geen inleg is heb je veel telefoon en reiskosten, heb je geen enkele avond voor jezelf en levert het op een enkeling na niks op. En je verliest er vrienden mee. Natuurlijk zeggen ze je dan dat dat toch geen echte vrienden waren.

De producten zijn vaak van hoge kwaliteit en ondanks het weglaten van tussenhandel niet altijd zo goedkoop. Als het echt goed is en zuinig in gebruik hoef je je daar geen zorgen om te maken. Je hoeft niet voor de ander na te denken. Iemand die niet wil kopen doet dat toch gewoon niet. Iemand die tevreden is, komt zeker terug en informeert vaak naar meer. Zelf denk ik niet aan geld tijdens een avond. Ik heb er plezier in en hou van de gezelligheid en ben serieus enthousiast over de producten. De rest gaat dan vanzelf eigenlijk.

Bezint gewoon eert ge begint!

Retro73
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2013 13:17

Re: Word Forever distributeur en verlies vriend en waardigheid

Ongelezen bericht door Retro73 »

Slapend rijk is nog niemand geworden, maar bij FLP krijgt iedereen dezelfde kans om een goed passief inkomen te verdienen, je inzet wordt beloond, het is de eerste 2-3jaar hard werken maar als je het loopt, krijg jij iedere maand een leuk bedrag op je rekening en het is blijvend en overerfbaar dus niet alleen jij kunt ervan genieten maar ook je kinderen hebben een zekere toekomst:) Ik doe FLP met veel plezier en zie elke maand mijn inzet beloond worden, kan eindelijk genieten van me vrije tijd en leuke dingen doen:) life your live Forever

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Word Forever distributeur en verlies vriend en waardigheid

Ongelezen bericht door sjoegel »

Slapend rijk is nog niemand geworden, maar bij FLP krijgt iedereen dezelfde kans om een goed passief inkomen te verdienen, je inzet wordt beloond, het is de eerste 2-3jaar hard werken maar als je het loopt, krijg jij iedere maand een leuk bedrag op je rekening en het is blijvend en overerfbaar dus niet alleen jij kunt ervan genieten maar ook je kinderen hebben een zekere toekomst:) Ik doe FLP met veel plezier en zie elke maand mijn inzet beloond worden, kan eindelijk genieten van me vrije tijd en leuke dingen doen:) life your live Forever
Nog geen bedtijd in sprookjesland ? :evil:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Word Forever distributeur en verlies vriend en waardigheid

Ongelezen bericht door bprosman »

Ondanks dat het een oude posting is vind ik het verhaal van B73 nou eindelijk eens een verhaal met realiteitszin.

Retro73
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2013 13:17

Re: Word Forever distributeur en verlies vriend en waardigheid

Ongelezen bericht door Retro73 »

Als jij een beter bedrijf kent die hetzelfde geeft en het ook waar kan maken wat FLP doet laat het weten dan doe ik gelijk mee!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Word Forever distributeur en verlies vriend en waardigheid

Ongelezen bericht door newmikey »

Retro73 schreef:Als jij een beter bedrijf kent die hetzelfde geeft en het ook waar kan maken wat FLP doet laat het weten dan doe ik gelijk mee!
Wat dacht je van gewoon een baan met een vast salaris? Gewoon werken? Nee, dat dacht ik al...dàt vindt je niet zo leuk.

Retro73
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2013 13:17

Re: Word Forever distributeur en verlies vriend en waardigheid

Ongelezen bericht door Retro73 »

Een baan heb ik, alleen moet je voor je pensioen tegenwoordig zelf zorgen als het aan Den Haag ligt.
Vandaar ik nu met FLP werk en over 5jaar met pensioen kan(45jr). €10000-€30000 kan ik best mee rond komen de rest van me leven:-)

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Word Forever distributeur en verlies vriend en waardigheid

Ongelezen bericht door newmikey »

Retro73 schreef:Een baan heb ik, alleen moet je voor je pensioen tegenwoordig zelf zorgen als het aan Den Haag ligt.
Vandaar ik nu met FLP werk en over 5jaar met pensioen kan(45jr). €10000-€30000 kan ik best mee rond komen de rest van me leven:-)
Tuurlijk, joh. Stil maar, we geloven je wel. Heel veel plezier nog met je pensioen.

Ruubske
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jun 2013 16:11

Re: Word Forever distributeur en verlies vriend en waardigheid

Ongelezen bericht door Ruubske »

Hahahahaha ut is wurkelijk amaaaazing!!!!!

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Word Forever distributeur en verlies vriend en waardigheid

Ongelezen bericht door trail46 »

Retro73 schreef:Een baan heb ik, alleen moet je voor je pensioen tegenwoordig zelf zorgen als het aan Den Haag ligt.
Vandaar ik nu met FLP werk en over 5jaar met pensioen kan(45jr). €10000-€30000 kan ik best mee rond komen de rest van me leven:-)
En toen werd je weer wakker en bleek dat je alles gedroomd had, afdeling fantastische verhalen die je hier al vele jaren kunt lezen. Eigenlijk diep triest als je het goed bekijkt. :idea:

femalenrone
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2013 11:50

Re: Word Forever distributeur en verlies vriend en waardigheid

Ongelezen bericht door femalenrone »

door trail46 » 25 aug 2013 22:03
En toen werd je weer wakker en bleek dat je alles gedroomd had, afdeling fantastische verhalen die je hier al vele jaren kunt lezen. Eigenlijk diep triest als je het goed bekijkt. :idea:
Wat ik me afvraag is waarom er zoveel boosheid bij komt kijken wanneer men het niet eens is met de ander. Kan dat nou echt niet vriendelijker?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Word Forever distributeur en verlies vriend en waardigheid

Ongelezen bericht door puma73 »

femalenrone schreef:
door trail46 » 25 aug 2013 22:03
En toen werd je weer wakker en bleek dat je alles gedroomd had, afdeling fantastische verhalen die je hier al vele jaren kunt lezen. Eigenlijk diep triest als je het goed bekijkt. :idea:
Wat ik me afvraag is waarom er zoveel boosheid bij komt kijken wanneer men het niet eens is met de ander. Kan dat nou echt niet vriendelijker?
De waarheid is keihard, die mag rustig af en toe geventileerd worden

femalenrone
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2013 11:50

Re: Word Forever distributeur en verlies vriend en waardigheid

Ongelezen bericht door femalenrone »

puma73 De waarheid is keihard, die mag rustig af en toe geventileerd worden
Maar natuurlijk moet je de waarheid kunnen uitspreken maar er is echt een verschil tussen boos zijn of duidelijk.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Word Forever distributeur en verlies vriend en waardigheid

Ongelezen bericht door puma73 »

Laat me raden, distributeur.

Gesloten